IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Kvist Vorige pagina | Volgende pagina
Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 16-04-2006 13:57 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Urgehal staat niet eens in de schaduw van Kvist.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-04-2006 13:59 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb je gelijk in maar het is wel een vervolg. Ten goede of ten slechte, da's ieder voor zich.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-04-2006 14:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2006 13:56 schreef Hub de Gallier het volgende:
En Urgehal dan? Is min of meer het vervolg op Kvist namelijk.

Urgehal vind ik op zich wel gaaf, ik heb het alleen al een paar jaar niet gehoord omdat ik het niet op cd heb, hehe.


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-04-2006 19:29 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

xploding plastix is het enige mooie wat er van kvist over is gebleven


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 16-04-2006 20:11 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2006 13:16 schreef M. het volgende:
Inderdaad, ik dacht al, GODverdomme, is dat ding gewoon te krijgen dan??


Hier dus hetzelfde, ik zou er geen nee tegen zeggen als ik de kans kreeg. Geniale demo.


Jullie zijn allemaal negers!


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 16-04-2006 20:18 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Dat hele Kvist-Urgehal verhaal is behoorlijk verwarrend, eigenlijk. Bronnen geven dingen als deze:

quote:
Members of this band (Kvist dus) went on to form Urgehal, as well as Xploding Plastix, an electronica band.


aan, maar tegelijkertijd zou Kvist opgericht zijn in '93 en Urgehal in '92, waarbij hun eerste demo in hetzelfde jaar uitkwam als die van Kvist, namelijk '94, terwijl Kvist in ieder geval niet voor '95 uit elkaar viel. Duidelijk dat ergens iets niet klopt. Hub, weet jij er als Noorwegen-expert misschien iets meer van?

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 16-04-2006 20:32]


Jullie zijn allemaal negers!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-04-2006 21:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Volgens mij was Urgehal idd in '92 opgericht door o.a. Trondr Nefas en Kvist in '93 opgericht door o.a. Tomas. Deze Tomas zou vertrokken zijn om Urgehal te versterken waardoor deze band ook in een stroomversnelling zou komen. Kvist was dus uiteen gevallen met Tomas die naar Urgehal vertrok terwijl die andere vent dat electronica projectje is begonnen (weet niks van dat project af).
Toen Tomas dus naar Urgehal vertrok en uiteraard dus ook zijn invloeden liet gelden binnen die band ging het de goede kant op met Urgehal en hun tweede demo werd al snel opgenomen getiteld "Rise of the monument" welke Urgehal een platendeal opleverde (die demo is trouwens nu als picture LP te krijgen via Agonia).
Verder zit ook de band Vulture Lord nauw betrokken bij deze brei van bands en leden. Vulture Lord is namelijk in '90 opgericht door diezelfde Trondr van Urgehal samen met Northgrove welke ook het project Faun heeft gehad begin/mid jaren negentig. Omdat Vulture Lord juist helemaal niks heeft uitgebracht begin jaren negentig is Urgehal onstaan, welke na de komst van Tomas pas echt actief is geworden.

Erg verwarrend allemaal en of dit nu 100% de waarheid is weet ik ook niet zeker maar voor alsnog komt het erg dichtbij de waarheid.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 1:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Leuk, die PictureLP, maar ik wacht wel tot ik hem elders zie liggen. Filip mag dan een vriendelijke kerel zijn, handelen doe ik wel met anderen.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 17-04-2006 1:13]


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-04-2006 2:05 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Ah, zeer verhelderend, bedankt. Het stuk dat beweert dat Urgehal gestart is door Kvist-leden is dus foutieve informatie. Als ik voldoende pimpah-punten had op die kutsite zou ik het aanpassen.


Jullie zijn allemaal negers!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-04-2006 9:00 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 1:13 schreef WhiteRider het volgende:
Leuk, die PictureLP, maar ik wacht wel tot ik hem elders zie liggen. Filip mag dan een vriendelijke kerel zijn, handelen doe ik wel met anderen.
Filip is inderdaad extreem traag. Hij is alleen snel met mails beantwoorden als je een bestelling doorgeeft, dan heb je binnen een paar minuten al mail terug met de exacte prijs. Het versturen van het pakketje daarentegen duurt een eeuwigheid en tussentijdse mails beantwoord hij helemaal niet. Nee, hij is inderdaad niet de ideale man om zaken mee te doen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-04-2006 9:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 2:05 schreef Meltdown het volgende:
Ah, zeer verhelderend, bedankt. Het stuk dat beweert dat Urgehal gestart is door Kvist-leden is dus foutieve informatie. Als ik voldoende pimpah-punten had op die kutsite zou ik het aanpassen.
Ik ben uiteraard ook niet 100% zeker of dit verhaal klopt, maar waar staat dan foutieve informatie? Welke site zou je willen aanpassen? Dat wil ik dan ook eens checken namelijk.

Edit: zag dat Displeased nu ook al die Urgehal 12" picture lp heeft


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 14:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 9:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Filip is inderdaad extreem traag. Hij is alleen snel met mails beantwoorden als je een bestelling doorgeeft, dan heb je binnen een paar minuten al mail terug met de exacte prijs. Het versturen van het pakketje daarentegen duurt een eeuwigheid en tussentijdse mails beantwoord hij helemaal niet. Nee, hij is inderdaad niet de ideale man om zaken mee te doen.

Ik moest een keer een band via hem boeken, maar dan werkt z'n mail ineens wel heel langzaam.
Als verder zijn traagheid z'n enige minpunt was, had ik er geen problemen mee. Z'n massale oplichtpraktijken van een paar jaar terug echter...


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 17-04-2006 14:38 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 14:36 schreef WhiteRider het volgende:
Z'n massale oplichtpraktijken van een paar jaar terug echter...


Alsof jij daar toen iets mee te maken had


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 14:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 14:38 schreef nuclearwarfare het volgende:
Alsof jij daar toen iets mee te maken had

Ik ben toen niet door hem opgelicht nee, omdat ik niet bij hem kocht.
Gelukkig is daar ook nooit reden voor geweest, daar al die verhalen toch wel deden afschrikken.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 17-04-2006 14:45 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 14:39 schreef WhiteRider het volgende:
Ik ben toen niet door hem opgelicht nee, omdat ik niet bij hem kocht.
Gelukkig is daar ook nooit reden voor geweest, daar al die verhalen toch wel deden afschrikken.


"Een paar jaar geleden" kocht jij nog geen ceedeetjes en elpeetjes, toen downloadde jij nog alles, krijger


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 17-04-2006 14:47 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Haha


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-04-2006 14:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 14:45 schreef nuclearwarfare het volgende:
"Een paar jaar geleden" kocht jij nog geen ceedeetjes en elpeetjes, toen downloadde jij nog alles, krijger

O? Dat herinner ik me toch echt anders.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-04-2006 18:09 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2006 9:02 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik ben uiteraard ook niet 100% zeker of dit verhaal klopt, maar waar staat dan foutieve informatie? Welke site zou je willen aanpassen? Dat wil ik dan ook eens checken namelijk.



Oh, metalarchives. Wat natuurlijk geen echte kutsite is.


Jullie zijn allemaal negers!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-04-2006 21:04 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Metal Archives klopt inmiddels weer.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-04-2006 16:59 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Daar staan inderdaad regelmatig fouten. Maar ja, die komen overal wel voor.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2006 14:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

for kunsten maa vi evig vikke blijft toch een klassiekertje ten huize Hypnos


signature


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 03-02-2008 21:44 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Kvist maar weer eens opgezet vandaag en hij blijft voorlopig non-stop z'n rondjes draaien hier...wat een meesterwerkje


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 03-02-2008 22:34 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Idd een geniale plaat, heb em laatst ook op vinyl weten te bemachtigen


www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-10-2010 9:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vandaag op weg naar het werk nog 's "For Kunsten Maa Vi Evig Vike" opgezte. Wat een schitterend album is dat toch!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 15-10-2010 10:05 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Heb hem een aantal maanden geleden besteld echter tot op heden niet ontvangen.

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 15-10-2010 10:06]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen