IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : wie heeft er ervaring met Reiki ??? Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-10-2003 16:14 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 11:05 schreef mörke het volgende:
Reiki is gay
Reiki is nep
Reiki is voor slappe lullen
Reiki is een vrouwenverzinsel
Reiki is kut (oh ja joh?)
Reiki is een sprookje
Reiki is bijgeloof
Reiki is voor fortuyn-stemmers
Reiki is voor christenen
Reiki is voor anaal gefixeerden
Reiki is



Flikker toch op met je zogenaamde spirituele beleving van 16 jaar, ga godveredomme eerst een paar boeken lezen of denk uberhaupt zelf na voordat je die 'prescribed nonsense' van de een of andere erg hippe oosterse huisvrouwen-beweging maar klakkeloos aanneemt.

"Ja, ik kan mensen genezen met mijn handen zonder ze echt aan te raken."

Tuurlijk, dat kan jij wel, voel je maar bijzonder en ingewijd, christen.


Ik kan anders wel begrijpen dat mensen naar andere behandelswijzen dan de reguliere geneeskunde grijpen. De reguliere geneeskunde is namelijk ook nog lang niet toereikend en ik vraag me af of dat ooit zal gebeuren.
Zeker als 't om medicijnen gaat kan ik 't begrijpen: 't gros van de medicijnen die worden voorgeschreven zijn ' lapmiddelen ', behandelen alleen de symptomen van een ziekte. Ik kan me best voorstellen dat mensen dan verder willen zoeken.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 14-10-2003 16:15 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 14 oktober 2003 16:00 schreef campske666 het volgende:
* stapt naar de bibliotheek voor een boek over Reiki *


Ah, ik heb daar thuis 3 boeken over liggen. Ik dacht dat ik da al es vermeld had?


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


campske666
Usericon van campske666
Posted 14-10-2003 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2003 16:15 schreef Marco_Filth het volgende:
Ah, ik heb daar thuis 3 boeken over liggen. Ik dacht dat ik da al es vermeld had?


Besteld bij boekhandel "Berlusconi" in Milano zeker ?


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-10-2003 16:17 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2003 16:15 schreef Marco_Filth het volgende:
Ah, ik heb daar thuis 3 boeken over liggen. Ik dacht dat ik da al es vermeld had?


Zin om mij er iets over uit te leggem?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 14-10-2003 16:17 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
maar pasgeleden merkte ik toevallig een keer dat je echt energiestromen in je lichaam kunt voelen en dat je ze tot op zekere hoogte kunt laten stromen.

Een vriend van me die vroeger op LSD flipte kon dat ook voelen zei ie. Hij kon ook tot op een zekere hoogte zweven. Tot aan het plafond.


mvg wk10


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 14-10-2003 16:19 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 14 oktober 2003 16:16 schreef campske666 het volgende:
Besteld bij boekhandel "Berlusconi" in Milano zeker ?


Nee, heb de Nederlandse vertaling uit het boekwinkeltje van Filemène Dewinter.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


campske666
Usericon van campske666
Posted 14-10-2003 16:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2003 16:19 schreef Marco_Filth het volgende:
Nee, heb de Nederlandse vertaling uit het boekwinkeltje van Filemène Dewinter.


Die ken ik, ik krijg regelamtig haar nieuwsbrief via e-mail. Altijd lachen geblazen.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-10-2003 16:27 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 14-10-2003 16:27]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 25-11-2003 13:06 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Toch weer leuk een oude topic te zien


het leuke is dat er hier dus mensen zijn die er een Jomanda idee bij hebben.

Nope,.........FOUT !!!!! dat is het dus niet

Reiki doe je voor in eerste plaats je zelf !

Mensen die denken dat ze er andere/iedereen 100% mee van hun kwaal kunnen genezen hebben er ook een totaal verkeerd beeld van.

Mensen die zeggen "Ik geloof er niet in" klinkt leuk, maar weer zitten die er naast. Reiki is geen geloof !!!! Het is geen zweverige religie. Het is meer er voor open staan of niet. In mijn ogen is het meer een zelf ontwikkeling, bij mij veranderde het mijn manier van doen en denken in een veel positievere manier. Het verschilt per mens wat de invloeden zijn. De basis is het gewoon het zelfde.


Mensen die zich blauw betalen voor een cursus, tja,.. tis maar net wie je treft.

Ik heb het via familie gedaan en heb er bijna niets voor betaald. Zij vond het niet nodig om mensen er belachelijk veel voor te laten betalen. Ze moest wel toegeven dat een hoop reiki 3 meesters het in hun bol geslagen is met wat ze er andere voor laten betalen. Alleen om hun eigen kosten er snel uit te halen. Door mensen maar matig te informeren halen ze je over zo'n cursus te doen. Ik zou eerder zeggen laat je eerst eens goed informeren voor je aan zoiets gaat deelnemen. En dus niet doen, als het je alleen maar leuk lijkt.

Tevens geeft de media meestal een totaal verkeerd beeld van wat reiki is, en mensen zijn snel bevooroordeeld voor wat men niet kent. Jammer.........





[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 26-11-2003 13:10]


Wiegen Meister !


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 25-11-2003 17:13 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

S_S: Ik ben het geheel met u eens

Mensen zien reiki vaak als geneesmiddel... terwijl het eigenlijk niets anders is dan energie van de ene persoon naar de andere verplaatsen en vice versa zodat er een kringloop ontstaat...

Het is zeker een vorm van zelfontplooiing, want door reiki te bestuderen alleen al ga je dingen over jezelf verwonderen en zie je andere dingen over jezelf.


FREEZE


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 29-12-2003 18:14 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

Ik heb de eerste graad. Ik heb het op mijn eigen toegepast en voelde eigelijk niets, want volgens anderen zou je de energie moeten voelen. Anyway,ik heb dat toen een tijd niet meer gedaan. Tot op de dag van vandaag eigelijk en nu vind ik het een beetje spijtig dat ik daar toen geld aan heb gegeven.


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 29-12-2003 18:16 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 10:23 schreef Elfensteen het volgende:
Gaaf, een ex-metalhead/christen op m'n werk had afgelopen zaterdag een boekje mee als waarschuwing tegen Reiki, het zou duivelse kunst zijn

M'n meisje heeft zonder dat ze het weet wel eens mijn maagpijn laten verdwijnen als ze haar hand erop lag


Volgens de dame waar ik indertijd Reiki bij volgde paste Jezus het in zijn tijd toe (handoplegging). Wat zou er dan duivels aan zijn?


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-02-2004 20:11 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Een Ex van mij die deed dat, ik vond het (een beetje) onzin.


I am the 1%.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-02-2004 20:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een beetje?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-02-2004 20:13 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Oke, ik vond het onzin. Zo beter?


I am the 1%.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 23-02-2004 20:14 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

lariekoek


I Find That I Am Not There...


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-02-2004 20:16 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2004 20:14 schreef rvanderholst het volgende:
lariekoek





I am the 1%.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-02-2004 3:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 oktober 2003 16:17 schreef windkracht10 het volgende:
Een vriend van me die vroeger op LSD flipte kon dat ook voelen zei ie. Hij kon ook tot op een zekere hoogte zweven. Tot aan het plafond.

O ik heb het een beetje bij weed, maar die energiestromen noemen we tegenwoordig spijsvertering kanaal


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 26-02-2004 23:41 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 13:06 schreef Shadow_Smile het volgende:
Toch weer leuk een oude topic te zien


het leuke is dat er hier dus mensen zijn die er een Jomanda idee bij hebben.

Nope,.........FOUT !!!!! dat is het dus niet

Reiki doe je voor in eerste plaats je zelf !

Mensen die denken dat ze er andere/iedereen 100% mee van hun kwaal kunnen genezen hebben er ook een totaal verkeerd beeld van.

Mensen die zeggen "Ik geloof er niet in" klinkt leuk, maar weer zitten die er naast. Reiki is geen geloof !!!! Het is geen zweverige religie. Het is meer er voor open staan of niet. In mijn ogen is het meer een zelf ontwikkeling, bij mij veranderde het mijn manier van doen en denken in een veel positievere manier. Het verschilt per mens wat de invloeden zijn. De basis is het gewoon het zelfde.


Mensen die zich blauw betalen voor een cursus, tja,.. tis maar net wie je treft.

Ik heb het via familie gedaan en heb er bijna niets voor betaald. Zij vond het niet nodig om mensen er belachelijk veel voor te laten betalen. Ze moest wel toegeven dat een hoop reiki 3 meesters het in hun bol geslagen is met wat ze er andere voor laten betalen. Alleen om hun eigen kosten er snel uit te halen. Door mensen maar matig te informeren halen ze je over zo'n cursus te doen. Ik zou eerder zeggen laat je eerst eens goed informeren voor je aan zoiets gaat deelnemen. En dus niet doen, als het je alleen maar leuk lijkt.

Tevens geeft de media meestal een totaal verkeerd beeld van wat reiki is, en mensen zijn snel bevooroordeeld voor wat men niet kent. Jammer.........






Amen.
Ben het volledig met je eens.
Ik heb zelf Reiki eerste graad gedaan, toffe leraar, heel nuchter, totaal niet zweverig, en ik heb een boel geleerd van die man.
Het klinkt op het eerste gezicht allemaal als larie, maar dat is enkel omdat het voor de meesten iets onbekends is, en zo sta je er dus sceptisch tegenover.
Begrijpelijk, maar er is blijkbaar echt 'meer tussen hemel en aard'. Je moet er alleen voor openstaan dat wij mensen, ondanks dat we zoveel denken te weten, nog talloze dingen te ontdekken hebben. Dit is slechts een klein voorbeeld daarvan.

Ik sta stukken zelfverzekerder in het leven sindsdien, heb geleerd niet over me heen te laten lopen, en mocht ik last van hoofdpijn oid hebben, dan kan ik dat hiermee laten verdwijnen.

Positieve energie. Het klinkt ontzettend Emiel Ratelband, maar ga je er in verdiepen en je zult zien dat het allemaal vreselijk logisch is.
Het is echter niet stoffelijk, dus kun je het niet zomaar waarnemen. Dat veroorzaakt die sceptici. Ik weet dankzij ervaring echter beter.

Trouwens, ook al is het niet stoffelijk, ik had een tijdje geleden iets op tv gezien wat weldegelijk aantoonde dat dergelijke spirituele dingen bestaan.
Een oudere man beheerste een spirituele genezingsmethode (vergelijkbaar met Reiki, maar dan veel sterker) en bewees dat door een ijzeren plaat onder een stuk aluminium met zijn handen gloeiend heet te laten worden. (bij Reiki worden behandelde plekken ook warm, maar dit was echt heet)
Zijn patiënten beweerden ook al dat hij over die mogelijkheden beschikte, maar dat met die plaat was dus om het aan iedereen te kunnen laten zien.

Dit is nogal een onsamenhangend verhaal van me (ik ben dan ook moe), maar ik bedoel samengevat dat deze dingen gewoon bestaan, of je er zin in hebt of niet.
Wij domme Westerse barbaren hebben gewoon nog nooit eerder de moeite genomen om onszelf in het spirituele te verdiepen, dingen die de Aziaten al eeuwen beheersen. Vandaar dit ongeloof. Toch is het er.

En nog een reden die de houding van vele mensen zo opstelt:

De media. Zoals je al zei, die verkrachten het hele idee erachter tot één grote geldkoe.
Zie Telsell (walgelijke zender overigens) met hun Biostabil 2000.


Jullie zijn allemaal negers!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 23:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 23:41 schreef Meltdown het volgende:
Trouwens, ook al is het niet stoffelijk, ik had een tijdje geleden iets op tv gezien wat weldegelijk aantoonde dat dergelijke spirituele dingen bestaan.
(...hete plaat verhaal...)



En omdat iets op TV is, is het een BEWIJS?

Ik heb ooit Bruce Willis op een asteroïde zien landen om de aarde van ondergang te redden. Wat een held!!!!!!

quote:

Wij domme Westerse barbaren hebben gewoon nog nooit eerder de moeite genomen om onszelf in het spirituele te verdiepen, dingen die de Aziaten al eeuwen beheersen. Vandaar dit ongeloof. Toch is het er.



Rot toch op met je 'wij domme westerse barbaren'. De Orient is de laatste 20-30 jaar trendy want 'wij domme westerse barbaren' hebben nu genoeg vrije tijd en geld om ons massaal met allerlei tijdsverdrijf bezig te houden waaronder 'oosterse spiritualiteit'.

Ga toch Dharma And Greg kijken man.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 27-02-2004 0:06 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 23:46 schreef Chelman het volgende:
En omdat iets op TV is, is het een BEWIJS?

Ik heb ooit Bruce Willis op een asteroïde zien landen om de aarde van ondergang te redden. Wat een held!!!!!!



Rot toch op met je 'wij domme westerse barbaren'. De Orient is de laatste 20-30 jaar trendy want 'wij domme westerse barbaren' hebben nu genoeg vrije tijd en geld om ons massaal met allerlei tijdsverdrijf bezig te houden waaronder 'oosterse spiritualiteit'.

Ga toch Dharma And Greg kijken man.
...anders wees je niet zo ongelooflijk kortzichtig... Als hij het gelooft laat hem dan... Daarom hoef je hem nog niet meteen de grond in te stampen...

Dat verhaal met die plaat: je gelooft het of niet, boeit niet... Het was schijnbaar een documentaire, geen film.

En ja, ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik respecteer de sceptici... Als zij nou diegenen die er wel in geloven ook respecteren kom je al een stuk verder


FREEZE


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-02-2004 2:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hmm er zal wel weer een kern van waarheid in zitten en een hele zooi bullshit
er is natuurlijk ook nog de 'self-fulfilling prophecy' waardoor het nog echter lijkt.
ik geloof best dat je met warmte straling mensen kan helpen omdat je bv zenuwen prikkelt oid

maar kom niet aanzetten met een verhaal dat er meer is tussen hemel en aarde

trouwens wat word er bedoeld met hemel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 27-02-2004 16:37 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Het was idd een documentaire, een behoorlijk serieuze ook.
En nogmaals, je kunt er niet in geloven, omdat het geen geloof is.
Ik heb dit toch echt zelf meegemaakt, dus ga me dan niet effe kortzichtig uitmaken voor een tweede Jomanda.
Ik zou echt niet zo dom zijn om dat verhaal neer te zetten als ik er niet volledig achterstond.
Dat hele verhaal van me komt nogal zweverig over, dat gaf ik in die post zelf ook al toe, maar ik kan het gewoon niet op een andere manier omschrijven of uitleggen.
Zolang je iets dergelijks niet zelf ervaren hebt blijft het ongeloofwaardig klinken.

En dat van die 'westerse barbaren'; het mag toch duidelijk zijn dat ik het woord daar voor de grap wat overdreef. Zo niet, sorry, dan was ik te vaag.
Er zit echter wel een kern van waarheid in.
Hoe ontwikkeld we nu ook zijn, bepaalde volken die zich veel met het onverklaarbare bezighielden (de Azteken bijvoorbeeld, of de Inca's. Ook de Aziaten) bouwden al tempels toen wij hier nog in de modder rondkruipten.
Ze waren destijds veel verder dan wij, en ze hadden ook een zeer rijke spirituele cultuur.
Ik weet zeker dat we ook nu nog veel van ze zouden kunnen leren.

Maar als jij moeilijk verklaarbare doch bestaande dingen als onzin wilt verklaren, ga gerust je gang.


Jullie zijn allemaal negers!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-02-2004 21:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 februari 2004 16:37 schreef Meltdown het volgende:


Maar als jij moeilijk verklaarbare doch bestaande dingen als onzin wilt verklaren, ga gerust je gang.


Nee ik zoek naar de meest reeële verklaring, en omdat jij reiki zo geweldig vind moet je er maar gelijk een bovennatuurlijke kracht aangeven

dan val je in het zelfde patroon als de natuurgodsdiensten en de andere godsdiensten.

je moet niet te snel zijn met je verklaring, dat het misschien zou kunnen werken ok maar ga het niet vereeren oid. bullit geeft me ook energie, maar het is echt niet zo dat god het blikje heeft ingestraald. En hoe erger je erin gelooft hoe groter het bord voor je kop.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VEGOROONT
Usericon van VEGOROONT
Posted 28-02-2004 2:15 by VEGOROONT Profiel van VEGOROONTQuote dit bericht

[banned]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 28-02-2004 4:38]


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen