|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hoho, je kunt je wel verdiepen en een stemwijzer doen, maar dat zegt nog niets over je capaciteit om te kiezen wat goed voor je (of voor het land) is. |
|
quote: kijk wat goed voor het land is daar hebben we natuurlijk allemaal een andere opvatting over en om te kiezen wat het beste jouw politieke idealen verwoordt is het dus gewoon een kwestie van goed verdiepen in de partijen. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Ja, precies, en ik geloof dus niet dat de meeste mensen de capaciteit hebben om dat te doen . Ze vinden iets, maar dit 'vinden' heeft verder geen relatie met wat daadwerkelijk belangrijk/goed voor ze is; eerder geven ze gehoor aan onderbuikgevoelens, opgeklopte media-sentimenten en andere massazaken. |
|
quote: Juis de zonet door jouw genoemde zaken zouden toch juist moeten aanzetten tot research ? en ik denk dat sommige mensen dit wel doen, anderen weer niet. Maar dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking die stemt dit niet zou doen lijkt me sterk. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Ik heb inderdaad in het verkiezingsprogramma van de VVD zien staan dat ze de rijken nog rijker willen maken en dat ze schijt hebben aan het milieu, publieke gezondheidszorg boeit ze niet want de rijken kunnen privéklinieken betalen en milieu, mwah, de achtertuin van de gemiddelde "welgestelde" is net zo groot als de Veluwe dus wat kan de VVD die drie bomen die nog in Nederland staan schelen quote: Inderdaad, er zijn ook bepaalde partijen die zich daadwerkelijk met POLITIEK bezig willen houden! Ik stem niet op een partij "omdat ze wat aan het milieu willen doen" of "omdat ze de bijbel als leidraad voor het beleid willen hanteren" Voor mij is de keuze op een partij een complexe combinatie van tal van factoren, het verkiezingsprogramma en mijn idealen moeten redelijk met elkaar matchen maar ik wil bovenal realistisch stemmen. quote: Is dit een goed verstopt argument ofzo? Ik zie hem namelijk niet quote: Inderdaad, ik ben principiëel wel voor een democratie maar ik moet er niet aan denken dat al die malloten die je overal ziet bijv. m.b.v. een bindend referendum over belangrijke dingen kunnen beslissen Laat het nemen van beslissingen maar aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben over! Jan Modaal kan de (lange-termijn) impact van zijn (vaak sentimentele) beslissingen niet goed inschatten. Nogmaals, schoenmaker, blijf bij je leest. Het Nederlands kiesstelsel zie ik dan ook als een compromis, wel een democratie maar niet té democratisch (kan ik in deze context best zeggen..) En met dit compromis kan ik best leven. |
|
quote: Dit is een beeeeeetje kinderachtig niet ? ik had gehoopt dta ik dit niet hoefde uit te leggen... maar goed ik begrijp best dat de VVD niet het mileu naar de knoppen wil hebben, alleen zodra er een afweging gemaakt moet worden economie/natuur zal dit in geval van VVD 99% economie zijn bv. quote: Nee en moeten we nu massaal jouw voorbeeld gaan volgen ? wat een arrogante houding zeg. quote: Dat is het voor 99% van de Nederlanders denk ik wel, geen enkele politieke partij komt nu eenmaal precies overeen met je wensen. (waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die moeite neemt) quote: Nee hiermee zeg ik alleen dat jij A beweert ik B en dat ik nog steeds hetzelfde vind. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Hoezo? Het is een vrij gebruikelijke argumentatietechniek om iemand anders zijn standpunt toe te passen op een voorbeeld om de ridiculiteit ervan aan te tonen, exact wat ik gedaan heb. quote: Wat heb jij liever dan? Dat de economie in Nederland een beetje blijft draaien, de werkloosheid enigszins beperkt blijft e.d. of dat we gezellig allemaal blut met onze andere werkloze vriendjes in het park gaan zitten ofzo Je ziet het wel erg zwart-wit. quote: Nee, tuurlijk niet, maar ik mag andere stemmers toch wel affikken omdat ze sentimenteel stemmen Ik weet dat ik dat iig niet doe.. quote: Euhm?? Dus?? |
|
quote: ja op de kleuterschool zeker quote: nou volgens mij zie jij hier meer zwart-wit hoor quote: ehm dit klinkt als alleen ik heb het bij het rechte eind, maar ach dat dat is nu eenmaal het leuke, dat denken we allemaal.... quote: dus ? nou dat ik wle kon begrijpen waarom je dat vond en dat ik het dus totaal niet met je eens ben... Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Sterk argument quote: Ik heb een gruwelijk "zwart/wit" voorbeeld gegeven om jouw "zwart-wit" denken aan te kunnen tonen.. quote: O_o Volgens mij snap je het niet helemaal, kan gebeuren. Ik weet toch van mezelf wel of ik op basis van sentiment stem of niet, meer heb ik niet gezegd hoor.. quote: Zou je jouw visie eventueel ook met argumenten kunnen onderbouwen? Dat zou ik iig wel kunnen waarderen Andere invalshoeken heerschen! |
|
quote: Sja ik vind dit nu eenmaal een kinderachtige manier van discussieren, maar goed. quote: ow was dat het, soms ben ik even kwijt wat je nu meent en wat niet.... (door alle ironie, sarcasme en dan plotseling voor mij onbegrijpelijke stellingen die ook wel weer als sarcasme door zouden kunnen gaan) Overigs herken ik mn denkwijze niet helemaal in de jouw zwart-wit voorbeeld, maar ik waardeer het dat je een poging deed. quote: Nee ok , ik zal het idd verkeerd begrepen quote: Ok waar dit in eerste instantie over ging was over het stemmen op een partij om een reden. Jij vond dat stemmen op Groen links omdat je het milieu wilt sparen bv onzin is. Ik dus niet, het is een van de speer punten van de partij, dus is het duidelijk dat ze zich hier meer voor zullen inzetten als bijvoorbeeld een andere partij die dat niet als speerpunt heeft staan. Maar als je het verder kan vinden met de achterliggende partij gedachtes vind ik best dta je kunt zeggen dat je groenlinks stemt om het mileu te sparen, want dat is voor jou het belangrijkst. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Hmmz kunnen we het over het regeerakkoord hebben niet over de standpunten van vvd etc. daar is een ander topic voor. Iniedergeval mijn vraag heeft iemand de doorberekening van het cpb al doorgelezen? Te vinden op http://www.cpb.nl/nl/pub/notitie/16mei2003/notitie.pdf Ik heb er zelf jammergenoeg geen tijd (het zijn 30 pagina's en) voor pas na 26 mei weer eerst even examens maken. Dat gaat nu even voor mijn begrip van de "toekomst" van de Nederlandse economie. |
|
Wel interresant, maar geen zin om 30 pagina's door te zwoegen... Don't blush when I rip you open |
|
Die Balkenende is juist de gene die ze NIET moeten hebben. Omdat je al voor de zoveelste keer gezien hebt: dat hij niet kan regeren! |
|
quote: Ik weet niet of je dat zo snel kan beoordelen. Hij heeft maar kort echt geregeerd. Minster president is, lijkt me, ook een rol waar je in moet groeien. Maar goed..ik heb er ook niet veel vertrouwen in. Dittrich for president! [Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 17-05-2003 18:55] Don't blush when I rip you open |
|
quote: nou groeien, je moet ervoor al gegroeid zijn en tijdens die 4 jaar laten zien wat je kunt, lijkt mij |
|
quote: Ik bedoel vooral het 'baantje' als minster-president zelf..Hoe je dat invult en daar een vorm aangeeft. Don't blush when I rip you open |
|
quote: ok was wat meer van hetzelfde, feit blijft dat veel ambtenaren niks doen dan dom papierwerk "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: moet iemand doen I welcome you to a world pitch black |
|
milieuambtenaren halen trouwens het vuil op. en zoals in kopspijkers zaterdag: minister van bestuurlijke vernieuwing ROFL |
|
quote: jah, maar dat geeft juist het probleem aan "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Tja, je kunt het ook niet doen. Dan krijgt iedereen weer gezellig z'n belastingcenten na twee jaar terug. |
|
quote:Jammer dat dit soort vooroordelen maar blijft bestaan. Er zijn erg veel ambtenaren die bespottelijk hard moeten werken. En wat doe je eraan? Niets. Als je teveel darsligt, werken ze je eruit, en de banen liggen niet echt voor het oprapen. Touché, pussycat! |
|
Mijn vader was tot voor een aantal jaar geleden ambtenaar, tot de loskoppeling van de overheid (ABP), ik kan je verzekeren dat hij meer deed dan papiertjes rondduwen en planten in z'n slaapkamer zetten... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
ik ken iemand die werkte bij rijkswaterstaat en die deed echt nix |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |