IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De menselijke populatie Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 13:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:23 schreef 0Tolerence het volgende:
Enige hulp die zinvol is in dit soort situaties is ze zelfvoorzienend maken. Het continu dumpen van voedsel en medicijnen werkt gewoon niet!
Ze moeten zelf tot ontwikkeling komen en daarbij komt dat onze standaard van beschaving voor hun gewoon te hoog gegrepen is, daar hebben ze noch de middelen noch de kennis voor heb ik het idee


maar in Pakistan en India leeft toch een deel van de bevolking gelijk de westere luxe en voorzieningen? veel mensen daar hebben een opleiding gedaan in het Westen.Dus mogelijk dat educatie toch niet het hele verhaal is.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-07-2003 13:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:27 schreef attila_de_hun het volgende:
maar in Pakistan en India leeft toch een deel van de bevolking gelijk de westere luxe en voorzieningen? veel mensen daar hebben een opleiding gedaan in het Westen.Dus mogelijk dat educatie toch niet het hele verhaal is.


ja daar wel, maar dat kan je ook niet als een 3e wereldland beschouwen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 13:30 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 13:27 schreef attila_de_hun het volgende:
maar in Pakistan en India leeft toch een deel van de bevolking gelijk de westere luxe en voorzieningen? veel mensen daar hebben een opleiding gedaan in het Westen.Dus mogelijk dat educatie toch niet het hele verhaal is.


Maar die mensen (zeg maar de nieuwe rijken) geven helemaal niets om de rest. Heb een artikel daarover gelezen in Elsevier. En dat vind ik eigenlijk ook zo krom: zij geven geen zier om hun minder bedeelde landgenoot, maar wij moeten dat voor hun wel doen? Ik moet zeggen dat die schoen niet helemaal comfortabel zit.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-07-2003 13:31 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 12:27 schreef Claw het volgende:
Dat vind ik moeilijk te geloven. Maar goed, alsof die primaten hier over nadenken. Asociaal tuig is het ...

Waarom gaan ze uberhaupt in de woestijn wonen? Daar horen helemaal geen mensen te wonen.


En hoe komt dat hun voorouders daar al 20.000 jaar hebben kunnen overleven, en nu er plots hulp-organisaties bestaan kunnen ze niet meer voor zichzelf zorgen.
Normaal is een ras (dieren of mensen) dat in een bepaalde omgeving niet meer kan overleven gedwongen te verhuizen of uit te sterven.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 23-07-2003 13:33 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Investeren in kennis in die landen. Iig nooit geld geven. Ik word ook altijd akelig van die reclames over zielige kindertjes met 1 been ofzo. Medelijden is een zeer zwak middel om mensen over te halen te betalen. Men moet eens verder denken dan hun neus lang is en beseffen dat met geld het probleem enkel erger wordt. Meer geld, meer mensen, grotere bevolkingsdruk, armere bevolking, meer uitgemergelde kindertjes.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 13:38 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 13:33 schreef Sjaan het volgende:
.... die reclames over zielige kindertjes met 1 been ofzo.....


[offtopic] Wel beetje raar, dat sinds de euro hulpmiddelen/hulpstukken in één keer 2,5 maal zo duur geworden zijn. Volgens mij steken die zg. hulporganisaties het meeste in eigen zak.[/offtopic]


Arwen ná anvanya vendë ecénien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 13:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:30 schreef Mithrandir het volgende:
Maar die mensen (zeg maar de nieuwe rijken) geven helemaal niets om de rest. Heb een artikel daarover gelezen in Elsevier. En dat vind ik eigenlijk ook zo krom: zij geven geen zier om hun minder bedeelde landgenoot, maar wij moeten dat voor hun wel doen? Ik moet zeggen dat die schoen niet helemaal comfortabel zit.


Ja, maar de "braindrain" moet ook stoppen. Mensen mogen hier komen leren maar moeten dan maar "verplicht" terug om hun landgenoten te onderwijzen/voorlichten etc. etc. Verder moeten alle zogenaamde moslim"scholen", die eveneens als paddestoelen uit de grond springen verdwijnen. Vrouwen moeten evenveel rechten krijgen in die landen. Dat te samen zal op lange termijn zeker bijdragen aan de bevolingsproblematiek.
Maar het zijn allemaal essentiele dingen die nooit en te nimmer zullen gebeuren. Daarom denk ik soms maar van: negeer die landen vanaf nu, ongeacht hoeveel olie ze hebben, en laat ze het maar zelf oplossen. Dat zal erg hard zijn maar op de lange termijn toch beter.


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 23-07-2003 13:46 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Er zijn in het verleden ontwikkelingslanden geweest die ZONDER substantiele hulp van het westen (en van die irritante organisaties met hun hongerreclames met die vette vliegen rond uitgemergelde Ethiopische skeletten) zich hebben opgewerkt tot respectabele landen. Zuid-Korea, Thailand, Maleisie, Taiwan en China hebben op hun eigen kracht aansluiting gevonden bij het westen/VS/Canada/Japan.

Een land als Bangladesh heeft in de loop der jaren MILJARDEN dollars aan voedselhulp en andere donaties gehad met als gevolg dat er nu MILJOENEN waardeloze fucking bastaarden bij zijn gekomen in dat verdomde landje.

Laten we ons focussen op landen die wel meekunnen en de rest opzadelen met ons kernafval.

Investeren in China en al ons geld terugtrekken uit Afrika lijkt mij een goed begin.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 13:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:46 schreef bonobo het volgende:
met hun hongerreclames met die vette vliegen rond uitgemergelde Ethiopische skeletten .


Die organisaties zijn soms idd raar bezig. Zo heb ik wel eesn gelezen dat in Ethiopië (of Somalië), een land waar toendertijd te pas en vooral te onpas reclames met zulke beelden op tv waren, voedsel genoeg was maar dat de distributie werd tegen gehouden door lokale "warlords". Dus dan valt ons toch niks te verwijten? ja misschien dat ze walgelijk warlords (of hoe dat tuig zich ook moge noemen) niet met wat bunkerbusters hebben behandeld.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-07-2003 13:53 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Misschien zijn die landen idd wel teveel afhangklijk geworden van onze hulp en vervolgens denken dat ze op hun luie reet kunnen zitten want het voedsel komt er toch wel aan.

Laten we een algehele stop van hulpmiddelen invoeren en over een jaar kijken wat er verandert is.

Zie het als een experiment :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-07-2003 13:53 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 23 juli 2003 13:31 schreef campske666 het volgende:
En hoe komt dat hun voorouders daar al 20.000 jaar hebben kunnen overleven, en nu er plots hulp-organisaties bestaan kunnen ze niet meer voor zichzelf zorgen.
Normaal is een ras (dieren of mensen) dat in een bepaalde omgeving niet meer kan overleven gedwongen te verhuizen of uit te sterven.


Goed gezien. Dus kappen met hulp, en laten uitsterven dat zooitje.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 13:55 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 13:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, maar de "braindrain" moet ook stoppen. Mensen mogen hier komen leren maar moeten dan maar "verplicht" terug om hun landgenoten te onderwijzen/voorlichten etc. etc. Verder moeten alle zogenaamde moslim"scholen", die eveneens als paddestoelen uit de grond springen verdwijnen. Vrouwen moeten evenveel rechten krijgen in die landen. Dat te samen zal op lange termijn zeker bijdragen aan de bevolingsproblematiek.
Maar het zijn allemaal essentiele dingen die nooit en te nimmer zullen gebeuren. Daarom denk ik soms maar van: negeer die landen vanaf nu, ongeacht hoeveel olie ze hebben, en laat ze het maar zelf oplossen. Dat zal erg hard zijn maar op de lange termijn toch beter.



Hear, hear!! Helemaal mee eens.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 13:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:53 schreef Claw het volgende:
Goed gezien. Dus kappen met hulp, en laten uitsterven dat zooitje.


Maar (schiet me opeens te binnen)!!!! als het misgaat daar (of nog erger wordt) gaat een (groot) deel van die mensen weg. en raad eens waar ze dan naar toe gaan?

Krijgen we dan een "fort europa" met prikkeldraad etc etc?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-07-2003 13:57]


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-07-2003 13:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:53 schreef Claw het volgende:
Goed gezien. Dus kappen met hulp, en laten uitsterven dat zooitje.


Klinkt grof, maar: ja.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-07-2003 13:57 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 23 juli 2003 13:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Maaar!!!! als het misgaat daar (of nog erger wordt) gaat een (groot) deel van die mensen weg. en raad eens waar ze dan naar toe gaan?

Krijgen we dan een "fort europa" met prikkeldraad etc etc?


Ik denk niet dat die mensen hierheen kunnen lopen zonder water en eten onderweg, door de snikhete woestijn.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 14:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 13:57 schreef Claw het volgende:
Ik denk niet dat die mensen hierheen kunnen lopen zonder water en eten onderweg, door de snikhete woestijn.


misschien niet, maat het instorten van de derde wereld zal een grote instabiliteit in de wereld veroorzaken. OOk wij zullen er onder lijden. Wat dacht je van de buitenlanders die reeds hier zijn en zien dat hun "heilige " thuisland vet in de problemen komt? En ook economisch zitten wij nog sterk gebonden aan die landen. En stel dat grote delen van Azie en Afrika "verwoestijnen"? Dat zal zeker effect hebben op het Klimaat hier. Neen, wij zitten sterk gebonden aan de derde wereld landen en komen daar niet zomaar los van.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-07-2003 14:04]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-07-2003 14:06 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Euhm ik kan me niet voorstellen dat al die drastische dingen gaan gebeuren.

Het lijkt mij dat het bevolkingspeil zich stabiliseert omdat het land niet meer mensen aankan. Weinig mis mee imo.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 14:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 14:06 schreef Claw het volgende:
Euhm ik kan me niet voorstellen dat al die drastische dingen gaan gebeuren.

Weinig mis mee imo.


Volgens mij zijn veel van die processen al in gang gezet. Bijvoorbeeld ontbossing: Nagenoeg heel zuid-oostazie wordt nu leeggeplunderd, ook zo de nog grote bossen in Afrika (Congo gebied etc) Verder vind er veel roofbouw van de uiterste soort plaats waarmee het beetje vruchtbare grond wordt vernietigd en dringen mesne steeds meer gebieden binnen die vroeger als te slecht werden beschouwd voor landbouw maar nu moeten ze wel. Maar goed, ik geloof echt niet ook bij minder drastische acties in de derde wereld het westen alleen als toeschouwer aan de zijlijn kan blijven staan.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 14:15 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Er zou iets uit moeten breken, waardoor de wereldbevolking gehalveerd wordt. Zoals al gezegd door weet-ik-zo-snel-niet-meer: Voor zoogdieren van meer dan 50 kilo, kunnen er niet meer dan 'zoveel' bestaan, natuurlijkerwijs.

Het makkelijkste is dat Moeder Natuur flink gaat huishouden, dan krijg ook niet van die morele preken over dat 'alle mensen het recht hebben.... blablabla'


Arwen ná anvanya vendë ecénien


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-07-2003 14:17 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2003 14:15 schreef Mithrandir het volgende:
Er zou iets uit moeten breken, waardoor de wereldbevolking gehalveerd wordt. Zoals al gezegd door weet-ik-zo-snel-niet-meer: Voor zoogdieren van meer dan 50 kilo, kunnen er niet meer dan 'zoveel' bestaan, natuurlijkerwijs.

Het makkelijkste is dat Moeder Natuur flink gaat huishouden, dan krijg ook niet van die morele preken over dat 'alle mensen het recht hebben.... blablabla'


Het nare daarvan is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen welvarende delen en de minder welvarende delen van de wereld zoals afrika e.d. 3e wereld landen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 23-07-2003 14:19 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Dus moeten we een virus loslaten in de derde wereld waar alles westerse mensen standaard tegen zijn ingeënt. *kuch*


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 14:22 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 14:19 schreef Claw het volgende:
Dus moeten we een virus loslaten in de derde wereld waar alles westerse mensen standaard tegen zijn ingeënt. *kuch*


wel grof, maar erg .


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 14:25 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 14:17 schreef 0Tolerence het volgende:
Het nare daarvan is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen welvarende delen en de minder welvarende delen van de wereld zoals afrika e.d. 3e wereld landen


Op zich wel zo eerlijk (de natuur is niet anders dan eerlijk), maar wij kunnen ons in het Westen beter wapenen tegen epidimieen e.d. Dus krijg je... ja, noem het 'natuurlijk selectie' (waar eigenlijk de hele evolutie op gebaseerd is). De zwakkeren van de soort sterven, de sterken overleven. (klinkt misschien fascistisch, ab-so-luut niet zo bedoeld)

[edit]
Aan de andere kant: wij in het Westen hebben ons zo ver van de natuur gezet, dat we zo'n beetje overal ziek van worden. Dus zouden wij de 'zwakkeren' zijn. Dan overleeft een minder technologisch ontwikkeld deel van de mensheid. Dat is voor het totaalplaatje ook niet zo slecht.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Mithrandir op 23-07-2003 14:27]


Arwen ná anvanya vendë ecénien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2003 14:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Om eens dicher bij huis te blijven (ook wij leven in een gruwelijk overbevolkt land); mogen immigranten naar ons land komen om de vergrijzing tegen te gaan? Of alleen onder bepaalde voorwaarden? Ik vind van niet of alleen als van te voren vast staat dat ze na verloop van tijd weer naar huis gaan. En die afspraak moet dan keihard zijn.


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 23-07-2003 14:33 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 23 juli 2003 14:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Om eens dicher bij huis te blijven (ook wij leven in een gruwelijk overbevolkt land); mogen immigranten naar ons land komen om de vergrijzing tegen te gaan? Of alleen onder bepaalde voorwaarden? Ik vind van niet of alleen als van te voren vast staat dat ze na verloop van tijd weer naar huis gaan. En die afspraak moet dan keihard zijn.


Dan wordt het nóg voller hier en harde afspraken... je weet wat er in NL gebeurt met 'harde afspraken'.
Die vergrijzing lost zichzelf wel op, denk ik.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen