|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Maar dan zou je ruimteschip wel een soort vliegende kolonie moeten zijn, gezien de reistijden dan generaties duren, toch? www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Hoe kun je als je als mens zijnde je nog niet eens voor kunt stellen hoe groot het universum is, je voorstellen wat voor een verscheidenheid aan grondstoffen, leven, culturen, ruimteschepen het universum een thuis zou kunnen bieden? Het blijft natte vinger werk totdat we contact maken of 'n monolith ontdekken op de maan "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: De reistijd hangt af van wáár je precies naar toe wilt gaan. Stel: je wilt naar Alpha Centurion (dichtsbijzijnde ster), dat zou zonder een voldoende snelheid 40 jaar gaan duren (zie een vorige post). Bij een fractie daarvan duurt t nog steeds 10 of misschien maar 5 jaar. Wat generaties betreft, dat klopt als je zelfs mét een fractie van de lichtsnelheid gaat reizen naar planeten/sterrenstelsels die dan nog steeds een reistijd van 30 jaar hebben. Dan kun je óf de bemanning laten invriezen, óf zich laten voortplanten. Beide mogelijkheden hebben hun problemen: bij invriezing (of stasis) mag je hopen dat er niks misgaat met t scxhip of de apparatuur, en bij voortplanting in de ruimte kunnen de nakomelingen nooit meer voet op de planeet van aankomst (of vertrek) zetten, aangezien hun botten, spieren en hele fysieke lichaamsbouw zich sinds de geboorte aangepast heeft aan een situatie van gewichtsloosheid. Dat gebeurt al bij de 1e generatie die in de ruimte geboren wordt. De oplossing daarvoor is zwaartekracht in je ruimtescheepje aanleggen (centrifuge-effect, door t schip om zn as te laten draaien), of idd zoiets verzinnen als warp-drive , alle Trekkie-nonsens buiten beschouwing gelaten. Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
Dan vergeet je voor het gemak ff tijdreizen. Als je zo hard zou kunnen gaan, dan ga je dus tijdreizen. Ben jij een jaartje onderweg, dan is het thuis al 1000 jaar verder bij wijze van spreken. Het is zelfs nu al zo dat bij het vliegen met een 747, je al een tijdsprong van 1 seconden of iets in die richting maakt. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Je kent Einstein? Die had ook verschillende theorien hierover en ik meen gehoord te hebben dat het dus zelfs al bij een simpele vliegreis aan de orde is. Pin me er niet op vast "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Klopt, maar tijdreizen gebeurt pas als je de lichtsnelheid zelf benadert: dus als je ipv 10% van de lichtsnelheid 99% ervan gaat; dan gaat de tijd voor de achterblijvers veel sneller dan voor de ruimtevaarders. Bij een fractie ervan verouderen de achterblijvers ook, maar zit er niet zo'n enorm verschil meer (een paar jaar, ipv een decennium of wat). Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote:Ik verbaas me erover dat het dus ook al bij vliegreizen onder de snelheid van het licht zou gebeuren.... Als ik de tijd heb, zoek ik het wel eens na. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:Sleutelen in DNA is natuurlijk wat anders dan vreemde dingen aanbrengen. Ik hou het liever op 'met bestaand materiaal iets beters maken' Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Vlgens onze huidige theorien kun je inderdaad niet sneller reizen dan het licht. Maar wat nou als dat toch mogelijk is? Die theorie is maar een theorie en kan dus veranderen. En er is misschien wel de mogelijkheid om te reizen door gebruik te maken van wormholen. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Zo is dat! quote: |
|
"Posted 20-09-2006 23:17 by spectre -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- Op 3 december 2003 16:48 schreef SkinPeeleR het volgende:" je begrijpt toch wel dat dat een quote van drie jaar oud is he? |
|
je begrijpt toch wel dat het in deze discussie dat niet zoveel uitmaakt omdat hij niet echt tijd gebonden is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Ja.. en wat dan nog? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
nog even om terug te komen op de vraag of aliens wel of niet bestaan: in een boek van Stephen King stond een (wat ik persoonlijk een goede) theorie uitgelegd over demensies; Vissen die in een vijver leven kunnen zich niet veel meer voorstellen als de vijver waar ze in leven en misschien een lap grond eromheen, simpelweg omdat ze dat niet waarnemen. mensen weten dat er naast die vijver nog veel meer is nl. de rest van de wereld en een heel groot heelal. mensen wonen op dus op de aarde en kunnen zich niet veel meer voorstellen dan de aarde en alles wat ze met al die moderne snufjes kunnen waarnemen. laten we zeggen tot op een paar miljoen lichtjaar afstand. als je even de verhoudingen onder ogen neemt lijkt het me sterk dat dat alles is. en je moet toch wel redelijk arrogant zijn om te zeggen dat wij dan de enige levensvorm zijn in die hele demensie, en de demensies erbuiten (die er volgens die theorie ook zijn) daarna legt hij nog iets uit over dat die hele dimensie waar wij in zitten weer een molecuul is en dat die moleculen weer een andere dimensie opbouwen, maar dat gaat me dan weer iets te ver. Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
dementies wat was dat ook alweer ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2252832 hier zij die demensies uitgelegd, het betekent zoets als ruimte. [Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 30-09-2006 14:30] Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
dat gezeik over demensies van dat (best gave) link in dat topic is gewoon een theorie hoor. geen waarheid |
|
sterker nog, in wezen vind ik het net zo onwaarschijnlijk als een willekeurige theisme |
|
quote: Jongen, hij bedoelt de spelling |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Small travel Today, the only way to "travel" to the future cannot be used to travel over long periods of time -- only less than a single second. It is so insignificant that it is usually not mentioned at all. And the only people that have used this method have been astronauts. Basically, the longer a person is in orbit around the Earth, the younger the astronaut will be in relation to observers on Earth. So far, the record for traveling farthest in the future using this method is Sergei Avdeyev[4]. He was in orbit 748 days (total) and traveling approximately 17,000 mph, resulting in him traveling 0.02 seconds (20 milliseconds) into the future[14]. That means that for Sergei Avdeyev to time travel just one whole second into the future, he would need to orbit for approximately 102.47 years. A common misconception was that the Apollo astronauts traveled faster, so they held the record -- they did travel faster, but not long enough (only a few days). Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
haha mens als alien, nee maar ben wel benieuwd naar wat de exacte gaten in de evolutie nou precies zijn |
|
funny earthlings...... Suck my piss |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |