IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kvist Volgende pagina
Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-09-2003 15:03 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Ik zag dat er nog geen topic over deze band was, dus hier is er een. Er is zeer weinig te vinden over deze band dus veel kan ik je niet vertellen. Het is vrij melodische black metal.

Ze hebben naar mijn weten maar een cd gemaakt:
For Kunsten Maa Vi Evig Vike


Ik heb de cd nou net een week, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Wie kent deze band/ heeft de cd?






[Dit bericht is gewijzigd door Aeolus op 20-09-2003 15:05]


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-09-2003 15:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

ik ken die cd al vanaf het moment dat hij uitkwam.Vind 'em erg goed,heb ook recentelijk de vinylversie gekocht welke na jaren eindelijk op vinyl is geperst.

band bestaat helaas niet meer.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-09-2003 15:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

CD heb ik ooit eens op de gok gekocht, en is mij zeer goed bevallen. Weet iemand trouwens de tracklisting van de demo? Ik heb een demo van 3 tracks van hun gedownload maar er staan geen titels bij


Zenial


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-09-2003 15:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Svartedal
Ik ken de plaat al jaren en hij staat nog steeds als een huis!
Black metal van zeer hoge kwaliteit.

Ik kan verder helemaal niks vertellen over deze band, behalve dat ze uit Noorwegen komen en dat ze niet meer bestaan.

Weet iemand de namen van de bandleden en wat ze afzonderlijk zijn gaan doen na Kvist? (of misschien is het 1 persoon??)


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 20-09-2003 15:41 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Jullie vinden het dus een goede cd? Ik vind het allemaal zo vaag klinken, en dan die bas.. Zal er nog wel aan moeten wennen.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 22-09-2003 12:36 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

Kvist heerscht idd. lekkere Bm. zeer goed doordacht.

bezoekt mijn cd speler nog weleens...


Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 22-09-2003 12:39 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

geweldige band, een keer een interview mee gedaan voor violent moshground, aargige gasten, Jammer genoeg uit elkaar.


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Houtekiet
Walpurgisnacht
Usericon van Houtekiet
Posted 22-09-2003 12:45 by Houtekiet Wijzig reactieProfiel van HoutekietQuote dit berichthttp://www.myspace.com/houtekiet

Ik heb die CD (For Kunsten...) al jaren, en ik vind 'm zeer oke, heel apart en sfeervol, vooral de latere nummers.

http://www.walpurgisnacht.tk



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-09-2003 14:14 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2003 15:09 schreef Zenial het volgende:
CD heb ik ooit eens op de gok gekocht, en is mij zeer goed bevallen. Weet iemand trouwens de tracklisting van de demo? Ik heb een demo van 3 tracks van hun gedownload maar er staan geen titels bij


Volgens mij hebben ze één demo met daarop de volgende nummers:

Forbannet Vaere Jorden Jeg Gar Pa
Mork, Skjebnesvanger Og Erotisk Lokkende
Svartedal
Vettenetter

Ik heb deze demo op mp3 en tevens de enige ( ) cd For Kunsten Maa Vi Evig Vike. Geweldige muziek naar mijn mening.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-09-2003 14:15 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Een band die "Takje" heet?
dat moet geluisterd worden.


Sater
Usericon van Sater
Posted 22-09-2003 15:32 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Twijgje klinkt beter


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 22-09-2003 16:14 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

owaar owaar is die voor ons te downloaden ?



Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 22-09-2003 16:53 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 16:14 schreef gelobte balwoppie het volgende:
owaar owaar is die voor ons te downloaden ?




je moet hem kopen aanp!

volgens mij kun jij bij blackmetalradio.com een nummer beluisteren.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 22-09-2003 17:07 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

kunsten is de beste black cd ooit


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-09-2003 21:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Kvist is een van de weinige black metal bands die ik kan waarderen. Ik moet zeker ooit nog eens een cd van ze kopen! (als ik ooit geld heb).


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 22-09-2003 21:43 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

De aanschaf van hun cd heb ik nooit betreurd
Hoe klinkt de demo('s?) van hun dan?


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 22-09-2003 21:49 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 12:45 schreef Houtekiet het volgende:
Ik heb die CD (For Kunsten...) al jaren, en ik vind 'm zeer oke, heel apart en sfeervol, vooral de latere nummers.

http://www.walpurgisnacht.tk


Gegroet, Houtekiet. Heb ik ooit niet op uw mail geantwoord??

Welkom trouwens.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 22-09-2003 23:36 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 21:43 schreef Fedaykin het volgende:
De aanschaf van hun cd heb ik nooit betreurd
Hoe klinkt de demo('s?) van hun dan?


De demo die ik heb (en wat naar mijn weten hun enige demo is) bevat drie nummers die ook op de CD staan. Deze klinken aardig hetzelfde als op "For Kunsten" alleen dan langer. "Vettenetter" heeft bijvoorbeeld nog een soort dark ambient achtige outro met geluiden van kraaien erdoorheen.

Groot verschil zit hem vooral in de produktie, die is een stuk rommeliger. Vooral de gitaren klinken erg rommelig. Het snellere en meer gitaargeorienteerde nummer "Vettenetter" heeft onder deze produktie nogal te lijden. De bas staat zachter in de mix dan op "For Kunsten .." en klinkt ook wat minder. De keyboards klinken daarentegen wel wat duisterder (en af en toe valser ) dan op de cd. Helaasch staan deze echter hier en daar wel te ver vooraan in de mix waardoor de gitaren nog moeilijker te onderscheiden zijn.

Het nummer "Mork, Skjepnesvanger og Erotisk Lokkende" is het enige nummer wat niet op "For Kunsten..." staat. Echter past deze ook goed tussen de nummers van de cd. Alleen is het nummer melodiser en bij vlagen iets slepender. Vooral de keyboard partijen op het einde van dit nummer zijn erg de moeite waard.

Al met al een erg goede demo met een helaasch iets te slechte produktie. Echter is ondanks deze slechte produktie nog wel goed te horen wat een geweldige nummers er op deze demo staan. De sfeer vind ik er net iets beter inzitten dan op de cd. Als deze demo ooit nog eens heruitgegeven wordt op de één of andere manier (kleine kans) dan ga ik hem zeker kopen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-09-2003 23:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die CD van Kvist is gaaf. Goed doordachte black metal met een sterk gevoel voor melodie, zonder te verzanden in sentimentaliteit. Ik was onder de indruk toen ik het hoorde.

Maar WAAR O WAAR kan ik die CD krijgen??


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 0:22 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 september 2003 23:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Maar WAAR O WAAR kan ik die CD krijgen??

In de 3-euro bak op de metalmarket van wacken vorig jaar natuurlijk


Zenial


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-09-2003 0:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ah, dus het enige dat ik hoef te doen is www.knokploeg.nl inhuren en naar je adres te sturen om die CD met geweld van je af te nemen?


Of is het ding ook nog elders verkrijgbaar...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 23-09-2003 0:39 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

eBay, het antwoord op al uw vragen...


Zenial


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-09-2003 0:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

FUKK EBAY

eh....


Dat wil ik niet. Andere alternatieven zijn er blijkbaar niet, buiten de tweedehandsbakken en/of evt. ruillijstjes. Maar ik ga m'n CD's niet op een fuckin' veiling aanschaffen, no way.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 23-09-2003 7:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Verleng je grenzen of zeg dat het Norsecore is.


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 23-09-2003 9:13 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 23:48 schreef Dwaallicht het volgende:
Die CD van Kvist is gaaf. Goed doordachte black metal met een sterk gevoel voor melodie, zonder te verzanden in sentimentaliteit. Ik was onder de indruk toen ik het hoorde.

Maar WAAR O WAAR kan ik die CD krijgen??


Staat hij niet gewoon bij displeased?


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-09-2003 10:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 9:13 schreef Aeolus het volgende:
Staat hij niet gewoon bij displeased?

Nee, maar ik zie 'm nog wel eens ergens staan.
Alleen ik weet niet meer waar

Btw dit is echt een zeer originele plaat! Maar vooral voor de liefhebbers van Satyricon (Nemesis Divina) een ware aanrader nmm!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen