IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : \"The passion of the Christ\" Vorige pagina | Volgende pagina
Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 13-04-2004 18:41 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Ik heb de film zondag gekeken met een stel vrienden in de bios. Geen van ons vond het een geweldige film, ik vond de martelscenes vrij walgelijk... ik vraag me af waarom deze film in de US zo enorm populair is, want meer dan een documentaire is het eigelijk niet... in elk geval niet mijn smaak.

Het is trouwens anatomisch gezien niet mogelijk iemand op te hangen aan spijkers door de hand, je hand scheurt dan als het ware uit elkaar door het gewicht van je eigen gewicht, maar dat terzijde... anders klopt het niet met het script, de bijbel.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-04-2004 18:43 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

nee, en je kan ook niet praten als je aan een kruis hangt, en de grond scheurt ook niet open in het echt, en er lopen ook geen demonen rond in het echt...


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 13-04-2004 18:50 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

En ik vond die hele film slaapverwekkend. Maargoed, ik schijn al een vreemde smaak voor films te hebben.


Like Some Snow-white Marble Eyes


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 13-04-2004 19:29 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 18:50 schreef Pink Floyd het volgende:
En ik vond die hele film slaapverwekkend. Maargoed, ik schijn al een vreemde smaak voor films te hebben.


slaapverwekkend? achjah kan me voorstellen, ging wel die film. na 1 keer gezien te hebben vind ik het ook wel goed, dat met die raaf was wel grappig trouwens


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 13-04-2004 20:22 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ben er gisteren heen geweest, maar heb 'm niet helemaal gevolgd


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 13-04-2004 23:41 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Zo. Ik vond het een leuke film, want mijn bijbelkennis is erg miniem. Ik moet dat nu toch echt maar een keer gaan lezen, een van de leukste stukjes vond ik dat mijn naamgenoot vrij werd gelaten in plaats van Jezus. Ik snap niet echt waarom die joden zo zeuren om deze film, het lijkt wel of die lui altijd iets te zeuren moeten hebben als het om geloof gaat. Ik ga van de week even een van de nieuwere southpark afleveringen bekijken: the Passion of the Jew


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-04-2004 11:03 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Normaal vind ik southpark niet zo grappig, maar the passion of the jew is echt geweldig!


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


metagorr
Keep the soul alive!!!
Usericon van metagorr
Posted 14-04-2004 11:30 by metagorr Wijzig reactieProfiel van metagorrQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat deze film een ontzettende indruk heeft achtergelaten op mijn netvlies. De wijze van filmen heeft ook zijn steentje daaraan bijgedragen. Alleen vindt ik de gesel-scene ietwat te bruut. Als je de Bijbel leest staat er niets over gesels met kleine stalen mesjes/weerhaken aan de uiteinden. Behalve dat was het een uitstekende film. Mel m'n complimenten!!!!!!


........As you're clinging to your last breath.....You realize there is nothing fluffy about death .......


Unscarred
euhh...
Usericon van Unscarred
Posted 14-04-2004 12:17 by Unscarred Wijzig reactieProfiel van UnscarredQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2004 14:31 schreef IceQueen het volgende:
de film zat technisch goed in elkaar,maar was verschrikkelijk voor de rest. Niet de overdreven gewelddadige scenes maar...je hoeft nu niet gelovig te zijn om te zien dat er dingen bijgefantaseert zijn.BVB Jezus zijn kruis staat nog met twee anderen op die berg.Een van die kerels hun oog wordt uitgepikt...waar staat dat ergens?

Naja,de bijbel klopt ook niet(er zijn verhalen toegevoegd van 27j na Jezus zn dood) maar een klein beetje minder idiote details toevoegen zou geen kwaad kunnen



Het staat wel degelijk ergens k zou zo niet weten waar maar ik heb het gelezen


We!......Spit!.........Walk!.........What do you say?!?!?!?!?!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-04-2004 13:12 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik meen inderdaad ook dat er bepaalde bijbelvertalingen zijn waarin gesproken wordt van een vogel die de gekruisigde naast jezus lastig valt.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-04-2004 19:54 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik heb de film zondag gezien, en als ik eerlijk ben vond ik 'm niet zo geweldig.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-04-2004 19:55 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 19:54 schreef Chantalie het volgende:
ik heb de film zondag gezien, en als ik eerlijk ben vond ik 'm niet zo geweldig.


jij durft.

Ik vond hem ook maar matigjes..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-04-2004 19:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

als je alle poespas eromheen weghaald, en gewoon naar de opzet en het geheel van de film kijkt, kom je erachter dat het gewoon een onzettend slechte film is.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 14-04-2004 19:59 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

de muziek in de film vond ik trouwens wel erg mooi!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-04-2004 20:03 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

De muziek vond ik ook niet super.
Het is goede filmmuziek, maar daarmee houdt het op.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 14-04-2004 20:04 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

gamaamlallaaaam *doefdoef* dat?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 19-04-2004 15:27 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Er is zojuist besloten dat ik een date heb en de film ook ga zien!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-04-2004 15:28 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

zomaar een vraagje tussendoor... Worrdt er nou veel popcorn gegeten tijdens de film? Volgens mij hou je tijdens sommige scenes niks binnen.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 21-04-2004 1:22 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Er zaten 4 vrouwen ongeveer twee rijen achter mij die 2 van die megabakken moesten wegwerken


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2004 1:31 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vrijdag is het zover, ik ben benieuwd.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 21-04-2004 1:35 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Net gezien, het was ff goedkoop scoren voor Mel, beetje jezus martelen en de mensen zijn geschokt
En dat 3 uur lang ofzo, althans zo leek het. Op een gegeven moment geloofde ik het wel dat ie geleden heeft.
Ik voel me ook NUL meer verbonden met de kerk in tegenstellig tot wat de media placht over te brengen. Er zijn meer mensen gekruisigd door de joden/romeinen dan jezus hoor. Huichelaars.


Follow the freezing moon...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-04-2004 1:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 april 2004 15:28 schreef Audiophile het volgende:
zomaar een vraagje tussendoor... Worrdt er nou veel popcorn gegeten tijdens de film? Volgens mij hou je tijdens sommige scenes niks binnen.


Weer een goed excuus je buur voor je onder te kotsen!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 24-04-2004 1:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vandaag heb ik hem eindelijk gezien en ik vond het een erg goede film! Ik zou er nog wel meer over kunnen zeggen maar eigenlijk heeft invictis dat al voor mij gedaan met deze post:

quote:
Op 5 april 2004 14:54 schreef invictis het volgende:
De interpretatie en de wijze waarop het verhaal verfilmd is dwong bij mij respect af. Het is uiterst "sfeervol" in beeld gebracht en ook de keuze om de authentieke taal te gebruiken draagt absoluut bij aan de kwaliteit van de film.

Ik was er erg van onder de indruk en ben wel van mening dat dit een film is die men een keer gezien moet hebben. Men moet er echter wel rekening mee houden dat het zeer indrukwekkende scenes bevat (die ik wel noodzakelijk vond en absoluut ook de kracht en de ruggegraat van de film is). Het is echter niet echt een film dat je zegt van "goh we gaan eens lekker naar de bios".

Splatter en Gore is superlachen natuurlijk in horrorfilms. Het is ook absoluut in overvloed aanwezig in deze film maar dan met een totaal andere intentie en meer gerelateerd aan de impact die de deathscenes en dergelijke hadden zoals men ze bijvoorbeeld tegenkomt in films zoals saving private ryan, Band of brothers, etc.

Dit is een dramatische film die naar mijn mening zeer "goed en uiterst sfeervol" is verfilmd. Ook al kan het verhaal voor velen dubieus zijn als waarheid (dat moet iedereen voor zichzelf weten). Het is toch een stuk "geschiedenis" van de mensheid wat door de eeuwen heengaat en zijn invloeden overal heeft.
En ik moet zeggen het geeft ook wel het nodige denkvoer en inspiratie.
De film heeft voor mij in ieder geval een positieve bijdrage geleverd en ik kan richting Mel Gibson melden dat die een prachtig "geschiedkundig" staaltje werk heeft geleverd.

Ik ben benieuwd naar andere reacties, ik ben zelf van mening dat dit soort films toch een educatieve functie kunnen hebben. Ook al zijn ze grof en expliciet. Ik ben zelf wel voorstander van dit soort films en hoop dat men meer soortgelijke films in produktie zal brengen. Weliswaar dan op basis van geschiedenis maar met zwikken minder verzonnen hollywood actie zoals bijvoorbeeld Troy en dergelijke.

a penny for your thoughts ...




ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 24-04-2004 1:28 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

the Ketchup of the christ, en zijn moeder had nog zo gevraagd om proper ondergoed aan te doen....


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 25-04-2004 12:06 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Gister gezien... vond het wel een lollige film... vooral dat Latijn... dat was meer een kruising van Italiaans en Spaans dan Latijn .

Het "twistgesprek" met Satan aan het begin vond ik wel lollig. En het bewerken met die vleeshaakjes enzo vond ik ook wel leuk En natuurlijk het kruisigen zelf... Dat mensen daar een hartstilstand van kunnen krijgen... Wat nep was dat zeg .

Heb gelukkig geen last van gelovigen gehad, anders had ik gezegd dat zij zelf schuldig waren geweest en dat ze maar beter naar Satan konden vluchten om daar te gaan branden


FREEZE


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen