|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Kijk en dat snap ik nu niet. Als elke euro die uitgegeven wordt door iemand anders weer wordt verdiend, wanneer voor ieder die sterft weer één bij komt; dan is het toch in evenwicht, een gesloten systeem? En kan het zichzelf draaiende houden.... lijkt mij. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Met de aanname dat de bevolkingsgroei 0 is .. en dat is ene hele foute aanname. Ook niet iedere uitgegeven euro kom op de goede plek (nederland) |
|
quote:Als je investeert in een bedrijf (aandelen koopt) 'leen' je in feite geld aan dat bedrijf, zodat ze er wat mee kunnen verwezenlijken. Als nu voor 20000 Euro aandelen koopt en je weet dat je er over drie jaar net zo veel voor terugkrijgt.. zou jij dan die drie jaar geen betere bestemming voor die 20000 Euro hebben? M.a.w. zou je het dan nog in een bedrijf investeren? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Sowieso zou je om jouw idee tot werkelijkheid laten worden een aantal utopische maatregelen moeten nemen: 1.Er mogen geen nieuwe producten/technologieen bedacht worden 2.Er mag geen wetenschappelijk onderzoek meer plaats laten vinden 3.De resultaten van afgeronde onderzoeken mogen niet meer tot een product vertaald laten worden 4.Iedereen moet op zijn huidige inkomsten niveau blijven...oftewel als je nu arm bent ben je dat over 100 jaar per definitie ook. 5.Er mag nergens meer in geinvesteerd worden en ga zo maar door....... Groei is namelijk een natuurlijk proces die voortkomt uit menselijke activiteit. Dit kan je noch stoppen noch bijzonder veel versnellen. Je kan het hoogstens (licht) beinvloeden. De enige manier om het te stoppen is dus om alle menselijke activiteit te doen stoppen..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Dit is precies de kernpunt. Als ik twee ton kan investeren met de garantie dat ik er niet minder maar ook niet minder voor terug zal krijgen dan hou ik het gewoon op mijn eigen rekening. En kan dat bedrijf aan wie ik dat geld zou lenen voor twee ton minder uitgeven. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
GVD, Ze gaan de studiefinaciering omzetten naar een nog strengere prestatiebeurs. |
|
Tja was te verwachten ... daar verdwijnt elk jaar miljarden ... |
|
En ze gaan de huursubsidie afbouwen, ten goede voor goedkopere woningen |
|
Ben ik ff blij dat onze huursubsidie net erdoorheen is |
|
ik moet je geoof ik verwijzen naar teletext. want volgens mij vat je het niet. |
|
heb kut tv .. geen teletext dus PLease enlighten me |
|
Het betekend dat de huursubsidie langzamer zeker wordt afgeschaft. |
|
Hmm kut .. nh ja .. we'll see Kunnen er toch weinig aan doen |
|
onzin, gelul. Je kan er wel wat aandoen. Door je stem te laten horen. Dit soort uitspraken gaat ons landje naar de kloten. |
|
Had je dan verwacht dat als er andere partijen aan de macht waren dit soort dingen niet zouden gebeuren? |
|
Een ander kabinet zou ook bezuinigd hebben, MAAR op andere plekken. Waarschijnlijk zou de PvdA bv. de hypotheekrenteaftrek aangepakt hebben, en zou de huidige maatregel voor leaseauto's geen doorgang hebben gevonden. Ook zou men wat minder hard hebben gehamerd op het begrotingstekort zodat er wat meer geld overblijft voor o.a. zaken als huursubsidie. Het maakt zeker wel uit, maar dat willen mensen vaak niet zien. |
|
quote: Ben ik even blij..... Volgend jaar weer kilometertjes bijhouden en zorgen dat ik onder de 500 km grens blijf KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: ok, nu snap ik het beter. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: toch wel terecht, zolang die prestaties beurs maar iets verhoogd wordt. zolang je je studie afmaakt hoef je hem toch niet terug te betalen. edit: ik weet niet precies wat er gezegd is, ik ga er gewoon van uit dat vroegtijdige schoolverlaters gewoon hun geleende geld terug moeten betalen. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 17-09-2003 18:34] |
|
quote:Ja, maar het addertje onder het gras is dat wanneer je het niet haalt MOET terug betalen. Ook al begin je aan een nieuwe opleiding. Nou moest dat al maar ongeacht dat je met een nieuwe opleiding gaat beginnen wordt er niet mee naar gekeken. |
|
quote: Zie mijn posts in een andere topic die precies hierover gaan. In het kort: Waarom moeten anderen betalen voor iemand die zich niet genoeg heeft laten voorlichten en de verkeerde studie koos? Waarom moeten iemands slechte keuzes op anderen afgewenteld te worden? Mensen wordt door de overheid de kans geboden om te gaan studeren. Dat je even wilt 'rondshoppen' is je eigen zaak en niet de zaak van de samenleving. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
en wat als je een goede keus hebt gemaakt maar toch niet haalt? |
|
quote: dan was je blijkbaar niet goed genoeg om er aan te beginnen. De overheid financiert de studie om minder draagkrachtige mensen de kans te geven om te studeren en niet om mensen die uberhaupt niet geschikt zijn om te studeren om lekker te blijven falen op kosten van de gemeenschap KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Dus als er exsterne omstandigheden die er voor zorgen zoals ernstige familie omstandigheden, werk(wat je vandaag de dag wel verplicht bent om te doen om je studie en leefbehoefte te bekostigen) moet er volgens jou dus gewoon betalen? Dan ben ik blij dat jij geen premier bent. Dat neem ik niet dus. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |