IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Prinsjesdag / de begroting Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:17 schreef Jenje het volgende:
En ik zeg dat het minder gaat doordat overal word geroepen dat het minder gaat en het alleen maar slechter word.




Ik ben met je volstrekt eens dat het deels een 'self fulfilling prophecy' is. Maar het valt echt niet tegen te spreken dat het eenmaal minder gaat. Grote bedrijven als banken zijn dan extra gevoelig voor iv.m. hun investeringen ---> dus gaan ze de broekriem aantrekken ---> worden de indirecte toeleveranciers geraakt (automatisering, administratie, rechtsbijstand) -----> maken die leveranciers minder winst -----> hebben de mensen minder geld uit te geven ----> wordt de middenstand geraakt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:18 schreef helmet het volgende:
Nou.. nu het zegt. Ik had het daar laatst met twee vrienden over. We hebben alledrie het idee dat de situatie (op ons werk in ieder geval) langzaam aan het aantrekken is. Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben?


Ja. Het is aan het aantrekken. We gaan de laatste kwartaal naar verwachting een hogere resultaat halen dan in het hele jaar 2002. Feit blijft wel dat de economie dit jaar krimpt.

Dit wordt veroorzaakt door de bedrijven die het NET niet gered hebben en omvallen (zie faillissementsstatistieken) en zodoende minder produceren. Dit is, hoe wrang ook, juist zeer goed voor de overblijvers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-09-2003 17:22 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 september 2003 17:20 schreef Chelman het volgende:
Grote bedrijven als banken zijn dan extra gevoelig voor iv.m. hun investeringen ---> dus gaan ze de broekriem aantrekken ---> worden de indirecte toeleveranciers geraakt (automatisering, administratie, rechtsbijstand) -----> maken die leveranciers minder winst -----> hebben de mensen minder geld uit te geven ----> wordt de middenstand geraakt.
Vicieuze cirkel. Wat moet je daar aan doen als overheid? Juist, doorbreken door te investeren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2003 17:22 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2003 17:20 schreef Chelman het volgende:
Ik ben met je volstrekt eens dat het deels een 'self fulfilling prophecy' is. Maar het valt echt niet tegen te spreken dat het eenmaal minder gaat. Grote bedrijven als banken zijn dan extra gevoelig voor iv.m. hun investeringen ---> dus gaan ze de broekriem aantrekken ---> worden de indirecte toeleveranciers geraakt (automatisering, administratie, rechtsbijstand) -----> maken die leveranciers minder winst -----> hebben de mensen minder geld uit te geven ----> wordt de middenstand geraakt.


Yep, tis gewoon een sneeuwbal effect zeg maar, het begint (relatief) klein maar op den duur merken steeds meer mensen het.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:22 schreef helmet het volgende:
Vicieuze cirkel. Wat moet je daar aan doen als overheid? Juist, doorbreken door te investeren.


Ja. Maar wel investeren in de zaken die het bedrijfsleven stimuleren en met name onderwijs en deels veiligheid. Ja dit is ook voor bedrijven belangrijk, vorig jaar zijn 40%!!! van bedrijven in de regio Utrecht geraakt door inbraken e.d. met de bijbehorende inventaris/voorraad verlies die dikwijls niet volledig vergoed wordt. Voor zover ik heb begrepen wordt er iig wat meer geld in onderwijs gestoken, zij het niet extreem veel.

Een maatregel zoals het ontmoedigen van de VUT is ook een vorm van investeren aangezien je meer mensen productief houdt. Het is bovendien eerlijk. De fiscale voordeeltjes van de VUTters werden betaald door de mensen die wel tot hun 65e werkten.

Edit: maatregelen die de kosten van bepaalde diensten zichtbaar maken aan de burger zoals de €1,50 recept bijdrage bijvoorbeeld vind ik ook zeer geschikt. Als je daarmee een onnodige stijging van ziektekosten kan terugdringen werkt het op termijn stabiliserend op de premies die je moet betalen en wordt er netto minder uitgegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-09-2003 17:28]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2003 17:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oplossing: niet klagen, maar aanpakken!

Ik heb ook het gevoel dat ahet aantrekt.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2003 17:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:16 schreef Chelman het volgende:
Afgunst


nee, nee! niet op die hoed en niet op hun salaris. Maar toch een principe kwestie. Ik vind het soms moeilijk te slikken dat (zeer) rijke mensen met hun corrigerend vingertje staan te zwaaien maar wel zo een belachelijk hoeveelheid uitgeven aan iets onbelangerijks(en ook nog beseffen dat de groep mensen die moelijk rond kan komen sterk groeit). laat die mensen ook maar eens tonen dat ze meeleven en meedoen (om over die albert heyn perikelen maar te zwijgen).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:28 schreef Jenje het volgende:
Oplossing: niet klagen, maar aanpakken!





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:28 schreef attila_de_hun het volgende:
laat die mensen ook maar eens tonen dat ze meeleven en meedoen (om over die albert heyn perikelen maar te zwijgen).


Als Bea zonder hoed komt wordt er niemand beter van hoor.

En de perikelen bij Albert Heijn vind ik ook belachelijk....althans de onnodige ophef daarover.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-09-2003 17:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

geweldig dat de tandarts uit het ziekenfonds gaat.


sukkels!


Oud Vuil.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2003 17:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat de pil en de tandarts uit het ziekenfons gaan is maar om 1 reden : meer geld .... zo betaal je nog meer voor je verzekering (die in 1 jaar al zo'n 125% duurder is geworden)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-09-2003 17:40 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 15:39 schreef Jenje het volgende:
blablabla salarissen en vergoedingen ministers omhoog blablabla
Heeft ze dat echt gezegd?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2003 17:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:40 schreef Iskariot het volgende:
Heeft ze dat echt gezegd?

Neu, maar dat zal vast gebeuren, dat hoor je nooit namelijk.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 17:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:40 schreef Iskariot het volgende:
Heeft ze dat echt gezegd?


ja, ze stond in de neus te peuteren ne blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablabla roepen

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-09-2003 17:42]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2003 17:41 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2003 17:40 schreef Iskariot het volgende:
Heeft ze dat echt gezegd?


Vooral dat blablabla kwam er duidelijk uit...Trixje had er niet zo'n zin in vandaag...dus raffelde ze de troonrede een beetje af.....


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 16-09-2003 18:42 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:41 schreef Jenje het volgende:
Neu, maar dat zal vast gebeuren, dat hoor je nooit namelijk.


dat gaat dus niet gebeuren, iedereen denkt dat ministers/kamerleden zoveel verdienen, niet dus!

zij zijn degenen die ons land regeren, een zeer verantwoordelijke taak die zeer zwaar is. voor de zwaarte van deze baan hebben ze zelfs een zeer laag inkomen vind ik.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 16-09-2003 18:43 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik kijk uit naar de prinsjesdag dat de koningin vertelt dat ze op haar en familie gaan bezuinigen, oftewel opdonderen!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 16-09-2003 19:16 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Made up my mind. Zaterdag ga ik meedoen met demonstreren tegen bakellende II


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2003 19:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:16 schreef Y Draig Goch het volgende:
Made up my mind. Zaterdag ga ik meedoen met demonstreren tegen bakellende II


Veel plezier ik ga een boek lezen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-09-2003 19:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:16 schreef Y Draig Goch het volgende:
Made up my mind. Zaterdag ga ik meedoen met demonstreren tegen bakellende II


Veel plezier, ik denk dat ze flink durven met dit pakket en ben tevens benieuwd hoe het gaat uitpakken. Tijden van cadeautjes moet ook eens afgelopen zijn, het is geen vakantieland hier. WERKEEHH!!


"This one is older than shit, heavier than time!"


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 19:23 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 17:18 schreef helmet het volgende:
Nou.. nu het zegt. Ik had het daar laatst met twee vrienden over. We hebben alledrie het idee dat de situatie (op ons werk in ieder geval) langzaam aan het aantrekken is. Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben?
Ach, als je maar vaak genoeg te horen krijgt dat er een recessie is, ga je er vanzelf in geloven en dat beinvloed dus het koopgedrag van de comsument. Schijnt dat er 2 jaar geleden ook een recessie was, maar toen zijn er rekenfouten gemaakt waardoor niemand er iets van wist. En hebben we daar ook maar iets van gemerkt in de portomonnee. Nee dus. Al dat gezeik zeg! Recessie aan mijn reet. Ik kan gewoon nog alles doen wat ik een jaar geleden ook deed, niks aan het handje!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 16-09-2003 19:24 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:16 schreef Y Draig Goch het volgende:
Made up my mind. Zaterdag ga ik meedoen met demonstreren tegen bakellende II
Good for you! Ik ben er helaas te laks voor, en ik vrees dat het geen enkel nut heeft. Maar goed, het gaat natuurlijk om het idee.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 16-09-2003 19:31 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 16 september 2003 19:23 schreef 0Tolerence het volgende:
Veel plezier, ik denk dat ze flink durven met dit pakket en ben tevens benieuwd hoe het gaat uitpakken. Tijden van cadeautjes moet ook eens afgelopen zijn, het is geen vakantieland hier. WERKEEHH!!


Heb geen problemen met werken, vind alleen dat ze op het verkeerde bezuinigen. Ik ben blij dat ik in een verzorgingstaat leef, wat ik graag zo zou willen houden.

En ik heb geen zin in een prestatiebeurs voor mijn studie.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-09-2003 19:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 19:31 schreef Y Draig Goch het volgende:
Heb geen problemen met werken, vind alleen dat ze op het verkeerde bezuinigen. Ik ben blij dat ik in een verzorgingstaat leef, wat ik graag zo zou willen houden.

En ik heb geen zin in een prestatiebeurs voor mijn studie.


Ik studeer ook, maar feit is wel dat veel geen fuck uitvoeren en vervolgens jaren langer over doen.
En de term verzorgingstaat vind ik ook al zo fout, het zou meer een vangnet moeten zijn en niet een vrijbrief om vervolgens op je luie reet te gaan zitten wat nu het geval is. Nu gaat iedereen zeiken omdat er eindelijk is een keer wat aan gedaan wordt!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-09-2003 19:43 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 18:43 schreef Sjaan het volgende:
Ik kijk uit naar de prinsjesdag dat de koningin vertelt dat ze op haar en familie gaan bezuinigen, oftewel opdonderen!
Onze zeer geliefde Bea schrijft de troonrede niet.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen