IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Metalcore: NIET iPims grote topic over metalcore [praat hier over metalcore] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-05-2011 23:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:47 schreef bokaj het volgende:
Metalcore haade de metalelementen ook veel meer uit thrash, die moderne variant haalt het uit de zweedse melodeathhoek en dat soort muziek was ik 12 jaar geleden al zat omdat het toen al compleet was uitgemolken door metalbands.


Ik vind die Zweedse melodeathhoek dan weer niet zo interessant als de dingen die ermee gedaan worden in metalcore.

Wat vind je dan Maroon, bokaj?



Naar mijn mening een van de beste 'huidige-metalcore'bands die er zijn. Met nog duidelijke elementen uit hardcore.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-05-2011 23:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:52 schreef iPim het volgende:
Tja, ik ben bang dat veel bands als -core bestempeld worden, simpelweg door het gebruik van breakdowns en misschien een hardcorestrot.


Daardoor kan het inderdaad al vaak als -core bestempeld worden. Want wat maakt Suicide Silence deathcore in plaats van gewone death metal? Juist, breakdowns en een hardcorestrot.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 0:11 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2011 23:54 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik vind die Zweedse melodeathhoek dan weer niet zo interessant als de dingen die ermee gedaan worden in metalcore.

Wat vind je dan Maroon, bokaj?

http://www.youtube.com/watch?v=_J0md2nA9No&feature=related

Naar mijn mening een van de beste 'huidige-metalcore'bands die er zijn. Met nog duidelijke elementen uit hardcore.
Ik vond Maroon live heel erg leuk en dit nummer ramt ook wel behoorlijk. Oh wacht eens, ik was te vroeg. Dat stuk vanaf 2:05 zorgt ervoor dat ik zoiets thuis echt nooit opzet. Dat soort stukken zijn nu precies waar ik een ontieglijke schijthekel aan heb. Geldt ook voor een band als Unearth, teveel melodieuze deathmetal voor mij.

quote:
Op 19 mei 2011 23:55 schreef BenKnuckles het volgende:
Daardoor kan het inderdaad al vaak als -core bestempeld worden. Want wat maakt Suicide Silence deathcore in plaats van gewone death metal? Juist, breakdowns en een hardcorestrot.
En het uiterlijk van de bandleden en het feit dat ze lol hebben en uit hun dak gaan op het podium ipv er als een stel zoutzakken bij te staan.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2011 0:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 0:11 schreef bokaj het volgende:
En het uiterlijk van de bandleden en het feit dat ze lol hebben en uit hun dak gaan op het podium ipv er als een stel zoutzakken bij te staan.


True that, maar toch zijn die jonkies nog best verlegen op het podium.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-05-2011 0:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 0:11 schreef bokaj het volgende:
En het uiterlijk van de bandleden en het feit dat ze lol hebben en uit hun dak gaan op het podium ipv er als een stel zoutzakken bij te staan.


Haha, je hebt een punt met dat laatste


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-05-2011 0:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Lamb of God is hier wel een goed voorbeeld fijn, fijne muziek ook wel en heeft mijn interesse in die hoek van muziek ook wel aangewakkerd.
Zeker duidelijke thrash invloeden, ook wel post-thrash of groove metal genoemd.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2011 0:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

PURE AMERICAN METAL


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-05-2011 0:40 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Volgens mij staat dat nog een op een t-shirt wat hier ligt.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2011 1:00 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ja, zo noemt LoG zichzelf altijd. Staat ook vaak op hun vlaggen bij concerten. Extreem vette band, drie keer live gezien, drie keer goud. Dit jaar komen ze met een nieuw album en zullen hopelijk weer gaan toeren in 2012.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 1:19 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Nooit echt fan geweest van Lamb of God. Ik vond de sound veel te netjes en overgeproduceerd, maar dat was 7 jaar geleden. Sindsdien de band links laten liggen. Toch maar weer eens proberen dan, misschien dat ik het nu opeens wel leuk vind. Welke kunnen jullie aanraden?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-05-2011 1:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het eerdere werk vind ik een stuk sterker dan het nieuwere. New American Gospel, As The Palaces Burn en Ashes Of The Wake zijn aanraders.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 1:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Probeer ik Ashes nog eens. Toen hij uitkwam ook veel moeten aanhoren want vrienden van mij vonden het te gek. Ben benieuwd wat ik nu van vind.

Grappig trouwens, ik wou hem neerhalen van een of andere blogsite. Is het een arabische blog, daar zit de scrollbalk links in plaats van rechts. ik kon hem gewoon niet vinden daardoor.


Argh
Usericon van Argh
Posted 20-05-2011 1:33 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

haha dat ben ik nog nooit tegen gekomen, ik doe zelf ook wel aan webdesign enzo dus ben wel benieuwd


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 1:36 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht



Argh
Usericon van Argh
Posted 20-05-2011 1:40 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Hmm ik weet niet welke browser je gebruikt maar in Firefox zit ie gewoon aan de rechter kant


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2011 1:40 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 1:19 schreef bokaj het volgende:
Nooit echt fan geweest van Lamb of God. Ik vond de sound veel te netjes en overgeproduceerd, maar dat was 7 jaar geleden. Sindsdien de band links laten liggen. Toch maar weer eens proberen dan, misschien dat ik het nu opeens wel leuk vind. Welke kunnen jullie aanraden?


Nieuwer werk is nog veel meer overproduced. Burn The Priest kan je voor de gein een keer luisteren, is kwalitatief niet zo heel goed.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2011 1:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Misschien is Ashes Of The Wake ook al te glad voor je. New American Gospel (was wat rauwer) en As The Palaces Burn (al wat meer Lamb Of God-stijl) kan je checken.

Dit is wel een typisch gevalletje van een nostalgie band en ik heb een lange tijd niet naar Lamb Of God geluisterd, dus het kan kloppen dat het niet helemaal klopt wat ik zeg.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 1:50 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 1:40 schreef Argh het volgende:
Hmm ik weet niet welke browser je gebruikt maar in Firefox zit ie gewoon aan de rechter kant
Ik gebruik gewoon IE, dan past firefox het automatisch aan waarschijnlijk. Ik heb firefox wel eens een weekje geprobeerd, maar ik kon er niet echt aan wennen en het was niks sneller eigenlijk. Mijn hele computer is gewoon te langzaam, daar doet een andere browser niks aan.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 20-05-2011 2:39 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2011 1:19 schreef bokaj het volgende:
Nooit echt fan geweest van Lamb of God. Ik vond de sound veel te netjes en overgeproduceerd, maar dat was 7 jaar geleden. Sindsdien de band links laten liggen. Toch maar weer eens proberen dan, misschien dat ik het nu opeens wel leuk vind. Welke kunnen jullie aanraden?


Gewoon "Sacrament" en "Wrath" checken, ik ben het dan ook niet eens met de anderen. Deze platen klinken gewoon veel vetter dan het voorgaande werk, dat gewoon krachteloos klonk. Overigens vind ik Lamb of God helemaal niks met -core hebben, is echt een pure metal band.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-05-2011 2:46 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Probeer ik Wrath ook nog.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-05-2011 16:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik zweer bij New American Gospel, puur omdat de band daar nog veel weg had van metalcore. Heeft het eigenlijk altijd al gehad, maar op die eerste plaat is dat het best te horen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-05-2011 21:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het kwartje is hier hevig gevallen, dus laat mij even een band aanraden: For the Fallen Dreams. Voor mij de boeiende versie van Misery Signals. Brute metalcore met veel breakdowns overgoten door een lading melodieuze gitaarriffs.





Jammer dat de nieuwe plaat, Back Burner, minder een eigen gezicht heeft. Maar misschien moet die nog wat groeien.

Oh, sorry voor bokaj: dit trek je waarschijnlijk niet


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-05-2011 22:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Hypnos had de aandacht er ook al toe gericht, maar ik vind die nieuwe 3x niks.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-05-2011 22:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

En de vorige platen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-05-2011 22:55 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Pakte me niet zo beet. Ik heb op een blauwe maandag een keer Changes en een deel van Relentless geluisterd, maar raakte niet dermate hooked dat ik het vaker beluisterd heb.

Jij nieuwe nummer op FB van Bury Your Dead (met oude zanger OMMGGGGG) gehoord?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen