IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Vogels Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:27 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
metal is cool maar zo nu en dan een zeldzame vogel(en ander dier en plant) zien is toch ook niet gek.

Veel cooler. Heb overlaatst nog eens een hermemlijntje kunnen observeren.
hyperkinetische mormeltjes, super .


mvg wk10


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 16-06-2003 22:29 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht


Ben zelf 'n vroege vogel.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:29 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

wladimir, je vergat de Oehoe (sinds 1983 een zeer zeldzame broedvogel in Limburg) en de Ruigpootuil (sporadisch in Drenthe). In vroegere tijden heeft ook de Dwergooruil gebroed in Nederland.

OK, dus jij kijkt ook naar vogels. Natuurlijk weet jij niet zoveel over roofvogels als ik, maar goed, niet iedereen is een ware genie, heh heh.

Ik kijk zelf al zo'n 20 jaar naar roofvogels met veel plezier. Het is een machtig gezicht om te zien hoe een slechtvalk met duizelingwekkende snelheid jaagt boven de ijskoude polders of hoe een havik plotseling stort op een fazant.

Mijn favoriete vogel is echter de geheimzinnige Grauwe Kiekendief. Het is een zeer zeldzame soort die nog voorkomt in Lauwersmeer en Oost-Groningen.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:27 schreef windkracht10 het volgende:
Veel cooler. Heb overlaatst nog eens een hermemlijntje kunnen observeren.
hyperkinetische mormeltjes, super .


hermelijntjes zijn idd, ontzetten mooi om te zien net als bunzingen en wezels. maar die zijn wel moeilijk te zien. oeps, we zijn nu off-topic. ach, die beesten eten vogels. dus dan is het toch weer relevant .


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:31 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Overigens, met lepelvogels denk ik dat je de Lepelaar bedoelt.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:31 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:29 schreef bonobo het volgende:
wladimir, je vergat de Oehoe (sinds 1983 een zeer zeldzame broedvogel in Limburg) en de Ruigpootuil (sporadisch in Drenthe). In vroegere tijden heeft ook de Dwergooruil gebroed in Nederland.

OK, dus jij kijkt ook naar vogels. Natuurlijk weet jij niet zoveel over roofvogels als ik, maar goed, niet iedereen is een ware genie, heh heh.

Ik kijk zelf al zo'n 20 jaar naar roofvogels met veel plezier. Het is een machtig gezicht om te zien hoe een slechtvalk met duizelingwekkende snelheid jaagt boven de ijskoude polders of hoe een havik plotseling stort op een fazant.

Mijn favoriete vogel is echter de geheimzinnige Grauwe Kiekendief. Het is een zeer zeldzame soort die nog voorkomt in Lauwersmeer en Oost-Groningen.


immigranten uit noord-afrika


mvg wk10


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:33 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

attila, bunzingen en wezels eten voornamelijk kleine zoogdieren (veldmuizen etc). Slechts af en toe vangt een bunzing een nestvogel.

bonobo, de eeuwige betweter.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:29 schreef bonobo het volgende:

Mijn favoriete vogel is echter de geheimzinnige Grauwe Kiekendief. Het is een zeer zeldzame soort die nog voorkomt in Lauwersmeer en Oost-Groningen.


De Grauwe kiekendief heeft toch effe een opleving gehad doordat percelen braak kwamen te liggen? Jammer genoeg heb iknog nooit het genoegen gehad een Grauwe kiekendief te zien. De andere twee gelukkig wel en Bruine kiekendiefen zijn redelijk"normaal" in moerasgebieden.

Dat van die Oehoe was ik vergeten. Maar dat is toch slechts een koppel in een verlaten groeve toch?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2003 22:35]


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:34 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

windverkracht 10, als je lollig wilt doen, doe dat dan met verve, fucking debiel. Grauwe Kiekendieven broeden in Europa en overwinteren in zuidelijk Afrika, motherfucker.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:33 schreef bonobo het volgende:
attila, bunzingen en wezels eten voornamelijk kleine zoogdieren (veldmuizen etc). Slechts af en toe vangt een bunzing een nestvogel.

bonobo, de eeuwige betweter.


Men is nooit te oud om te leren Bonobo.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 22:37 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:31 schreef bonobo het volgende:
Overigens, met lepelvogels denk ik dat je de Lepelaar bedoelt.
Ja ja.
Ik vergiste me even.
Ik zal toch zo de boeken erbij moeten pakken.



bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:37 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

attila, dat is waar dat de percelen nu minder frequent braak liggen (Carel Coenraedtpolder), maar er broeden nog zo'n 20 paren in het gebied van Oldambt. Ik heb een maand geleden nog 2 mannetjes gezien bij Nieuw-Statenzijl.

Oehoe broedt inderdaad alleen op die ene steengroeve bij St Pietersberg, maar er gaan verhalen rond dat in de jaren 80 een paartje had gebroed in de Amsterdamse Waterleidingsduinen.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:39 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:34 schreef bonobo het volgende:
windverkracht 10, als je lollig wilt doen, doe dat dan met verve, fucking debiel. Grauwe Kiekendieven broeden in Europa en overwinteren in zuidelijk Afrika, motherfucker.

So what, mannelijke bonobo's naaien elkaar.


mvg wk10


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:41 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

windverkracht 10, fucking homofiel, dat heb je zeker gelezen in de gaykrant ofzo?

Fuck you.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 22:42 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:26 schreef attila_de_hun het volgende:
lepelvogels ? en tropische soort? die ken ik niet, zijn er plaatjes van op hetnet?

wat de malediven betreft is idd een mooie ervaring. zaten daar meer soorten? geen frgatvogels bijv? (ik rope maar wat)

http://www.surfbirds.com/mb/trips/maldives-jj-0102.html

Maar ik heb zelf alleen reigers gezien, (ook witte). Er was meer zeeleven daar.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:43 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:41 schreef bonobo het volgende:
windverkracht 10, fucking homofiel, dat heb je zeker gelezen in de gaykrant ofzo?

Fuck you.

Op National Geographic gezien. Geene zever. Die apen leggen ruzies bij met sex

Fuck you too reetprimaat!


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:37 schreef bonobo het volgende:
attila, dat is waar dat de percelen nu minder frequent braak liggen (Carel Coenraedtpolder), maar er broeden nog zo'n 20 paren in het gebied van Oldambt. Ik heb een maand geleden nog 2 mannetjes gezien bij Nieuw-Statenzijl.

Oehoe broedt inderdaad alleen op die ene steengroeve bij St Pietersberg, maar er gaan verhalen rond dat in de jaren 80 een paartje had gebroed in de Amsterdamse Waterleidingsduinen.


Mooi! Hoe zit het met de Wouwen? Komen die tot broeden in Nederland? Ik heb me wel eens laten vertellen dat Zwarte wouwen in de derde wereld algemeen, zelfs tot in steden voorkomen terwijl ze hier zo zeldzaam zijn. raar eigenlijk. We zullen wel te schoon zijn hier.
Overigens, bij ons in de buurt zitten nog enkele kuifleeuweriken. Die zie je ook net meer zo vaak. Terwijl ik het idee heb dat ik die vroeger vaak tegenkwam. Jammer want het zijn leuke vogeltjes die pas wegrennen!!! als je er bijna op gaat staan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:37 schreef wladimir het volgende:
Ja ja.
Ik vergiste me even.
Ik zal toch zo de boeken erbij moeten pakken.



aha, lepelaars. wel eens op terschelling gezien, schitterende beesten idd.


Een mooi(maar ook duur) vogeboek is de atlas van de nederlandse broedvogels. een dikke pil!! en als je lid wordt van vogelbescherming krijg je het leuk blaadje "vogels" opgestuurd, weliswaar geen harde wetenschappelijke kost maar wel vol met mooie foto's.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:51 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Hey Attila.
Ik ga soms bij jullie in de oosterschelde gaan duiken.
Daar kijk je ook wel even je ogen uit je kop.
Zeenaald, snotolf, kreeften, krabben,...


mvg wk10


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 16-06-2003 22:51 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

attila, Zwarte Wouwen komen inderdaad in sommige gore landen veel voor, vooral in steden waar je struikelt over leprozen en ijlende malaria-patiƫnten. In Nederland was de soort waarschijnlijk nooit algemeen, al broeden er elk jaar wel een paartje, dit in tegenstelling tot de Rode Wouw. In Duitsland is de Rode Wouw een vrij algemene vogel, maar tot dusver heeft die nog geen vaste voet onder de grond kunnen krijgen in Nederland. Twente, Rijk van Nijmegen en Drenthe zijn de beste plaatsen om Rode Wouwen te 'spotten'.

windverkracht 10, LEUGENAAR, je bent te dom om naar National Geographic te kijken, idioot. Niet liegen op dit forum, fantast.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 17-06-2003 7:26 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik heb nog hele verzamelingen van die vogel bladen liggen.
Maar die vogel gidsjes om mee te nemen zijn ook al handig.
Alhoewel die van mij helemaal uit elkaar ligt hehe.


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 17-06-2003 8:45 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Ik vind kraaien nog steeds de allerstoerste vogels. In plaats van al dat zuivere gekweel van al die andere gay vogeltjes, laat de kraai gewoon een ontiegelijke bak herrie horen en ze kunnen ook een beetje grommen...gaaf man ! Daarnaast durven ze niks alleen maar als ze in een groepje zijn zijn het ineens bad motherfuckers....wel grappig om te zien..


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 17-06-2003 12:56 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 8:45 schreef DMTR het volgende:
Ik vind kraaien nog steeds de allerstoerste vogels. In plaats van al dat zuivere gekweel van al die andere gay vogeltjes, laat de kraai gewoon een ontiegelijke bak herrie horen en ze kunnen ook een beetje grommen...gaaf man ! Daarnaast durven ze niks alleen maar als ze in een groepje zijn zijn het ineens bad motherfuckers....wel grappig om te zien..

Eh, niks durven?, haha, thuis zit er eentje (was uit een boom gedonderd toen ie een kuiken was)en die gapt alles uit je hand wat hij hebben wil. Ook wilde kraaien heb ik soms aardig dichtbij weten komen als ze alleen waren.
Ik post deze week misschien nog wat foto's van dat beestje.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 17-06-2003 13:02 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Mijn eerste dag op de middebare school kwam er met een hoop gekrijs e.d. een wilde kraai op mijn schouder zitten sindsdien heb ik wel een zwak voor die beestjes


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 17-06-2003 13:09 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:34 schreef attila_de_hun het volgende:
De Grauwe kiekendief heeft toch effe een opleving gehad doordat percelen braak kwamen te liggen? Jammer genoeg heb iknog nooit het genoegen gehad een Grauwe kiekendief te zien. De andere twee gelukkig wel en Bruine kiekendiefen zijn redelijk"normaal" in moerasgebieden.

De Vuile kiekendief ook.


mvg wk10


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen