|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Om effe verder te gaan over het syncoperen..... Ik heb gewoon gemerkt dat 9 van de 10 metalbands gewoon geen gebruik maakt van syncopatie, rare ritmesoorten en/of wisselingen. Maar mensen denken meteen dat ik het bedoel naar aanleiding van mijn eigen demo, wat dus niet zo is, ik bedoelde gewoon meer dat er voor elke fan van Messhuggah en andere Math-core enzo gewoon 100 metalfans zijn die alleen maar naar gezamenlijk hetzelfde blasten luisteren. Sterker nog, als ik de bands hoor die nu populair zijn onder metalvolk houden ze het grootste deel van het nummer gewoon een accoord vast en rammen daar gewoon wat gedempte aanslagen op. Trouwens als spectre het toch al over mijn band wil hebben, tot nu toe is iedereen die mijn demo gehoord heeft en d'rna pas een optreden gezien heeft van zijn/haar stoel gevallen van verbazing dat we zo goed waren. So..... back to the studio I guess. [Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 19-08-2006 17:43] check out: www.myspace.com/darkreign1 |
|
Ook maar eens aan beginnen. |
|
quote: Ben niet aangenomen, wat achteraf gezien ook niet zo heel raar was. Ik heb toelating gedaan voor de verkeerde opleiding. Mijn passie ligt toch in het componeren van muziek. Ik dacht echter meer kans te maken door toelating te doen voor piano, omdat ik dat al het langste speel. Maar dat pikten ze er toch wel uit. Ze wezen me dan ook na het examen op de compositie-opleiding, maar waren an sich wel positief. Dat was dus wel zo prettig, als ze hadden gedacht dat ik het niet zou kunnen, hadden ze dat ook wel laten weten. Ben nu dus druk bezig om mezelf op het componeren te werpen en de bijbehorende theorie bij te werken. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Als je dat meer ligt, moet je dat inderdaad gaan doen. Succes daarmee! |
|
quote: Ik gebruik zelf 'Muziekleer in theorie en praktijk' van Hennie Schouten. Voordeel van dit boek is dat alle instrumenten en de stemmingen er ook in uitgelegd staan. Als je compositieleer wilt studeren is dat wel verplichte kost natuurlijk. Succes ermee! [Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 23-08-2006 21:16] ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
quote: Thanks, die heb ik ondertussen ook; inderdaad een geweldig boek! [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Waar kun je die halen? Aangezien ik die in de lokale muziekzaken niet heb kunenn vinden. |
|
Heb zelf wat boeken (o.a. die) opgepikt bij de Slegte. Het is even zoeken, want ik vind de afdeling bij de Slegte op dat gebied niet zo heel groot, maar zeker de moeite waard. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Broekmans en Van Poppel zit naast het Concertgebouw in Amsterdam en die hebben 'alles' en als ze het niet hebben kunnen ze het bestellen. Ze staan ook op internet. ~ By the fallen one I shall arise ~ |
|
Ik ben even in de war. Bij het bouwen van vanaf een grondtoon, moet je dan vanuit de toonladder van die grondtoon denken, om de terts en de kwint erboven te vinden? bijvoorbeeld: G-majeur akkoord is dat dan G-B-Dis? en G-mineur G-Bes-D ? [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 12-09-2006 14:26] |
|
ja maar die Dis mot een D zijn.. kwint boven de grondtoon |
|
Dus de afleidingen tel je niet mee? [Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 12-09-2006 15:01] |
|
afleidingen je moet gewoon grondtoon - terts (groot=majeur/klein=mineur) - kwint doen voor een standaard 3 stemmig accoordje. En vanaf de grondtoon rekenen dus, anders is het geen kwint |
|
dus met die 1-1-1/2-1-1-1-1/2 stappen hoef je helemaal geen rekening te houden? |
|
o zo, nou dat verandert mee als je majeur of mineur speelt. majeur heeft dus een grote terts en mineur een kleine. stel je speelt in mineur, dan heb je dus 1 1/2 1 1 1/2 1 1 dan wordt de terts automatisch een kleine terts (3 halve noten) g (g+3 halve noten[kleine terts]) > bes (g+ 7 halve [kwint])> d = g bes d in't rijtje de 1e 3e en 5e ja. Die 1 en 1/2 zijn de afstanden tot de volgende noot, dus die 1e 1 is de afstand tot de 2e noot. Die 1/2 de afstand tot de 3e noot (de terts) kwint verandert niet, is altijd 5 halve nootafstanden. Er is niet zoiets als een kleine of grote kwint. (wel overmatig, maar dat doet er nu ff niet toe ) majeur : 1 1 1/2 1 1 1 1/2 zelfde verhaal, maar dan dus grote terts > g b(=grote terts) d ik denk dat je verkeerd geteld hebt [edit]net als ik. Ff Daops verbetering aangebracht. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-09-2006 19:57] |
|
thanks man |
|
yo |
|
quote:ff zeiken, kwint is altijd 7 halve toonsafstanden tov de grondtoon www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
tpwn3d |
|
ach ja kut DAOPS [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 12-09-2006 16:14] |
|
quote: www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik ben momenteel druk bezig met het bestuderen van contrapunt en harmonieleer. Dankzij mijn leraar heb ik ondertussen een degelijke basis in deze vlakken en ben ik eindelijk bezig met componeren volgens de klassieke regels. Om hier verder in te gaan ben ik begonnen met de werken van dhr. Walter Piston; leerzaam, maar wel erg pittig. Nog meer mensen die zich hiermee bezighouden op ZM ? Ben wel benieuwd naar wat anderen hiermee doen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: ff zeiken, dit klopt niet. Tussen de grondtoon en de kwint in een Locrische ladder zitten geen 7 halve tonen. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
ff zeiken : een reine kwint bestaat altijd uit zeven halve toonsafstanden, een verminderde (zoals in de lokrische ladder) maar uit zes. quote: Ja, hierzo! Vooral contrapunt vind ik superinteressant. Als ik vragen mag: waarom speciaal de werken van Walter Piston, en niet een barok- of renaissancecomponist? Edit: o, je bedoelt natuurlijk zijn theoretische werken en niet zijn composities [Dit bericht is gewijzigd door Rapshnel op 07-12-2008 22:33] |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |