IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Psychotic waltz / Dead soul tribe Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 02-03-2010 10:15 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 1 March 2010 21:47 schreef DaVinz het volgende:
net weer beide darkstar cd's in de spelert gegooit... damn wat klinkt dat nogsteeds goed zeg


Laatst nog eens gedraaid tijdens het strijken hehe


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 01-08-2010 21:35 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

Ze (PW) schijnen weer actief te zijn ...



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-08-2010 21:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Doe eens ff snel een bron!!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 01-08-2010 21:56 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/




XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-08-2010 22:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat soort berichten maken mij blij.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-08-2010 22:49 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Dar is nog eens mooi nieuws. hopelijk gaan ze snel weer touren. Destijds op Dynamo Open Air en later in Paradiso waren ze grandioos live.



Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-08-2010 9:04 by Grutte Pier Wijzig reactieProfiel van Grutte PierQuote dit bericht

Eén van de betere nieuwsberichten van de afgelopen jaren. Magistrale maar ondergewaardeerde band.
Ik weet nog dat ik "A Social Grace" bij de platenboer haalde, alleen die cover al! Destijds ergens een recensie gelezen dat PW een kruising was tussen Savatage en Dream Theater, daarop afgaande de lp gekocht en compleet grijs gedraaid.
Heb de 7" van "I Remember" ook nog liggen.

Twee keer live gezien, fabuleus.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 02-08-2010 9:17 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Lekker vaag wie in de reunie line-up van Psychotic Waltz zit.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2010 9:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Persoonlijk haal ik dat Dream Theater er nooit zo uit.
Ik vind hun muziek juist een behoorlijk eigen smoel hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-08-2010 9:44 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 9:17 schreef VM Saldiac het volgende:
Lekker vaag wie in de reunie line-up van Psychotic Waltz zit.


http://www.facebook.com/pages/Psychotic-Waltz-OFFICIAL/123690284334231

Leden:
2010 Norman Leggio Drums, Brian McAlpin Guitar, Steve Cox Guitar, Ward Evans Bass, Dan Rock Guitar, Phil Cuttino Bass, Buddy Lackey Vocals

Geweldig nieuws.
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien maar destijds wel de kans gehad op Waldrock, alleen toen gemist.
De cd's zijn echter stuk voor stuk geniaal!



bub


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-08-2010 9:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

3 gitaristen en 2 bassisten?

Is dit niet gewoon een lijstje van mensen die ooit in PW hebben gespeeld?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 02-08-2010 10:39 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nu je het zo zegt.

Ik heb er niet helemaal op gelet. Er staat 2010 voor...
3 gistaristen kan natuurlijk. 2 bassisten is wel wat overdreven.


bub


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-08-2010 12:52 by Grutte Pier Wijzig reactieProfiel van Grutte PierQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 9:21 schreef XXL het volgende:
Persoonlijk haal ik dat Dream Theater er nooit zo uit.
Ik vind hun muziek juist een behoorlijk eigen smoel hebben.


Klopt wel wat je zegt hoor.
Ten tijde van PW's eerste album kwamen ze iig dichter bij het DT van toen (WDADU) in de buurt dan nu.
Maar ook ik heb PW altijd een uiterst originele band gevonden. Zweverig, vernieuwend, dynamisch en toch ook heavy. Aardige gasten ook, gek op nederwiet (toen)


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 02-08-2010 13:41 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 10:39 schreef Bub het volgende:

Nu je het zo zegt.

Ik heb er niet helemaal op gelet. Er staat 2010 voor...
3 gistaristen kan natuurlijk. 2 bassisten is wel wat overdreven.

Heb jij niet gewoon een lijstje gecopypaste met de namen van iedereen die ooit in Psychotic Waltz heeft gespeeld i.p.v. een lijstje met namen van de huidige leden?

Metal Archives:

Buddy Lackey (aka Devon Graves) - Vocals
Steve Cox - Guitar
Brian McAlpin - Guitar
Ward Evans - Bass
Norm Leggio - Drums

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 02-08-2010 13:41]


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-08-2010 14:00 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 9:44 schreef Bub het volgende:
Ik heb ze helaas nog nooit live gezien maar destijds wel de kans gehad op Waldrock, alleen toen gemist.
De cd's zijn echter stuk voor stuk geniaal!


Had het idee dat PW behoorlijk onbekend was bij de bezoekers van Waldrock en niet erg geliefd. Toen de band begon met spelen was het vrij vol voor het podium, maar na een nummer was driekwart verdwenen, terwijl de band behoorlijk goed speelde. Jammer dat dat de enige keer was dat ik PW live heb gezien.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-08-2010 18:31 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

volgens mij is PW ook niet echt een live band, wel?
Die live opnamens die ik heb gehoord waren niet echt top


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-09-2010 21:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Reunited PSYCHOTIC WALTZ To Tour Europe With NEVERMORE, SYMPHONY X - Sep. 29, 2010

PSYCHOTIC WALTZ, the reunited cult early 1990s progressive metal band from El Cajon, California, will embark on a European tour as the support act for NEVERMORE and SYMPHONY X in February/March 2011.

The dates are as follows:

Feb. 25 - Stuttgart, Germany - LKA Longhorn
Feb. 26 - Oberhausen, Germany - Turbinenhalle
Feb. 27 - Antwerp, Belgium - Hof Ter Loo
Feb. 28 - Paris, France - Elysee Montmartre
Mar. 01 - Toulouse, France - Phare
Mar. 03 - Barcelona, Spain - Apollo
Mar. 04 - Lyon, France - Transbordeur
Mar. 05 - Florence, Italy - Viper
Mar. 06 - Pratteln, Switzerland - Z7
Mar. 07 - Milan, Italy - Magazzini Generali
Mar. 08 - Esch sur Alzette, Luxembourg - Kulturfabrik
Mar. 10 - Ljubljana, Slovenia - Cvetlicarna
Mar. 11 - Munich, Germany - Backstage
Mar. 12 - Vienna, Austria - Gasometer
Mar. 13 - Würzburg, Germany - Posthalle
Mar. 14 - Bad Arolsen, Germany - Outback
Mar. 16 - Hamburg, Germany - Markthalle
Mar. 17 - Frankfurt, Germany - Batschkapp
Mar. 18 - Geiselwind, Germany - Music Hall
Mar. 19 - Tilburg, The Netherlands - O13
Mar. 20 - Amsterdam, The Netherlands - Melkweg

PSYCHOTIC WALTZ's current lineup includes four of the five original members.

PSYCHOTIC WALTZ 2010 is :

* Devon Graves (a.k.a. Buddy Lackey) - Vocals
* Brian McAlpin - Guitar
* Steve Cox - Guitar
* Ward Evans - Bass
* Norman Leggio - Drums

Original guitarist Dan Rock is not taking part in the reunion and is being replaced by Steve Cox, who previously played with PSYCHOTIC WALTZ on the band's 1996 tour.

Commented Devon Graves: "I am blown away by the response over [the reunion of] PSYCHOTIC WALTZ. I am really looking forward [to it]! In the meantime, please don't overlook my other band, THE SHADOW THEORY. We have a new album out this November (October for the U.S.). This album could be the highpoint of my career (so far). My intention is to be in both bands for the future. Enjoy THE SHADOW THEORY while PSYCHOTIC WALTZ writes the new album. You have time."

PSYCHOTIC WALTZ's last studio album, "Bleeding", was released in 1996. Scott Burns engineered the effort, which was mixed by Dan Rock and Woody Barber.

In the years that followed PSYCHOTIC WALTZ's demise, Rock recorded two instrumental albums with his project DARKSTAR. In the meantime, Norm Leggio and Steve Cox created the band TEABAG, while Buddy Lackey launched his own group, DEADSOUL TRIBE, where he performs using his real name, Devon Graves.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


cynic
Usericon van cynic
Posted 30-09-2010 21:43 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

En Deadsoul Tribe dan?
Dat vond ik eigenlijk minstens zo goed als PW, zou zonde zijn als dat stopte.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-09-2010 21:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het één hoeft natuurlijk niet gelijk het andere als gevolg te hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-10-2010 9:32 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

heersch


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 02-10-2010 11:32 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Denk dat ik dit wel ga kijken in de 013. Nevermore is gaaf en Psychotic Waltz al helemaal (en nog nooit live gezien).



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 04-10-2010 21:41 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 30 september 2010 21:36 schreef Mutilator het volgende:
Reunited PSYCHOTIC WALTZ To Tour Europe With NEVERMORE, SYMPHONY X - Sep. 29, 2010

(...)

PSYCHOTIC WALTZ 2010 is :

* Devon Graves (a.k.a. Buddy Lackey) - Vocals
* Brian McAlpin - Guitar
* Steve Cox - Guitar
* Ward Evans - Bass
* Norman Leggio - Drums

Original guitarist Dan Rock is not taking part in the reunion and is being replaced by Steve Cox, who previously played with PSYCHOTIC WALTZ on the band's 1996 tour.
En inmiddels exit Steve Cox en enter Dan Rock.

Bron: Facebook



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 11-10-2010 21:09 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Psychotic Waltz OFFICIAL Any requests?
We have 45 minutes for the Power of Metal Tour in Feb / March 2011
8 or 9 songs
Interested to see what you expect us to play
W

http://www.facebook.com/topic.php?uid=123690284334231&topic=207


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 14-10-2010 8:28 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ZO 20 MRT 11
Power Of Metal 2011: Symphony X + Nevermore
+ Psychotic Waltz + Thaurorod & special guest
TICKETS
LOCATIEDOMMELSCH ZAAL
ZAAL OPEN15:00 UUR
AANVANG16:00 UUR
TICKETS€ 25,00 EX. SERV. KOSTEN
VERKOOPSTART 16-10-2010

Zoals de naam al doet vermoeden, is "The Power Of Metal" tour een package met zwaargewichten in de heavy metal. Zo komt Symphony X hun metal met progressieve inslag ten gehore brengen. Nevermore staat al jaren als een huis met hun sterke Amerikaanse heavy metal. Psychotic Waltz zijn met een comeback bezig en nemen ook deel aan deze tour. De tour zal verder versterkt worden door Thaurorod en nog een nader bekend te maken special guest.


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-12-2010 19:16 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Heeft iemand The Shadow theory al een luisterbeurt gegund? Ik heb het album laatst aangeschaft en ik ben er zeer mee in mijn sas.

De muziek ligt redelijk in hetzelfde straatje als Psychotic waltz ten tijde van Bleeding maar dan met wat King diamond achtige invloeden.

Donkere progressieve metal met wat thrashy invloeden maar ook met de onmiskenbare folk inslag die Graves altijd met zich mee brengt. En dat dan met het King diamond-achtige hoorspel element.

Fans van Psychotic waltz en Dead soul tribe moeten dit zeker even gaan luisteren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen