IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon Vorige pagina | Volgende pagina
Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 30-03-2004 9:55 by Aeolus Profiel van Aeolus

quote:
Op 29 maart 2004 17:52 schreef Y Draig Goch het volgende:
Ben ik de enige die het oude & het nieuwe werk van Satyricon erg goed vind?

Geen enkel album is vergelijkbaar en ieder album is sterk op een afzonderlijke manier. Dat is wat deze band in mijn ogen meesterlijk maakt.

Mijn persoonlijke favoriet blijft toch, ookal delen weinigen volgens mij deze mening, Rebel Extravaganza. De onvoorstelbaar snelle drums van Frost en de kille sfeer die deze cd meebrengt vind ik geweldig.


Ben het met je eens, ik vind alle Satyricon platen stuk voor stuk meesterwerken. Inclusief Volcano en zeker niet te vergeten: Rebel Extravaganza.

HAVOC VULTURE


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 30-03-2004 10:32 by Wolveken Profiel van Wolveken

De eerste 2 en laatste 2 Satyricon albums, met Nemesis Devina als overgangsfase, braken een totaal andere sfeer uit. Gaande van duistere mythologische, in de middeleeuwen gewortelde sferen naar industriële kilte en verval. En aangezien ik met deze laatste totaal geen affiniteit heb, vind ik Rebel Extravaganza en Volcano bijzonder kut. Die "nieuwe", en volgens mij erg vergankelijke en mode afhankelijke, sound wordt ook bijzonder overhyped door het Moonfog label.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Slave to Darkness
Usericon van Slave to Darkness
Posted 30-03-2004 11:18 by Slave to Darkness Profiel van Slave to Darkness

quote:
Op 30 maart 2004 7:30 schreef spectre het volgende:
hehe, eindelijk... Rebel Extravaganza is een meesterwerk, en die nieuwe haalt dat niveau bij langena niet, laat staan de oude werken.


hier kan ik me totaal niet in vinden, het gaat toch uiteindelijk om de sfeer en om hoe lekker de plaat wegluisterd en dat is bij DMT en vooral Nemesis Devina zeker het geval.
Ik ga echt geen cd opzetten om hem keer op keer te gaan analyseren en alleen wat naar
"het niveau" luisteren, dan gaat de muziek je totaal voorbij.

Rebel vind ik opzich nog best een lekkere plaat met ook redelijk wat sfeer maar die laatste kan me geen enkel moment weten te boeien


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-03-2004 17:25 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 30 maart 2004 10:32 schreef Wolveken het volgende:
De eerste 2 en laatste 2 Satyricon albums, met Nemesis Devina als overgangsfase, braken een totaal andere sfeer uit. Gaande van duistere mythologische, in de middeleeuwen gewortelde sferen naar industriële kilte en verval. En aangezien ik met deze laatste totaal geen affiniteit heb, vind ik Rebel Extravaganza en Volcano bijzonder kut. Die "nieuwe", en volgens mij erg vergankelijke en mode afhankelijke, sound wordt ook bijzonder overhyped door het Moonfog label.


quote:
Op 30 maart 2004 11:18 schreef Slave to Darkness het volgende:
hier kan ik me totaal niet in vinden, het gaat toch uiteindelijk om de sfeer en om hoe lekker de plaat wegluisterd en dat is bij DMT en vooral Nemesis Devina zeker het geval.
Ik ga echt geen cd opzetten om hem keer op keer te gaan analyseren en alleen wat naar
"het niveau" luisteren, dan gaat de muziek je totaal voorbij.

Rebel vind ik opzich nog best een lekkere plaat met ook redelijk wat sfeer maar die laatste kan me geen enkel moment weten te boeien


ik zelf denk dat die eerste sound meer een modehype is... aangezien er talloze bandjes zijn die dit kopiëren of gekopiëerd hebben.

"the straight edge Black Metal people" who think they like extreme music but really only want to hear things that they can easily identify and feel comfortable with) spread the word that this album was some sort of electronic, or industrial sound album. Needless to say, for those who know it, it’s the most Black Metal album we’ve ever made"



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 30-03-2004 17:56 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 30 maart 2004 7:30 schreef spectre het volgende:
hehe, eindelijk... Rebel Extravaganza is een meesterwerk, en die nieuwe haalt dat niveau bij langena niet, laat staan de oude werken.


Zoals ik al zei vind ik al het werk weinig vergelijkbaar, ook qua niveau. Iedere cd is sterk op een andere manier. Het is daarom meer een kwestie van smaak welke cd favoriet is.

Volcano vind ik zelf nog wel het minste album, dan heb ik liever het oudere werk. Op de één of andere manier vind ik die cd wat minder 'extreem'. De cd heeft wel sterke punten, maar vind ik het geen sterk geheel.

Maar darentegen zijn de nummers van Volcano live wel ontzettend tof om te horen op de één of andere manier en vind ik Mental Mercury één van de beste nummers van Satyricon.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Heerscher_5
Usericon van Heerscher_5
Posted 30-03-2004 20:23 by Heerscher_5 Profiel van Heerscher_5

Ik kan ook alle Satyricon platen apprecieren. Nemesis Devina is wel mijn favoriet, maar Dark Medieval Times, The Forest Is My Throne(ondanks het geluid), Volcano, ... kan ik ten zeerste apprecieren.


BMM IS GAY!


' '
Usericon van ' '
Posted 31-03-2004 0:22 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Al die mini-cd's kun je toch niet serieus nemen man? De full-lenght's zijn op Rebel Extravaganza wel allemaal gaaf trouwens.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 31-03-2004 9:20 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 30 maart 2004 17:25 schreef spectre het volgende:
ik zelf denk dat die eerste sound meer een modehype is... aangezien er talloze bandjes zijn die dit kopiëren of gekopiëerd hebben.

"the straight edge Black Metal people" who think they like extreme music but really only want to hear things that they can easily identify and feel comfortable with) spread the word that this album was some sort of electronic, or industrial sound album. Needless to say, for those who know it, it’s the most Black Metal album we’ve ever made"




Als ze het zelf genoeg herhalen zal iedereen het wel geloven zeker (mwohaha )? Ik heb ook op geen moment gezegd dat noch Volcano noch Rebel Extravagaza geen black metal was. Ik duidde gewoon de totaal andere sfeer aan en dat kan zeker niet ontkend worden.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2004 11:09 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 maart 2004 9:20 schreef Wolveken het volgende:
Als ze het zelf genoeg herhalen zal iedereen het wel geloven zeker (mwohaha )? Ik heb ook op geen moment gezegd dat noch Volcano noch Rebel Extravagaza geen black metal was. Ik duidde gewoon de totaal andere sfeer aan en dat kan zeker niet ontkend worden.
maar het idee dat die sound een modehype is, is totaal krankjorum, denk je niet? . Kijk dat jij niet van dat soort houdt... ik kan daar inkomen, maar het afdoen als een hype en modieus vindt ik enigzins onzin. Nee laten we met z'n allen dezelfde muziek gaan maken en stop met experimenteren.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 31-03-2004 11:25 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 31 maart 2004 11:09 schreef spectre het volgende:
maar het idee dat die sound een modehype is, is totaal krankjorum, denk je niet? . Kijk dat jij niet van dat soort houdt... ik kan daar inkomen, maar het afdoen als een hype en modieus vindt ik enigzins onzin. Nee laten we met z'n allen dezelfde muziek gaan maken en stop met experimenteren.


Ik zei dus dat het ge-hyped wordt door Moonfog en daar blijf ik bij. Quasi alle bands worden, zeker wat image betreft, 'geprocessed' (om maar in hun termen te spreken) naar hetzelfde formaat. Ik ben het persoonlijk ook wat beu steeds te moeten horen hoe "revolutionair" en "vernieuwend" die bands wel niet zijn om vervolgens te ontdekken dat het vaak niet meer gaat om wat extra samples gestuwd door een modernere productie. De laatste staaltjes van hun photoshop kunnen worden meestal ook niet achterwege gelaten.

Ik sta zeker open voor een experimentele sound maar dan eerder op de manier van bands zoals Lunar Aurora of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 31-03-2004 11:26]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2004 11:29 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 maart 2004 11:25 schreef Wolveken het volgende:
Ik ben het persoonlijk ook wat beu steeds te moeten horen hoe "revolutionair" en "vernieuwend" die bands wel niet zijn om vervolgens te ontdekken dat het vaak niet meer gaat om wat extra samples gestuwd door een modernere productie. De laatste staaltjes van hun photoshop kunnen worden meestal ook niet achterwege gelaten.

hahaha, extra samples.... ok als jij er zo over denkt, einde discussie... en wat is er trouwens mis met een mooie hoes?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-03-2004 11:45 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Hoewel ik zowel oude als nieuwe satyricon gaaf vind ben ik het wel absoluut eens met het commentaar op Moonfog. Disiplin werd ook als vernieuwend aangedragen terwijl dat eigenlijk niks meer is dan een iets trashier versie van nieuwe Satyricon. Wel een gave band dat zeker, maar niet erg vernieuwend. Ben benieuwd of de nieuwe gehenna cd ook verder richting het geluid gaat van de andere bands, hoop het eerlijk gezegd niet, want die bands daar beginnen veel te veel op elkaar te lijken


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 31-03-2004 11:49 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 31 maart 2004 11:45 schreef Vlkodlak het volgende:
Hoewel ik zowel oude als nieuwe satyricon gaaf vind ben ik het wel absoluut eens met het commentaar op Moonfog. Disiplin werd ook als vernieuwend aangedragen terwijl dat eigenlijk niks meer is dan een iets trashier versie van nieuwe Satyricon. Wel een gave band dat zeker, maar niet erg vernieuwend. Ben benieuwd of de nieuwe gehenna cd ook verder richting het geluid gaat van de andere bands, hoop het eerlijk gezegd niet, want die bands daar beginnen veel te veel op elkaar te lijken


Voila, heb ook dat gevoel.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-03-2004 11:53 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik denk dat het commentaar op Moonfog niet helemaal terecht is.De bands die hun geluid blijven ontwikkelen in een moderner jasje blijven bij dat label.Overige bands die verdwijnen daar uiteindelijk toch.Het moet bij de bands gezocht worden en niet bij het label.De bands maken nog altijd de muziek en niet de labels.
Het is inderdaad wel zo dat de meeste Moonfog bands tegenwoordig allemaal gelijk klinken.
Khold was een uitzondering maar die zijn omdertussen weg en zitten nu bij Candlelight Records.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-03-2004 11:57 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 maart 2004 11:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik denk dat het commentaar op Moonfog niet helemaal terecht is.De bands die hun geluid blijven ontwikkelen in een moderner jasje blijven bij dat label.Overige bands die verdwijnen daar uiteindelijk toch.Het moet bij de bands gezocht worden en niet bij het label.De bands maken nog altijd de muziek en niet de labels.
Het is inderdaad wel zo dat de meeste Moonfog bands tegenwoordig allemaal gelijk klinken.
Khold was een uitzondering maar die zijn omdertussen weg en zitten nu bij Candlelight Records.


Ben ik het wel met je over eens. Ik doelde eigenlijk op het feit dat ondanks dat er weer een gelijk klinkende plaat wordt uitgepoept of een gelijk klinkende band wordt getekend, deze telkens door Moonfog en anderen, naar mijn mening onterecht, als vernieuwend wordt bestempeld.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 31-03-2004 12:04 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 31 maart 2004 11:53 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik denk dat het commentaar op Moonfog niet helemaal terecht is.De bands die hun geluid blijven ontwikkelen in een moderner jasje blijven bij dat label.Overige bands die verdwijnen daar uiteindelijk toch.Het moet bij de bands gezocht worden en niet bij het label.De bands maken nog altijd de muziek en niet de labels.
Het is inderdaad wel zo dat de meeste Moonfog bands tegenwoordig allemaal gelijk klinken.
Khold was een uitzondering maar die zijn omdertussen weg en zitten nu bij Candlelight Records.


Uiteraard begint het bij de bands maar een label als Moonfog heeft zich duidelijk naar voren geschoven als stuwende kracht voor die 'stroming'. Het is ook Moonfog die de promotie er rond doet, enz. Vandaar mijn hyperig gevoel. Maar goed, misschien gaan we teveel in de richting van smaak i.p.v. waarheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 31-03-2004 12:05]


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-03-2004 12:30 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 31 maart 2004 11:57 schreef Vlkodlak het volgende:
Ben ik het wel met je over eens. Ik doelde eigenlijk op het feit dat ondanks dat er weer een gelijk klinkende plaat wordt uitgepoept of een gelijk klinkende band wordt getekend, deze telkens door Moonfog en anderen, naar mijn mening onterecht, als vernieuwend wordt bestempeld.


Goh, en ik dacht altijd nog wel dat het een belangrijke taak van een label was om zijn bands te promoten en te hypen.

Lijkt mij dat Moonfog gewoon zijn werk doet.

Ik ben het trouwens ook oneens met Wolveken's opmerking dat Satyricon's 'vernieuwing' slechts bestaat uit hier en daar een extra sampletje erin flikkeren. Progressie is ook de durf om gebruik te maken van nieuwe technische mogelijkheden, net zo hard als veranderen van speelstijl of elementen ervan. Ik krijg de laatste tijd erg het idee dat BM die niet meer klinkt zoals '89-'95 per definitie als pretentieuze pingelarij wordt bestempeld. Slechte produktie is ook niet per definitie 'Kunst'.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 31-03-2004 12:43 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 31 maart 2004 12:30 schreef Mark het volgende:
Goh, en ik dacht altijd nog wel dat het een belangrijke taak van een label was om zijn bands te promoten en te hypen.

Lijkt mij dat Moonfog gewoon zijn werk doet.

Ik ben het trouwens ook oneens met Wolveken's opmerking dat Satyricon's 'vernieuwing' slechts bestaat uit hier en daar een extra sampletje erin flikkeren. Progressie is ook de durf om gebruik te maken van nieuwe technische mogelijkheden, net zo hard als veranderen van speelstijl of elementen ervan. Ik krijg de laatste tijd erg het idee dat BM die niet meer klinkt zoals '89-'95 per definitie als pretentieuze pingelarij wordt bestempeld. Slechte produktie is ook niet per definitie 'Kunst'.


'Slechte productie', de dooddoener van de eeuw. Je vernauwt het thema nu tot een pure zwart/wit discussie. Mijn opmerking over de nieuwe sound was uiteraard ook lichtjes sarcasistsch bedoeld. En tja, de 'durf' om nieuwe technologische mogelijkheden in te brengen, heh. Wel bij de meeste Moonfog bands, en ik heb ze weldegelijk beluisterd en gekocht (en weer verkocht), heb ik de indruk dat die 'progressie' eerder een must is ipv natuurlijke evolutie.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-03-2004 12:55 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 maart 2004 12:30 schreef Mark het volgende:
Goh, en ik dacht altijd nog wel dat het een belangrijke taak van een label was om zijn bands te promoten en te hypen.

Lijkt mij dat Moonfog gewoon zijn werk doet.



Naar mijn mening gaat dit alleen maar ten koste van hun geloofwaardigheid ik heb nu als ik zo'n bericht lees gelijk zoiets van "ja, ja heel vernieuwend zal wel weer hetzelfde klinken als de rest ".

Lijkt me dus niet de beste manier om je bands te promoten, maar goed blijkbaar zijn er genoeg mensen die het wel gelijk slikken, dus misschien heb je wel gelijk.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-03-2004 13:33 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 31 maart 2004 12:55 schreef Vlkodlak het volgende:
Naar mijn mening gaat dit alleen maar ten koste van hun geloofwaardigheid ik heb nu als ik zo'n bericht lees gelijk zoiets van "ja, ja heel vernieuwend zal wel weer hetzelfde klinken als de rest ".

Hier heb je wel gelijk in hoewel het uiteraard voor de kopers van zulke albums wel meteen duidelijk is in welke stijl ze de muziek moeten zoeken.Ipv allerlei wazige omschrijvingen die proberen de muziek te beschrijven kan het dus op een eenvoudige manier gebeuren...en zo doet Moonfog het dus.Bij zulke reclame campagnes weet je meteen waar je de band muzikaal moet zoeken.Kijk naar Disciplin bv.Die band wist iedreen te plaatsen ondanks dat nog (bijna) niemand die band gehoord had.Duidelijk dus een geval van goede promotie voor zo'n band.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-03-2004 13:48 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 maart 2004 13:33 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hier heb je wel gelijk in hoewel het uiteraard voor de kopers van zulke albums wel meteen duidelijk is in welke stijl ze de muziek moeten zoeken.Ipv allerlei wazige omschrijvingen die proberen de muziek te beschrijven kan het dus op een eenvoudige manier gebeuren...en zo doet Moonfog het dus.Bij zulke reclame campagnes weet je meteen waar je de band muzikaal moet zoeken.Kijk naar Disciplin bv.Die band wist iedreen te plaatsen ondanks dat nog (bijna) niemand die band gehoord had.Duidelijk dus een geval van goede promotie voor zo'n band.


Ja dat is zo, maar heeft dat niet meer te maken met het feit dat de naam de Moonfog eraan verbonden wordt, dan met de door Moonfog gebruikte omschrijvingen?

Ben het wel met je eens trouwens dat een eenvoudige beschrijving vaak een stuk meer zegt dan die wazige omschrijvingen die je soms tegenkomt, waar het naar drie regels nog steeds alle kanten op kan met de muziek . Wat dat betreft doet Moonfog het niet onaardig. Alleen moet je wel weten dat vernieuwing staat voor: "ongeveer hetzelfde geluid als ander bands op Moonfog"


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-03-2004 22:31 by spectre Profiel van spectre

volgens mij is het helemaal niet waar dat er reclame is gemaakt alszijnde Disiplin vernieuwend zou zijn of niet. Het heeft gewoon de Moonfof sound, das wel waar... maar of dat nou vernieuwend te noemen is???

"Our music is based on old school black metal with inspiration from thrash and death metal," snarls chief disciplinarian, General K. "The band's main influences range from Darkthrone, Celtic Frost, Satyricon, Thorns, Neurosis, Venom, Metallica, Slayer, Emperor and Aborym.

trouwens dat Khold er weg is is erg vreemd, en valt me koud op me dak... weet je de reden ook Hub?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 31-03-2004 22:32]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-04-2004 10:14 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

De reden van vertrek weet ik niet maar ik heb wel een interview verstuurd naar Sarke voor Vampire...hopelijk doet hij het daar toelichten.
De website van Khold is trouwens ook vernieuwd...www.khold.com


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 01-04-2004 12:59 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 maart 2004 22:31 schreef spectre het volgende:
volgens mij is het helemaal niet waar dat er reclame is gemaakt alszijnde Disiplin vernieuwend zou zijn of niet. Het heeft gewoon de Moonfof sound, das wel waar... maar of dat nou vernieuwend te noemen is???

"Our music is based on old school black metal with inspiration from thrash and death metal," snarls chief disciplinarian, General K. "The band's main influences range from Darkthrone, Celtic Frost, Satyricon, Thorns, Neurosis, Venom, Metallica, Slayer, Emperor and Aborym.



Boven dat stukje staat op de Moonfog site bijvoorbeeld ook dit:

"Plucked from obscurity on the strength of a demo that impressed Satyricon frontmant, Satyr at once through sheer originality,"

"When I heard their first demo, I, as a musician, knew that there was something different about those guys," offers Satyr

en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden. Het ging me trouwens niet per se om Disiplin, maar het is er wel weer een voorbeeld van.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 02-04-2004 15:56 by lykle_wolfheart Profiel van lykle_wolfhearthttp://www.gothtronic.com

Ik heb er absoluut geen problemen mee als een band een professionelere productie krijgt of wat industrial invloeden in de muziek verwerkt, integendeel zelfs, maar Rebel Extravaganza vind ik behoorlijk chaotisch klinken, zonder dat er echt sterke nummers opstaan en Volcano glijdt rustig langs me heen zonder ook maar enige indruk achter te laten. Nemesis Divina en sommige nummers van The Shadowthrone maken een stuk meer indruk op mij, met name vanwege de sfeer en de in mijn ogen sterkere nummers. Dark Medieval Times vind ik dan weer gewoon ondergeproduceerde teringherrie...


no text supplied


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen