IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Excel Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In Excel wil ik een functie hebben waarbij data van een deel van de data (alleen data van de 9 jaar oude leerlingen) word gekopieerd naar een andere worksheet.

Hoe doe ik dat?

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-03-2003 11:41 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Horizontaal en/of verticaal zoeken heten die functies

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat is de codenaam daarvan?

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-03-2003 11:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

was dat niet iets met HKLOOKUP?

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-03-2003 11:46 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

?

HLOOKUP, en VLOOKUP(value, tablearray, colindex, range)

ga experimenteren met de excel help

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 11:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ih dude, ik zit de halve ochtend al met die kuthelpfunctie

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-03-2003 11:51 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

die vertelt je moooi hoe je alle variabelen moet invullen en zo, heel makkelijk te gebruiken

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-03-2003 11:51 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

staan zelfs voorbeelden bij

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 12:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Werkt deels dat LOOKUP, alleen wat nou als er meerdere antwoorden zijn, hij geeft nu de eerste die hij tegen komt,maar ik moet ze allemaal hebben

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-03-2003 12:18 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

euh alle resultaten moeten in een cel of zo?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 28-03-2003 12:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meerdere cellen eigenlijk ...

Uit een grote tabel wil ik alleen de cellen met data van de ondervragden van 1 bepaalde leeftijd. Dus dat word dan weer een kleine tabel

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 28-03-2003 12:33 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

dat los je beter in access op imo

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-03-2003 13:55 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

gewoon een tabel van maken in access en dan sql gebruiken

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-03-2003 14:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Okay Jenje, ik heb het speciaal voor jou even nagezocht De makkelijkste methode die ik me kan herinneren is simpelweg het volgende:

Selecteer alle velden (exclusief de kop) die je wil hebben (zal wel een grote rechthoek worden). Ga vervolgens naar Data->Filter->Autofilter. Dan komen er boven de kolommen pulldowns te staan waar je dingen in kunt selecteren. Ga daarbij naar Custom toe op het 'onderwerp' dat je wil gebruiken en vul het criterium in.

De lijst wordt dan ingekort met alleen dingen die aan dat criterium voldoen. Combinaties met meerdere dingen zijn mogelijk. En verder is het dan een kwestie van alles selecteren en kopieren.

En blijf alsjeblief van dat stuk kinderspeelgoed genaamd Access af

I'm not being rude. You're just insignificant.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-03-2003 14:05 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

haha, access heeft inderdaad z'n beperkingen maar je kan tenminste sql commando's geven

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 18:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

SQL commando's voor zoiets simpels... is het zelfde als een gaatje in de bodem van een bierflesje boren om het bier eruit te krijgen.

Data -> Filter -> Autofilter inderdaad.

Als je echt cool wil doen maak je een draaitabel. Extra -> Draaitabelrapport geloof ik (op het werk hebben we nederlandstalige excel ). Dan kan je helemaal super geile overzichten draaien.

Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 28-03-2003 18:55 by Thanatos Wijzig reactieProfiel van ThanatosQuote dit bericht

vertikaal zoeken; =VERT.ZOEKEN([zoekwaarde];[matrix];[kolomindex-getal])
dit is de functie van vertikaal zoeken, tussen de haakjes zijn het de velden (vb.A8) dat je moet ingeven, bij het laatste begin je te tellen vanaf de eerste kolom van je matrix, tot en met de kolom die je wil hebben, dit getal schrijf je daar.
Hoop dat het iets uithaalt.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-03-2003 21:38 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 18:41 schreef Dwaallicht het volgende:
SQL commando's voor zoiets simpels... is het zelfde als een gaatje in de bodem van een bierflesje boren om het bier eruit te krijgen.

sql commando's zíjn toevallig ook heel erg simpel. merkwaardige metafoor, derhalve.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-03-2003 21:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 21:38 schreef El Chulo het volgende:
sql commando's zíjn toevallig ook heel erg simpel. merkwaardige metafoor, derhalve.

Dikke omweg man, als je met twee klikken hetzelfde kunt bereiken, nog in Excel (ipv export naar access + querytje tikken).

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 28-03-2003 21:44 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

tja, ik werk dus vrij weinig met excel en dit is slechts een kleine omweg en gaat een stuk sneller dan de help-file van excel doorzoeken.
maar ach, er zijn meer wegen die naar rome leiden.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 28-03-2003 22:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 28 maart 2003 18:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Als je echt cool wil doen maak je een draaitabel. Extra -> Draaitabelrapport geloof ik (op het werk hebben we nederlandstalige excel ). Dan kan je helemaal super geile overzichten draaien.
Dat was de ingewikkelde methode inderdaad Niet dat ie zo super ingewikkeld is, maar de extra opties en mogelijkheden zijn nogal verwarrend voor mensen die het voor het eerst zien.

I'm not being rude. You're just insignificant.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-03-2003 22:50 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

tuurlijk ben ik weer de enige die bij het woord excel aan de metal/hardcoreband excel denkt.

wat ben ik toch raar.

ff hardcore erbij gezet.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 28-03-2003 22:51]

Oud Vuil.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-03-2003 12:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2003 22:50 schreef webblaster wim het volgende:
tuurlijk ben ik weer de enige die bij het woord excel aan de metal/hardcoreband excel denkt.

wat ben ik toch raar.

ff hardcore erbij gezet.

nee wim, je was niet de enige!

you need drive.......

zal wel een leeftijdsding zijn.

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-09-2003 18:14 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ik zit met een probleem met Excel:
Ik moet voor school een urenlijst maken maar ik weet echt niet hoe je dat moet doen.
Wat ik wil doen is van uren omzetten naar decimalen.

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 04-09-2003 18:17 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Waarom zou iemand ooit Excel willen gebruiken. Alles wat je met Excel kan kun je toch net zo makkelijk met een databaseje?

this user is dead

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-09-2003 18:25 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2003 18:17 schreef JFrost het volgende:
Waarom zou iemand ooit Excel willen gebruiken. Alles wat je met Excel kan kun je toch net zo makkelijk met een databaseje?
En hoe doe je dat?

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com