IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2011 17:11 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Yo Ben, beter check je Jhazmine's lullaby van van 7 angels 7 plagues als je dat nog nooit hebt gedaan. Wat een heerlijke plaat :D



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2011 17:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Owja, en die split van Converge en Agoraphobic Nosebleed, The Poacher Diaries, is ZO FUCKING beest.

En Transfornation van Fail Emotions, Metalcore breakdowns met trancebeats gemixed. Ideaal!

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-01-2011 18:05]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-01-2011 18:07 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Alleen jammer van die autotune of w/e


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-01-2011 18:36 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik ben een keiharde fan van Every Time I Die en ben op zoek naar clones. Ik heb een tijdje geleden His Name Was Iron ontdekt, zeer tevreden met die band.

Mensen nog tips voor mij?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-01-2011 18:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Stray From the Path - Make Your Own History

Heerst Every Time I Die er zo uit.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-01-2011 19:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2011 18:58 schreef BenKnuckles het volgende:
Stray From the Path - Make Your Own History

Heerst Every Time I Die er zo uit.


Nee, want ik ben een ETID-fanboy en jij hebt dan niet goed naar het legendarische Hot Damn! en alle andere albums geluisterd. Als ze dit jaar een album maken staat ie sowieso op nr.1 voor 2011, kan ik je nu al zeggen.

Wel eens gehoord van Stray From The Path, stond al gedownload op mn computer. Zo maar ns ff luisteren dan!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-01-2011 20:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat klopt, ik heb nog maar weinig Every Time I Die geluisterd. Wat ik ervan gehoord heb vond ik goed, maar Stray From the Path rost alles van ETID eruit. Zeker weten.

En voor we een welles-nietesdiscussie beginnen: ik heb gelijk, onthou dat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-01-2011 23:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Niet op het ETID vlak


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-02-2011 22:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik heb me laten vertellen dat deze plaat:







zeer legendarisch is. En ik moet zeggen dat het niet slecht klinkt, maar ook niet mega-exceptioneel.






Iemand bekend met deze band (die overigens al niet meer bestaat)?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 05-02-2011 22:21]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-02-2011 1:15 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nope, nog nooit van de band gehoord en ik vind het op het eerste gehoor ook niet zo speciaal.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-02-2011 1:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wel 7 angels 7 plagues gecheckt?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-02-2011 1:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Er staat al een tijdje een EP van hun op het lijstje Dus waarschijnlijk wordt het binnen dit en zeven maanden beluisterd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 06-02-2011 1:24 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2011 1:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Er staat al een tijdje een EP van hun op het lijstje Dus waarschijnlijk wordt het binnen dit en zeven maanden beluisterd.


Top! Ik heb ook zo'n lijstje, en hij wordt steeds groter en groter want ik haal iets pas uit het lijstje als ik het meer dan 5 keer beluisterd heb.

Maar ik ben nu gewoon gestopt met het downloaden van deathcore dus mijn lijstje groeit steeds minder.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-05-2011 23:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Metalcore was in de jaren '90 nog niet hetgeen dat Killswitch Engage een decennium later zou spelen. Even copy-pasten uit het Hardcore-topic:

quote:
Mensen die geïnteresseerd zijn om te horen wat H8000 vroeger was: Good Life Recordings heeft op soundcloud een set gemaakt van zeven nummers die in de toenmalige scene hevig bewonderd werden.

http://soundcloud.com/goodliferecordings/sets/h8000-playlist#


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-05-2011 23:25 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

H8000 vind ik meer metallic hardcore dan metalcore.
Sorry, ik neuzel.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-05-2011 23:27 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:25 schreef iPim het volgende:
H8000 vind ik meer metallic hardcore dan metalcore.
Sorry, ik neuzel.
Inderdaad je neuzelt. Toen werd het gewoon metalcore genoemd namelijk.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 19-05-2011 23:27 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht



Morgen es ff luisteren met gewone speakers, laptopboxjes zuigen.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-05-2011 23:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:27 schreef bokaj het volgende:
Inderdaad je neuzelt. Toen werd het gewoon metalcore genoemd namelijk.


Hehe, mijn idee.

Overigens beukt deze metalcore-band alle collega's er wel uit:



Ik vind het zelfs beter dan Earth Crisis.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-05-2011 23:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Doet me denken aan Disembodied een beetje.

Zijn hier nog fans van Arkangel?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-05-2011 23:40 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ja, hier.

Kut dat het volume zo wisselt op die soundcloud trouwens.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-05-2011 23:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:27 schreef bokaj het volgende:
Inderdaad je neuzelt. Toen werd het gewoon metalcore genoemd namelijk.


Toch is het heden ten dage moeilijk nog overeen te stemmen met de metalcore van nu, vind ik.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-05-2011 23:41 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:38 schreef iPim het volgende:
Doet me denken aan Disembodied een beetje.

Zijn hier nog fans van Arkangel?


Die vergelijking klopt wel, als is Disembodied veel donkerder en eigenzinniger. Morning Again is meer in-your-face.

Arkangel, heb die band eens live gezien op Dour. Was goed, maar als ik dat soort muziek wil horen leg ik liever Kickback op.

quote:
Op 19 mei 2011 23:40 schreef iPim het volgende:
Toch is het heden ten dage moeilijk nog overeen te stemmen met de metalcore van nu, vind ik.


De hedendaagse metalcore heeft een geheel andere invalshoek. De metalcore uit de laatste pakweg vijf posts komt voort uit hardcore, de metalcore van Killswitch Engage of Bleeding Through komt voort uit metal.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 19-05-2011 23:43]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-05-2011 23:43 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:40 schreef iPim het volgende:
Toch is het heden ten dage moeilijk nog overeen te stemmen met de metalcore van nu, vind ik.
Daarom moeten ze die nieuwe bands ook geen metalcore noemen, dan raak ik in de war. Het core element is vaak ver te zoeken.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-05-2011 23:47 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:41 schreef BenKnuckles het volgende:De hedendaagse metalcore heeft een geheel andere invalshoek. De metalcore uit de laatste pakweg vijf posts komt voort uit hardcore, de metalcore van Killswitch Engage of Bleeding Through komt voort uit metal.
Metalcore haade de metalelementen ook veel meer uit thrash, die moderne variant haalt het uit de zweedse melodeathhoek en dat soort muziek was ik 12 jaar geleden al zat omdat het toen al compleet was uitgemolken door metalbands.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 19-05-2011 23:52 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:43 schreef bokaj het volgende:
Daarom moeten ze die nieuwe bands ook geen metalcore noemen, dan raak ik in de war. Het core element is vaak ver te zoeken.


Tja, ik ben bang dat veel bands als -core bestempeld worden, simpelweg door het gebruik van breakdowns en misschien een hardcorestrot.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen