|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Heel goede plaat, die nieuwe, maar haalt het idd niet bij albums als Forgotten Legends en Autumn Aurora. Wel een enorme verbetering ten opzichte van Handful of Stars en Microcosmos. Faustian Spirit of the Earth |
|
Klinkt wel leuk ja. |
|
Ouderwets goede Drudkh plaat. Wat een mokerband blijft dit toch. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. |
|
Staat nu voor het eerste op. Klinkt nu al 'pakkender' dan die vorige plaat. |
|
Zaadband |
|
Hihi. Wederom een +1. Ik vind dat Slavische (neo-)folkalbum (Songs of Grief and Solitude) hun beste werk; zegt genoeg lijkt mij. :') Alhoewel ik de eerste twee albums, die nog wat zwaarder, primitiever en meer Hate Forestachtig zijn, best aardig vind, hoor. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Het 'probleem' dat ik met Drudkh heb is dat het allemaal geen flikker voor stelt. In mijn oren klinkt alles leeg, leeg en kaal. En dan niet op een pakkende Paysage d'Hiver manier, maar op een ongeïnspireerde, vermoeiende manier die me haast het gevoel geeft dat ik als luisteraar voor de gek gehouden wordt. Toegeven, op m'n 16de ging ik snoeihard op Autumn Aurora. Vandaag de dag vind ik het één van de meest over-rated en saaie albums binnen de black metal. Er is absoluut niets gaande. Wanneer een riff te saai voor woorden is wordt er simpelweg een synth tegenaan gekwakt (iets wat blijkbaar bijzonder vaak nodig is). Over meer dan 2 snaren wordt er niet gespeeld, tenzij het een zaaddodende tokkel is, dan zijn het er opeens drie. En ja, ik snap dat ik met een dergelijk bot verwijt een boel fanatieke luisteraars lomp tegen het been schop. Maar alsjeblieft, ga eens naar wat beters luisteren dan een grap die sowieso al vier albums te lang duurt. |
|
In mijn opinie kan je na "Sun in the House of the Scorpion" en een paar Hate Forest-releases de gehele Oekraïnse scene overslaan. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Ok. |
|
'Smaak is persoonlijk' is in deze een fijne discussiedoder. |
|
quote: Exact. En 'je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden houden'. |
|
En eentje die niet opgaat gezien Sisyphos beschrijft waarom Drudkh muzikaal saai ende overrated zou zijn en dus niet weggezet kan worden met 'smaak' en 'persoonlijk'. Nog los van dat over 'smaak' zeker te praten is en smaak niet slechts gedetermineerd wordt door je genenpoel. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 15-07-2012 13:40] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Tja. Ik word er volledig in meegesleurd, vind Autumn Aurora een van de beste albums ooit. Niks lege muziek. Sfeer. Loze term, maar ik voel de muziek. De riffs pakken mij wel. Simpel. |
|
quote:Gelukkig niet! @ Kwel: ik ken dat geneuzel van je en ben het er niet mee eens. |
|
quote:Jammer alleen voor je dan dat het dat niet is. :') Hoe kun je immers anders over esthetica of 'het sublieme' praten, hele boeken volschrijven? Uitingen van smaak moeten derhalve, net als alle andere woorden, taal, iig een intersubjectieve basis hebben, anders kan je niet praten. Weet je niet wat de ander met 'mooi' bedoelt. En hoewel we, tot op zekere hoogte, een persoonlijke invulling van dat begrip hebben weten we toch, ongeveer, wat de ander bedoelt met 'mooi'. Daarnaast bestaat er zoiets als muzikaal/artistiekvakmanschap. Een stuk van Bach stelt meer voor dan een schijf van Darktrone. Sisyphos zegt iets over rifs en het gebruik van synths ten opzichte van die rifs zonder een direct waardeoordeel. Dat kan je niet counteren door een dooddoener als 'persoonlijk' er tegenaan te gooien. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ik ben het met je eens dat er een intersubjectieve basis is voor uitingen. Dat lijkt me inderdaad vrij logisch. Alleen vind ik het te kort door de bocht om muziek te omschrijven door 'objectief' de rifs of synths omschrijven. Of dit wel of niet als saai ervaren wordt is toch zeker per persoon verschillend? Muziek kan een bepaald gevoel oproepen bij mensen, daar kun je tot in den treuren over discussiëren. Ik denk dat iedereen zijn 'eigen waarheid' heeft. Dat maakt echter 'de waarheid' van iemand anders niet minder waar. Maar goed, ik verwoord mezelf vaak niet erg duidelijk via een forum. |
|
Er bestaat dan ook niets als "de waarheid", enkel dingen die als waar aangenomen worden door verschillende personen, omdat ze stroken met wat waar is voor hen. Het prachtige aan muziek is dat het de mogelijkheid bezit om u diep te raken. Of het dit ook doet hangt van verschillende aspecten af die veel ruimer gaan dan de muziek op zich. Dit is toch mijn waarheid |
|
quote: :') Je begrijpt het nog steeds niet of wel? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat hangt van de criteria af waaraan je 'mate van voorstellen' toetst. Ik ben benieuwd wie hier allemaal bij elke nieuwe release van Darkthrone de plaat gaan vergelijken met een stuk van Bach. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Eternal Turn of the Wheel. Nee. Maar misschien denk ik daar over een jaar anders over als er wel negatieve herinneringen aan vastplakken. Daarom blijft Forgotten Legends ook zo gaaf. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote: asl? En nu gaan we vegen |
|
quote: Veel inwisselbaar ja. Lucifugum was pionier. Eerste twee van Hate Forest vind ik goed, net als bijna volledige oeuvre van Nokturnal Mortum. Kroda niet vergeten. Ulvegr durf ik ook nog wel eens opzetten. Dat is het. En nu gaan we vegen |
|
quote: Nog steeds geband man? En nu gaan we vegen |
|
quote:Nokturnal Mortum, ik heb een paar schijven in de kast staan, vergis je niet, maar wat is dat saaie bagger, zeg. Geen goede riff geschreven. Nooit. Slechts de key's op "Veles'Scrolls" staan mij bij als tof. quote:OWW is een debiel met een IQ van rond de 85. Dacht ooit op de Mavo dat het stoer was als hij er pretentieuze, esthetische meningen opna ging houden. Vervreemde zichzelf zo compleet van z'n eigen slag volk, en is sindsdien een sneue verbitterde rukker. Dat zn buddy Vargen, waar hij dagelijks op voorhuidjogde, hem verliet voor de transseksuelen in Brazilië kwam hem ook zeker niet ten goede. Sindsdien zit hij echt in een abyss van sociale isolatie. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 14-02-2015 11:41] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |