IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-03-2016 13:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Bedoel je de terugkeer van die sXe-metalcore-sound? xRepentancex had eind 2013 al een demo uit in hun bekende stijl. Ik denk eerder dat de reünieslag van onder meer Morning Again en Unbroken het nog wat teruggebracht hebben. Code Orange ligt daar nog een stuk verder van af dan xRepentancex, imo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-03-2016 13:34 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hm, maar zo populair zijn Morning Again en Unbroken nu ook weer niet (zeker niet in de hedendaagse Amerikaanse scene). (Wist trouwens niet dat Unbroken actief is? Life. Love. Regret. is zo'n harde plaat.)

Qua timing was een demo van xRepentancex wellicht eerder, maar ik denk echt dat Code Orange Kids met I Am King het acceptabel hebben gemaakt om weer lompe metalcore te brengen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-03-2016 13:50 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Wat BenKnuistjes al zegt; Code Orange Shit heeft helemaal niks te maken met de jaren negentig metalcore, teveel hersenloos gechugbreakdowngedoe en te weinig Slayer.

Jammer van xRepentancex wel.


StaalCore
Usericon van StaalCore
Posted 30-10-2016 17:57 by StaalCore Wijzig reactieProfiel van StaalCoreQuote dit bericht

I Am Revenge, ik trek het wel.



1:35, ik zie Ben al vliegen!


Harm's Way


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-10-2016 18:01 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Juist, zo doe je een breakdown. Alles kapot, overal bloed.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 30-10-2016 18:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ja hoor, ik ga even de vensterbank herpotten.

Staat niet op Youtube, maar die track Tapout van dezelfde band. Stevig Op een plaat genaamd Pit Justice, kan niet verkeerd gaan. Goeie tip, Staal!

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 30-10-2016 18:06]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-07-2018 11:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-07-2018 12:16 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Hopelijk ook een Europese tour.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-07-2018 13:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat zou vetjes zijn. Ik koester de show op Groezrock nog steeds.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-07-2018 20:34 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ah, ik kijk al uit naar het drama dat ongetwijfeld zal ontstaan. Damien en zo.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-07-2018 9:11 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Die is toch Done...



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-11-2019 20:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hoe vaak heb ik al over deze band gepost? Indien al vaak: ik doe een Wimpie.

Maar zo moet je metalcore maken. 2005 mosh dep






Dit is de sound die Code Orange zonder de kids regelrecht afgekeken heeft. OBW heeft het zelf dan weer duidelijk van Disembodied, maar daar zwijg ik op dit moment liever over.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 24-10-2021 20:02 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Voor HierIsMike: er is wel degelijk een metalcore-topic, maar dankzij de onvolprezen zoekfunctie van dit forum moet je er wel een beetje moeite voor doen...



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-10-2021 20:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 14 november 2019 20:48 schreef BenKnuckles het volgende:
Indien al vaak: ik doe een Wimpie.




Voel ik mij aangesproken?

Heb ik dit al vaker gepost>




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-10-2021 20:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Een Wimpie? Is dat een move die lijkt op wat Wim doet als je z'n bier afpakt?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 24-10-2021 20:29 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou, die moves van mij zijn niet zo best meer. Een oudere jongere met kapot evenwicht.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 24-10-2021 21:01 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Nu we hier toch zijn: de nieuwe Every Time I Die is hun beste plaat sinds minstens New Junk Aesthetic.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-10-2021 21:58 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 24 oktober 2021 20:02 schreef Negatieveling het volgende:
Voor HierIsMike: er is wel degelijk een metalcore-topic, maar dankzij de onvolprezen zoekfunctie van dit forum moet je er wel een beetje moeite voor doen...


Dying Wish dus. Spelen metalcore alsof 2005 nog steeds gaande is: At The Gates-riffs, dikke breakdowns en melodieuze cleane refreinen met stemmige tokkeltjes die niet zeurderig zijn. Ik word er blij van.



Ook erg benieuwd naar de Every Time I Die-plaat.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-10-2021 22:00]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-10-2021 19:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Megaveel zin in die Dying Wish! De s/t was vet, de paar tracks die ze gereleased hadden ook. Ik ben er alleen voor de breakdowns.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2021 14:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die Dying Wish is inderdaad wel een old school ros-plaat. Mijn god, lang geleden dat ik nog eens een recent album gehoord heb die perfect dezelfde vibe als Walls of Jericho, Parkway Drive, Unearth, Bleeding Through, etc etc wist aan te tikken.

Onderstaande vanaf 2:20 (opbouw is wel al een tijdje langer bezig). Dan kan je me oprapen, want ik ben waarschijnlijk op mijn rug gevallen in de pit.


Een van de toppers van 2021.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 03-11-2021 14:39]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 22-05-2022 19:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Gisteren was het twintig jaar geleden dat Killswitch Engage's Alive or Just Breathing uitkwam. Blijft een knaller van een plaat.












Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 22-05-2022 20:08 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Misschien moet ik die plaat, en die hele band, nog eens een kans geven. Destijds was ik veel meer onder de indruk van Blood Has Been Shed en Aftershock, waar diverse bandleden van Killswitch Engage ook in speelden. Bijgevolg heb ik dit misschien nooit echt geluisterd, omdat het bij oppervlakkige beluistering toch een beetje klonk als 'uitverkopen'.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2022 20:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2022 19:24 schreef HierIsMike het volgende:
Gisteren was het twintig jaar geleden dat Killswitch Engage's Alive or Just Breathing uitkwam. Blijft een knaller van een plaat.



+ veel


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-05-2022 22:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+ al minstens eentje extra

Toch wel de mijlpaal in dat stukje van de muziekwereld.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 22-06-2022 18:48 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat van Vatican is heerlijk!




Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen