IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : The Ruins of Beverast Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 16:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik vind het duur voor een mooie verpakking, 2 posters en een kopie op CD. 30 euro was wel genoeg geweest.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-08-2013 16:05 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Geen groenlinkstasje erbij?


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-08-2013 16:07 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik vind het duur voor een mooie verpakking, 2 posters en een kopie op CD. 30 euro was wel genoeg geweest.

Zie de 20 page 12" booklet op luxe papier niet over 't hoofd.

Maar op zich ben ik het met je eens dat 't aan de prijzige kant is.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 16:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:07 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Zie de 20 page 12" booklet op luxe papier niet over 't hoofd.

Maar op zich ben ik het met je eens dat 't aan de prijzige kant is.

Die schaarde ik even onder de mooie verpakking, maar je hebt gelijk. Heb soortgelijke verpakkingen, boekjes + prullaria voor beduidend minder geld gezien. 30 euro vind ik dan nog enigszins redelijk.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-08-2013 16:11 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 augustus 2013 16:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik vind het duur voor een mooie verpakking, 2 posters en een kopie op CD. 30 euro was wel genoeg geweest.


I know, ik ben een van die mensen die zich dan effectief laat inpakken door een mooie verpakking ^^

Dat van die cd erbij vind ik wel nogal een idee. Als er bij alle vinyls een kopie op cd zou zitten zou ik eindelijk volledig naar vinyl kunnen overschakelen. (Doen ze ook al bij Disneyblu-rays, een kopie op dvd erbij stoppen. Geweldig vind ik dat.)


Willekeur en dictatuur!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 16:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:11 schreef Hérésie het volgende:
I know, ik ben een van die mensen die zich dan effectief laat inpakken door een mooie verpakking ^^

Dat van die cd erbij vind ik wel nogal een idee. Als er bij alle vinyls een kopie op cd zou zitten zou ik eindelijk volledig naar vinyl kunnen overschakelen. (Doen ze ook al bij Disneyblu-rays, een kopie op dvd erbij stoppen. Geweldig vind ik dat.)


Ohja, ben ik ook gevoelig voor, hoor Maar met dat meegenomen vind ik 50 euro nog steeds veel te veel. Ook zelfbescherming

Vind het zelf in ieder geval wel relaxed als er een download bij zit, heb een LP-speler dus die CD hoeft dan niet meer per se.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-08-2013 16:13]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-08-2013 16:13 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 augustus 2013 16:11 schreef Hérésie het volgende:
(Doen ze ook al bij Disneyblu-rays, een kopie op dvd erbij stoppen. Geweldig vind ik dat.)



En ja, ik weet dat doordat ik Disneyfilms op Blu-ray koop, je moet het dus niet meer vragen

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 26-08-2013 16:15]


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-08-2013 16:16 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ohja, ben ik ook gevoelig voor, hoor

Same, maar dit gaat me wat te ver, en dan niet alleen qua kosten.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 16:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:16 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Same, maar dit gaat me wat te ver, en dan niet alleen qua kosten.

Mogelijk wel een goede investering...


Quis moderabat ipsos moderatores?


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-08-2013 16:34 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mogelijk wel een goede investering...

Helaas wel.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-08-2013 16:34 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mogelijk wel een goede investering...
Slechte reden om tot aanschaf over te gaan.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-08-2013 16:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vind ik ook, hoor
quote:
Op 26 augustus 2013 16:34 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Helaas wel.

Yup

Al vind ik het bij items die toch al zo duur worden ingestoken minder ethisch onverantwoord ze te flippen dan bij 'normaal' geprijsde items. Maar ja, blijft een kutstreek. Lui die hun pre-order al op Ebay zetten mogen ze ook meteen doodschieten :')


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-08-2013 16:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



wouter023
Usericon van wouter023
Posted 26-08-2013 16:56 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Vind het zelf in ieder geval wel relaxed als er een download bij zit, heb een LP-speler dus die CD hoeft dan niet meer per se.

Altijd nodig die cd, al is het maar voor in de auto of om even een digitaal copie te rippen voor tijdens het sporten.


wouter023


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 26-08-2013 16:56 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:16 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Same, maar dit gaat me wat te ver, en dan niet alleen qua kosten.

Hoe bedoel je? Ook qua presentatie?


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-08-2013 16:59 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 16:56 schreef Sisyphos het volgende:
Hoe bedoel je? Ook qua presentatie?

Ik heb er wisselende gevoelens bij, maar overwegend: ja.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-08-2013 17:41 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 augustus 2013 16:59 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ik heb er wisselende gevoelens bij, maar overwegend: ja.


Ik snap wel wat je bedoelt. Ergens hoeft het voor mij ook niet. Ik vind het een mooi hebbeding en niks tegen TROB, maar het is nu ook niet alsof het een nieuwe plaat van The Rolling Stones is. Het boekje vind ik er persoonlijk tikje over. Of zeer overbodig, ik zal het zo zeggen. Het gaat om de muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 26-08-2013 17:43]


Willekeur en dictatuur!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 26-08-2013 18:07 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 17:41 schreef Hérésie het volgende:
Het gaat om de muziek.

Ik ben het hier, al dan niet wat schoorvoetend omdat er nogal een lading pretentie bij komt kijken, niet helemaal mee eens.
Ja, de muziek is natuurlijk van het allergrootste belang, maar een uitgebreide visualisatie, gebruik van textuur of tekstuele ondersteuning kan meerdere dimensies voor de luisteraar toegankelijk maken.
Zo is het voor mij, beperkt als ik ben, noodzakelijk om interviews en/of statements van bepaalde artiesten tot mij te nemen voordat ik grootse waardering voor hun muzikale werk op kan brengen. Ook kan ik genieten van afwijkend drukwerk wanneer ik het idee heb dat dit aansluit bij de muziek en de drijfveer tot het maken van deze muziek.

Nu hoeft dit natuurlijk niet zo uitbundig (en ja, het is inderdaad wat overdreven) zoals met deze speciale editie van TRoB's nieuwste plaat, maar de verpakking kan in veel gevallen meer zijn dan enkel wat 'moois' en ik ben dan ook bereid hier wat meer voor te betalen. We hebben het hier (in mijn optiek) immers over kunst en niet over fastfood.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 26-08-2013 18:10 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 18:07 schreef Sisyphos het volgende:
Ik ben het hier, al dan niet wat schoorvoetend omdat er nogal een lading pretentie bij komt kijken, niet helemaal mee eens.
Ja, de muziek is natuurlijk van het allergrootste belang, maar een uitgebreide visualisatie, gebruik van textuur of tekstuele ondersteuning kan meerdere dimensies voor de luisteraar toegankelijk maken.
Zo is het voor mij, beperkt als ik ben, noodzakelijk om interviews en/of statements van bepaalde artiesten tot mij te nemen voordat ik grootse waardering voor hun muzikale werk op kan brengen. Ook kan ik genieten van afwijkend drukwerk wanneer ik het idee heb dat dit aansluit bij de muziek en de drijfveer tot het maken van deze muziek.

Nu hoeft dit natuurlijk niet zo uitbundig (en ja, het is inderdaad wat overdreven) zoals met deze speciale editie van TRoB's nieuwste plaat, maar de verpakking kan in veel gevallen meer zijn dan enkel wat 'moois' en ik ben dan ook bereid hier wat meer voor te betalen. We hebben het hier (in mijn optiek) immers over kunst en niet over fastfood.

Volmondig mee eens.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 26-08-2013 19:10 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 26 augustus 2013 18:10 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Volmondig mee eens.


Wat bedoelde jij dan?


Willekeur en dictatuur!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 27-08-2013 9:34 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2013 19:10 schreef Hérésie het volgende:
Wat bedoelde jij dan?

Precies wat ik eerder zei: dat ik deze 'lavish' uitgave van TRoB overdreven vind. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik iets tegen mooie uitgaves an sich heb. Ik ben ook van mening dat het om meer dan alléén de muziek gaat: artwork, liedteksten, en in sommige gevallen inderdaad afwijkende extra's of verpakkingen, kunnen elkaar allemaal ondersteunen. Het geheel van een goede release is voor mij meer dan de som van z'n delen.

Om dan trouwens nog in te haken op je 'disclaimer' bovenaan je post, Sisyphos: ik denk dat de lading pretentie die daarbij komt kijken nog wel mee valt.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 27-08-2013 11:50 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik vind het geweldig! Dit is de reden om GEEN digitale muziek te kopen. Dit maakt het alleen maar interessanter. Maar ik vind het ook te duur en heb gewoon de cd aangeschaft. De idee van een cd bij een plaat te stoppen, ontgaat me ook wel een beetje, want waarom koop je anders vinyl? Om in de kast te zetten? Je hoeft hetzelfde album toch niet op 2 media te hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 27-08-2013 11:51]


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-08-2013 12:17 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Voor in de auto? Omdat je niet in iedere ruimte van je huis een platenspeler hebt? Ik kan er wel in komen.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 27-08-2013 12:56 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Inderdaad, hier in huis staat in elke ruimte wel een cd-speler, maar slechts 1 platenspeler.


Willekeur en dictatuur!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 27-08-2013 12:59 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 27 augustus 2013 9:34 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Precies wat ik eerder zei: dat ik deze 'lavish' uitgave van TRoB overdreven vind. Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik iets tegen mooie uitgaves an sich heb. Ik ben ook van mening dat het om meer dan alléén de muziek gaat: artwork, liedteksten, en in sommige gevallen inderdaad afwijkende extra's of verpakkingen, kunnen elkaar allemaal ondersteunen. Het geheel van een goede release is voor mij meer dan de som van z'n delen.

Om dan trouwens nog in te haken op je 'disclaimer' bovenaan je post, Sisyphos: ik denk dat de lading pretentie die daarbij komt kijken nog wel mee valt.


Ik heb ook niet gezegd dat ik artwork en teksten niet kan appreciëren hoor, integendeel. Ik ben het ermee eens dat dat deel uitmaakt van de muziek en het artwork kan een belangrijke meerwaarde geven aan de sfeer van de muziek. Alleen krijg ik in dit geval een beetje het gevoel dat de muziek van ondergeschikt belang is. Meer wou ik daar niet mee zeggen.

quote:
Op 26 augustus 2013 18:07 schreef Sisyphos het volgende:
Zo is het voor mij, beperkt als ik ben, noodzakelijk om interviews en/of statements van bepaalde artiesten tot mij te nemen voordat ik grootse waardering voor hun muzikale werk op kan brengen.


Dit herken ik dan weer niet meteen... De personen achter de muziek zijn voor mij niet zo belangrijk. Enkel als ik er toevallig al interviews van gelezen heb/erover gehoord heb en ze blijken extreem irritant te zijn kan dat een weerslag hebben, maar verder zie ik de personen los van de muziek. Als er nu heel interessante personen achter schuilgaan kan dat wel een zekere meerwaarde geven, maar als je dat als voorwaarde gaat stellen ga je vaak teleurgesteld zijn denk ik ^^

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 27-08-2013 13:02]


Willekeur en dictatuur!


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen