IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Maar ja, roken zonder wiet erin is eigenlijk ontzettend zinloos. ( rooktopic) Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2008 9:59 by XXL Profiel van XXL

Groot alarm door rokend raadslid
Uitgegeven: 3 juli 2008 09:01

NIJMEGEN - Een raadslid van de VVD in Nijmegen heeft woensdagavond tijdens de raadsvergadering per ongeluk groot alarm veroorzaakt, doordat hij ergens in het rookvrije stadhuis stiekem een sigaartje opstak.

De brandweer rukte uit, de vergadering werd onderbroken en het stadhuis werd ontruimd.

Burgemeester Thom de Graaf is zeer ontstemd over het gedrag van het raadslid. Hij is kwaad omdat de brandweer voor niets moest komen, terwijl er juist van alles wordt gedaan om het aantal loze meldingen terug te dringen.

Ongepast

Ook vindt hij het ongepast dat het raadslid rookte in het openbare gebouw dat het stadhuis is. De Graaf wil een gesprek met de fractievoorzitter van de VVD.
(c) ANP



hehehehe

Give that man a cigar!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-07-2008 10:29 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ik zie in eens veel meer mensen op straat staan.

Arme rokers...


Suck my piss


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 04-07-2008 9:08 by Dodo Profiel van Dodo

ja, je zou BIJNA medelijden krijgen


Hertog
Usericon van Hertog
Posted 04-07-2008 10:16 by Hertog Profiel van Hertog

Ja idd BIJNA medelijden .

Het had me nog grappiger geleken als dat Raadslid verantwoordelijk was om het aantal loze brandweer uitrukking te verminderen xD


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-07-2008 21:13 by Lionheart Profiel van Lionheart

Toch raar dat een verslaving als roken in het algemeen wordt geaccepteerd en bv alcoholverslaving niet, dat terwijl de schadelijke gevolgen van roken direct zijn. Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft asociaal gedrag.

Ik snap nog steeds niet dat rokers beweren dat roken een significante bijdrage levert aan de hemeltergende term 'gezelligheid', roken wordt voornamelijk gedaan uit verveling, niks meer dan bezigheidstherapie. De desinteresse straalt er van af.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-07-2008 21:23 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 juli 2008 21:13 schreef Lionheart het volgende:
Toch raar dat een verslaving als roken in het algemeen wordt geaccepteerd en bv alcoholverslaving niet, dat terwijl de schadelijke gevolgen van roken direct zijn. Hoe je het ook wendt of keert, het is en blijft asociaal gedrag.

Ik snap nog steeds niet dat rokers beweren dat roken een significante bijdrage levert aan de hemeltergende term 'gezelligheid', roken wordt voornamelijk gedaan uit verveling, niks meer dan bezigheidstherapie. De desinteresse straalt er van af.

Er zit een verschil tussen iemand die vijf biertjes opheeft en iemand die vijf biertjes opheeft. Roken benevelt het bewustzijn niet.




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2008 21:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 juli 2008 21:23 schreef Audiophile het volgende:
Er zit een verschil tussen iemand die vijf biertjes opheeft en iemand die vijf biertjes opheeft. Roken benevelt het bewustzijn niet.


Waarom rookt men dan? Omdat het "lekker" is? Is dat dan niet een beneveling van andere zenuwen?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-07-2008 21:25 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 4 juli 2008 21:23 schreef Audiophile het volgende:
Er zit een verschil tussen iemand die vijf biertjes opheeft en iemand die vijf biertjes opheeft.


Er zit ook een verschil tussen iemand die vijf sigaretten opheeft en iemand die vijf sigaretten opheeft, wat is je punt?

Edit: Tenzij het dezelfde is natuurlijk, maar dat geld ook voor biertjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 04-07-2008 21:28]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-07-2008 21:25 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 4 juli 2008 21:23 schreef Audiophile het volgende:
Er zit een verschil tussen iemand die vijf biertjes opheeft en iemand die vijf biertjes opheeft.


Oh ja?

[edit]Roken stinkt. Punt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 04-07-2008 21:26]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-07-2008 21:30 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Vijf biertjes en vijf peuken, u snapt me wel, ik neem nog een bak koffie denk ik, ben er niet bij met mijn hoofd

Nee, maar het grootste verschil is dat je nog wel veilig kan functioneren nadat je gerookt hebt en met alcoholische dranken wordt dat een stukje moeilijker.

Dat bedoelde ik.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2008 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ah ok, als de korte termijn gevolgen maar niet erg zijn he


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-07-2008 21:32 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 juli 2008 21:24 schreef Jenje het volgende:
Waarom rookt men dan? Omdat het "lekker" is? Is dat dan niet een beneveling van andere zenuwen?
Nee, tenzij smaak en voorkeur een zenuw is.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-07-2008 21:33 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 juli 2008 21:25 schreef Mark het volgende:
Oh ja?

[edit]Roken stinkt. Punt.
Dat hoor je mij ook niet ontkennen.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-07-2008 21:35 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 4 juli 2008 21:30 schreef Audiophile het volgende:
Nee, maar het grootste verschil is dat je nog wel veilig kan functioneren nadat je gerookt hebt en met alcoholische dranken wordt dat een stukje moeilijker.

Dat bedoelde ik.


Wat ik bedoelde is dat een ander persoon direct schade ondervindt als iemand naast hem rookt, met alcoholverslaving alleen indirect op de lange termijn.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-07-2008 21:37 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ja, maar da's niet te zien, en het is eigenlijk belachelijk dat dat zo zwaar meetelt bij de meeste mensen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2008 21:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 juli 2008 21:37 schreef Audiophile het volgende:
Ja, maar da's niet te zien, en het is eigenlijk belachelijk dat dat zo zwaar meetelt bij de meeste mensen.
Omdat anderen mensen ziek worden van de verslaving van een groep mensen ...... dodelijk ziek ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-07-2008 22:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 juli 2008 21:24 schreef Jenje het volgende:
Waarom rookt men dan? Omdat het "lekker" is? Is dat dan niet een beneveling van andere zenuwen?


quote:
Nicotine is een stof die niet van nature in het lichaam voorkomt. Het is afkomstig uit de bladeren van de tabaksplant, waar het als natuurlijk insecticide lijkt te werken. Nicotine lijkt wel heel erg op een andere stof die wel van nature in het lichaam voorkomt: acethylcholine.

Acethylcholine is bij zeer veel verschillende processen in het brein betrokken, en de receptoren voor dit boodschappermolecuul zijn dan ook overal in de hersenen te vinden. Een deel van de acethylcholine-receptoren is ook gevoelig voor nicotine en deze worden daarom ook wel nicotine-receptoren genoemd. Het zijn receptoren die heel snel reageren als er een molecuul aan bindt. De nicotine-receptoren zorgen voor presynaptische modulatie: dat betekent dat ze de afgifte van andere neurotransmitters moduleren.

Omdat de acethylcholine-receptoren door het hele brein verspreidt zijn, is het effect ervan heel gevarieerd. In de delen van de hersenen waar veel dopamine-producerende zenuwcellen zitten, zorgt nicotine bijvoorbeeld voor een verhoogde afgifte van dopamine. Daar zit hem meteen ook het verslavende karakter in: alle verslavende stoffen grijpen aan op het dopamine-systeem. Meer dopamine brengt ons blijkbaar in een staat van euforie.

Er zijn verschillende subtypes van de nicotine-receptoren. De alfa-7 receptor die een rol lijkt te spelen bij schizofrenie is er één van.


Hmm daar zit wel wat in ja, maar echt euforisch word ik niet van roken.

Een groot deel van het effect en verslaving zit ook in de ademhalingstechniek die je rustiger maakt, en de pauze die je ervoor neemt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-07-2008 22:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oftewel, stoppen zou dus a walk in the park zijn, als je jezelf ontspannende ademtechnieken aanleert?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-07-2008 22:12 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Oh? Ik kreeg juist altijd wat last bij het roken van een versnelde hartslag, helemaal erg als ik een joint rookte.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-07-2008 22:13 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 4 juli 2008 22:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Oh? Ik kreeg juist altijd wat last bij het roken van een versnelde hartslag, helemaal erg als ik een joint rookte.


Rare zin hehe.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-07-2008 22:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is weer het effect van de nicotine, maar de ademhalingstechniek is weer rustgevend, ik weet niet wat het meeste telt. Maar ik heb het gevoel dat de ademhalingstechniek ook deel van de verslaving is.

@ jenje: Nee dan ben je nog niet van je nicotine verslaving af, maar helpt wel voor de andere effecten van de rookverslaving.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-07-2008 22:16 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 juli 2008 22:13 schreef Lionheart het volgende:
Rare zin hehe.


Hij komt dan ook van mij af.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-07-2008 22:51 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 4 juli 2008 22:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Oh? Ik kreeg juist altijd wat last bij het roken van een versnelde hartslag, helemaal erg als ik een joint rookte.


Dat is normaal.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-07-2008 22:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 juli 2008 22:51 schreef Schaep het volgende:
Dat is normaal.


Voor mij op een gegeven moment absoluut de reden om te stoppen met blowen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-07-2008 22:54 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 4 juli 2008 22:52 schreef De Tegenpartij het volgende:
Voor mij op een gegeven moment absoluut de reden om te stoppen met blowen.


Voor mij ook één van de redenen, over last van mijn maag na het drinken maak ik me niet snel zorgen, maar je hart voelt toch een stuk kwetsbaarder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen