IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-01-2015 12:05 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik heb Arkangel altijd een overgehypte band gevonden. Die mini was niet slecht en de optredens waren OK, maar voor mij was de opkomst van dit bands sowieso het begin van het einde van de sfeer die 90's hardcore uitstraalde. De looks & sound werden almaar belangrijker ten nadele van de boodschap.
Is Baldur trouwens niet een tijd getrouwd geweest met An Lemmens (voor haar doorbraak bij TMF)?



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-01-2015 12:48 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Hij is er in elk geval nog samen mee geweest.
Zou haar ook wel regelmatig kletsen gegeven hebben.

Die mini was gewoon vet, al hebben het militante vegan gedoe er ook wel aan bij gedragen aan de hype.

Het feit dat de band dan collectief de sxe liet varen en de geruchten over een dealende en gebruikende Baldur deden de opinie omkeren.
In een show in Amerika hield een toeschouwer een bord omhoog met "hope you die by an overdose", waarop Baldur het uit zijn handen schopte en daarop de halve zaal de band een pak rammel gaf.

In M4 heeft Baldur ook eens per abuis Kirby ko geslagen toen hij wat ging zwabberen met zijn micro.

Bij Kickback was het coke-gebruik van de leden een publiek geheim en Bessac heeft ook eens een speech afgestoken pro-verkrachting, het laten opdralen van shemales op het podium. Hoort uiteraard allemaal bij het imago van de band.

Vechtpartijen zijn er altijd en overal geweest, in de regio Limburg was het ook steeds koekenbak met Duitsers.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-01-2015 12:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:

Maar als het op 90's metalcore aankomt, winnen de Amerikanen van de Europeanen. Zonder twijfel.


Ben zelf altijd zwaar fan geweest van Integrity.
Earth Crisis bij momenten.

Inderdaad no contest.


En nu gaan we vegen


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 16-01-2015 13:44 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Ik denk eigenlijk dat ik qua metalcore die bremen sound het vetste van allemaal vind. Maar die bremen metalcore sound is best vreemd eigenlijk.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-01-2015 14:37 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik ken enkel de Bremers stadsmuzikanten.

BxL: Deviate, LOT, Arkangel, Wise Up
H8000: Vitality, SOY, Liar, Congress
Antwerp: Facedown
Limbo: Kindred, Ashlar

Is alles wat je moet kennen/hebben van 90's belgian metalcore.

Vreemd dat Oost-Vlaanderen uit de boot valt. Momenteel heb je Rise And Fall maar toens dus vrijwel niet.


En nu gaan we vegen


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-01-2015 14:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Sektor was ook moeilijk vet.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-01-2015 15:35 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is Rise And Fall niet al een tijdje gestopt (jammer genoeg)?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 16-01-2015 23:59 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

bremen metalcore was een scene in de jaren 90 metal bands die best wel wat genres combineerden zoals powerviolence, screamo, sludge, hardcore, metalcore en wat black metal.

http://www.last.fm/tag/bremen%20hardcore



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-01-2015 9:43 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Niet idolaat van Duitsers en hc.

Rise and fall, ik volg ze niet.

Sektor, te platte sound.


En nu gaan we vegen


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-01-2015 9:59 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2015 14:37 schreef caron het volgende:

BxL: Deviate, LOT, Arkangel, Wise Up
H8000: Vitality, SOY, Liar, Congress
Antwerp: Facedown
Limbo: Kindred, Ashlar

Is alles wat je moet kennen/hebben van 90's belgian metalcore.




Family of dog hoort ook in dat rijtje thuis mijn inziens. Zijn trouwens terug begonnen. Dit jaar komt er een nieuwe plaat. Benieuwd of ze nog het niveau van de geniale eerste halen.
Solid zou je ook nog kunnen toevoegen, alhoewel die er eigenlijk al tussenstaan als SOY. Was altijd een constant heen en weer switchen tussen welke van die 2 bands al dan niet actief was.
In het hageland had je nog PN. Begonnen als een funcore band (als portie nootjes) met volk dat uit de punkrockscene kwam (de meeste leden zijn nog altijd actief met Homer), maar daarna toch een paar goeie metalcore dingen uitgebracht, zij het dat ze omwille van die punkrockconnectie nooit echt aanvaard geweest zijn in de scene.
In Antwerpen had je dan ook nog Rain (die nu trouwens ook weer actief zijn de laatste jaren, zij het dat ze meer richting sludge gegaan zijn).
En tenslotte heb je dan de 2de lichting die nog cava was: Regression, Sektor, Firestone, Clouded, Course of action, F.A.L.L.,...




caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-01-2015 10:04 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2015 9:59 schreef williamblake het volgende:
Family of dog hoort ook in dat rijtje thuis mijn inziens. Zijn trouwens terug begonnen. Dit jaar komt er een nieuwe plaat. Benieuwd of ze nog het niveau van de geniale eerste halen.
Solid zou je ook nog kunnen toevoegen, alhoewel die er eigenlijk al tussenstaan als SOY. Was altijd een constant heen en weer switchen tussen welke van die 2 bands al dan niet actief was.
In het hageland had je nog PN. Begonnen als een funcore band (als portie nootjes) met volk dat uit de punkrockscene kwam (de meeste leden zijn nog altijd actief met Homer), maar daarna toch een paar goeie metalcore dingen uitgebracht, zij het dat ze omwille van die punkrockconnectie nooit echt aanvaard geweest zijn in de scene.
In Antwerpen had je dan ook nog Rain (die nu trouwens ook weer actief zijn de laatste jaren, zij het dat ze meer richting sludge gegaan zijn).
En tenslotte heb je dan de 2de lichting die nog cava was: Regression, Sektor, Firestone, Clouded, Course of action, F.A.L.L.,...




Enkel Rain uit dat lijstje misschien.

Solid was meer oldschool gericht.

Family Of dog is altijd een beetje gecontesteerd geweest, ook omwille van de flyers pro-cannabis.

PN, laat me niet lachen. Gans dat hageland-zootje was kwalitatief om je te bescheuren. Enkel Circle heeft een paar goeie releases uitgebracht.

Regression, Sektor, Deformity, Empathy, Legion, Spineless, allemaal cava maar kwalitatief niet goed genoeg om de tand des tijds te doorstaan m.i.


En nu gaan we vegen


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-01-2015 10:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Shortsight, jongens. Shortsight.

Al is dat geen metalcore.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-01-2015 10:49 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht


Ik heb die 7" en de cd nog gehad. Toen in die tijd kocht ik blindelings alles dat uitkwam op Goodlife, Sober mind & RPP... Heb het laatst nog eens herbeluisterd op youtube uit nostalgie en kwam tot de conclusie dat er een grondige reden was waarom ik het verkocht heb...

[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 17-01-2015 10:50]



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-01-2015 11:03 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2015 10:04 schreef caron het volgende:
Family Of dog is altijd een beetje gecontesteerd geweest, ook omwille van de flyers pro-cannabis.



Ik dacht dat we het over metalcore hadden en niet over Sxe bands?

quote:
Op 17 januari 2015 10:04 schreef caron het volgende:
PN, laat me niet lachen. Gans dat hageland-zootje was kwalitatief om je te bescheuren. Enkel Circle heeft een paar goeie releases uitgebracht.


Zoals ik dus al zei: nooit aanvaard geweest in de scene omdat ze niet aan de juiste plaatje voldeden. Op die eerste full staan echt wel degelijke metalcore nummers en op muzikaal gebied waren/zijn het echt wel veel betere muzikanten dan het gros van de bands die je opsomt. Tony Midas (die immens veel van de Belgische metalcore releases geproduced heeft) heeft niet voor niks die 1ste uitgebracht op zijn eigen label (net als family of dog trouwens).



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-01-2015 11:47 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Family of dog heeft nooit impact of status gehad.
Integendeel, met die wazige zanger die aan allerlei dope zat en regelmatig belachelijk on stage deed.
Heeft er ook eens kloppen voor gekregen, al hoeft dat nu ook weer niet maar 't is veelzeggend.

PN is gewoon niet kwalitatief aanwendbaar.
Imago hadden ze uiteraard niet, maar ze hadden dan ook zo'n air van "laten we eens vriendjes en openminded onder elkaar zijn, feesje bouwen en vrolijke vrienden zingen." Gans die hageland eigenlijk maja.
Als jij dat sterk vindt, is dat persoonlijk maar bij de cleane zang schoot ik soms wel eens spontaan in de lach.
Des gouts und des couleurs.

Over RPP gesproken was de eerste van Crawlspace ook een pareltje, al was dat al meer tough guy stijl.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-01-2015 11:50 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

En nu we toch buiten de lijntjes kleuren, Hard Resistance en Lost In Da System.

"Hamme Posse pride, deeeep in our bloooood!!!"


En nu gaan we vegen


Officer Negative
Usericon van Officer Negative
Posted 17-01-2015 11:59 by Officer Negative Wijzig reactieProfiel van Officer NegativeQuote dit bericht

Doe mij maar het Franse Kickback.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-01-2015 12:55 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Family of Dog, die plaat heb ik eens gratis als extraatje bij een bestelling ontvangen. Was toch niet slecht, en ik zag in het CD-boekje onder een (inderdaad kleffe) songtekst staan 'he only writes this sensitive shit to get laid'. Zeldzaam momentje van zelfspot in een vaak nét wat te serieuze scene.

Deformity kan ik ook goed hebben. Viel qua stijl wel wat buiten de metalcore maar als death metal liefhebber was het prima te doen.

Crawlspace en Full Court Press had je dan ook nog inderdaad...

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 06-03-2016 17:16]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-01-2015 13:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Crawlspace On-ge-loof-lijk bruut live. Eenvormig en nul diepgang, maar moddervet. Een beetje jammer om te zien hoe vaak de band jaren later door tientallen populaire beatdownbands gekopieerd werd, maar nooit die erkenning gekregen heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 17-01-2015 13:33]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 18-01-2015 15:18 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Het trieste bij FOD is dat ze dergelijke zaken écht meenden en het helemaal geen zelfspot was.
Die zanger dacht echt dat hij Kurt Cobain was, al bleef het bij hem enkel de gelijkenis met dope.

Deformity speelde veredelde death metal. Michel was een goeie gitarist en idolaat van Morbid Angel maar voordien uit Congress gekicked omdat het zo'n idioot was. Om die reden nooit echt serieus genomen met Deformity. Andere leden waren ook vrij sketchy. Zuipen met z'n allen en selfies trekken als ze lam op de grond lagen, tja.
Inderdaad wel bruut maar die pose heeft hen genekt.

Crawlspace ten tijde van de eerste was wel hot hoor, vergis je niet.
Al was dat misschien vooral in tough guy-kringen en dergelijke lieden werden ook niet altijd even serieus genomen. Brachten inderdaad een ware beatdown-hype in België.
Zware pits ook, aangewakkerd door de zanger.
Hebben het echter een beetje verkorven sinds de tweede full length waar ze wat braken met hc en resoluut voor DM gingen, waar ze nadien toch nog op terug kwamen.

Full Court Press was wat minder, gingen nadien E-Town Concrete toer op, degelijke full length nog.


En nu gaan we vegen


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-01-2015 0:32 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht



zo hey nieuwe Xibalba nummer.
Gaat stukje meer de metal kant op met de volgende album lijkt het.

[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 23-01-2015 0:32]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-03-2016 15:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Laatste post is alweer even geleden.

Nieuwe single van xRepentancex is al even uit. Ongelooflijk bruut, vooral die tweede track. Geweldige 90's-throwback band.

https://carrytheweightrecords.bandcamp.com/album/cleansing


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-03-2016 12:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2016 15:00 schreef BenKnuckles het volgende:
Laatste post is alweer even geleden.

Nieuwe single van xRepentancex is al even uit. Ongelooflijk bruut, vooral die tweede track. Geweldige 90's-throwback band.

https://carrytheweightrecords.bandcamp.com/album/cleansing


http://legendsarising.com/2016/03/08/xrepentancex-calls-it-quits/


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-03-2016 13:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Oh man :') Nu al siked voor de reünie over vier jaar.

Maar serieus, heel erg jammer. Prachtige band, heerlijk dat ze dit geluid terugbrachten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-03-2016 13:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2016 13:06 schreef BenKnuckles het volgende:
heerlijk dat ze dit geluid terugbrachten.


Ik denk dat Code Orange Kids met I Am King de aanstichters zijn van de terugkomst van deze sound.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen