IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-12-2008 14:40 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2008 13:36 schreef M. het volgende:Volgens mij gaat dat met de meeste fietsen zo, heel lang niets en opeens kan je om de week spaken verwisselen .

Nee hoor, met een goedkope fiets gaat alles binnen de kortste keren stuk en blijf je aan het sleutelen.
Ik ben lang eigenwijs geweest en heb de laatste 3 jaar zelfs 2 cheap-ass achtervelgen aan gort gereden. Toen zelfs het frame ging verbuigen vond ik het mooi geweest.

Foto van m'n vorige *ahum*custom bike:
http://farm4.static.flickr.com/3058/3084811132_4730c05032_b.jpg Verschilletje hè.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-02-2009 18:36 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Yay!!

Nieuwe fiets aangeschaft. Dit keer is het een Cannondale geworden. 28" wielen, Deore XT naaf achter, derailleurs ook Deore XT, vooraan een shimano nexus naafdynamo, niet omdat het nodig is, maar omdat ie nou eenmaal op de fiets zat.
Frame is van aluminium, en rood!! En het woeste aantal van 27 versnellingen, wat eigenlijk onzinnig veel is maar goed, het zat er nou eenmaal aan.
Ah, en Magura hydraulische remmen, ook dikke shit dus. En dat voor niet zo heel veel geld.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2009 18:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en ook Valverde tegen de lamp gefietst


signature


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-02-2009 19:33 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Klinkt goed, Rapsutin. Cannondale fietsjes zijn vaak erg mooi om te zien.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-02-2009 20:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 18:36 schreef Rasputin het volgende:
Yay!!

Nieuwe fiets aangeschaft. Dit keer is het een Cannondale geworden. 28" wielen, Deore XT naaf achter, derailleurs ook Deore XT, vooraan een shimano nexus naafdynamo, niet omdat het nodig is, maar omdat ie nou eenmaal op de fiets zat.
Frame is van aluminium, en rood!! En het woeste aantal van 27 versnellingen, wat eigenlijk onzinnig veel is maar goed, het zat er nou eenmaal aan.
Ah, en Magura hydraulische remmen, ook dikke shit dus. En dat voor niet zo heel veel geld.

Geil, foto!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 11-02-2009 20:56 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 19:33 schreef Jällö het volgende:
Klinkt goed, Rapsutin. Cannondale fietsjes zijn vaak erg mooi om te zien.

M'n broer heeft ook een Cannondale race-fiets. Mooi ding

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 11-02-2009 20:56]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-02-2009 0:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Hier zie ik weleens van die matzwarte Canondale stadsfietsen met vrij dikke framebuizen, dat ziet er best stoer uit.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-02-2009 1:39 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2009 18:43 schreef Hypnos het volgende:
en ook Valverde tegen de lamp gefietst


Nog niet he, er zijn weeral vermoedens, maar hij zal er wel weer mee wegkomen.


Faustian Spirit of the Earth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-02-2009 13:29 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 0:13 schreef Nimbus het volgende:
Hier zie ik weleens van die matzwarte Canondale stadsfietsen met vrij dikke framebuizen, dat ziet er best stoer uit.

Ik heb stiekum wel een zwak voor die Lefty voorvorken van ze.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-02-2009 16:09 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zoiets tijdje terug ook op een mountainbike gezien en dan nog geveerd ook, leek wel of het een schokdemper uit een auto was.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-02-2009 17:06 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dat was dan waarschijnlijk ook een Cannondale met Lefty. Leuk speelgoed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-02-2009 17:23 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 februari 2009 20:39 schreef M. het volgende:
Geil, foto!




Wel een onwijze kutfoto, maar he, in ieder geval een impressie. Ben er zelf in ieder geval érg blij.
En voor een 2ehands fiets is alles nog in heel goeie staat, moet alleen 2 spaken even wat aandraaien en het is weer perfect.

En een nieuw zadel natuurlijk, en een bagagedrager voor. Oh, en eventueel een nieuw stuur, maar eerst in mei een weekje proefrijden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-02-2009 17:46 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Heel netjes.
Zie ik het goed en heb je zelfs een naafdynamo?

Als je nog fietstassen ed. nodig hebt, bij vakantiefietser.nl in A'dam zijn de Ortlieb tassen momenteel met 50% koring te koop: http://www.vakantiefietser.nl/200901/ortlieb-tassen-in-de-uitverkoop/


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-02-2009 17:50 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 17 februari 2009 17:46 schreef Jällö het volgende:
Heel netjes.
Zie ik het goed en heb je zelfs een naafdynamo?

Als je nog fietstassen ed. nodig hebt, bij vakantiefietser.nl in A'dam zijn de Ortlieb tassen momenteel met 50% koring te koop: http://www.vakantiefietser.nl/200901/ortlieb-tassen-in-de-uitverkoop/


Jep, zelfs een naafdynamo, een iets ouder model van Shimano, maar werkt nog goed, en niet echt merkbaar zwaarder trappen als ie aan staat.

En ik kom toevallig net van de vakantiefietser, voor 140 e een set voor én achtertassen aangeschaft, maar evengoed bedankt voor de tip.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-02-2009 18:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2009 17:06 schreef Jällö het volgende:
Dat was dan waarschijnlijk ook een Cannondale met Lefty. Leuk speelgoed.


Werkt dat nog een beetje dan qua stabiliteit en kracht van je voorvork?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-02-2009 18:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Mooi Rasputin, nieuw zadel lijkt me inderdaad het belangrijkst, die gelzadels zijn waardeloos.
Nou ja, en omdat je toch voortassen hebt gekocht is een voordrager ook geen overbodige luxe .

Wat zijn je fietsplannen voor de nabije toekomst?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-02-2009 18:35 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik zit in de veringen hoor maar het schijnt wat dat betreft niks onder te doen voor dubbele vorken. Vergeet niet dat mono-armen al lang de normaalste zaak van de wereld zijn bij de motoren en scooters.
Bovendien zijn dubbele (verings)vorken ook niet zo stabiel als ze lijken. De poten worden toch altijd ongelijk belast wat dan weer frictie, stress en ellende oplevert.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-02-2009 18:42 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Heb jij ook zo'n leren Brooks zadel, M. en fiets je met zeemleer onder je kont?
Men zegt dat je na xxx km niets anders wilt maar ik zit duidelijk nog in de inrijfase.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-02-2009 18:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 18:35 schreef Jällö het volgende:
Ik zit in de veringen hoor maar het schijnt wat dat betreft niks onder te doen voor dubbele vorken. Vergeet niet dat mono-armen al lang de normaalste zaak van de wereld zijn bij de motoren en scooters.
Bovendien zijn dubbele (verings)vorken ook niet zo stabiel als ze lijken. De poten worden toch altijd ongelijk belast wat dan weer frictie, stress en ellende oplevert.

Duidelijk


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-02-2009 18:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 18:42 schreef Jällö het volgende:
Heb jij ook zo'n leren Brooks zadel, M. en fiets je met zeemleer onder je kont?
Men zegt dat je na xxx km niets anders wilt maar ik zit duidelijk nog in de inrijfase.


Ik heb een Brooks ja en die inrijfase heeft wel even geduurd! Voor mij een kilometer of 800.
Als ik nu weer eens op m'n tank stap zit het werkelijk heerlijk, veel comfortabeler dan m'n stadsfiets. Ik heb inmiddels ook wel eens 80 km gewoon met een (comfortabele) lange broek gefietst ipv een fietsbroek, ging prima -- dag in dag uit durf ik dat toch (nog) niet aan, op vakantie dus zo'n lelijke fietspamper aan.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-02-2009 18:50]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-02-2009 23:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 18:44 schreef ZelThoR het volgende:
Duidelijk

Ik bedoelde te zeggen dat ik NIET zo in de veringen zit maar goed, bijzaak...

Hé M. (en Rasputin) als je nog es Magura remblokjes verwisselt zou je de rode es moeten proberen, die zjn een tikke harder dan de zwarte. Ik heb ze sindskort en vind het nóg prettiger remmen!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-02-2009 14:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 februari 2009 17:23 schreef Rasputin het volgende:


Wel een onwijze kutfoto, maar he, in ieder geval een impressie. Ben er zelf in ieder geval érg blij.
En voor een 2ehands fiets is alles nog in heel goeie staat, moet alleen 2 spaken even wat aandraaien en het is weer perfect.

En een nieuw zadel natuurlijk, en een bagagedrager voor. Oh, en eventueel een nieuw stuur, maar eerst in mei een weekje proefrijden.


Is dat nou zo'n bijzondere fiets? of hebben ze gewoon alles net zo simpel gehouden maar dan extra oerdegelijk?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-02-2009 15:33 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Het is geen bijzondere onverwoestbare expeditiefiets ofzo maar wel een hele nette basis voor een vakantiefiets zonder onnodige/breekbare poespas.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-02-2009 15:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2009 23:23 schreef Jällö het volgende:
Ik bedoelde te zeggen dat ik NIET zo in de veringen zit maar goed, bijzaak...

Jaoh, ik denk dat de "verdraaiing" belangrijker is. Althans, dat was in ieder geval waardoor ik me afvroeg of het goed werkt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-02-2009 16:05 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ah op zo'n fiets; daar hebben ze (rechte) naaldlagers voor uitgevonden.
Je voelt de genotsribbeltjes wel zitten als je zo'n vering indrukt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen