IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Het Grote Antireligieuze Scholingstopic Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 1:11 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vond geen algemeen topic om alle absurditeiten, hypocrisie en onwaarheden omtrent de grote religies in kwijt te kunnen. In tegenstelling tot de meeste metalheads is mijn haat jegens de gevestigde mythologieën uit jeruzalem pure ernst en geen tienerfase. Dit topic heb ik dan ook in het leven geroepen om lekker gefundeerd te kunnen kankeren op het jodendom, christendom of de islam.
Geen loze scheldpartijen alstublieft, maar op een serieuze manier allerlei ziekheden en absurditeiten bespreken. Als je bijvoorbeeld serieus antichristelijk bent ingesteld moet je ook iets kunnen leren uit dit topic dat je als scholing kunt gebruiken om je haat sterker en gefundeerder te maken.
Ik als fervent tegenstander van het jodendom, waaruit het christendom en de islam uiteindelijk ook zijn voortgekomen, zal het spits afbijten.

Je wordt als jood geboren, je kunt je er niet zomaar toe bekeren zoals bij het christendom. Bij het christendom kun je je even laten dopen en hups, je hoort er bij. Bij het jodendom moet je eerst door een rabbi geaccepteerd worden, jarenlang onderwezen worden en dan kun je een beetje joods worden. Een beetje, want echt joods word je in geen 100.000 jaar.

Binnen het jodendom heb je de topjoden, zoals de Cohens. Daarnaast heb je de middeljoden, zoals de europese joden. Onderaan bungelen de zwarte joden uit bijvoorbeeld Ethiopië.

Word je als jood geboren, dan kun je er niet uit. Een afvallige jood dient volgens de joodse wet te worden vermoord. Dat geldt ook voor homo-seksuele joden en joden die andere goden aanbidden. Liberale joden nemen deze wet niet meer serieus. Maar extreem-orthodoxe joden willen deze wet graag uitvoeren.

Mensen die ook tot uitschot behoren zijn de nazaten van mamzers.
Het Israëlische ministerie van godsdienstzaken houdt er in het grootste geheim een zwarte lijst op na van Israelische joden die niet en nooit in het beloofde land mogen trouwen. Het gaat om burgers die uit overspel zijn geboren en door het rabbinaat zijn geregistreerd als mamzers. Eenmaal mamzer altijd mamzer, want het nageslacht van een mamzer komt volgens de halacha nooit van deze vloek af. Volgens een ambtenaar van het ministerie van godsdienstzaken staan er tienduizend joodse Israëliërs op de geheime mamzerlijst. Volgens directeur-generaal van het minsterie Rosenberg zijn het slechts vierduidend mamzers.

Een rabbinaal hof ontbond het huwelijk van Shoshana Hadad uit Tiberias. De rabbijnen hadden uitgevonden dat één van haar voorouders 2500 jaar geleden in Tunis een gescheiden joodse vrouw was, die in het huwelijk trad met een Cohen. De Cohens vormden van oudsher de priesterstam en leden daarvan mochten niet met een gescheiden of tot het Jodendom overgegane vrouw trouwen. En volgens de halacha mochten wegens deze erfzonde nakomelingen van de Hadad-familie nooit meer een Cohen trouwen. De kinderen van Shoshana zijn nu onwettig geworden; ze kunnen niet worden erkend.


Een aantal dingen wist ik zelf ook al, maar veel is afkomstig uit forums waar men over het algemeen serieus over religie en mystiek discussieert. Ook door joden zelf, dus dit is geen rechtse propaganda, of iets dergelijks.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 10-01-2006 1:14 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 1:11 schreef Heiden het volgende:
Ook door joden zelf, dus dit is geen rechtse propaganda, of iets dergelijks.


LOL


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-01-2006 1:29 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

PWN3D!!!


Suck my piss


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-01-2006 1:31 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 1:55 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het topic is serieus bedoeld, eik0ls.

Nog zoiets onzinnigs, Adam zou 930 jaar zijn geworden, staat in Genesis 5:5. En Eva ook meerdere honderden jaren. En waar kwam Kains vrouw vandaan? Waarschijnlijk komt de mensheid dan voort uit iets dat bij christelijke wetten verboden was en is, oftewel Kain met zijn moeder of Kain met zijn zus. Beide incestueuze relaties.

Nog een overduidelijke overeenkomst tussen christendom, islam en jodendom, wat weer eens duidelijk maakt dat hde islam en het christendom gewoon 2 sekten van het jodendom zijn en geen verschillende religies.
In Leviticus 11 wordt het eten van varkens ook voor christenen uitdrukkelijk verboden, tevens worden ook de wetten voor het koosjer eten hier gegeven;

1 En de HEERE sprak tot Mozes en tot Aäron, zeggende tot hen:

2 Spreekt tot de kinderen Israëls, zeggende: Dit is het gedierte, dat gij eten zult uit alle beesten, die op de aarde zijn.

3 Al wat onder de beesten den klauw verdeelt, en de kloof der klauwen in tweeën klieft, en herkauwt, dat zult gij eten.

4 Deze nochtans zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of de klauwen alleen verdelen: den kemel, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn;

5 En het konijntje, want het herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; dat zal u onrein zijn;

6 En den haas, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn.

7 Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tweeën, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn.

8 Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn.

9 Dit zult gij eten van al wat in de wateren is: al wat in de wateren, in de zeeën en in de rivieren, vinnen en schubben heeft, dat zult gij eten;

10 Maar al wat in de zeeën en in de rivieren, van alle gewemel der wateren, en van alle levende ziel, die in de wateren is, geen vinnen of schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

11 Ja, een verfoeisel zullen zij u zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij verfoeien.

12 Al wat in de wateren geen vinnen en schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

13 En van het gevogelte zult gij deze verfoeien, zij zullen niet gegeten worden, zij zullen een verfoeisel zijn: de arend, en de havik, en de zeearend,

14 En de gier, en de kraai, naar haar aard;

15 Alle rave naar haar aard;

16 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;

17 En de steenuil, en het duikertje, en de schuifuit,

18 En de kauw, en de roerdomp, en de pelikaan,

19 En de ooievaar, de reiger naar zijn aard, en de hop, en de vledermuis.

20 Alle kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, zal u een verfoeisel zijn.

21 Dit nochtans zult gij eten van al het kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, hetwelk boven aan zijn voeten schenkelen heeft, om daarmede op de aarde te springen;

22 Van die zult gij deze eten: den sprinkhaan naar zijn aard, en den solham naar zijn aard, en den hargol naar zijn aard, en den hagab naar zijn aard.

23 En alle kruipend gevogelte, dat vier voeten heeft, zal u een verfoeisel zijn.

24 En aan deze zult gij verontreinigd worden; zo wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

25 Zo wie van hun dood aas gedragen zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

26 Alle beest, dat den klauw verdeelt, doch de klove niet in tweeën klieft, en niet herkauwt, zal u onrein zijn; zo wie hetzelve aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn.

27 En al wat op zijn poten gaat onder alle gedierte, op vier voeten gaande, die zullen u onrein zijn; al wie hun dood aas aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

28 Ook die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; zij zullen u onrein zijn.

29 Verder zal u dit onder het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, onrein zijn: het wezeltje, en de muis, en de schildpad, naar haar aard;

30 En de zwijnegel, en de krokodil, en de hagedis, en de slak, en de mol;

31 Die zullen u onrein zijn onder alle kruipend gedierte; zo wie die zal aangeroerd hebben, als zij dood zijn, zal onrein zijn tot aan den avond.

32 Daartoe al hetgeen, waarop iets van dezelve vallen zal, als zij dood zijn, zal onrein zijn, hetzij van alle houten vat, of kleed, of vel, of zak, of alle vat, waarmede enig werk gedaan wordt; het zal in het water gestoken worden, en onrein zijn tot aan den avond; daarna zal het rein zijn.

33 En alle aarden vat, waarin iets van dezelve zal gevallen zijn, al wat daarin is, zal onrein zijn, en gij zult dat breken.

34 Van alle spijze, die men eet, waarop het water zal gekomen zijn, die zal onrein zijn; en alle drank, die men drinkt, zal in alle vat onrein zijn.

35 En waarop iets van hun dood aas zal vallen, zal onrein zijn; de oven en de aarden pan zal verbroken worden; zij zijn onrein, daarom zullen zij u onrein zijn.

36 Doch een fontein, of put van vergadering der wateren, zal rein zijn; maar wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn.

37 En wanneer van hun dood aas zal gevallen zijn op enig zaaibaar zaad, dat gezaaid wordt, dat zal rein zijn.

38 Maar als water op het zaad gedaan zal worden, en van hun dood aas daarop zal gevallen zijn, dat zal u onrein zijn.

39 En wanneer van de dieren, die u tot spijze zijn, iets zal gestorven zijn, wie deszelfs dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

40 Ook die van hun dood aas gegeten zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; en die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

41 Voorts alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, zal een verfoeisel zijn; het zal niet gegeten worden.

42 Al wat op zijn buik gaat, en al wat gaat op zijn vier voeten, of al wat vele voeten heeft, onder alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, die zult gij niet eten, want zij zijn een verfoeisel.

43 Maakt uw zielen niet verfoeilijk aan enig kruipend gedierte, dat kruipt; en verontreinigt u niet daaraan, dat gij daaraan verontreinigd zoudt worden.

44 Want Ik ben de HEERE, uw God; daarom zult gij u heiligen, en heilig zijn, dewijl Ik heilig ben; en gij zult uw ziel niet verontreinigen aan enig kruipend gedierte, dat zich op de aarde roert.

45 Want Ik ben de HEERE, die u uit Egypteland doe optrekken, opdat Ik u tot een God zij, en opdat gij heilig zijt, dewijl Ik heilig ben.

46 Dit is de wet van de beesten, en van het gevogelte, en van alle levende ziel, die zich roert in de wateren, en van alle ziel, die kruipt op de aarde;

47 Om te onderscheiden tussen het onreine en tussen het reine, en tussen het gedierte, dat men eten, en tussen het gedierte, dat men niet eten zal.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 10-01-2006 2:00]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 10-01-2006 2:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 10 januari 2006 1:55 schreef Heiden het volgende:
Het topic is serieus bedoeld, eik0ls.




Snap ik ja. Zag alleen de lol van die quote niet in...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 2:16 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik zag de lol er ook niet echt van in, mijn reactie was dan ook meer op schaap en schedelneuk gericht.
Ik hoop dat dit topic serieus gebruikt word om leugens en tegenstrijdigheden uit de drie mythologieën te bespreken en mensen ervan te overtuigen hoe ziek het eigenlijk allemaal is. En nu eens een keer niet door 666 en Slayer te roepen en met omgedraaide kruizen en pentagrammen te zwaaien, maar om serieus tegen het judeochristelijke gedachtengoed te ageren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-01-2006 2:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik vrees dat dit dan een erg lang topic gaat worden gezien er verschrikkelijk veel tegenstrijdigheden in staan, het oude testament is een bijeengeraapt zooitje.

De bijbel staat vol met stukken die mensen angst aan moeten jagen als ze ongeloving zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 3:33 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Inderdaad, de bijbel, tenach en koran zijn er alleen om mensen angst en haat in te boezemen. Maar toch wil ik in dit topic dieper op zaken ingaan en het letterlijk over feiten en tegenstrijdigheden hebben. Veel mensen binnen de metalwereld of waar dan ook roepen maar dat de islam of het christendom kut is maar niemand kan echt precies uitleggen waarom het dan zo kut is. Vandaar dit topic.
Nog een feitje; christendom en jodendom zijn nagenoeg identiek buiten het feit dat christenen in een drieëenheid geloven en jezus als mensgeworden vorm van god zien. Joden verwerpen elke aanbidding van iets anders dan die ene almachtige, onstoffelijke god, afbeeldingen van god zijn ook uit den boze.
Jezus is wel gewoon een profeet binnen het jodendom en ook de Islam ziet jezus als een profeet, maar die geloven in de laatste profeet in hun religie, Mohammed. Beide religies zijn in principe ketters voor de joden omdat ze mensen buiten god aanbidden. Hoewel de joden wel geloven dat er een messias zal komen om de wereld te redden enzo.
Dat deze nauwelijks van elkaar te onderscheiden onzin al duizenden jaren gebruikt word om mensen te onderdrukken en/of uit te moorden tot de dag van vandaag is zeer verontrustend en ik vind het dan zeker ook geen grapje om een topic te wijden aan antireligieuze propaganda.

God is goedheid?






Psalm 2

Ikzelf heb mijn koning gezalfd
[1] Waarom komen de volken in opstand
en zinnen de naties op zinloze plannen?
[2] Waarom stellen koningen* van de aarde zich in slagorde op,
beramen vorsten een oorlogsplan
tegen de heer en tegen zijn gezalfde?
[3] ‘Wij willen hun ketens verbreken
en ons van hun boeien bevrijden.’
[4] Die in de hemel woont lacht,
de Heer spot met hen,
[5] en in zijn woede spreekt Hij,
zijn grimmigheid benauwt hen:
[6] ‘Ikzelf heb mijn koning* gezalfd,
op mijn heilige berg, op de Sion.’
[7] Ik* verkondig het besluit van de heer;
Hij zei tegen mij: ‘Jij bent mijn zoon*,
vandaag heb Ik je verwekt.
[8] Vraag, en Ik geef je volken in bezit,
de uithoeken van de aarde krijg je in eigendom.
[9] Jij mag ze verpletteren met een ijzeren knots,
ze stukslaan* als waren het aarden potten.’
[10] Nu dan, koningen, kom toch tot inzicht,
jullie vorsten van de aarde, laat je vermanen;
[11] onderwerp je aan de heer in diep ontzag,
kus* zijn voeten met schrik en beven,
[12] of Hij ontsteekt in woede en het is afgelopen met jullie;
ja, zijn woede ontvlamt snel.
Gelukkig* allen* die hun toevlucht nemen tot Hem.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 10-01-2006 4:04 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Een andere vertaling van Psalm 2, maar zeker niet minder dreigend en van gods zogenaamde vergevingsgezindheid en goedheid is weinig te bespeuren in dit onvervalste stukje intimidatie;

1 Waarom woeden de heidenen, en bedenken de volken ijdelheid?
2 De koningen der aarde stellen zich op, en de vorsten beraadslagen te zamen tegen den HEERE, en tegen Zijn Gezalfde, [zeggende]:
3 Laat ons hun banden verscheuren, en hun touwen van ons werpen. [geboden]
4 Die in den hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.
5 Dan zal Hij tot hen spreken in Zijn toorn, en in Zijn grimmigheid zal Hij hen verschrikken.
6 Ik toch heb Mijn Koning gezalfd over Sion, den berg Mijner heiligheid.
7 Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot
Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.
8 Eis van Mij, en Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de einden der aarde [tot] Uw bezitting.
9 Gij zult hen verpletteren met een ijzeren scepter; Gij zult hen in stukken slaan als een pottenbakkersvat.
10 Nu dan, gij koningen, handelt verstandiglijk; laat u tuchtigen, gij rechters der aarde!
11 Dient den HEERE met vreze, en verheugt u met beving.
12 Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne, en gij [op] den weg vergaat, wanneer Zijn toorn maar een weinig zou ontbranden. Welgelukzalig zijn allen, die op Hem betrouwen.

1 Why do the heathen rage, and the people imagine a vain thing?
2 The kings of the earth set themselves, and the rulers take counsel together, against the LORD, and against his anointed, saying,
3 Let us break their bands asunder, and cast away their cords from us.
4 He that sitteth in the heavens shall laugh: the Lord shall have them in derision.
5 Then shall he speak unto them in his wrath, and vex them in his sore displeasure.
6 Yet have I set my king upon my holy hill of Zion.
7 I will declare the decree: the LORD hath said unto me, Thou art my Son; this day have I begotten thee.
8 Ask of me, and I shall give thee the heathen for thine inheritance, and the uttermost parts of the earth for thy possession.
9 Thou shalt break them with a rod of iron; thou shalt dash them in pieces like a potter’s vessel.
10 Be wise now therefore, O ye kings: be instructed, ye judges of the earth.
11 Serve the LORD with fear, and rejoice with trembling.
12 Kiss the Son, lest he be angry, and ye perish from the way, when his wrath is kindled but a little. Blessed are all they that put their trust in him.



[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 10-01-2006 4:08]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2006 8:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 2:16 schreef Heiden het volgende:
Ik zag de lol er ook niet echt van in, mijn reactie was dan ook meer op schaap en schedelneuk gericht.
Ik hoop dat dit topic serieus gebruikt word om leugens en tegenstrijdigheden uit de drie mythologieën te bespreken en mensen ervan te overtuigen hoe ziek het eigenlijk allemaal is. En nu eens een keer niet door 666 en Slayer te roepen en met omgedraaide kruizen en pentagrammen te zwaaien, maar om serieus tegen het judeochristelijke gedachtengoed te ageren.


ik weet niet waar te beginnen met de onzin in zulke boeken (ik noem ze dan ook maar de eerste science fiction boeken ooit geschreven. natuurlijk staan er ook wel goede tips en boodschappen in die boeken, maarja die staan ook in Haryy potter, spider-man, etc etc).
maar ook andere "geloven" zouden er aan mogen geloven vind ik.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 10-01-2006 8:46 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

1 Het woord des HEEREN, hetwelk geschied is tot Zefanja, den zoon van Cuschi, den zoon van Gedalja, den zoon van Amarja, den zoon van Hizkia; in de dagen van Josia, den zoon van Amon, den koning van Juda.

2 Ik zal ganselijk alles wegrapen uit dit land, spreekt de HEERE.

3 Ik zal wegrapen mensen en beesten; Ik zal wegrapen de vogelen des hemels, en de vissen der zee, en de ergernissen met de goddelozen; ja, Ik zal de mensen uit dit land uitroeien, spreekt de HEERE.

4 En Ik zal Mijn hand uitstrekken tegen Juda, en tegen alle inwoners van Jeruzalem; en Ik zal uit deze plaats uitroeien het overblijfsel van Baäl, en den naam der Chemarim met de priesters;

5 En die zich nederbuigen op de daken voor het heir des hemels, en die zich nederbuigende zweren bij den HEERE, en zweren bij Malcham;

6 En die terugkeren van achter den HEERE; en die den HEERE niet zoeken, en vragen naar Hem niet.

7 Zwijgt voor het aangezicht des Heeren HEEREN; want de dag des HEEREN is nabij; want de HEERE heeft een slachtoffer bereid, Hij heeft Zijn genoden geheiligd.

8 En het zal geschieden in den dag van het slachtoffer des HEEREN, dat Ik bezoeking zal doen over de vorsten, en over de kinderen des konings, en over allen, die zich kleden met vreemde kleding.

9 Ook zal Ik ten zelven dage bezoeking doen over al wie over den dorpel springt; die het huis hunner heren vullen met geweld en bedrog.

10 En er zal te dien dage, spreekt de HEERE, een stem des gekrijts zijn van de Vispoort af, en een gehuil van het tweede gedeelte, en een grote breuk van de heuvelen af.

11 Huilt, gij inwoners der laagte! Want al het volk van koophandel is uitgehouwen, al de gelddragers zijn uitgeroeid.

12 En het zal geschieden te dien tijde, Ik zal Jeruzalem met lantaarnen doorzoeken; en Ik zal bezoeking doen over de mannen, die stijf geworden zijn op hun droesem, die in hun hart zeggen: De HEERE doet geen goed, en Hij doet geen kwaad.

13 Daarom zal hun vermogen ten roof worden, en hun huizen tot verwoesting; zij bouwen wel huizen, maar zij zullen ze niet bewonen; en zij planten wijngaarden, maar zij zullen derzelver wijn niet drinken.

14 De grote dag des HEEREN is nabij; hij is nabij, en zeer haastende; de stem van den dag des HEEREN; de held zal aldaar bitterlijk schreeuwen.

15 Die dag zal een dag der verbolgenheid zijn; een dag der benauwdheid en des angstes, een dag der woestheid en verwoesting, een dag der duisternis en der donkerheid, een dag der wolk en der dikke donkerheid;

16 Een dag der bazuin en des geklanks tegen de vaste steden en tegen de hoge hoeken.

17 En Ik zal de mensen bang maken, dat zij zullen gaan als de blinden; want zij hebben tegen den HEERE gezondigd; en hun bloed zal vergoten worden als stof, en hun vlees zal worden als drek.

18 Noch hun zilver, noch hun goud zal hen kunnen redden ten dage der verbolgenheid des HEEREN; maar door het vuur Zijns ijvers zal dit ganse land verteerd worden; want Hij zal een voleinding maken, gewisselijk, een haastige, met al de inwoners dezes lands.


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 9:12 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Leuk topic Heiden.

Uit een artikel door een maat van me geschreven:

quote:
Tips voor christenen: ‘Hoe verkracht ik een vrouw?’
God geeft honderden regeltjes over hoe je iemand zijn leven moet leiden. Hij legt uit wat wel en niet te eten, op welke dag er niet gewerkt mag worden en hoe je slaven moet behandelen.
Hij geeft ook een aantal regels voor het verkrachten van vrouwen. Hier wat handige tips voor christenen die willen molesteren, maar toch ook nog in de hemel willen komen:

- Als een man een meisje verkracht dat niet verloofd is en hij wordt op heterdaad betrapt, dan moet hij de vader van het meisje 275 gram zilver als smartegeld betalen en met haar trouwen; hij mag nooit van haar scheiden. [Deuteronomium 22:28-29]
God beveelt hier dat het slachtoffer moet trouwen met haar verkrachter! We weten nu ook de waarde van een meisje: 275 gram zilver. Als je niet betrapt wordt is er niks aan de hand. Het meisje zal je ook niet verraden, want dan is het haar schuld: Ze heeft kennelijk niet hard genoeg geschreeuwd om hulp!

- Als een verloofd meisje binnen de muren van een stad door een man wordt verleid en zij gaat met hem naar bed, moeten zij en de man die haar heeft verleid buiten de stadsmuren worden gestenigd; het meisje omdat zij niet om hulp heeft geschreeuwd en de man omdat hij de maagdelijkheid van iemands verloofde heeft geschonden. Zo zult u het kwaad uit uw midden verwijderen. [Deuteronomium 22:23-24]
Als de vrouw niet hard genoeg om hulp roept, verdient zij dat ze gestenigd wordt tot ze dood is volgens de liefdevolle god van de christenen. De letterlijke opvatting van een soortgelijke regels in de Koran leidt zelfs nu nog tot de dood van vele vrouwen in landen in het Midden-Oosten.

- Als u oorlog voert en de HERE, uw God, geeft de vijand aan u over en u ziet onder de gevangenen een mooie vrouw, die u wel als vrouw zou willen hebben, neem haar dan mee naar huis. Daar moet zij haar hoofdhaar afscheren, haar nagels knippen en andere kleren aantrekken. De kleren die zij aanhad toen zij gevangen werd genomen, moet zij uittrekken. Een volle maand zal zij daarna in uw huis rouwen om haar vader en moeder. Daarna mag u met haar slapen, zodat zij uw vrouw wordt. Als zij u echter niet bevalt, moet u haar vrijlaten; u mag haar niet behandelen of verkopen als een slaaf, want u hebt haar vernederd. [Deuteronomium 21:10-14]
God heeft er een handje van te zeggen ‘Vermoord iedereen, behalve de jonge meisjes.’ Deze mogen dan verkracht worden door het overwinnende leger. God zegt letterlijk de gevangenen aan de manschappen te geven, die in zijn naam steden in de as leggen.

Dit is wat de moeder van ene Sisera in Richtere 5 zegt als zij zich afvraagt waar haar zoon blijft:
- "Er is natuurlijk veel buit te verdelen. Dat kost tijd. Iedere man krijgt een paar meisjes; en Sisera zal prachtige geborduurde kleren buitmaken en talrijke geschenken voor mij meenemen." [Richtere 5:30]
Het is dus heel gebruikelijk om enkele vrouwen buit te maken, en geen god die daar over valt. Gruwelijk detail: de Sisera waarover gesproken wordt is enkele regels eerder vermoord door een vrouw, doordat zij zijn schedel doorboorde met een tentharing en timmermanshamer.

- Pas op, want de dag van de HERE komt snel naderbij! Die dag zal de HERE alle volken bij elkaar brengen om te vechten tegen Jeruzalem. De stad zal worden ingenomen, de huizen geplunderd, de buit binnen de stadsmuren verdeeld en de vrouwen verkracht. [Zacharia 14:1-2]
Wederom dienen vrouwen te worden verdeeld als buit.

Natuurlijk is er ook niks tegen het hebben van seksslaven of het verkopen van je dochter:
- Als een man zijn dochter als slavin verkoopt, zal zij na zes jaar niet vrij zijn zoals een mannelijke slaaf. Als de man die haar kocht, niet tevreden over haar is en haar niet wil trouwen, moet hij haar laten loskopen; hij heeft niet het recht haar aan buitenlanders te verkopen, want hij heeft haar slecht behandeld. Als hij een huwelijk regelt tussen een Hebreeuwse slavin en zijn eigen zoon, mag hij haar niet langer als slavin behandelen; zij wordt dan zijn dochter. Als hij zelf met haar trouwt en daarna nog een andere vrouw neemt, mag hij haar niet minder eten en kleding geven. Ook moet hij met haar blijven slapen, omdat zij zijn vrouw is. [Exodus 21: 7-10] Als een man zijn slaaf of slavin doodslaat, moet hij zeker worden gestraft. Als de slaaf echter na enkele dagen sterft, mag de man niet worden gestraft, want de slaaf is zijn eigendom. [Exodus 21:20-21]


Bron: easger.goddeloos.nl




[Dit bericht is gewijzigd door slome op 10-01-2006 9:14]


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 9:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 1:55 schreef Heiden het volgende:
Het topic is serieus bedoeld, eik0ls.

Nog zoiets onzinnigs, Adam zou 930 jaar zijn geworden, staat in Genesis 5:5. En Eva ook meerdere honderden jaren. En waar kwam Kains vrouw vandaan? Waarschijnlijk komt de mensheid dan voort uit iets dat bij christelijke wetten verboden was en is, oftewel Kain met zijn moeder of Kain met zijn zus. Beide incestueuze relaties.


Waarom zouden de genen van de eerste mens geschapen door god niet veel puurder kunnen zijn (immers, hij schiep de mens naar eigen evenbeeld), en daardoor de levensspanne flink langer kunnen maken. De voortplanting riekt in onze ogen naar incest, maar was dat niet gewoon om het soort puur te houden en zo die levensspanne ook voor volgende generaties te kunnen garanderen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 9:28 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 9:23 schreef spectre het volgende:
Waarom zouden de genen van de eerste mens geschapen door god niet veel puurder kunnen zijn (immers, hij schiep de mens naar eigen evenbeeld), en daardoor de levensspanne flink langer kunnen maken. De voortplanting riekt in onze ogen naar incest, maar was dat niet gewoon om het soort puur te houden en zo die levensspanne ook voor volgende generaties te kunnen garanderen?


Misschien omdat god nooit bestaan heeft en de genesis verhalen fictie zijn?

Toen de bijbel geschreven werd, wist nog niemand wat genen zijn. Erfelijkheid is al wel honderden jaren bekend. (hoe kan je anders diersoorten (paarden en honden bijvoorbeeld) op bepaalde eigenschappen doorfokken?)


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 9:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 9:28 schreef slome het volgende:
Misschien omdat god nooit bestaan heeft en de genesis verhalen fictie zijn?

Toen de bijbel geschreven werd, wist nog niemand wat genen zijn. Erfelijkheid is al wel honderden jaren bekend. (hoe kan je anders diersoorten (paarden en honden bijvoorbeeld) op bepaalde eigenschappen doorfokken?)
Genesis is absoluut geen fictie, het is gekleurd (lees: herschreven) door interpretaties van theologen in de loop der tijd. En wie zegt dat dat niet bekend was?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 9:35 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 9:32 schreef spectre het volgende:
Genesis is absoluut geen fictie, het is gekleurd (lees: herschreven) door interpretaties van theologen in de loop der tijd. En wie zegt dat dat niet bekend was?


Waar baseer je dat op dan? Kom a.u.b. eens met bewijs dat die eerste paar hoofdstukken in de bijbel wel ooit gebeurd zijn.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 9:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Zoals ik al zei moet je het anders lezen dan geschreven staat, maar ik acht de kans dat een 'god' onze planeet heeft gevormd en er levende organismen op heeft gezet erg plausibel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 9:49 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 9:41 schreef spectre het volgende:
Zoals ik al zei moet je het anders lezen dan geschreven staat, maar ik acht de kans dat een 'god' onze planeet heeft gevormd en er levende organismen op heeft gezet erg plausibel.


Ik denk daar anders over, ik denk dat de kans dat het heelal door een hogere macht in elkaar is gesleuteld zo goed als nihil is. En dat het creationisme (inclusief 'intelligent design') de grootste grap van de afgelopen 2000 jaar is. Maar daarover zijn we het aan het eind van deze discussie waarschijnlijk nog niet met elkaar eens.

Edit: ik heb btw ooit eens gelezen dat het genesis voor het leeuwendeel gewoon gekopieerd is van verhalen uit India. Maar dat maakt ze natuurlijk nog niet per definitie waar.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 10-01-2006 9:51]


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 10:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 9:49 schreef slome het volgende:
Ik denk daar anders over, ik denk dat de kans dat het heelal door een hogere macht in elkaar is gesleuteld zo goed als nihil is. En dat het creationisme (inclusief 'intelligent design') de grootste grap van de afgelopen 2000 jaar is. Maar daarover zijn we het aan het eind van deze discussie waarschijnlijk nog niet met elkaar eens.

Edit: ik heb btw ooit eens gelezen dat het genesis voor het leeuwendeel gewoon gekopieerd is van verhalen uit India. Maar dat maakt ze natuurlijk nog niet per definitie waar.
Ik heb nooit gezegd dat het hele universum gecreëerd is door 1 hogere macht. Dat staat idd wel in Genesis, maar zoals ik al zei moet je daar een beetje om heen lezen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 10:03 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 10:01 schreef spectre het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat het hele universum gecreëerd is door 1 hogere macht. Dat staat idd wel in Genesis, maar zoals ik al zei moet je daar een beetje om heen lezen.


Euhm, ok...

Zou je dan eens willen vertellen welke aspecten aan Genesis dan wel op waarheid berust zijn?


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 10:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

of het waar is.. daar moet je zelf maar aan gaan twijfelen dan, wat ik waar acht staat in mijn eerdere posts. Het is te makkelijk om een omvangrijk werk als de bijbel af te doen als sprookje, ook al is het hoofdzakelijk een kopie van andere geschriften en is het in de loop der tijd erg gekleurd.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 10-01-2006 10:09 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 10 januari 2006 10:01 schreef spectre het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat het hele universum gecreëerd is door 1 hogere macht. Dat staat idd wel in Genesis, maar zoals ik al zei moet je daar een beetje om heen lezen.


Waarom zou de aarde wel maar het hele universum niet door een god/ hogere macht gecreëerd zijn?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-01-2006 10:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Dan moet je 'hogere macht' gaan splitsen.
*je beschouwt god als God
*je beschouwt god als een wezen van vlees en bloed

Omdat een planeet gevormd kan worden door wezens zoals wijzelf (denk aan terravorming) acht ik het mogelijk dat de aarde ooit gevormd is door 'goden'.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 10:19 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 10:08 schreef spectre het volgende:
of het waar is.. daar moet je zelf maar aan gaan twijfelen dan, wat ik waar acht staat in mijn eerdere posts. Het is te makkelijk om een omvangrijk werk als de bijbel af te doen als sprookje, ook al is het hoofdzakelijk een kopie van andere geschriften en is het in de loop der tijd erg gekleurd.


Dat je de verhalen in Genesis als erg gekleurd beschouwd is me nu wel duidelijk. Wat ik je net al probeerde te vragen was of je misschien wat voorbeelden (+ interpretatie ervan) wou geven over de stukken in Genesis die volgens jou wel serieus zouden worden genomen. Met alleen de melding dat je bepaalde stukken wel waar acht kan ik niet zo veel.

Misschien moet je mijn posts ook maar anders lezen dan geschreven staat


slome
Usericon van slome
Posted 10-01-2006 10:21 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2006 10:14 schreef spectre het volgende:
Dan moet je 'hogere macht' gaan splitsen.
*je beschouwt god als God
*je beschouwt god als een wezen van vlees en bloed

Omdat een planeet gevormd kan worden door wezens zoals wijzelf (denk aan terravorming) acht ik het mogelijk dat de aarde ooit gevormd is door 'goden'.




Terravorming is het bewoonbaar maken van een planeet, niet het maken van een. Voor zover ik weet hebben we ook nog niet de techniek om een functionerende planeet 'from scratch' te maken.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen