IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : God Dethroned Vorige pagina | Volgende pagina
CoenV
Usericon van CoenV
Posted 25-07-2004 19:23 by CoenV Profiel van CoenV

Ik heb alleen The Grand Grimoire, Ravenous en The Grand Grimoire, ooit voor 5 euro per stuk gekocht, en daarvan vind ik The Grand Grimoire verreweg het beste, ook de enige die ik zo nu en dan eens luister.
Misschien eerst Into The Lungs Of Hell checken, kijken of dat wat is.


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 25-07-2004 19:28 by Faust Profiel van Faust

quote:
Op 25 juli 2004 19:18 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Wat een onzin, ik heb dit altijd al gevonden en analyseer slechts de albums.

Dit heeft geen zak te maken met het feit dat we niet meer op zijn label zitten. Dat topic gaat over God D dus haak ik daar op in.

Lekker boeiend wat de Rock hard vindt, dit is mijn mening. Dat jij je mening vormt nav een recensie geschreven door 1 persoon is erg jammer.


Dat doe ik niet, als ik 'n groep goed vindt en 'n ander persoon vindt dat niet prima zo. Maar als de kritiek onterecht is ga ik dat rechtzetten. En dat heeft niets te maken met die recensies van Rock Hard. Ik vindt jullie eerste album prima, maar lang niet zo goed als God Dethroned, bij lange na niet zelfs. GD is nooit rommelig je hoort alle instrumenten luid en duidelijk, dat is bij Monolith niet het geval, om wat hardere taal te spreken wat rommelig, maar jullie komen er ook wel na 5 platen. Jij brengt kritiek naar buiten die onterecht is en dat terwijl jullie maar een demo en 'n album uit hebben gebracht. Onterecht kritiek pas ik voor en ga dan ook gelijk in de tegenaanval.
Is volgens Kwelgeest Lugubrum beter dan God Dethroned Laat me niet lachen.
Nogmaals ik laat ieder in z'n waarde. Maar spreek wel de waarheid okee.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-07-2004 19:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 25 juli 2004 19:23 schreef CoenV het volgende:
Ik heb alleen The Grand Grimoire, Ravenous en The Grand Grimoire, ooit voor 5 euro per stuk gekocht, en daarvan vind ik The Grand Grimoire verreweg het beste, ook de enige die ik zo nu en dan eens luister.
Misschien eerst Into The Lungs Of Hell checken, kijken of dat wat is.
...dan heb je er dus wel een dubbele bij hè. Maar voor 15 Euri, 3 cd's... Leuke prijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 25-07-2004 19:29]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Damnation
I demand your death
Usericon van Damnation
Posted 25-07-2004 19:35 by Damnation Profiel van Damnation

quote:
Op 25 juli 2004 19:23 schreef Count Usher het volgende:
Neen, maar het is nog altijd een betere plaat dan jullie debuut.


Waarom de bal meteen terugkaatsen? Wordfuhrer geeft enkel een reactie op de albums die God Dethroned heeft gemaakt, waar ik overigens grotendeels mee eens ben. Wat heeft dit met zijn eigen band te maken?


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 25-07-2004 19:42 by Faust Profiel van Faust

quote:
Op 25 juli 2004 19:35 schreef Damnation het volgende:
Waarom de bal meteen terugkaatsen? Wordfuhrer geeft enkel een reactie op de albums die God Dethroned heeft gemaakt, waar ik overigens grotendeels mee eens ben. Wat heeft dit met zijn eigen band te maken?



Wat weet jij er nou van biggetje.
Grotendeels met hem eens 'n bandlid soms?


Damnation
I demand your death
Usericon van Damnation
Posted 25-07-2004 19:48 by Damnation Profiel van Damnation

Mr. Wijchen ziet wel erg snel vijanden.


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 25-07-2004 20:03 by Faust Profiel van Faust

quote:
Op 25 juli 2004 19:48 schreef Damnation het volgende:
Mr. Wijchen ziet wel erg snel vijanden.


Don't shoot me!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-07-2004 22:07 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 25 juli 2004 19:35 schreef Damnation het volgende:
Waarom de bal meteen terugkaatsen? Wordfuhrer geeft enkel een reactie op de albums die God Dethroned heeft gemaakt, waar ik overigens grotendeels mee eens ben. Wat heeft dit met zijn eigen band te maken?



Ooit al van smilies gehoord...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 26-07-2004 10:42 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
Neen, maar het is nog altijd een betere plaat dan jullie debuut.

Maar dat is ook niet zo moeilijk hoor.

quote:
Dat doe ik niet, als ik 'n groep goed vindt en 'n ander persoon vindt dat niet prima zo.

-Daar ga je al. Ik zeg nergens dat God D niet goed is. Ik zeg dat God D na hun stijlverandering mij niet meer zo kon boeien.

quote:
Maar als de kritiek onterecht is ga ik dat rechtzetten. En dat heeft niets te maken met die recensies van Rock Hard.

-Kritiek kan in de ogen van iemand anders altijd onterecht zijn omdat het gaat om een mening van 1 peroon. Als het niets met de Rock Hard heeft te maken moet je ook niet te pas en te onpas de RockHard erbij slepen als lichtend baken.

quote:
Ik vindt jullie eerste album prima, maar lang niet zo goed als God Dethroned, bij lange na niet zelfs. GD is nooit rommelig je hoort alle instrumenten luid en duidelijk, dat is bij Monolith niet het geval, om wat hardere taal te spreken wat rommelig, maar jullie komen er ook wel na 5 platen.

-Ja dat kun je vinden alleen komt het eerste album van God D, de Christhunt uit 1992 en staat nu niet bepaald bekend als een klassieker. Bovendien vind ik die plaat rommelig met een slecht geluid.

quote:
Jij brengt kritiek naar buiten die onterecht is en dat terwijl jullie maar een demo en 'n album uit hebben gebracht.

Nee, JIJ vindt die onterecht. Ik vind God D één vam de beste bands van Nederland en volg ze al jaren nauwgezet en hoor gewoon dat de laatste 2 albums zijn afgeraffeld.
Voor een band die amper 2 jaar bestaat is een PROMO(een demo is voor amateurs), een full length cd en 2 tours erg netjes dacht ik zo.

quote:
Nogmaals ik laat ieder in z'n waarde. Maar spreek wel de waarheid okee.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid.


[Dit bericht is gewijzigd door TMDC wordfuhrer op 26-07-2004 10:42]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-07-2004 10:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 25 juli 2004 19:28 schreef Faust het volgende:
Is volgens Kwelgeest Lugubrum beter dan God Dethroned Laat me niet lachen.
Nogmaals ik laat ieder in z'n waarde. Maar spreek wel de waarheid okee.
Dat heb ik volgens mij nooit beweerd maar ik zal wel iets missen ofzo.
Muziekaal technisch gezien is GD natuurlijk veel beter dan Lugubrum en ik verwacht ook niet dat Lugubrum 'The Grand Grimoire' en 'Bloody Blasphemy' ooit op wat voor manier dan ook zal overtreffen ( Al is de muziek niet vergelijkbaar )
Maar ik verwacht zeker dat 'Die Vette Cuecken' de laatste twee platen en de aankomende van GD er qua kracht, originaliteit, boeiendheid en 'muziekale diepgang' eruit heerscht.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 26-07-2004 10:55]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-07-2004 15:47 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 26 juli 2004 10:42 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Jouw waarheid is niet mijn waarheid.



Yep, another worldbeater...



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-08-2004 11:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Toch blijft The Grand Grimoire niet het hele album zo boeien als Bloody Blasphemy.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


metalkixx
Usericon van metalkixx
Posted 04-08-2004 11:47 by metalkixx Profiel van metalkixxhttp://www.metalwarehouse.nl

De nieuwe plaat gaat weer als vanouds heb ik begrepen(slayeriaans).
Op Occultfest zijn ze met nieuwe nummers aanwezig


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-08-2004 11:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 4 augustus 2004 11:47 schreef metalkixx het volgende:
De nieuwe plaat gaat weer als vanouds heb ik begrepen(slayeriaans).
Op Occultfest zijn ze met nieuwe nummers aanwezig
Ja en ' Into the Lungs of Hell' zou ook de pannen vh dak gaan heerschen maar die is nog teleurstellender dan Ravenous.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2004 12:21 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 juli 2004 22:54 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
The Christhunt: Een grote rommelzooi uitgebracht in een tijdperk waar men niet zo nauw keek naar strakheid. Veel galm op de drums deden al een boel foutjes verbleken. Op de videoclip van een nummer van de Christhunt moet je naar de hoofden van de bandledenkijken om een maat te kunnen ontwaren. Zeker geen deathmetalmijlpaal.

The Grand Grimoire: HET meesterwerk van Nederlandse bodem. Ik vind het de Storm of the Lightsbane van de deathmetal. Er is goed gekeken naar Dissection, De plaat bevat geen enkel zwak nummer. Een klassieker

Bloody Blasphemy zet de trend goed door al vind ik hem minder sterk dan de grand Grimoire. Met name het titelnummer en Under the Golden Wings of Death zijn vullertjes. Ook blijft de grote vraag waarom men JUIST van een zwak nummer een vreselijke videoclip heeft gemaakt. had firebreath gepakt met wat livebeelden en beelden uit klassieke zeeslagen en je had een hit gehad. Gemiste kans

Ravenous vind ik een misser. Al speelt er 100 x Tony Nile op drums, het is een afgeraffelde cd en mist de gave dubbele melodielijnen van Grand G en BB. men wil inhaken op de deathmetaltrend en gaat lager spelen/zingen. Matig album.

Into the Lungs of Hell vind ik een overgeproduceerde plaat en mist bruutheid. De nummers blijven niet hangen enborduren te lang voort op dezelfde riff

Conclusie: Ik denk dat het God D goed zou doen om niet de band steeds op non actief te zetten en twee weken voordat men de studio in gaat nog nummers moet gaan schrijven. Ondansk het technische muzikale vernuft van de laatste twee platen blijf ik erbij dat Grand en BB de beste God D platen zijn. Ik hoop dat de nieuwe plaat ook weer in die stijl zal zijn, maar gezien de manier waarop deze plaat wederom weer tot stand komt ben ik bang dat dat niet zal gebeuren.

We wachten af.


Afgezien dat de Christhunt demo wel lekker klinkt en ik BB beter vind dat TGG ben ik hier verder mee eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-08-2004 0:34]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


nekro
Usericon van nekro
Posted 04-08-2004 19:29 by nekro Profiel van nekro

quote:
Op 25 juli 2004 19:23 schreef CoenV het volgende:
Ik heb alleen The Grand Grimoire, Ravenous en The Grand Grimoire, ooit voor 5 euro per stuk gekocht, en daarvan vind ik The Grand Grimoire verreweg het beste, ook de enige die ik zo nu en dan eens luister.
Misschien eerst Into The Lungs Of Hell checken, kijken of dat wat is.


Jij koopt twee keer The Grand Grimoire ??Zonde van je cash.


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 04-08-2004 19:51 by Faust Profiel van Faust

[quote]Op 4 augustus 2004 11:49 schreef kwelgeest het volgende:
Ja en ' Into the Lungs of Hell' zou ook de pannen vh dak gaan heerschen maar die is nog teleurstellender dan Ravenous .


Argh
Usericon van Argh
Posted 04-08-2004 20:09 by Argh Profiel van Argh



haha.. hm ik snap geen fuck van je posts Faust, enfin Bloody Blasphemy is zwaar oké, een van de eerste hardere metalplaten die ik gekocht heb...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 04-08-2004 20:10 by Faust Profiel van Faust

quote:
Op 4 augustus 2004 20:09 schreef Argh het volgende:


haha.. hm ik snap geen fuck van je posts Faust, enfin Bloody Blasphemy is zwaar oké, een van de eerste hardere metalplaten die ik gekocht heb...


En dat gelik moet ook maar eens ophouden.
Into the lungs of hell is hun beste werkstuk.
En de rest ARGH


Argh
Usericon van Argh
Posted 05-08-2004 0:22 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 4 augustus 2004 20:10 schreef Faust het volgende:
En dat gelik moet ook maar eens ophouden.
Into the lungs of hell is hun beste werkstuk.
En de rest ARGH


nu tevreden? , enfin beargumenteer eens waarom je dat de beste plaat vind...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2004 0:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 augustus 2004 0:22 schreef Argh het volgende:
nu tevreden? , enfin beargumenteer eens waarom je dat de beste plaat vind...
Omdat het technisch spel en geluid + afmixing van die plaat het beste is dus de reviews zeggen dat die het beste is dusch is het zo.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 05-08-2004 0:33 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

Waarschijnlijk had Henri destijds zelf ook geen zin meer in GD. Dat is duidelijk terug te horen aan de afgeraffelde songs op de laatste twee platen.

Hij ging niet voor niets in een gothicband spelen nadat de helft van God D was opgestapt.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-08-2004 0:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 augustus 2004 0:33 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Waarschijnlijk had Henri destijds zelf ook geen zin meer in GD. Dat is duidelijk terug te horen aan de afgeraffelde songs op de laatste twee platen.

Hij ging niet voor niets in een gothicband spelen nadat de helft van God D was opgestapt.
Live was het ook behoorlijk te merken. Pak weg drie jaar geleden speelden ze nog lange energieke sets met een behoorlijke toegift e een glimlach op hun bakkes maar de laatste keer dat ik ze live zag..


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 05-08-2004 19:09 by Henke Profiel van Henkehttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 5 augustus 2004 0:33 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Waarschijnlijk had Henri destijds zelf ook geen zin meer in GD. Dat is duidelijk terug te horen aan de afgeraffelde songs op de laatste twee platen.

Hij ging niet voor niets in een gothicband spelen nadat de helft van God D was opgestapt.


ach, laat ik toch maar niet reageren

[Dit bericht is gewijzigd door Henke op 05-08-2004 19:11]



Argh
Usericon van Argh
Posted 06-08-2004 3:10 by Argh Profiel van Argh

Doe dat maar wel


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen