IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De benzineprijzen Vorige pagina | Volgende pagina
Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 12-05-2004 18:07 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 15:01 schreef Killing Zoe het volgende:

Hoorde trouwens net dat je in Iran voor een liter benzine 2 ct betaald (okee, en voor een liter water 10 ct, maar goed).

Turkije 60 ct


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2004 18:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

laten we verhuizen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 12-05-2004 18:09 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ik neem wel wat waterflessen mee met benzine.


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2004 18:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

whehe die lossen meestal op


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 12-05-2004 18:20 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 12 mei 2004 11:50 schreef Suppository het volgende:
Kijk, en dan is het toch weer lekker om in Limboland te wonen. Ik rij 10 minuten en dan tank ik in België voor 99 cent!
dan tank je of geen benzine, of je bent al een half jaar niet meer gaan tanken



Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 12-05-2004 21:37 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Het ontgaat mij volledig waarom niet half Nederland op LPG rijdt. Ik rij 20.000 km per jaar op LPG, dat scheelt mij ongeveer 1000 euro aan brandstof per jaar. Bovendien is LPG de schoonst denkbare, reguliere autobrandstof. Alleen aardgas is schoner, maar dat kun je alleen bij speciale tankstations krijgen. De uitstoot van schadelijke stoffen van een G3-auto ligt ver beneden de strengste specificaties voor benzinemotoren.

Iemand vroeg hoe het zat met wegenbelasting en LPG. Voor een oude LPG-auto (van voor '98 ongeveer) met een G2-installatie betaal je fors meer dan benzine. Vanaf ongeveer '98 bestaan er G3-installaties en dan betaal je nauwelijks meer dan benzine. Bij een gebruikte G3-auto ligt het omslagpunt bij 4.000 km per jaar.


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Suppository
Usericon van Suppository
Posted 13-05-2004 8:15 by Suppository Wijzig reactieProfiel van SuppositoryQuote dit berichthttp://www.suppository.nl

quote:
Op 12 mei 2004 18:20 schreef Mies het volgende:
dan tank je of geen benzine, of je bent al een half jaar niet meer gaan tanken


Jawel hoor. In Maasmechelen. Onderaan de afslag rechts en dan het 2de tankstation. Texaco. Ligt nog steeds rond de euro!


Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-05-2004 10:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2004 21:37 schreef Sloeber het volgende:
Het ontgaat mij volledig waarom niet half Nederland op LPG rijdt. Ik rij 20.000 km per jaar op LPG, dat scheelt mij ongeveer 1000 euro aan brandstof per jaar. Bovendien is LPG de schoonst denkbare, reguliere autobrandstof. Alleen aardgas is schoner, maar dat kun je alleen bij speciale tankstations krijgen. De uitstoot van schadelijke stoffen van een G3-auto ligt ver beneden de strengste specificaties voor benzinemotoren.

Iemand vroeg hoe het zat met wegenbelasting en LPG. Voor een oude LPG-auto (van voor '98 ongeveer) met een G2-installatie betaal je fors meer dan benzine. Vanaf ongeveer '98 bestaan er G3-installaties en dan betaal je nauwelijks meer dan benzine. Bij een gebruikte G3-auto ligt het omslagpunt bij 4.000 km per jaar.



Ik denk dat vooral de hoge aanschafprijs van een G3 installatie mensen afschrikt, zowiezo zullen mensen die in oude auto's rijden niet snel zo'n installatie aanschaffen.. Verder zijn er nog altijd mensen die bang zijn dat ze in een soort rijdende bom rijden ivm die gastank/fles.. vrij loze gedachte natuurlijk maar wat doe je daaraan he...

Vreemd eigenlijk, dat de uistoot van G3 zoveel lager is dan bij diesel (en benzine) en dat Nederland dat dan niet meer promoot of zelfs subsidieert ten bate van het milieu..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2004 10:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik dacht altijd dat de omslag punt voor gas hoger lag?

Zelf ga ik hoe dan ook niet op gas rijden. Te vaak tanken, vermogensverlies, dynamiekverlies. Nee dank u.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2004 10:19 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Wegenbelasting met LPG is 2 keer zoveel als benzine ongeveer, dus ik denk dat dat ook afschrikt


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-05-2004 10:21 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 10:19 schreef 0Tolerence het volgende:
Wegenbelasting met LPG is 2 keer zoveel als benzine ongeveer, dus ik denk dat dat ook afschrikt


Dat is dus met de oude gasinstallaties ja,, maar bij nieuwe G3 installaties is de wegenbelasting zelfs iets lager dan bij benzine!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2004 10:38 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 10:21 schreef Valorian het volgende:
Dat is dus met de oude gasinstallaties ja,, maar bij nieuwe G3 installaties is de wegenbelasting zelfs iets lager dan bij benzine!


Ja, maar wat kost zo'n installatie dan wel niet?


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-05-2004 10:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 10:38 schreef 0Tolerence het volgende:
Ja, maar wat kost zo'n installatie dan wel niet?


Dat zei ik ook al, zo'n installatie kost een vermogen.. Als je een nieuwe Mercedes koopt en 100.000 km/ jaar gaat rijden dan haal je het er ongetwijfeld uit, maar in een 10-jaar-oude auto zal niemand zo'n ding laten inbouwen..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2004 10:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Rond de 2500 euro


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2004 10:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 10:47 schreef Chelman het volgende:
Rond de 2500 euro


Dat valt ook wel mee dus, maar je moet idd wel flink wat gaan rijden


"This one is older than shit, heavier than time!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-05-2004 10:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

LPG motors zijn toch duurder in onderhoud en sneller versleten door de hogere verbrandingstemperatuur(en slechte smering???)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Doomsday
Usericon van Doomsday
Posted 13-05-2004 13:11 by Doomsday Wijzig reactieProfiel van DoomsdayQuote dit bericht

Ten eerste ik heb geen zin in zo`n (&^^* tank achter in m`n auto. Ten tweede is LPG niet zo heel erg aardig voor je motor. De onderdelen in de motor slijten er veel sneller van.


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 17-05-2004 12:51 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

G*dV*erdomme wat zijn jullie slecht geinformeerd over LPG zeg!

Een G3 installatie kost ongeveer 1600 euro, afhankelijk van autotype. Bij een gebruikte wagen krijg je 'm gratis.

Voor G3 betaal je voor een middenklasser ietsje meer wegenbelasting dan benzine.

Bij grotere auto's kan de tank in de reservewielkast of onder de auto. Er zijn zelfs kunststof tanks, die veiliger zijn dan stalen tanks.

Je moet vaker tanken, ja. Maar ik ga elke keer weer lachen als ik 14 euro voor een volle 40-litertank afreken.

Een G3 auto heeft precies evenveel PK's als op benzine, omdat bij G3 dezelfde inspuitcomputer gebruikt wordt als op benzine, er komt alleen een set injectoren bij en een overschakelklep- en besturing.

Als je altijd het uiterste uit je blok wil persen, slijt het toch al veel en veel harder. Dan kan het je blijkbaar toch niets schelen wat het kost, dus blijf dan gewoon lekker op benzine rijden.

Een motor op LPG loopt gelijkmatiger, de verbranding is vollediger, maar de verbrandingspiekdruk is hoger, dus schadelijker voor de koppakking en klepzittingen. Maar nog lang niet zo schadelijk als een compressor-diesel, en vandaag de dag zijn klepzittingen van hardmetaal, dus die slijten niet.



Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 17-05-2004 13:02 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

En dan nog iets: wat afschrikt is de onzin die verteld wordt over LPG. Het is nu eenmaal voor een "echte" autorijder totaal niet cool om op dat suffe, slappe LPG te rijden, dus doen allerlei verhalen de ronde over dat het niks is. En jullie geloven dat gewoon kennelijk, zonder dat je zelf op onderzoek uitgaat. En da's allemaal prima, maar wat jammer is, is dat je er zo veel geld mee kwijt bent! Ongeveer 1000 euro per jaar.

Trouwens, vaak tanken? Ik kan 1250 km rijden met één keer tanken!


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 17-05-2004 13:06 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 13:02 schreef Sloeber het volgende:
En dan nog iets: wat afschrikt is de onzin die verteld wordt over LPG. Het is nu eenmaal voor een "echte" autorijder totaal niet cool om op dat suffe, slappe LPG te rijden, dus doen allerlei verhalen de ronde over dat het niks is. En jullie geloven dat gewoon kennelijk, zonder dat je zelf op onderzoek uitgaat. En da's allemaal prima, maar wat jammer is, is dat je er zo veel geld mee kwijt bent! Ongeveer 1000 euro per jaar.

Trouwens, vaak tanken? Ik kan 1250 km rijden met één keer tanken!



Braaf jongen braaf. Nee, ik ben er wel voor te vinden. Ik wou me voorig jaar een mooie tweedehands kopen µ, maar tweedehands LPG bakken hebben meestal een half miljoen kilometer erop zitten ofzo, ofwel hebben ze al een ruilmotor gehad...ik zocht er één met max 100.000 km op de teller--->jammer genoeg toen niet te betalen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2004 13:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 13:02 schreef Sloeber het volgende:
En dan nog iets: wat afschrikt is de onzin die verteld wordt over LPG. Het is nu eenmaal voor een "echte" autorijder totaal niet cool om op dat suffe, slappe LPG te rijden, dus doen allerlei verhalen de ronde over dat het niks is. En jullie geloven dat gewoon kennelijk, zonder dat je zelf op onderzoek uitgaat. En da's allemaal prima, maar wat jammer is, is dat je er zo veel geld mee kwijt bent! Ongeveer 1000 euro per jaar.

Trouwens, vaak tanken? Ik kan 1250 km rijden met één keer tanken!



Feit blijft wel dat die dingen minder betrouwbaar zijn dan een af fabriek benzine of diesel motor. Je hebt namelijk een extra mechanisch apparaat in je auto dat kapot kan gaan.

Je hebt iets minder vermogen zelfs met G3 installaties. LPG is nu eenmaal een minder efficient brandstof dan benzine. Zelfs als ik 98 benzine ipv 95 in een auto giet scheelt het (een klein beetje) in vermogen laat staan wanneer je LPG gaat spuiten.

Die prijzen van 1600 lijken mij laag. Ik heb even op een paar sites gekeken en daar staan prijzen van tussen de 2000 en 2500 euro.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat het niet cool is om op LPG te rijden. Het is inderdaad niet cool. Net zoals het niet cool is om in een gare Daihatsu Cuore o.i.d. te rijden. Sommige mensen zien iets meer in een auto dan alleen een vervoersmiddel van A naar B en zijn bereid om daarvoor te betalen.

En verder maakt het mij geen reet uit. Ik heb toch een tankpas van de zaak.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2004 13:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 13:12 schreef Chelman het volgende:

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat het niet cool is om op LPG te rijden. Het is inderdaad niet cool.


zo, ik ben dus weer eens oncool. nou, het interesseert mij verder geen fluit wat al die autopatsers elkaar aan trachten te praten zolang ik maar comfortabel van het ene punt naar het andere punt kan gaan (tegen een schapplijke prijs).
trouwens, als we het toch over cool hebben dan blijft de benenwagen onovertroffen tesamen met de fiets.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 17-05-2004 13:21 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Volvo o.a. is één van de constructeurs die af fabriek LPG modellen aanbiedt


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2004 13:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het gaat niet om 'autopatsers' e.d. Het gaat erom dat ik en vele met mij gewoon blij zijn om een mooi ontwerp te zien, om lekkere leren stoelen onder de kont te hebben e.d. Ik heb al sinds kleins af aan een voorliefde voor de auto gehad en het is altijd zo gebleven.

Ik trek inderdaad al die patsertjes die alleen in bepaalde merken durven rond te rijden ook slecht. Ik heb een beetje een onorthodoxe smaak wat dat betreft maar design en emotie staan bij mij voorop, zeker wanneer we het over de tweede (weekend) wagen hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-05-2004 13:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 13:26 schreef Chelman het volgende:
Het gaat niet om 'autopatsers' e.d. Het gaat erom dat ik en vele met mij gewoon blij zijn om een mooi ontwerp te zien, om lekkere leren stoelen onder de kont te hebben e.d. Ik heb al sinds kleins af aan een voorliefde voor de auto gehad en het is altijd zo gebleven.



daar is ook niks mis mee. sterker nog, ik ken dat zelf ook.ik zie ook graag een mooi ontwerp. maar kunnen LPG wagens kunnen ook mooi zijn (ik ben dol op mijn lpg auto). En je kunt een auto toch zelf veranderen. Het gaat er mij maar om dat schoonheid (laten we het zo maar noemen) niet aan brandstoftype is gerelateerd.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen