IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Soundgarden Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 18-07-2003 11:39 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

going... going.... gone


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2003 11:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-07-2003 14:08 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Geweldige band. Temple of the Dog ben ik wat minder bekend mee. Het solo-gebeuren van Cornell heb ik nog nooit gehoord. Audioslave vind ik over het geheel matig, maar op hun debuut staat een aantal bijzonder mooie nummers (niet in de laatste plaats door de lyrics van CC).

Wat de andere gitarist van Soundgarden is gaan doen, weet ik niet. Van Cornell weten we het zo onderhand wel. De drummer en de bassist hebben nog een tijdje met z'n tweeën in een of ander project gezeten waarvan ik de naam niet weet. De drummer zit nu overigens bij Pearl Jam, waar zijn kunnen naar mijn smaak veel minder goed tot zijn recht komt (omdat hij nu eenmaal een heel ander soort drummer is dan Dave Abrdkdlbla).

Het vroege werk van Soundgarden kan ik iets minder goed waarderen, en dat komt voornamelijk door de zang. Om de een of andere reden kan ik daar niet zo goed tegen. "Badmotorfinger," "Superunknown," en zeker ook "Down on the Upside" vind ik wereldalbums en dienen door iedereen meermaals grijsgedraaid te worden. De afwisseling tussen de nummers en de afwijkende maatsoorten (veelal door inbreng van bassist en drummer) in combinatie met de vocalen en teksten van Cornell maken het tot een uiterst boeiend en meeslepend geheel.

"Burrow down in and blow up the outside world"


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2003 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voor Badmotorfinger zong Chris inderdaad ijzig hoog, op Badmotorfinger kwam hij met die lage zwoele stem.

Na superunknown vind ik alleen dat ze vind die simpele muziek zijn gaan maken ..

De buzz van badmotorfinger en superunknown is daar weg


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2003 18:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

WOW, die solo cd van Chris vind ik erg lekker, beetje bluesy!



Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 20-07-2003 18:28 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2003 18:12 schreef Jenje het volgende:
WOW, die solo cd van Chris vind ik erg lekker, beetje bluesy!




Ik weet wel wat ik upload


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2003 18:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2003 18:28 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ik weet wel wat ik upload
Hij doet mooie dingen met zijn stem daar!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 20-07-2003 18:32 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ja, ik vind het ook heel erg jammer dat hij naar Audioslave is gegaan. (en dat ik zn enige concert in nerderland heb gemist) Van mij had hij nog een album mogen maken.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2003 18:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja ik vind zijn stem bij audioslet niet tot zijn recht komen


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 20-07-2003 18:58 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 20 juli 2003 18:51 schreef Jenje het volgende:
Ja ik vind zijn stem bij audioslet niet tot zijn recht komen
Helemaal mee eens! Ik vind Chris het type zanger niet voor zo'n band..



[Dit bericht is gewijzigd door JaneDoe op 20-07-2003 18:59]


Don't blush when I rip you open


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2003 19:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar ik ken ook allene de nummers die op tv komen


Atomkind
heer Krieg ik zie u nie.
Usericon van Atomkind
Posted 20-07-2003 20:07 by Atomkind Wijzig reactieProfiel van AtomkindQuote dit bericht

Deze band had wel iets.
Die clip Black old sun met Jezus op zang en gitaar.


Ich bin.......


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-07-2003 1:02 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Jenje, ken je het nummer Birth Ritual? Is een nummer van de soundtrack van de film Singles (speeld Cornell ook nog even in mee) en staat geloof ik ook ergens als b-side op. Voor mij een van de beste Soundgarden nummers.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 8:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja dat nummer ken ik inderdaad, heb het alleen in jarne niet meer gehoord


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 9:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo hehb het ff gedownload.
Wat een heersch nummer blijft dat hey ..

Chris schreeuwt menig metal zanger eruit daar.

Rituaaaaaaaaaaal
Rituaaaaaaaaaaal

takkedakkedak takkedakkedak takkedakkedak


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-07-2003 12:26 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb nog een nummer in de non metal map gegooid. Ik weet niet of je hem al kent maar ik lag in een deuk.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 12:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Weird AL Y .. oh jee ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-07-2003 12:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik vond de solo plaat van Chris Cornell wel goed klinken. Alleen waren niet alle nummers even sterk. Ik ben vooral weg van het eerste nummer.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 12:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

LOL asshole sun

What a bummmmmmm


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

D_H :L Moet ik die dubbel-live-cd anders een keer uppen ??


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-07-2003 16:04 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Tof

Heb jij dan nog trek in Louder Than Live? Dat is de muziek van de live video die ze hebben uitgebracht. Hij is alleen officieel als promo op lp uitgebracht maar ik heb er ook nog een bootleg cd van (die ook nog wat extra nummers bevat).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Joa

Zou je de cd's die voor Louder than Love kwamen ook kunnen uppen ? Het tapeje wat ik daarvan heb is toch echt aan verrotten nu


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-07-2003 16:20 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ultramega OK en Screaming Life/Fopp?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-07-2003 16:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jahaa



Burz
pure holocaust
Usericon van Burz
Posted 21-07-2003 16:36 by Burz Wijzig reactieProfiel van BurzQuote dit berichthttp://geen

Ik ken niet zoveel van soundgarden, maar ik word nieuwschierig, kan iemand een paar representatieve/goede nummers van soundgarden noemen? alvast bedankt


I was me but now he's gone


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen