IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : De benzineprijzen Vorige pagina | Volgende pagina
Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 05-09-2005 15:21 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Er zijn toch al alternatieve motoren en volgens mij ook al alternatieve energiebronnen.

Als de overheden die echter gaan promoten en financiëren, zodat het betaalbaar wordt, dan zijn ze een dief van eigen portemonaie.

Wat denk je dat een van de grootste inkomstenbronnen van onze eigen overheid is?Kijk, dat ze volgend jaar de accijnzen op brandstof niet gaan verhogen, komt natuurlijk, doordat ze het geld al hebben verdiend door de aan de olieprijs gekoppelde gas-prijzen. En wat denk je dat er aan extra BTW-inkomsten wordt geboekt door de hogere brandstofprijzen?

Ze spannen hier toch altijd het paard achter de wagen. In plaats om milieu-vervuiling tegen te gaan door de oorzaak aan te pakken (vervuilers aanpakken en/of schonere alternatieven promoten en subsidiëren), verzinnen ze wel een milieu-toeslag, die iedereen geld kost en niets opleverd.


Broezur
Usericon van Broezur
Posted 05-09-2005 15:22 by Broezur Wijzig reactieProfiel van BroezurQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 14:54 schreef Hypnos het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaa, dan krijgen die Arabieren NOG meer macht!!!!




Ik werk voor Ara(bieren)


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-09-2005 15:23 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Benzineprijs?

Hoe duurder hoe beter...

Dan worden producten maar duurder omdat de vrachtwagens die het aanleveren meer moeten betalen, totdat de mensen het zo beu zijn dat de roep om andere goedkopere en schonere brandstoffen niet meer ontkend kan worden...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-09-2005 15:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 13:15 schreef Chelman het volgende:

Een man van centen, maar ook een man die bepaalde dingen graag waardeert....waaronder lekker autorijden.



ik heb geen verstand van autos daarom snap ik de link tussen een LPG-tank en lekker autorojden eerlijk gezegd niet (mijn auto rijdt perfect; echt waar).


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-09-2005 15:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:22 schreef Broezur het volgende:
Ik werk voor Ara(bieren)



lekk0r!


signature


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 05-09-2005 15:28 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:23 schreef Phriar het volgende:
Benzineprijs?

Hoe duurder hoe beter...

Dan worden producten maar duurder omdat de vrachtwagens die het aanleveren meer moeten betalen, totdat de mensen het zo beu zijn dat de roep om andere goedkopere en schonere brandstoffen niet meer ontkend kan worden...


En de helft van de mensen al aan de bedelstaf is omdat ze geen geld meer overhouden...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-09-2005 15:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Als het gemiddelde gezin in nederland twee auto's heeft dat lijkt mij de bedelstaf niet bepaald een dreigend gevaar...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-09-2005 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:28 schreef Stefan het volgende:
En de helft van de mensen al aan de bedelstaf is omdat ze geen geld meer overhouden...


Straks wordt het hier Marokko !


signature


sarthaz
Usericon van sarthaz
Posted 05-09-2005 15:49 by sarthaz Wijzig reactieProfiel van sarthazQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:31 schreef Hypnos het volgende:
Straks wordt het hier Marokko !


dat is al zo . ze zitten al hier


..................


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-09-2005 15:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

met hun Mercedes aan de pomp ja...


signature


sarthaz
Usericon van sarthaz
Posted 05-09-2005 15:58 by sarthaz Wijzig reactieProfiel van sarthazQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:55 schreef Hypnos het volgende:
met hun Mercedes aan de pomp ja...


voila heel juist


..................


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 05-09-2005 16:01 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 15:31 schreef Phriar het volgende:
Als het gemiddelde gezin in nederland twee auto's heeft dat lijkt mij de bedelstaf niet bepaald een dreigend gevaar...


Effe je eigen post teruglezen en dan nog eens nadenken...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-09-2005 17:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 13:17 schreef Jerome het volgende:
Je kan allemaal janken, maar de olie raakt ooit op. Benzine zal gewoon alleen maar duurder worden....niets aan te doen. Gewoon een zuinigere auto kopen om het verschil te compenseren..

(rijdt zelf ook micra 1.2)


De olie raakt nog lang niet op. Als je eens wist hoe ontzettend veel er nog op voorraad ligt en hoeveel er nog ontgonnen kan worden...

Waarom maken ze benzine duurder? Omdat ze het kunnen en de mensen toch wel betalen, da's de enige reden.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2005 18:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 17:36 schreef Hub de Gallier het volgende:
Waarom maken ze benzine duurder? Omdat ze het kunnen en de mensen toch wel betalen, da's de enige reden.


Eigenlijk klopt dit niet. Ongeacht de nog beschikbare hoeveelheid olie in de wereld is er een bepaalde productiecapactiteit. Momenteel is de (verwachte) vraag hoger dan de productie...dus gaan de prijzen omhoog.

Een paar jaar geleden toen er een kleine crisis in Azie was zakte de vraag naar olie met zo'n 6-7%. De olieprijs daalde toen van iets van $28 naar $13 net als in elke andere markt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-09-2005 19:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hier heb je ongelijk. Je moest eens weten hoeveel 'voor de markt klaargemaakte' olie e.d. er klaar ligt. De vraag is idd groot maar er is rekening gehouden met een grotere vraag dus er is al voor-geproduceerd en al die olie (in welke vorm dan ook) ligt klaar.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als een land als Amerika nou eens wat zuiniger om zou springen met de olie, zou het al fiks schelen.

Kuthomo;s aldaar


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2005 19:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:36 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hier heb je ongelijk. Je moest eens weten hoeveel 'voor de markt klaargemaakte' olie e.d. er klaar ligt. De vraag is idd groot maar er is rekening gehouden met een grotere vraag dus er is al voor-geproduceerd en al die olie (in welke vorm dan ook) ligt klaar.


UIteraard. Een strategisch belangrijk product als olie die ook nog eens de prettige eigenschap heeft om lang houdbaar te zijn (miljoenen jaren ) wordt uiteraard op voorraad gehouden. Dat neemt niet weg dat een stijgende vraag en dalend aanbod een gevolg op de prijs heeft. Die reserves worden alleen in uitzonderlijke situaties aangewend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-09-2005 19:39 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 september 2005 19:37 schreef Jenje het volgende:
Als een land als Amerika nou eens wat zuiniger om zou springen met de olie, zou het al fiks schelen.

Kuthomo;s aldaar


heerlijk ongenuanceerd, maar je hebt wel gelijk


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2005 19:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:37 schreef Jenje het volgende:
Als een land als Amerika nou eens wat zuiniger om zou springen met de olie, zou het al fiks schelen.

Kuthomo;s aldaar


Je hebt niet helemaal gelijk aangezien de stijgende vraag de laatste jaren bijna uitsluitend aan de Chinezen te danken is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 19:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:39 schreef Chelman het volgende:
Je hebt niet helemaal gelijk aangezien de stijgende vraag de laatste jaren bijna uitsluitend aan de Chinezen te danken is.
Reken het verbruik is gerelateerd aan het aantal inwoners .. zul je zien dat Amerikanen meer olie verbuik per hoofd van de bevolking dan de chinezen aan rijstkorrels vreten


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2005 19:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:41 schreef Jenje het volgende:
Reken het verbruik is gerelateerd aan het aantal inwoners .. zul je zien dat Amerikanen meer olie verbuik per hoofd van de bevolking dan de chinezen aan rijstkorrels vreten


Jep. Ik had het over de stijging van de vraag. En daar nemen de Chineze het grootste gedeelte voor hun rekening met als gevolg een hogere wereldvraag en hogere olieprijzen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 19:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:45 schreef Chelman het volgende:
Jep. Ik had het over de stijging van de vraag. En daar nemen de Chineze het grootste gedeelte voor hun rekening met als gevolg een hogere wereldvraag en hogere olieprijzen.
Een hogere modernisering van een land als Amerika zou ook moeten leiden tot een daling in de hoeveelheid olie die ze nodig hebben, maar dat doen de Amerikanen niet ... nee, ze vallen de olieproducerende landen gewoon binnen ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2005 19:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:49 schreef Jenje het volgende:
Een hogere modernisering van een land als Amerika zou ook moeten leiden tot een daling in de hoeveelheid olie die ze nodig hebben, maar dat doen de Amerikanen niet ... nee, ze vallen de olieproducerende landen gewoon binnen ...


Tsja....in Nederland daalt de vraag ook niet bepaald....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2005 19:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:50 schreef Chelman het volgende:
Tsja....in Nederland daalt de vraag ook niet bepaald....
Ja?
En?
Dus?

Sinds wanneer vind jij Nederland voortvarender dan de VS?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-09-2005 19:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2005 19:38 schreef Chelman het volgende:
Dat neemt niet weg dat een stijgende vraag en dalend aanbod een gevolg op de prijs heeft. Die reserves worden alleen in uitzonderlijke situaties aangewend.
Maar het aanbod is juist niet dalend....dat proberen de grootste leveranciers het 'gewone volk' voor te houden.....En dan heb ik de reserves voor uitzonderlijke situaties niet eens mee geteld, want dat ligt ook klaar voor gebruik.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen