IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : wie heeft er ervaring met Reiki ??? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-07-2002 23:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 23:12 schreef Shadow_Smile het volgende:


Waar ik me het meest aan erger is dat de meeste mensen die zo'n curses geven er veels te ZWEVERIG over doen. Dat is het juist niet !!!



Ja, precies, dat is exact wat ik bedoel!!! cool, dat jij met je beide benen op de grond bent blijven staan! sommige van die cursisten gaan zich ook nog eens als een goeroe gedragen. als je dan iets vraagt dangeven ze een nikszeggend algemeen antwoord en als je doorvraagt krijge je zo een blik van "daar snap jij toch niks van" gecombineerd met dat zweverig gedoe. ik vind dat helemaal niks. reiek bestaat en moet toegankelijk zijn voor iedereen en er is niks goddelijks of mysterieus aan. het is gewoon iets van de natuur !


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-07-2002 23:35 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

By working together and allowing Reiki to guide us, we can improve the quality of life on the planet for everyone and enable global consciousness to move quickly to a new and higher level. (bron:http://www.reiki.org/)
Als de mensen zich met zulke dingen blijven bezighouden, verandert er helemaal nooit wat.
Ik zal het nooit begrijpen.. Dit is toch de zoveelste poging om de leegte op te vullen die religie heeft nagelaten in onze maatschappij? Wat vinden mensen er toch aan??


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-07-2002 23:38 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 23:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, precies, dat is exact wat ik bedoel!!! cool, dat jij met je beide benen op de grond bent blijven staan! sommige van die cursisten gaan zich ook nog eens als een goeroe gedragen. als je dan iets vraagt dangeven ze een nikszeggend algemeen antwoord en als je doorvraagt krijge je zo een blik van "daar snap jij toch niks van" gecombineerd met dat zweverig gedoe. ik vind dat helemaal niks. reiek bestaat en moet toegankelijk zijn voor iedereen en er is niks goddelijks of mysterieus aan. het is gewoon iets van de natuur !



Hier ben ik het geheel mee eens

Alleen de meeste denken gelijk iets speciaal te zijn. Het is alleen een zelf-ontwikkeling.


Wiegen Meister !


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-07-2002 23:41 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2002 23:35 schreef mislyd het volgende:
By working together and allowing Reiki to guide us, we can improve the quality of life on the planet for everyone and enable global consciousness to move quickly to a new and higher level. (bron:http://www.reiki.org/)
Als de mensen zich met zulke dingen blijven bezighouden, verandert er helemaal nooit wat.
Ik zal het nooit begrijpen.. Dit is toch de zoveelste poging om de leegte op te vullen die religie heeft nagelaten in onze maatschappij? Wat vinden mensen er toch aan??


Mensen die reiki zo aan prijzen zijn er verkeerd mee bezig !!!

Dit geeft jammergenoeg alleen maar een negatief beeld in de publiciteit.


[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 12-07-2002 10:09]


Wiegen Meister !


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-07-2002 23:48 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb nu een aantal Reiki sites bezocht, en die staan werkelijk allemaal vol flagrante leugens..

(vb.Imagine the implications of the universe around us made from energy which can be shaped and manipulated by thoughts. This is the implication of both Quantum Physics and ancient Metaphysics. Aargh! Dit is dus helemaal niet waar!)

Maar goed. Als het 'helpt' dan helpt het zeker?
Zolang je maar niet in die pseudo-wetenschappelijke verhaaltjes gelooft..(dus ook niet zeggen dat het 'natuur' is)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 12-07-2002 1:06 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Reiki yuck!

Zoals Youp van 't Hek al zei Reikie Reikie zegt meer over de organisator van die tent!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-07-2002 2:05 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik weet in boerentaal nou nog steeds niet wat Reiki is?


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 12-07-2002 2:09 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

Linkje i.v.m. reiki


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 12-07-2002 10:09 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 1:06 schreef Vampie het volgende:
Reiki yuck!

Zoals Youp van 't Hek al zei Reikie Reikie zegt meer over de organisator van die tent!


Nogmaals:

Mensen die reiki zo aan prijzen zijn er verkeerd mee bezig !!!

Dit geeft jammergenoeg alleen maar een negatief beeld in de publiciteit.


Wiegen Meister !


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 12-07-2002 10:17 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik heb vorige week vrijdag de laatste van 6 hoofdpijnbehandelingen gehad (Reiki behandelingen gericht op mijn hoofd dus). Helaas heeft het bij mij geen baat gehad, maar ik had toch wel de indruk dat er wel "iets" gebeurde. Zo kreeg ik tijdens de behandeling een tintelende rechterhand; dat geeft toch aan dat er energie stroomt. Nou moet ik er gelijk bij zeggen: bij hoofdpijn op zich heeft reiki wel degelijk zin, maar ik heb zeer waarschijnlijk migraine en daarvan is het bekend dat dat niet echt helpt.

Verder werd het in eerste instantie door mijn therapeut al niet gebracht als wondermiddel maar hij zei: "je kunt het gewoon eens proberen; baat het niet dan schaadt het niet".

Ik vind het op zich wel een interessante methode om mensen te helpen met ongemakken. Reiki is een hulpmiddel bij genezing, maar geneest niet zoals een medicijn. Ik zit er zelf over te denken om Reiki te gaan leren; zo heel erg duur is het niet. Mijn therapeut is reikimeester en hij geeft een reiki 1 cursus die 1 hele dag duurt (en dan kan je dus Reiki 1) en dat zal rond de 100 euro p.p. kosten; ik kan dat niet heel erg duur vinden. Ter vergelijking: ik heb een cursus trancedente meditatie gevolgd; bij elkaar 6 lessen; dat kostte me over de 400 euro.

Bovendien kan ik melden dat je reiki dus bijvoorbeeld ook op je huisdier én op jezelf kunt gebruiken.
Het is geen blah blah; het gaat om kosmische energieën die overal al aanwezig zijn, maar die jou als kanaal gebruiken. That's it.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 18-07-2002 18:17 by lord Kaas Wijzig reactieProfiel van lord KaasQuote dit bericht

Veel ervaring gehad met magnetisme, aurahealing, reiki, acupunctuur, diverse vormen van meditatie e.d.
Hetzij door gesprekken met beoefenaars, hetzij door behandelt te zijn met dergelijke technieken.

Ik heb ook ooit 's een vriendin gehad, wiens moeder veel met dat soort dingen bezig was. Die mevrouw was dan ook dusdanig ver met Reiki dat ze zich meester mocht noemen (of moet je dan gewoon 2 geeltjes extra betalen bij je cursus?)

Ik heb meermalen interessante discussies en gesprekken gevoerd met haar over reiki en andersoortige "zweverigheden"
Ik vroeg eens wat reiki precies was en ze antwoordde dat zij als kanaal kosmische energiën aantrok en die door de behandelde plek laat stromen enz. Over de energiën zei ze dat het losse energie is wat gewoon "is" en wat aan niks toebehoort...

...ik had toen de grootste moeite om haar niet in d'r bek uit te lachen. Ik ben nooit een ster geweest in de exacte vakken maar ik heb bij natuurkunde wel dit opgepikt...

...Actie = reactie en bij praktisch elke actie/reactie komt energie vrij. Elke energie heeft dus ergens wel een oorsprong en de oorsprong bepaalt, naar mijn idee, ook de werking van en/of het soort energie. We weten nog dusdanig weinig over dat soort energie en de werking ervan, dat je dus ook niet 100% zeker weet dat zo'n energie geen entiteit is of meedraagt.

Bovendien lijkt mij dat geen enkel mens, met uitzondering van wellicht 2 of 3 aziatische grootmeesters, een leeg vat is of zomaar even kan worden. Dus bestaat er kans (lijkt me) dat je altijd iets meeneemt en iets van jezelf overbrengt. Dat hoeft niet altijd negatieve "ietsen" te zijn, maar volgens mij heb je daar nooit helemaal vat op.


Als laatste in mijn mening (let wel het blijft altijd mijn mening en niet iets wat ik uit wil dragen als waarheid)
Ik vind dat er te makkelijk wordt omgegaan met diverse natuur- en paranormale geneeswijzen. Afgezien van een paar oosterse grootmeesters weet, volgens mijn inzicht, niemand voor de volle 100% waar hij/zij mee bezig is. Met als gevolg dat het vaak meer schaadt dan baat, omdat men wellicht dingen aan 't helen is die er met een bepaalde reden zijn of dat men alleen bezig is symptomen te helen i.p.v. de oorzaak.

[Dit bericht is gewijzigd door lord Kaas op 18-07-2002 18:18]


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 18-07-2002 22:59 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Op 18 juli 2002 18:17 schreef lord Kaas het volgende:
*
Reiki dat ze zich meester mocht noemen (of moet je dan gewoon 2 geeltjes extra betalen bij je cursus?)

BULL SHIT !!! nr 1

Een Reiki meester word je niet zomaar !!!! daar gaat veel tijd en energie in zitten.

Dat men er geld voor vraagt voor die cursus, vind ik beroerd. een kleine vergoeding okeej, maar wat hunnie vragen is echt te veel.

*
Ik heb meermalen interessante discussies en gesprekken gevoerd met haar over reiki en andersoortige "zweverigheden"
Ik vroeg eens wat reiki precies was en ze antwoordde dat zij als kanaal kosmische energiën aantrok en die door de behandelde plek laat stromen enz. Over de energiën zei ze dat het losse energie is wat gewoon "is" en wat aan niks toebehoort...

BULL SHIT !!! nr 2

Reiki is nix zweverig, het is wat die nepperds er van maken !!!!!

Als die zogenaamde meester nou een eerst zelf met bijde benen op de grond komen en eens GOED nuchter worden. Dan zouden ze een hele andere kijk hebben.

Ik erger me altijd zo DOOD aan dit soort BULL SHIT.

*
Ik vind dat er te makkelijk wordt omgegaan met diverse natuur- en paranormale geneeswijzen. Afgezien van een paar oosterse grootmeesters weet, volgens mijn inzicht, niemand voor de volle 100% waar hij/zij mee bezig is. Met als gevolg dat het vaak meer schaadt dan baat, omdat men wellicht dingen aan 't helen is die er met een bepaalde reden zijn of dat men alleen bezig is symptomen te helen i.p.v. de oorzaak.

Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, niet iedereen weet precies waar hij mee bezig is. Als een Reiki meester dat niet in ziet, dan is hij niet geschikt voor zijn funktie.

BULL SHIT !!! nr 3

"Afgezien van een paar oosterse grootmeesters ???"

Kijk eens wat minder naar Bruce Lee films !!!!


Wiegen Meister !


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 18-07-2002 23:13 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Ah Reiki! Goe gast, heb der nog mee in klas gezeten!


Je kan me de bout hachelen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-07-2002 23:15 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Mörke heeft ervaring met reiki. Het deed pijn meen ik me te herinneren.



lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 19-07-2002 1:10 by lord Kaas Wijzig reactieProfiel van lord KaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 22:59 schreef Shadow_Smile het volgende:

BULL SHIT !!! nr 3

"Afgezien van een paar oosterse grootmeesters ???"

Kijk eens wat minder naar Bruce Lee films !!!!


BULL SHIT nr. 1

Ik heb een brede interesse in mystiek, waaronder oosterse mystiek. daar Reiki zijn (2e?) oorsprong heeft gezien in Japan, lijkt me dat degenen die waarlijk wisten wat ze deden met hun heelkunsten wellicht ook van oosterse oorsprong waren. Met een levenswerk vergeleken, lijkt me een paar maanden/jaren cursus daarbij in 't niet te vallen

Reiki is pas in de helft van de 19e eeuw 'herontdekt', naar schijnt, aan de hand van een aantal eeuwenoude manuscripten in t sanskriet. Waarschijnlijk is er in die tussentijd ook een boel kennis omtrent de Reiki verloren gegaan.

Niks meer dan een logische redenering, niet voorzien van enige romantisering van welke film dan ook!


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 19-07-2002 1:24 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Wat is reiki !?!?!?


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 19-07-2002 12:02 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Ik heb er wel ervaring mee (iig ervaring met werken met energie enzo). Als je iets van Reiki wilt leren zonder heel erg veel te betalen, kun je ook boeken daarover kopen ("Reiki voor beginners" is een redelijk goed boek, I kid you not! )

Zelf ben ik paranormaal begaafd (net zoals de helft van mijn familie) en reiki is gewoon een andere naam voor iets wat ik blijkbaar van nature al heb: pijn wegnemen is heel gemakkelijk voor me, en ik heb er geen problemen mee gekregen...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-07-2002 12:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 juli 2002 12:02 schreef Blackjack het volgende:
reiki is gewoon een andere naam voor iets wat ik blijkbaar van nature al heb: pijn wegnemen is heel gemakkelijk voor me
Maar wat is dan het verschil (if any) tussen iets als Reiki en magnetiseren?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 19-07-2002 12:09 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Verschil tussen reiki en magnetiseren? Pfff, zou t niet weten eigenlijk...Iemand die t weet?


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-07-2002 12:12 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2002 23:15 schreef Vargen666 het volgende:
Mörke heeft ervaring met reiki. Het deed pijn meen ik me te herinneren.

Niet dat ik 100 procent overtuigd ben van Reiki, maar Pijn?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 19-07-2002 12:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 juli 2002 1:24 schreef Heosphoros het volgende:
Wat is reiki !?!?!?

http://reiki.pagina.nl/

kijk maar eens.



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-07-2002 12:16 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 19 juli 2002 12:12 schreef Gunman het volgende:
Niet dat ik 100 procent overtuigd ben van Reiki, maar Pijn?
Nou ja, de pijn ging niet weg iig.



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 19-07-2002 12:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 12:16 schreef Vargen666 het volgende:
Nou ja, de pijn ging niet weg iig.

Ik heb ook nooit pijn weg voelen gaan bij een behandeling, wel rare tintelingen, één keer voelde ik mn hart warm worden, no shit zou dat dan toch werken?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


FOL
Usericon van FOL
Posted 19-07-2002 15:53 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2002 10:17 schreef Sarjenka het volgende:
Zo kreeg ik tijdens de behandeling een tintelende rechterhand; dat geeft toch aan dat er energie stroomt


bullshit nummer 33....
dat geef aan dat je hand tintelt, er zijn zat oorzaken die dat kunnen veroorzaken

een voor de rest, succes met je geneesgedoe, ik ga wel naar een huisarts als ik problemen heb, zolang die alles normaal kan verhelpen, heb ik die alternatieve 'geneeswijzen' niet nodig. Dit verkleint ook de kans om opgelicht te worden, aangezien uit dit topic, maar weer eens blijkt hoeveel mensen er misbruik( of verkeerd gebruik) maken van die alternatieve 'geneeswijze'

[Dit bericht is gewijzigd door FOL op 19-07-2002 15:55]


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 19-07-2002 19:26 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2002 15:53 schreef FOL het volgende:
bullshit nummer 33....
dat geef aan dat je hand tintelt, er zijn zat oorzaken die dat kunnen veroorzaken

een voor de rest, succes met je geneesgedoe, ik ga wel naar een huisarts als ik problemen heb, zolang die alles normaal kan verhelpen, heb ik die alternatieve 'geneeswijzen' niet nodig. Dit verkleint ook de kans om opgelicht te worden


Dus echt vertrouwen in de HUIS ARTS hebbie dus ook niet ???

Dat zijn in mijn ogen de grootste oplichters. Zodra ze niet weten wat ze met je probleem aan moeten schrijven ze je maar wat pillen voor


Wiegen Meister !


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen