|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Juist.. misschien dit topic een beetje indelen in prijsklassen? Dan is het misschien ook een beetje nuttig, dan weten mensen mischien eerder waar ze moeten gaan zoeken enzo als ze een nieuwe gitaar willen.. 0 - 499: Dean OLP Ibanez 500 - 999: Ibanez ESP 1000 - 1499: 1500+: Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hoop loos geblaat. Het blijft voornamelijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik kan helemaal niks met zo'n dikke lompe les-paul, maar dat wil niet zeggen dat het kutgitaren zijn. Ieder z'n ding dus. Persoonlijk moet een gitaar me meteen opvallen als ik er voor het eerst op speel. Als een gitaar 'voor je gemaakt' is, merk je dat en zo niet, dan is de gitaar niet voor mij weggelegd. [Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 12-05-2004 19:17] |
|
Ik zal toch gaan voor de Strat. Maar op akoestisch gebied is het weer veel moeilijker. Daar moet nog meer perfect zijn. De 12-snarige Epiphone van mijn 'schoonmoeder' klinkt zo goed. Zacht aanslaan en hij blijft ontiegelijk lang doorgaan. Zo rust gevend mooi....Wauwwwww Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
kspeel nu op een fender strat, kvind het persoonlijk een super gitaar, je kan er metal/funk/jazz/blues....alles zo'n beetje op spelen maar kwil toch ooit als ik bekend en beroemd ben en veel geld heb een ibanez prestige signature |
|
quote:ik vind fender strats stom wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: stom, hoezo stom? ik vind een gitaar: mooi/lelijk, lekkerte bespelen/klote te bespelen, duur/goedkoop. maar stom, nee, ik heb nog nooit een gitaar stom gevonden. en zeeeker geen fender strat. Oud Vuil. |
|
Wat vinden jullie de beste black metal gitaar? En weet iemand of deze gitaren goed zijn: BC Rich Platinum Pro Virgin WHS 2003 New B Stock Ibanez RG370DX Ze zien er in ieder geval rete gaaf uit! Ik speel nog niet zo lang elektrisch dus ik heb er nog niet echt veel verstand van. |
|
quote: ghe wat stel je voor dan? ibanez zeker en aan wim [Dit bericht is gewijzigd door theo! op 16-05-2004 20:09] signature |
|
quote: nee lelijk vooral die witte plaat maar hoe ze klinken weet ik niet ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
mja, dat is je smaak dan, maar ze klinken zeer mooi, clean is het geluid echt helemaal super, luister pink floyd en je hebt n idee van hoe he klinkt...en met distortion kun je er ook mooie klanken uit halen signature |
|
even terzijde, de Fender Telecaster moet wel de lelijkste ooit zijn..... |
|
Ik vond Strats ook nooit zo maar als je ze echt een keer bespeeld heb. WAUW! Misschien dat ik binnenkort eens een Telecaster ga proberen. Misschien vind ik dat ook wel wat. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Gibson en Paul Reed Smith zijn de beste gitaren die er zijn. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Het zijn in ieder geval ontzettend goeie gitaren. Kan iemand trouwens niet een ontzettend slecht merk noemen. Tegenwoordig is bijna alles voor zijn prijs wel goed. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
slecht merk? ik heb een hyundai strat, dat komt wel in de buurt van een heel slecht merk, weet niet meer wat ie kostte, maar was het vast niet waard grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: Heb zelf een RR1 USA, hij speelt heerlijk ondanks dat hij gigantisch oud is. Verder heb ik geloof ik zon iets duurdere dean een keer bespeeld in duitsland(vergelijkbaar met die van jou). En dat zijn idd enorm geile gitaren. Verder moet ik zeggen dat ik ibanez (mits het niet de cheapass dingen zijn) ook goed vind te pruimen. [Dit bericht is gewijzigd door Nimmer nuchter op 18-05-2004 17:30] |
|
quote: Deze vraag vraagt om reacties ala: Siemens |
|
Ik herinner me eens een test op TV gezien te hebben, waarin een hoop gitaren door topgitaristen werden bespeeld en beoordeeld door een publiek dat niet kon zien waarop gespeeld werd. En wat werd vastgesteld: sommige goedkope replica's van dure topmodellen scoorden beter dan "the real thing". Laat ik er voor de volledigheid maar aan toevoegen dat ik zelf nog nooit op een echt dure gitaar gespeeld heb. Ik zou het eigenlijk wel eens willen doen, eens zien wat het verschil is met m'n "ordinaire" Ibanez. Voor het moment hanteer ik nog dezelfde criteria als Wim hierboven In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Voor mij geldt zo'n beetje hetzelfde! Ik speel op m'n RG 170dx ibanezsje en vind het lekker spelen. Voor de rest kijk ik op het podium en kan genieten (of walgen!) van het geluid en uiterlijk van de gitaren op het podium. Waar ik trouwens een zwak voor heb is de iceman van ibanez. De gitarist van morrigan heeft dat ding en ik vond z'n gitaar HEERSCHEN!!! Een heerlijk kil black metal geluid kwam er trouwens ook uit, precies waar ik van hou!! [Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 18-05-2004 21:54] Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Heel mooi ding, zeg! Oud Vuil. |
|
ik ben ook helemaal fan van de iceman, al een heel oud model en nog steeds erg mooi en modern. de duurdere versie aleen dan, want de goedkopere heeft een andere body shape, is kleiner en erg lelijk! grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: oei! Da's goed om te weten!! Ik heb zelf nog nooit zo'n ding in m'n handen gehad en ga dus puur voor de looks. Is de goedkope 600 pleuro? Hoeveel kost de duurdere dan? (van de types die nu nieuw te koop zijn dan...) Dear dirty delightful old drunken old days |
|
de goedkoopste is de icx120 en de duurste is de ic400 die ic400 is duidelijk veel mooier en kwalitatief beter, kostte ong. 680 euro incl. koffer bij feedback geloof ik, valt me nog mee grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: Een Paisley Tele |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |