|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Urgehal staat niet eens in de schaduw van Kvist. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Heb je gelijk in maar het is wel een vervolg. Ten goede of ten slechte, da's ieder voor zich. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
xploding plastix is het enige mooie wat er van kvist over is gebleven Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: Hier dus hetzelfde, ik zou er geen nee tegen zeggen als ik de kans kreeg. Geniale demo. Jullie zijn allemaal negers! |
|
Dat hele Kvist-Urgehal verhaal is behoorlijk verwarrend, eigenlijk. Bronnen geven dingen als deze: quote: aan, maar tegelijkertijd zou Kvist opgericht zijn in '93 en Urgehal in '92, waarbij hun eerste demo in hetzelfde jaar uitkwam als die van Kvist, namelijk '94, terwijl Kvist in ieder geval niet voor '95 uit elkaar viel. Duidelijk dat ergens iets niet klopt. Hub, weet jij er als Noorwegen-expert misschien iets meer van? [Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 16-04-2006 20:32] Jullie zijn allemaal negers! |
|
Volgens mij was Urgehal idd in '92 opgericht door o.a. Trondr Nefas en Kvist in '93 opgericht door o.a. Tomas. Deze Tomas zou vertrokken zijn om Urgehal te versterken waardoor deze band ook in een stroomversnelling zou komen. Kvist was dus uiteen gevallen met Tomas die naar Urgehal vertrok terwijl die andere vent dat electronica projectje is begonnen (weet niks van dat project af). Toen Tomas dus naar Urgehal vertrok en uiteraard dus ook zijn invloeden liet gelden binnen die band ging het de goede kant op met Urgehal en hun tweede demo werd al snel opgenomen getiteld "Rise of the monument" welke Urgehal een platendeal opleverde (die demo is trouwens nu als picture LP te krijgen via Agonia). Verder zit ook de band Vulture Lord nauw betrokken bij deze brei van bands en leden. Vulture Lord is namelijk in '90 opgericht door diezelfde Trondr van Urgehal samen met Northgrove welke ook het project Faun heeft gehad begin/mid jaren negentig. Omdat Vulture Lord juist helemaal niks heeft uitgebracht begin jaren negentig is Urgehal onstaan, welke na de komst van Tomas pas echt actief is geworden. Erg verwarrend allemaal en of dit nu 100% de waarheid is weet ik ook niet zeker maar voor alsnog komt het erg dichtbij de waarheid. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Leuk, die PictureLP, maar ik wacht wel tot ik hem elders zie liggen. Filip mag dan een vriendelijke kerel zijn, handelen doe ik wel met anderen. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 17-04-2006 1:13] |
|
Ah, zeer verhelderend, bedankt. Het stuk dat beweert dat Urgehal gestart is door Kvist-leden is dus foutieve informatie. Als ik voldoende pimpah-punten had op die kutsite zou ik het aanpassen. Jullie zijn allemaal negers! |
|
quote:Filip is inderdaad extreem traag. Hij is alleen snel met mails beantwoorden als je een bestelling doorgeeft, dan heb je binnen een paar minuten al mail terug met de exacte prijs. Het versturen van het pakketje daarentegen duurt een eeuwigheid en tussentijdse mails beantwoord hij helemaal niet. Nee, hij is inderdaad niet de ideale man om zaken mee te doen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Ik ben uiteraard ook niet 100% zeker of dit verhaal klopt, maar waar staat dan foutieve informatie? Welke site zou je willen aanpassen? Dat wil ik dan ook eens checken namelijk. Edit: zag dat Displeased nu ook al die Urgehal 12" picture lp heeft Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Ik moest een keer een band via hem boeken, maar dan werkt z'n mail ineens wel heel langzaam. Als verder zijn traagheid z'n enige minpunt was, had ik er geen problemen mee. Z'n massale oplichtpraktijken van een paar jaar terug echter... |
|
quote: Alsof jij daar toen iets mee te maken had |
|
quote: Ik ben toen niet door hem opgelicht nee, omdat ik niet bij hem kocht. Gelukkig is daar ook nooit reden voor geweest, daar al die verhalen toch wel deden afschrikken. |
|
quote: "Een paar jaar geleden" kocht jij nog geen ceedeetjes en elpeetjes, toen downloadde jij nog alles, krijger |
|
Haha Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: O? Dat herinner ik me toch echt anders. |
|
quote: Oh, metalarchives. Wat natuurlijk geen echte kutsite is. Jullie zijn allemaal negers! |
|
Metal Archives klopt inmiddels weer. |
|
Daar staan inderdaad regelmatig fouten. Maar ja, die komen overal wel voor. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
for kunsten maa vi evig vikke blijft toch een klassiekertje ten huize Hypnos signature |
|
Kvist maar weer eens opgezet vandaag en hij blijft voorlopig non-stop z'n rondjes draaien hier...wat een meesterwerkje Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Idd een geniale plaat, heb em laatst ook op vinyl weten te bemachtigen www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
Vandaag op weg naar het werk nog 's "For Kunsten Maa Vi Evig Vike" opgezte. Wat een schitterend album is dat toch! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Heb hem een aantal maanden geleden besteld echter tot op heden niet ontvangen. [Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 15-10-2010 10:06] headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |