IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : \"The passion of the Christ\" Vorige pagina | Volgende pagina
Aldebaran
He who follows the Seven Sisters
Usericon van Aldebaran
Posted 04-04-2004 20:27 by Aldebaran Wijzig reactieProfiel van AldebaranQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 20:01 schreef Immortella het volgende:
Lees dit maar eens. Dan zie je dat de bedoeling van Gibson met deze film een hele andere is dan de Joden 'goedpraten'. Alles behalve dat zelfs..


Allemachtig wat een subjectief stuk. De "journalist" zijn interpretatie is wel heel erg gericht op het krampachtig vinden van anti-semitische sporen. Zodoende verdraait hij gewoon de betekenis van gebeurtenissen in de film.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:12 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 20:27 schreef Aldebaran het volgende:
Allemachtig wat een subjectief stuk. De "journalist" zijn interpretatie is wel heel erg gericht op het krampachtig vinden van anti-semitische sporen. Zodoende verdraait hij gewoon de betekenis van gebeurtenissen in de film.
Er klopt zoveel niet erin.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:16 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Maar ff tussendoor..
Waarom krijgt juist deze film een eigen topic?
Zo boeiend is het ook weer niet.
Of begint het christelijk te worden hier?

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 04-04-2004 21:17]


Hole
Usericon van Hole
Posted 04-04-2004 21:18 by Hole Wijzig reactieProfiel van HoleQuote dit bericht

Ja, doe je zondagse kerkkleren maar vast aan, Grindcore.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:23 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:18 schreef Hole het volgende:
Ja, doe je zondagse kerkkleren maar vast aan, Grindcore.
En die leegte stappen?
Nee, dank je. Ik zet liever Dark Funeral op voor zodra het gevoel krijg dat ik in een kudde moet zijn.


Hole
Usericon van Hole
Posted 04-04-2004 21:26 by Hole Wijzig reactieProfiel van HoleQuote dit bericht

Als je naar Dark Funeral luistert zit je in een net zo lamlendige kudde, jochie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-04-2004 21:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:16 schreef grindcore het volgende:
Maar ff tussendoor..
Waarom krijgt juist deze film een eigen topic?
Zo boeiend is het ook weer niet.
Of begint het christelijk te worden hier?


de film is boeiend omdat deze zoveel controverse oproept. en stof genoeg voor discussie oplevert op verschillende manieren.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:29 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:26 schreef Hole het volgende:
Als je naar Dark Funeral luistert zit je in een net zo lamlendige kudde, jochie.
Laat me in m,n waan dat het niet zo is.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:30 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:29 schreef attila_de_hun het volgende:
de film is boeiend omdat deze zoveel controverse oproept. en stof genoeg voor discussie oplevert op verschillende manieren.
Ik vind het wel meevallen.


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 04-04-2004 21:30 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Ik denk niet dat ik deze film sowieso WIL zien. Ben geen goede film-kijker, (geef mij maar een boek) en al helemaal geen liefhebster van 'horror elementen'


Waag eens een dansje!


Hole
Usericon van Hole
Posted 04-04-2004 21:30 by Hole Wijzig reactieProfiel van HoleQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:29 schreef grindcore het volgende:
Laat me in m,n waan dat het niet zo is.

OK, prijs Satan, loverboy!


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:33 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:30 schreef Hole het volgende:
OK, prijs Satan, loverboy!
Loverboy, hoezo dwing ik je tot hoerenlopen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-04-2004 21:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:30 schreef grindcore het volgende:
Ik vind het wel meevallen.


sommige joodse groeperingen denken daar bijv. anders over.

(ps: ik zelf sta volledig neutraal tegenover de film maar denk wel dat het een doelbewuste propaganda is van een fundamentalistische christen. en het werkt nog ook)


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-04-2004 21:36 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2004 21:33 schreef attila_de_hun het volgende:
sommige joodse groeperingen denken daar bijv. anders over.

(ps: ik zelf sta volledig neutraal tegenover de film maar denk wel dat het een doelbewuste propaganda is van een fundamentalistische christen. en het werkt nog ook)
Ik vind het geen propaganda.
De kerken en organisaties die het gebruiken als middel om mensen te bekeren maken er een propaganda middel van.


Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 05-04-2004 0:57 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

Was een mooie film

Mijn vriendin nam me op 1 April als verrassing mee naar de bios!

Ik vind het ontzettend goed gedaan, vooral de make-up enzo... het zag er allemaal heel echt uit!

ach, en al dat gezeur erover.... na al die lompe recensies te hebben gelezen... valt de film zelfs mee

vond ik in ieder geval


MAAR
ik vond het een hele mooi film


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-04-2004 1:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Idd een goed verzonnen script he

(niet dat ik hem heb gezien, maar ben wel nieuwsgierig naar dit soort film waar en hele zooi kansloze verhalen omheen worden verzonnen)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


cranial
Usericon van cranial
Posted 05-04-2004 14:03 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

gaat lekker hier...
film was gewoon oke (punt)
en grindcore en dark funeral gaan niet samen


Expired,Erased and Forgotten


invictis
Usericon van invictis
Posted 05-04-2004 14:54 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

De interpretatie en de wijze waarop het verhaal verfilmd is dwong bij mij respect af. Het is uiterst "sfeervol" in beeld gebracht en ook de keuze om de authentieke taal te gebruiken draagt absoluut bij aan de kwaliteit van de film.

Ik was er erg van onder de indruk en ben wel van mening dat dit een film is die men een keer gezien moet hebben. Men moet er echter wel rekening mee houden dat het zeer indrukwekkende scenes bevat (die ik wel noodzakelijk vond en absoluut ook de kracht en de ruggegraat van de film is). Het is echter niet echt een film dat je zegt van "goh we gaan eens lekker naar de bios".

Splatter en Gore is superlachen natuurlijk in horrorfilms. Het is ook absoluut in overvloed aanwezig in deze film maar dan met een totaal andere intentie en meer gerelateerd aan de impact die de deathscenes en dergelijke hadden zoals men ze bijvoorbeeld tegenkomt in films zoals saving private ryan, Band of brothers, etc.

Dit is een dramatische film die naar mijn mening zeer "goed en uiterst sfeervol" is verfilmd. Ook al kan het verhaal voor velen dubieus zijn als waarheid (dat moet iedereen voor zichzelf weten). Het is toch een stuk "geschiedenis" van de mensheid wat door de eeuwen heengaat en zijn invloeden overal heeft.
En ik moet zeggen het geeft ook wel het nodige denkvoer en inspiratie.
De film heeft voor mij in ieder geval een positieve bijdrage geleverd en ik kan richting Mel Gibson melden dat die een prachtig "geschiedkundig" staaltje werk heeft geleverd.

Ik ben benieuwd naar andere reacties, ik ben zelf van mening dat dit soort films toch een educatieve functie kunnen hebben. Ook al zijn ze grof en expliciet. Ik ben zelf wel voorstander van dit soort films en hoop dat men meer soortgelijke films in produktie zal brengen. Weliswaar dan op basis van geschiedenis maar met zwikken minder verzonnen hollywood actie zoals bijvoorbeeld Troy en dergelijke.

a penny for your thoughts ...



[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 05-04-2004 14:56]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-04-2004 15:04 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik vond hem wel vermakelijk maar kan het niet een goede film noemen. Die hele film steunt enkel op die marteling. Als die die weg haalt blijft er niets over. Knap hoor, zo kan ik ook een film maken


I can't shoot straight unless I've had a pint!


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 05-04-2004 20:54 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 15:04 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ik vond hem wel vermakelijk maar kan het niet een goede film noemen. Die hele film steunt enkel op die marteling. Als die die weg haalt blijft er niets over. Knap hoor, zo kan ik ook een film maken


Is die marteling niet gaaf dan ?!


booswicht
duvekoater
Usericon van booswicht
Posted 05-04-2004 21:12 by booswicht Wijzig reactieProfiel van booswichtQuote dit bericht

Ik ga enkel en alleen naar de film voor die marteling


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 05-04-2004 21:13 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Stoer!


..."Hate can only create more hate"...


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 05-04-2004 21:27 by NorthernThrone Wijzig reactieProfiel van NorthernThroneQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 21:12 schreef booswicht het volgende:
Ik ga enkel en alleen naar de film voor die marteling


tsja wie gaat daar niet voor? ja okay de christenen maar de meeste kunnen hem ook niet waarderen, ze hebben wel vaker wat te zeuren maar goed...
aanstaande zaterdag gaan we?!


booswicht
duvekoater
Usericon van booswicht
Posted 05-04-2004 21:31 by booswicht Wijzig reactieProfiel van booswichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 21:13 schreef Immortella het volgende:
Stoer!



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-04-2004 21:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 april 2004 21:31 schreef booswicht het volgende:



Wahaha, faler!
Je lacht als je afgezeken wordt.
Dit getuigt van een zwak gestel, en een chronisch gebrek aan teelballen!

Kusjes, Rasputin en Micha


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen