IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Cathedral Vorige pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-12-2021 22:16 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 9 december 2021 1:01 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Het was vooral wennen waar Lee Dorrian toen muzikaal mee aankwam vanwege zijn verleden bij de echte Napalm Death.
Het genre waar Cathedral onderviel was nog tamelijk underground maar werdt door hun debuut in 1991 een stuk populairder.



Even het topic helemaal terug gelezen. Ik wil niet in herhalingen vallen, maar blijkbaar heb ik het iig niet in dit topic gezet. Ik heb Cathedral ooit ergens in de jaren 90 live gezien (wel vaker, maar het gaat om dit concert), ze tourden toen met Brutal Truth en nog een band? Dat weet ik niet meer. Iig, Cathedral speelde uiteraard een doomy set. En later of daarna was Brutal Truth aan de beurt. En ik denk dat het met de toegiften was, Lee kwam het podium op en Brutal Truth en Lee deden wat oude Napalm Death klassiekers van s.c.u.m. Super vet! Grunten als een baas, natuurlijk.

Oja. Cathedral live was toen toch wel minder, met 1 gitarist, imo. Dat blijkt:

quote:
Op 23 november 2003 23:05 schreef webblaster wim het volgende:

ik prefereer voornamelijk Forest of Equilibrium, dat samenspel tussen die treurige gitaren!


quote:
Op 6 februari 2011 16:21 schreef De Tegenpartij het volgende:

Dat had ik nog wel willen zien, de eerste plaat met 2 gitaristen live. Jammer.


quote:
Op 14 oktober 2011 23:20 schreef De Tegenpartij het volgende:

Cathedral staat toch voor mij voor de prachtige dubbele gitaarpartijen zoals op forest of equidinges.


Ps1. Werdt met -dt. Bam. Supergaav! Waarom ook nied!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen