IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Hulp nodig, beantwoord deze vraag: Is deze band metal of niet? Volgende pagina
Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:28 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Hoi, ik ben nieuw op deze site. Voordat ik vertel wat ik wil zeggen, stel ik me eerst even voor Ik heet Els en ik ben 17. Vorig jaar werd ik door Megadeth - Countdown To Extinction een metal fan en ik ben nu nog fan van Megadeth, al is mijn favoriete band nu Children Of Bodom. Ik zit in 6VWO en ik moet nu een profielwerkstuk maken. Ik heb besloten om dat over metal te doen en ik heb daarbij wat hulp van jullie nodig. Ik heb namelijk jullie mening nodig over bepaalde onderwerpen die met metal te maken hebben. Hoe meer meningen en hoe meer verschil daartussen, deste beter.

Mijn eerste deelvraag is: Wat verstaan metal fans onder metal? Nou heb ik een aantal polls bedacht, maar ik ga ze niet allemaal gelijk posten omdat ik eerst wil zien of deze actie sowieso succes heeft. Dus, leef je uit, zou ik zeggen

Directe antwoorden op mijn deelvraag worden trouwens ook gewaardeerd, al was dat niet helemaal mijn bedoeling.

De eerste poll
De vraag is: Is deze band metal of niet?
Antwoord met: 'ja', 'nee', 'niet alle albums', 'geen oordeel' of 'nooit gehoord'.
Optie (niet verplicht): Geef aan waarom je zo denkt.

1 Led Zeppelin
2 Black Sabbath
3 Kiss
4 Poison
5 Judas Priest
6 Iron Maiden
7 Metallica
8 Linkin Park
9 Tool
10 Dream Theater

DISCLAIMER: Dit is slechts een test om te zien of dit onderzoek gaat lukken of niet. Ik kan tips goed gebruiken, dus als je denkt te weten hoe ik dit kan verbeteren, kan ik je advies goed gebruiken

~ Els

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 14-09-2003 19:31 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - Geen oordeel.
2 Black Sabbath - Ja
3 Kiss - hmm... geen oordeel dan maar
4 Poison - Ja
5 Judas Priest - Ja
6 Iron Maiden - Ja
7 Metallica - Ja
8 Linkin Park - Nee
9 Tool - Geen oordeel
10 Dream Theater - Ja

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 19:34 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - ?
2 Black Sabbath - Metal!
3 Kiss - ?
4 Poison - ?
5 Judas Priest - ?
6 Iron Maiden - Metal!
7 Metallica - Metal!
8 Linkin Park - Nu-Metal.
9 Tool - Twijfelachtig.
10 Dream Theater - Metal!

this user is dead

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-09-2003 19:36 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ehm, als je de muziek goed/mooi vindt, maakt 't toch geen ruk uit in welk hokje 't hoort?????????

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 19:37 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:36 schreef Chantalie het volgende:
ehm, als je de muziek goed/mooi vindt, maakt 't toch geen ruk uit in welk hokje 't hoort?????????

Dus mag je geen profielwerkstukken over Metal maken?

this user is dead

Nix
Usericon van Nix
Posted 14-09-2003 19:37 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - Nee
2 Black Sabbath - Ja
3 Kiss - geen oordeel
4 Poison - nooit van gehoort
5 Judas Priest - Ja
6 Iron Maiden - Ja
7 Metallica - Ja
8 Linkin Park - Nee
9 Tool - Ja
10 Dream Theater - Ja

Blij?

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 14-09-2003 19:37]

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-09-2003 19:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - nee
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - nee
4 Poison - ja
5 Judas Priest - ja
6 Iron Maiden - ja
7 Metallica - ja
8 Linkin Park - nee
9 Tool - nee
10 Dream Theater - ja

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:38 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

JFrost, ik heb wat vragen. Betekenen je vraagtekens dat je de muziek nooit gehoord hebt of dat je geen oordeel hebt? Kan ik je antwoord op 8 zien als 'nee' en 9 als 'geen oordeel'?

Ik ben uiteindelijk van plan om statistieken te maken van mijn polls, dus het is niet handig als mensen op verschillende manieren antwoord geven

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-09-2003 19:39 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:37 schreef JFrost het volgende:
Dus mag je geen profielwerkstukken over Metal maken?

Tuurlijk wel!
(sorry overheen gelezen, my bad)

Succes er trouwens mee!

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-09-2003 19:39 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Iedereen vind hier Black Sabbath metal, vind ik dus niet, het zijn wel de grondleggers geweest van het genre.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:41 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:39 schreef Chantalie het volgende:
Tuurlijk wel!
(sorry overheen gelezen, my bad)

Succes er trouwens mee!

Dankje.

Nix
Usericon van Nix
Posted 14-09-2003 19:42 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

*Ik doe mn profielwerkstuk over vrouwen emancipatie.

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-09-2003 19:42 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

1 Led Zeppelin -nee
2 Black Sabbath - nee
3 Kiss -nee
4 Poison - nee...glamrock
5 Judas Priest ja
6 Iron Maiden ja
7 Metallica ja
8 Linkin Park nee
9 Tool nee
10 Dream Theater ja

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-09-2003 19:43 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

1 Led Zeppelin - nee
2 Black Sabbath - ja
3 Kiss - geen oordeel
4 Poison - geen oordeel
5 Judas Priest - ja
6 Iron Maiden - ja
7 Metallica - ja
8 Linkin Park - nee
9 Tool - nee
10 Dream Theater - ja

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:44 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:39 schreef beli mawr het volgende:
Iedereen vind hier Black Sabbath metal, vind ik dus niet, het zijn wel de grondleggers geweest van het genre.

Dus jij bent van mening dat de grondleggers van een bepaald genre zelf niet tot het genre behoren?

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:46 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:42 schreef Nix het volgende:
*Ik doe mn profielwerkstuk over vrouwen emancipatie.

Klinkt als een leuk onderwerp Veel succes ermee!

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 19:46 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:38 schreef Black Tulip het volgende:
JFrost, ik heb wat vragen. Betekenen je vraagtekens dat je de muziek nooit gehoord hebt of dat je geen oordeel hebt? Kan ik je antwoord op 8 zien als 'nee' en 9 als 'geen oordeel'?

Ik ben uiteindelijk van plan om statistieken te maken van mijn polls, dus het is niet handig als mensen op verschillende manieren antwoord geven

Bij de vraagtekens ken ik de band niet.

Linkin Park is duidelijk "Nu-Metal" maar of dat nou Metal is ja of nee, dat is lastig. De meeste mensen die van "echte Metal" houden zeggen dat het geen Metal is omdat ze geen zwarte schapen in de familie willen natuurlijk. Maar het is wel degelijk een vorm van metal (zij het slecht ). Maak er maar "ja" van dan.

Tool, is een randgeval, maar als Linkin Park een "ja" krijgt, mag Tool dat ook wel. Tool is overigens wel gewoon gaaf

this user is dead

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:47 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

Ik moet het ff vragen, jullie zijn dus allemaal van mening dat The Black Album, Load en ReLoad metal albums zijn?

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-09-2003 19:48 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Jezus, profielwerkstuk over metal??

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 14-09-2003 19:49 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:47 schreef Black Tulip het volgende:
Ik moet het ff vragen, jullie zijn dus allemaal van mening dat The Black Album, Load en ReLoad metal albums zijn?

Ik zeg ja.

Maar je kan niet hopen dat het je lukt om eenduidigheid te krijgen over allerlei randgevallen. Dat is onbegonnen werk.

this user is dead

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:53 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:46 schreef JFrost het volgende:
Bij de vraagtekens ken ik de band niet.

Linkin Park is duidelijk "Nu-Metal" maar of dat nou Metal is ja of nee, dat is lastig. De meeste mensen die van "echte Metal" houden zeggen dat het geen Metal is omdat ze geen zwarte schapen in de familie willen natuurlijk. Maar het is wel degelijk een vorm van metal (zij het slecht ). Maak er maar "ja" van dan.

Tool, is een randgeval, maar als Linkin Park een "ja" krijgt, mag Tool dat ook wel. Tool is overigens wel gewoon gaaf

Het gaat om je eigen mening

Ik vind zelf dat nu-metal inderdaad geen echte metal is, maar juist omdat er zo'n discussie over gaande is, heb ik Linkin Park in het rijtje gegooid. Je had waarschijnlijk in de gaten dat er over de meeste bands in mijn rijtje nogal wordt geruzied.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:53 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:48 schreef aerodis het volgende:
Jezus, profielwerkstuk over metal??

Wil je de hoofdvraag weten?

[Dit bericht is gewijzigd door Black Tulip op 14-09-2003 19:54]

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-09-2003 19:54 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 14 september 2003 19:44 schreef Black Tulip het volgende:
Dus jij bent van mening dat de grondleggers van een bepaald genre zelf niet tot het genre behoren?

iok noem het eerder seventies hardrock.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 14-09-2003 19:56 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:

1 Led Zeppelin - nee
2 Black Sabbath - Ja
3 Kiss - nee
4 Poison - Ja (Duitse black metal band poison)
5 Judas Priest - Ja
6 Iron Maiden - Ja
7 Metallica - Ja
8 Linkin Park - Nee
9 Tool - nee
10 Dream Theater - Ja

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 14-09-2003 19:57 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:49 schreef JFrost het volgende:
Ik zeg ja.

Maar je kan niet hopen dat het je lukt om eenduidigheid te krijgen over allerlei randgevallen. Dat is onbegonnen werk.

Ik wist van te voren al dat ik geen eenduidigheid zou krijgen, maar dat is ook niet mijn bedoeling. De achterliggende gedachte van deze poll is om te bewijzen dat de meningen over bepaalde metal bands sterk verdeeld zijn en tot nu toe lukt dit aardig

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-09-2003 19:59 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:53 schreef Black Tulip het volgende:
Wil je de hoofdvraag weten?

is Metallica net zoiets als Mütiilation omdat het met een M begint?

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com