|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat klopt, alleen minder hard en minder mijn smaak [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 17-10-2001 12:19] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Andromeda - Extension of the wish is een vette aanrader!!! Nemen nu hun album op met een nieuwe zanger, maar check 't maar eens... echte vette progmetal!!! The Magic Elf is een avontuurlijkere versie van Liquid Tension Experiment. Anomaly is de Nederlandse versie van Liquid.. Ik zou zeggen; give it a try! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik zal het ff gaan bekijken (luisteren) binnekort Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
is het iemand al opgevallen dat het hier niet over muziek-theorie gaat? ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Stemmen hier mensen hun snaren lager en zo ja hoeveel of kun je beter dikker snaren gebruiken? Max Cavalera heeft gewoon de b & hoge e eraf gehaald; zo schijnt de hals krom te trekken! Doet iemand dat toch? (lijkt me makkelijker als je toch nooit soleert en altijd hakt) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
U leek mij toch wel 'the solo-type', dus why remove the b & e string ????? Ik weet het niet zeker, maar als je de gitaar goed afstelt (spanning v.d. veren achterin), trekt hij misschien niet krom. Andere mogelijkheid; tegen de tijd dat hij krom is, is Max Cavalera toch alweer 2 gitaren verder |
|
quote: You guessed right! 't ging mij vooral om het afstellen; aangezien ik als ik Death wil spelen alles een volle noot lager moet stemmen en voor Carcass/ Bolt Thrower / Morbid Angel wel zo'n 4 noten! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-10-2001 5:20] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: 7 snarige gitaar kan ook helpen ik geloof dat Trey op Gateways bijna alle nummers op zun 7 snarige gitaartje heeft gedaan. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
7 snarige Ibanez Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik heb deze video gehaald bij de biblitheek . hij legt uit hoe hij muziek maakt .en wat voor rol scales spelen in zijn muziek en wat hij daarmee doet . |
|
'k heb nog een vraagje; wat zijn de effekten chorus, reverb, flanger en delay nou precies? Ik heb wel een idee (delay is volgens mij een echo effekt) En zijn er nog meer effekten die in metal wordt gebruikt? (behalve distortion natuurlijk) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Voor een bruut bas geluid gebruik ik een turbo overdrive. En ik stem mijn bas altijd in D, als ik lager stem gaan de snaren hangen en ratelen ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Zijn er hier zangers die effecten /speciale instellingen gebruiken voor coole effecten ? |
|
quote: 't schijnt dat voor down tunen, ernie ball skinny top heavy bottom erg geschikt is Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Daar heb ik dus werkelijk nog nooit van gehoord! Kan je mij uitleggen wat dat dan is? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik ben ook wel benieuwd Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
*LOL* Ernie Ball is een merk snaren.... Skinny top heavy bottom heeft met de dikte van die snaren te maken (dit weet ik nog). Hoge E-snaar errug dun en lage E-snaar errug dik (heavy bottom)(zover ik weet)........... (FireFox, correct me if I'm wrong) |
|
quote: Het bovenstaande = 100% waar [Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 11-11-2001 9:55] Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Hehehe, toevallig dat de andere WoF-gitarist 11/11/01 (dus na m'n post) zei dat 'ie nu Ernie Ball op z'n Cort-gitaar heeft. Niet het betreffende LTHB-setje overigens..... |
|
quote: Kleine overstap voor hem dus! Kan iemand mijn vraag over effekten beantwoorden? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Flanger => krijg je een "golf"-effect zeer goed voorbeeld => Sodom "Angent Orange" in het begin. een retenschoppend nummer trouwens! http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Om het effect van een flanger na te bootsen, kan je gewoon je box rond draaien als er muziek uit komt, komt aardig overeen met flanger. reverb is eigenlijk net alsof je in een groote hal staat te spelen chorus, ja hoe leg je dat uit.... Stel je een bandje oid voor met een zanger een een achtergrond zanger/koor. die zanger zing "INSANE" en meteen daarna komt het koor met en zachtere "insane". Luister maar bijvoorbeeld eens naar de intro van Dark Saga van Iced Earth. Die gitarist speelt een deuntje (de 1e 4 noten), en het choruseffect gooit dat riffje er nog eens zachtjes na. [Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 13-11-2001 17:01] |
|
Wat betreft die Chorus... Bint heeft geloof ik gelijk, echter de uitleg lijkt erg op delay. Als je met delay een deuntje speelt, volgt even daarna ook dat deuntje. Vandaar de volgende uitleg: "Another basic effect is the chorus. It modulates the frequency of the input signal and mixes it to the original signal. The result sounds like there is more than one instrument playing (not exactly).It's nearly unpossible to tune two guitars to exactly the same pitch. What a chorus does is like adding another guitar, that playes in exactly the same timing, but the pitch is slightly tuned up and down while playing. Some chorusses even have a knob for the pre delay. The chorussed signal is a little bit delayed (some milli seconds) to the input signal. Zoals je kunt zien worden Chorus en Delay vaak gecombineerd (zal Iced Earth ook wel gedaan hebben, toch ??)..... |
|
Overigens: What a chorus does is like adding another guitar, that playes in exactly the same timing, but the pitch is slightly tuned up and down while playing. Gevolg: Teveel Chorus zorgt dat het vals wordt. Dus iedere gitarist/toetsenist/bassist zou bijvoorbeeld dezelfde Chorus moeten gebruiken, tenzij je vals wil klinken. Andere optie: niet overdrijven met dat effect. CYNIC gebruikt dit effect trouwens erg veel (de niet-distortian-stukken) |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |