IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Hulp nodig, beantwoord deze vraag: Is deze band metal of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:00 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Met Poison bedoel ik de Amerikaanse band die in 1983 is opgericht....

Damn it.... De eerste mislukking

Waldkauz
Usericon van Waldkauz
Posted 14-09-2003 20:01 by Waldkauz Wijzig reactieProfiel van WaldkauzQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - Nee.
2 Black Sabbath - Nee.
3 Kiss - Nee.
4 Poison - Ja (Duitse blackmetal band Poison). | (Amerikaanse Poison is me onbekend).
5 Judas Priest - Ja.
6 Iron Maiden - Ja.
7 Metallica - Niet alle albums.
8 Linkin Park - Nee.
9 Tool - Nee.
10 Dream Theater - Ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Waldkauz op 14-09-2003 20:02]

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:02 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:59 schreef aerodis het volgende:
is Metallica net zoiets als Mütiilation omdat het met een M begint?

....

Hoofdvraag (waarschuwing, klinkt vrij 'geleerd'): In welk opzicht is het waar dat de muziek, bands en fans van metal negatief worden beoordeeld door de tegenwoordige Nederlandse maatschappij?

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:43 schreef Phaestus het volgende:
1 Led Zeppelin - nee
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - geen oordeel
4 Poison - geen oordeel
5 Judas Priest - ja
6 Iron Maiden - ja
7 Metallica - ja
8 Linkin Park - nee
9 Tool - nee
10 Dream Theater - ja

Dat zijn tevens mijn antwoorden

"This one is older than shit, heavier than time!"

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 14-09-2003 20:04 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

1 Led Zeppelin - hmm..
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - hmm..
4 Poison - Ja.
5 Judas Priest - Ja.
6 Iron Maiden - Ja.
7 Metallica - ja.
8 Linkin Park - Nee.
9 Tool - ja.
10 Dream Theater - ja.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:06 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:04 schreef XPositiveX het volgende:
1 Led Zeppelin - hmm..
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - hmm..
4 Poison - Ja.
5 Judas Priest - Ja.
6 Iron Maiden - Ja.
7 Metallica - ja.
8 Linkin Park - Nee.
9 Tool - ja.
10 Dream Theater - ja.

1 en 3 zie ik als 'geen oordeel'

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:06 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:02 schreef Black Tulip het volgende:
....

Hoofdvraag (waarschuwing, klinkt vrij 'geleerd'): In welk opzicht is het waar dat de muziek, bands en fans van metal negatief worden beoordeeld door de tegenwoordige Nederlandse maatschappij?

je vraagstelling is dus ook niet duidelijk, wat wil je precies weten. Waar het probleem ligt dat metal niet algemeen geaccepteerd wordt>? Waarom er een negatieve sfeer heerst jegens metal en de cultuur eromheen?
Dat soort vragen zijn duidelijker

WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 14-09-2003 20:09 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

opzich vind ik de vraag wel duidelijk, maar ik zie niet in waar deze poll dan voor nodig is..

Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 14-09-2003 20:09 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - Hmm, randgeval
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - nee
4 Poison - ? ooit wat van gehoord.. vergeten hoe het klonk.
5 Judas Priest - ja
6 Iron Maiden - ja
7 Metallica - ja
8 Linkin Park - niet echt, meer raptroep ofzo.. Instrumentaal vallen sommige stukken wel onder metal imo (helaas)
9 Tool - nee, maar wel gaaf
10 Dream Theater - jazeker

zo kan ie wel weer

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:11 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:09 schreef WinterQueen het volgende:
opzich vind ik de vraag wel duidelijk, maar ik zie niet in waar deze poll dan voor nodig is..

Ik vond er persoonlijk wat teveel bijvoeglijke naamwoorden in staan, daar hou ik niet van

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:11 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:06 schreef 0Tolerence het volgende:
je vraagstelling is dus ook niet duidelijk, wat wil je precies weten. Waar het probleem ligt dat metal niet algemeen geaccepteerd wordt>? Waarom er een negatieve sfeer heerst jegens metal en de cultuur eromheen?
Dat soort vragen zijn duidelijker

Als je je gaat afvragen waar het probleem ligt dat metal niet algemeen geaccepteerd wordt of waarom er een negatieve sfeer heerst jegens metal, neem je aan dat dat zo is. Ik wou eerst als onderzoeksvraag hebben of het terecht is dat metal negatief beoordeeld wordt, maar mijn leraar zei 'in plaats dat je een waardeoordeel over die stelling gaat doen, bewijs dat hij waar is', en dat is wat ik met mijn hoofdvraag probeer te bereiken. Dat 'in welk opzicht' is zijn verzinsel

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:13 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:11 schreef Black Tulip het volgende:
Als je je gaat afvragen waar het probleem ligt dat metal niet algemeen geaccepteerd wordt of waarom er een negatieve sfeer heerst jegens metal, neem je aan dat dat zo is. Ik wou eerst als onderzoeksvraag hebben of het terecht is dat metal negatief beoordeeld wordt, maar mijn leraar zei 'in plaats dat je een waardeoordeel over die stelling gaat doen, bewijs dat hij waar is', en dat is wat ik met mijn hoofdvraag probeer te bereiken. Dat 'in welk opzicht' is zijn verzinsel

ok, dat is duidelijk. Dan nog is de vraagstelling niet goed, overmatig gebruik van bijvoegelijke naamwoorden maakt het niet overzichtelijk.
Iig is het al duidelijk dat er een negatieve sfeer hangt in de samenleving t.o.v. metal en alles wat ermee te maken heeft. Je wordt bestempelt als tuig en uitschot en weet ik wat, je loopt er belachelijk bij en meer van dat soort opmerkingen en constateringen

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:16 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:09 schreef WinterQueen het volgende:

Deze poll is een onderdeel van mijn eerste deelvraag, namelijk wat metal fans verstaan onder metal. Wat ik probeer te bereiken is dat degene die het werkstuk leest inziet dat metal fans een ander beeld hebben van metal dan 'niet-metal fans', zo denk ik bijvoorbeeld dat veel mensen een onjuist of onvolledig beeld hebben van metal en dat probeer ik op deze manier te bewijzen. Later zal ik met andere polls op algemene forums proberen te achterhalen wat de mensen daar verstaan onder metal. Als 'niet-metal fans' een ander beeld hebben dan de metal fans zelf, dan betekent dit dus dat ze metal verkeerd beoordelen vanwege hun gebrek aan kennis of onjuiste veronderstellingen over metal.

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 20:18 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ah juist. Je weet al precies hoe het zit, je zoekt alleen nog wat bewijs. Zorg je wel dat je open blijft voor het feit dat het wel eens anders kan liggen dan je denkt?

Niet dat ik denk dat het anders ligt, maar ja...

this user is dead

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2003 20:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

1 Led Zeppelin ja
2 Black Sabbath ja
3 Kiss ja
4 Poison ja
5 Judas Priest ja
6 Iron Maiden ja
7 Metallica ja
8 Linkin Park nee
9 Tool nee
10 Dream Theater ja

Metal is zeer breed dus kun je voor veel bands veilig rekenen tot metal. Echter bands als Linkinpark behoren niet tot metal naar mijn mening. Dat is pop muziek die elementen uit metal, hiphop etc gebben genomen en tot een nieuwe stijl hebben gevormd Nu-metal.

Maar of een band metal is of niet hangt vooral van de persoon die moet beoordelen af. Er zijn uiteraard uitzonderingen.
Mensen die black sabbath geen metal vinden gaan maar een rapforum ofzo . Black sabbath is de meest "metal"ige band van de hele wereld en daarna venom.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:19 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:13 schreef 0Tolerence het volgende:
ok, dat is duidelijk. Dan nog is de vraagstelling niet goed, overmatig gebruik van bijvoegelijke naamwoorden maakt het niet overzichtelijk.
Iig is het al duidelijk dat er een negatieve sfeer hangt in de samenleving t.o.v. metal en alles wat ermee te maken heeft. Je wordt bestempelt als tuig en uitschot en weet ik wat, je loopt er belachelijk bij en meer van dat soort opmerkingen en constateringen

Ik maak me zelf niet zo druk om die hoofdvraag, mijn ervaring met deze leraar is dat hoofdvragen er altijd een beetje krom en raar uitkomen Het enige wat uitmaakt is of ik in staat ben om de vraag te beantwoorden en aangezien de leraar mijn deelvragen heeft goedgekeurd, heb ik er alle vertrouwen in.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:23 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:18 schreef JFrost het volgende:
Ah juist. Je weet al precies hoe het zit, je zoekt alleen nog wat bewijs. Zorg je wel dat je open blijft voor het feit dat het wel eens anders kan liggen dan je denkt?

Niet dat ik denk dat het anders ligt, maar ja...

Nou, ik weet niet precies hoe het zit, ik vertelde je mijn veronderstellingen. Natuurlijk blijf ik open als het tegendeel bewezen wordt, dat maakt bovendien het werkstuk alleen maar interessanter...

Ik wilde het niet laten lijken dat ik al precies weet hoe het in elkaar zit, als dat wel zo was, had dit onderzoek gelijk al geen zin meer. Ik heb alleen (zeer sterke) vermoedens en die probeer ik hier te bewijzen.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:25 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:23 schreef Black Tulip het volgende:
Nou, ik weet niet precies hoe het zit, ik vertelde je mijn veronderstellingen. Natuurlijk blijf ik open als het tegendeel bewezen wordt, dat maakt bovendien het werkstuk alleen maar interessanter...

Ik wilde het niet laten lijken dat ik al precies weet hoe het in elkaar zit, als dat wel zo was, had dit onderzoek gelijk al geen zin meer. Ik heb alleen (zeer sterke) vermoedens en die probeer ik hier te bewijzen.

Dan zal ik je nog iets vertellen, maak het jezelf niet al te moeilijk en ga ten eerste uit van wat je zelf al weet en vul dat vervolgens aan met wat niet duidelijk is.
Dit soort projecten voegen toch niets toe. Het heet derhalve niet voor niet de 2e fase waar je in zit

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:33 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:25 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan zal ik je nog iets vertellen, maak het jezelf niet al te moeilijk en ga ten eerste uit van wat je zelf al weet en vul dat vervolgens aan met wat niet duidelijk is.
Dit soort projecten voegen toch niets toe. Het heet derhalve niet voor niet de 2e fase waar je in zit

Ik moet zeggen dat ik niet gigantisch veel weet over metal, ik ben immers nog maar een jaar fan, bovendien vliegt de hele technische zijde van de muziek over mijn hoofd omdat ik zelf geen muziekinstrumenten bespeel (behalve de blokfluit dan, wow wat ben ik trots! ). Ik wil me ook niet voordoen als een kenner op het gebied van metal omdat de leraar al bewezen heeft dat hij daar zo doorheen kan prikken. Ik heb dus sowieso maar een kleine basis om vanuit te gaan en ik zal heel veel moeten aanvullen, maar dat vind ik niet erg, ik vind het eerlijk gezegd zelfs leuk (schrik! leuk schoolwerk! ) om dit onderzoek te doen.

Ach ja, de tweede fase... Zo'n slim idee van het ministerie van onderwijs.. Ik vind het trouwens wel nuttig, het is fantastisch om de reacties van mijn klasgenoten te zien Bovendien komt dat ding op mijn examen te staan... Dat wordt lachen later....

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 14-09-2003 20:34]

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 14-09-2003 20:44 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

1 Led Zeppelin - nee
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - nee
4 Poison - nee
5 Judas Priest - ja
6 Iron Maiden - ja
7 Metallica - ja
8 Linkin Park - nee
9 Tool - nee
10 Dream Theater - ja

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2003 20:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik raad je dan aan om dit soort zaken gewoon op internet te zoeken, werkstukken met betrekking to metal e.d. en papers over het vak. Eventueel zelfs wat boeken uit de bieb

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 20:45 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:44 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik raad je dan aan om dit soort zaken gewoon op internet te zoeken, werkstukken met betrekking to metal e.d. en papers over het vak. Eventueel zelfs wat boeken uit de bieb

Tuurlijk niet. Er gaat niks boven het spreken met de echte kenners, zoals de gemiddelde ZM'er

this user is dead

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-09-2003 20:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Eventueel zelfs wat boeken uit de bieb

Heb je weleens in de bieb bij de metalboeken gekeken? Er zitten natuurlijk wel een aantal goede tussen, maar ik heb er ook een hoop gezien die echt helemaal niks te melden hebben en 3 hoofdstukken schrijven over supermetalband Nirvana

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:52 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:

De bedoeling is dat het een opinieverslag wordt. Het lijkt me geen slim idee om het te baseren op informatie waarvan ik niet eens zeker weet of deze geaccepteerd wordt door (een meerderheid van) de metal fans zelf. Ik denk ook niet dat de leraar het zou toestaan als ik gebruik ga maken van andermans werkstukken om mijn eigen profielwerkstuk in elkaar te zetten, het is de bedoeling dat dit net iets 'professioneler' wordt. Over bibliotheekboeken gesproken, ik ben er 1 tegengekomen die ik gelijk heb besteld, het stond vol met afbeeldingen van overmatig gebruik van make-up en hairspray zoals ik het zou noemen en de frontman van Metallica heet volgens dat boek James Hatfield.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 20:53 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 20:50 schreef Phaestus het volgende:
Heb je weleens in de bieb bij de metalboeken gekeken? Er zitten natuurlijk wel een aantal goede tussen, maar ik heb er ook een hoop gezien die echt helemaal niks te melden hebben en 3 hoofdstukken schrijven over supermetalband Nirvana

Dat bedoel ik!

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com