|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
een van m`n eerste leuvense creaties: de baardmannen De baardmannen, zij zijn de aardmannen niet zij hebben meer harigheid dan mijnwerk in `t verschiet veel meer haar dan pijn en verdriet maar volledig gelukkig zijn ook zij weer niet De baardmannen zijn waar de haren immer groeien waar de zon ze dreigen zou te verschroeien treden zij nooit Een baard is nimmer licht vergooit "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote:Tering zit jij ook in Leuven? Heers , al in het rockcafé geweest? Zoals altijd geweldig weer natuurlijk true disco chick |
|
gij aussi? Tuurlijk, best gezellig, hoewel de muzieksmaak daar tot nogtoe best nu- te noemen is (ze staan echter niet afwijzend tegenover verzoekskes ) "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Als ze 't al in hun collectie hebben, ja. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Ik schrijf boeken dat is verder niet interessant of zo maar ik heb even hulp nodig; welk geluid maakt een gier in vredesnaam :S Krassen Tsjilpen….? Dankje Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Dit soort dingen staan vaak heel erg uitgebreid beschreven in van die vogelboeken. Ga je ff naar een boekwinkel en lees je de passage over gieren. A narrow view sees better. |
|
Zal 'k doen...maar ik hoef eigenlijk alleen het woord te weten zoals een hond blaft een kat miauwt etc. Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Ik heb geen idee, hehe. A narrow view sees better. |
|
Niemand...ok wel logisch...ik zoek het wel uit..bedankt Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Een gier wacht. Hatsjikidee! |
|
Deze tekst heb ik ooit geschreven voor de na twee maal oefenen ter ziele gegane band "Fairy Hairy", waarin iedereen een ander instrument speelde dan hij/zij eigenlijk toe in staat was en de enige eis aan de bandleden was dat ze lang haar hadden. Het nummer heet "I don't like you" en gaat als volgt: I don't like you I don't like you I don't like no-one Especially not you I don't like you But you like me That is sad Mostly for me en nog meer coupletten van gelijke strekking (ik weet ze helaas niet allemaal meer...) Hatsjikidee! |
|
quote: Maar toch vond je deze tekst zo vol diepgang en menselijk inzicht dat je je gedwongen voelde 'm hier te posten? |
|
quote: als dit geen poëzie is... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: 'gedwongen': hardly diepgang: ach, misschien niet (heb ook niet gezegd dat het zo zou zijn ) Maar om heel eerlijk te zijn kan ik me er zo af en toe (nog steeds) heel goed in vinden Hatsjikidee! |
|
(werd wakker met een melodie en deze tekst in m'n hoofd gisteren, niet echt superorigineel, maar volgens mij zou het wel iets leuks kunnen worden) Weary I, teary eyed cannot face the morning light Weary I, teary eyed cannot face all of your lies It should come as no surprise, no surprise to you That lately I 've come to hate everything you say and do All those "little lies" they keep on building, and they 're halfway to the sky by now Yet everytime you look into my eyes, you don 't seem to fathom how You keep on building, brick by dirty brick You keep on building, and the building's making you sick You keep on building, ignore the slaves and their cries You 're only building, a cathedral full of lies. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
romantisch gebabbel; Hard als een steen werpt het ochtendlicht zich door de ruiten heen Alles wat is of scheen, valt in duizend stukken uiteen De nachtgedachten verdragen niet het licht , verdragen niet de zoete verleiding van de ochtendzon Alles verwordt weer tot hoe het ooit begon Voordat het eerste doodsschot in de schemering weerklinkt bouwen wij over het ochtendlicht een brug. Een brug over de woeste, kolkende stroom van twijfel... Wanneer de overkant eenmaal is bereikt En zelfs de zwaarste last duizend keer lichter lijkt, dan pas zal blijken dat de brug de tijd niet kan weerstaan, gedoemd is bij het laatste licht te vallen, en weer in de stroom ten onder te gaan "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Even afgezien van de inhoud van de tekst e.d. vind ik onderstaand gedicht een beetje irritant rijmen. ..."Hate can only create more hate"... |
|
*Kijkt naar beneden* Welk onderstaand gedicht? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Immo heeft blijkbaar instellingn zodat nieuwe posts bovenaan staan |
|
Ahhh. Goh, wat ze met de moderne techniek al niet kunnen bereiken She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Dat komt omdat er volgens mij geen metrum in zit... kan me vergissen hoor, maar ik zie 't niet. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
bestaat er echt zoiets Dat ik dat nog mag meemaken, de techniek van vandaag de dag toch true disco chick |
|
Tja .. Maar zijn er hier mensen die alleen muziekteksten schrijven? Laatste toijdweer wat aan het schrijven en aardig wat plannen nog liggen. Hoe starten jullie? Gewoon idee en neerrossen of eerst heel concept uitdenken .. ik ben laatste tijd meer met laatste bzeig om me er toe te dwingen om wat teksten te schrijven die watmeer samenhangend zijn |
|
quote: Dat zou kunnen ja, even kijken.. (Volgens mij ligt de klemtoon idd telkens op de laatste lettergreep). ..."Hate can only create more hate"... |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |