|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Ha! ik heb dit weekend voor 't eerst een Priest album gekocht, blinde aanschaf: Painkiller.. was helemaal gestoord van Primal Fear laaste tijd, werd door iedereen aangeraden Priest te proberen.. 't album draait sindsdien overuren, en is nog nauwlijks afgewisseld... Dus ja Judas Priest wint 't voor mij! Maiden is mij te eenzeidig, toffe band hoor, maar tis 't net niet.. |
|
quote: Dat komt me aardig bekend voor... Ik vind nu alleen Primal Fear geen reet meer aan omdat ik me nu gerealiseerd heb dat het echt een 100% Judas Priest-kloon is. Je hoort echt praktisch geen verschil... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: quote: |
|
quote: lol Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Hehe, ik vond primal fear best een toffe live band, laats op wacken vond ik ze dan weer minder.. maar inderdaad wel een enorme Priest klone. Tyrant Pace, nog zo'n priest kloon (maar dan de oudere periode). Tjah in principe hebben heel veel bands Priest-invloeden, niks mis mee, maar al die kopieën hoef ik niet zozeer te horen. Ik, Wil Schuurman |
|
Hmm Maiden of Priest..Wat maiden betreft, vind ik de solocd's van Bruce Dickinson boeiender. Wat liveshows betreft, is Maiden duidelijker de meerdere van Priest. Qua muziek vind ik beide bands ver over de houdbaarheidsdatum heen. Ik ontken absoluut niet beide bands een gigantische invloed hebben gehad op de metal in zijn geheel, maar beide bands kunnen me niet boeien. Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
Iron Maiden natuurlijk; heeft vanaf het begin tot en met Seventh son... alleen maar klassiekers afgeleverd; eerste 2 platen waren ze weliswaar nog een Priest kloon, maar ze hebben zich snel een eigen stijl aangemeten met als persoonlijke hoogtepunten Somewhere in time & Seventh son of a seventh son of a bitch; Wat een klasseplaten zijn dat! Wat Priest betreft vind ik de zang van Ripper eigenlijk beter (meer ballen) dan Rob Hol-fart, maar ook Rob klinkt goed! Ze verliezen het ook van Maiden op eenvormigheid qua sound en nummers en op de 'lack of depth' in de non-teksten itt de vaak belezen teksten van Iron Maiden. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-01-2004 3:03] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Alleen jammer dat ze nu allebei kut zijn... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote:Iets beter luisteren dus... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Tsja dat is het maffe; Iron Maiden in ieder geval wel; maar van de reunie met Rob Hol-fart zou je een tweede Painkiller kunnen verwachten en in dat geval wint het huidige Judas Priest van het huidige Maiden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Mja...dat wordt ook nog maar afwachten...net zoals die Obituary-reünie...ik verwacht er maar niks van...heb ik toch nog iets geleerd in dit leven... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Primal Fear heeft idd maar 1 inspiratie: Priest. Maar om nu te zeggen dat er geen verschil is tussen beide bands vind ik toch wat overdreven. Maar, dat maakt niet eens uit, ze zijn allebei (behalve Jugulator en Demolition, die zijn ) On topic: Ik verkies priest boven maiden. Waarom ? de 'sound' van priest is , en die van maiden ligt me gewoon niet. Smaak hé, niks aan te doen. |
|
Terecht hij zong kut |
|
Wie? |
|
Eenieder met een werkend verstand bangt zich suf op Judas Priest. Nog zo stoere internet warrior. |
|
He vuller dat doe ik al jaren |
|
Jij hebt alleen geen werkend verstand, nitwit. Verhang jezelf openbaar. Nog zo stoere internet warrior. |
|
He zv je zei wat goeds |
|
quote: Nitwit? |
|
Judas Priest! Mijn favorieten zijn `` Sad wings of destiny`` en ``Defenders of the faith``. Maar Iron Maiden sjokt daar niet ver achter aan... Here kitty kitty kitty! |
|
Maiden natuurlijk |
|
iedereen die maiden zegt hier heeft nog nooit goed nar priest geluisterd... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Beide bands zullen elkaar nu kwalitatief niet meer zoveel ontlopen. Maiden had wel lang een stijgende lijn t.m. 1989. Priest heeft verschillende keren platen er tussenin gemaakt waar spontaan je broek vanaf zakt, waaronder Point of Entry na een knaller als British Steel. En Turbo, na een knaller als Defenders of the Faith. Tekstueel zit Maiden wel op een hoger level b.v. Rime of the Ancient Mariner of Infinite Dreams. |
|
God wat een bout topic zeg, zulke als deze had ik nog niet eens aan kunnen maken. Against God and Government |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |