IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon Vorige pagina | Volgende pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 28-05-2006 2:02 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

ze staan op graspop op vrijdag 23 juni



Faustian Spirit of the Earth


lily_
Usericon van lily_
Posted 28-05-2006 14:07 by lily_ Profiel van lily_

quote:
Op 28 mei 2006 2:02 schreef cataclysm child het volgende:
ze staan op graspop op vrijdag 23 juni



Ja weet ik, maar er is een zeer grote kans dat ik er dan niet ben.. Bovendien wilt niemand van mijn vriendenkring mee naar Graspop omdat ze niet zo into metal zijn..

Ze moeten gewoon gaan touren en het liefst meerdere concerten doen in Nederland...
(En als het kan ook in een klein zaaltje want dan is het geluid meestal niet zo bagger. Dat ik er dan misschien voor moet reizen vind ik niet erg. )


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 28-05-2006 14:17 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Satyricon was tijdens de tour van Volcano erg gaaf, dus ik zou ze ook graag nog eens live zien. Bij voorkeur in de Metropool uiteraard. Volgens mij doen de nummers van Now diabolical het live ook erg goed


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-05-2006 15:23 by spectre Profiel van spectre

Dat was het bewijs dat Metropool wel degelijk goed geluid kan hebben


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 28-05-2006 15:26 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 28 mei 2006 15:23 schreef spectre het volgende:
Dat was het bewijs dat Metropool wel degelijk goed geluid kan hebben

Ik heb toch regelmatig concerten in de Metropool meegemaakt waar het geluid ook bijzonder goed was en iig een heeel stuk beter dan gemiddeld in Atak.


lily_
Usericon van lily_
Posted 28-05-2006 17:50 by lily_ Profiel van lily_

quote:
Op 28 mei 2006 14:17 schreef Vlkodlak het volgende:
Satyricon was tijdens de tour van Volcano erg gaaf, dus ik zou ze ook graag nog eens live zien. Bij voorkeur in de Metropool uiteraard. Volgens mij doen de nummers van Now diabolical het live ook erg goed


Waar had jij ze gezien met de Volcano tour? Metropool is in Hengelo he? Kom ik eigenlijk nooit want tis voor mij niet bepaald naast de deur...
Ik had een tijdje geleden wat gezien in de Melkweg, maar dat geluid was ernstig slecht. (De band boeide me ook niet, was met vrienden maar alsnog.)


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 29-05-2006 19:49 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 28 mei 2006 17:50 schreef lily_ het volgende:
Waar had jij ze gezien met de Volcano tour? Metropool is in Hengelo he? Kom ik eigenlijk nooit want tis voor mij niet bepaald naast de deur...
Ik had een tijdje geleden wat gezien in de Melkweg, maar dat geluid was ernstig slecht. (De band boeide me ook niet, was met vrienden maar alsnog.)


Satyricon speelde tijdens de Volcano-tour ook in de Melkweg. Geluid was toen erg goed; sterker nog - het optreden was één van de gaafste die ik ooit gezien heb.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-05-2006 19:50 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 mei 2006 11:27 schreef zillah-morte het volgende:
Rebel ken ik niet. Heb hem niet, misschien ooit eens gehoord, maar kan het me niet heugen.
Vind het oudere werk gaaf.
Zit echt sfeer in.

Ik hou ook van het oude werk, en wat die sfeer betreft, hebben ze dit nu, vooral met het laatste nummer To the Mountains, toch weer mooi kunnen evenaren vind ik. Bijna.. hypnotiserend... mmm...
Het was alweer een tijdje geleden dat ik een cd op eindeloze repeat heb kunnen zetten..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-05-2006 20:05 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Vandaag Rebel Extravaganza nog maar weer eens een kans gegeven, maar hoewel ik hem minder irritant vond dan in mijn herinnering, blijf ik het toch een bijzonder saaie plaat vinden in vergelijking met de albums die voor en na dit album zijn uitgekomen .


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2006 20:16 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-05-2006 20:20 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

+1

Heb Rebel Extravaganza verkocht voor 2 pils, vond er echt geen fuck aan.

Doe mij maar Dark Medieval Times.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 29-05-2006 20:23 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Ik vind Rebel vet


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2006 20:25 by spectre Profiel van spectre

Tja, dat vind ik dan weer een zaadplaat.. saaie riffs, blije keyboards.. kutproductie en een idiote hoes, bah. RE heeft geweldige songstructuren, riffs, drums, themathiek, zieke sfeer noem het allemaal maar op. Voor mij 1 van de beste BM werken ooit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 29-05-2006 20:27 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Rebel is wat mij betreft nog steeds het hoogtepunt van Satyricon.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2006 20:35 by spectre Profiel van spectre

Een hoogtepunt in moderne BM zelfs. Ik heb die plaat onlangs zelfs voor de 2de keer aangeschaft (was het maar voor 2pils ) want mijn versie was helemaal kapotgedraaid en deed het amper nog.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 29-05-2006 20:37 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Voor 7 euro heb je een derde exemplaar.



spectre
Usericon van spectre
Posted 29-05-2006 21:01 by spectre Profiel van spectre

Als deze ook weer 6 jaar mee is gegaan geef ik je wel een belletje wim

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-05-2006 21:01]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 29-05-2006 21:03 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 29 mei 2006 20:25 schreef spectre het volgende:
Tja, dat vind ik dan weer een zaadplaat.. saaie riffs, blije keyboards.. kutproductie en een idiote hoes, bah. RE heeft geweldige songstructuren, riffs, drums, themathiek, zieke sfeer noem het allemaal maar op. Voor mij 1 van de beste BM werken ooit.


+1 hehe.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-05-2006 21:07 by Wolveken Profiel van Wolveken

quote:
Op 29 mei 2006 20:20 schreef nuclearwarfare het volgende:
+1

Heb Rebel Extravaganza verkocht voor 2 pils, vond er echt geen fuck aan.

Doe mij maar Dark Medieval Times.


Idem hier. Blij dat ik van Rebel af ben wat was me dat een geforceerde boel.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-05-2006 21:15 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 29 mei 2006 20:25 schreef spectre het volgende:
Tja, dat vind ik dan weer een zaadplaat.. saaie riffs, blije keyboards.. kutproductie en een idiote hoes, bah.


hehe die laatste twee punten moet ik je in ieder geval gelijk in geven. Als ik me niet vergis was op deze plaat ook de bas naar extreem links en rechts gemixt (voor een extra iel en vluchtig geluid waarschijnlijk ). De keyboards vind ik nou niet bepaald blij die zijn juist wel goed gebruikt, daarbij staan er naar mijn mening toch ook wel een aantal erg gave riffs op, terwijl ik juist bij Rebel extravanganze de gave riffs en de lekker lopende songs mis.

quote:
RE heeft geweldige songstructuren, riffs, drums, themathiek, zieke sfeer noem het allemaal maar op. Voor mij 1 van de beste BM werken ooit.


De drums en de sfeer zijn wel dik in orde maar ik vind juist de riffs en de songstructuren aanzienlijk minder. Een aantal nummers duren ook veel te lang, waardoor ze mij sterk gaan irriteren. Daarbij klinken sommige nummers mij teveel als een riffsalad dan als echte nummers.


[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 29-05-2006 21:16]


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 30-05-2006 19:49 by Gorath Profiel van Gorath

Wat een kenners... Als je extreem links én extreem rechts pant, staat het dan in principe niet centraal? :S


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 19:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 mei 2006 19:49 schreef Gorath het volgende:
Wat een kenners... Als je extreem links én extreem rechts pant, staat het dan in principe niet centraal? :S


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 30-05-2006 21:56 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 30 mei 2006 19:49 schreef Gorath het volgende:
Wat een kenners... Als je extreem links én extreem rechts pant, staat het dan in principe niet centraal? :S


In principe lijkt dat zo maar het maakt in de mix toch wel uit. Wat ik me er van herinner was het overigens ook niet zo gepanned zoals veel gitaren gepanned staan (dus links 45 graden en rechts 45 graden), maar zo dat ik alleen met de koptelefoon een bas kon horen die ergens in de verte aan de extreem linker en rechter kant stond. Het zal dus wel een combinatie van reverb en stereo panning of een stereo expander zijn, wat dit effect geeft. Ik zal het binnenkort nog eens luisteren, wellicht dat ik het dan beter kan omschrijven. Het kan wezen dat ik toch met een andere cd in de war ben, maar volgens mij was het deze.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 31-05-2006 10:37]


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 31-05-2006 11:16 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Ik vind het vrij nutteloos om de productie van de eerste Satyricon plaat te gaan analiseren. Ik denk dat jullie er nu meer over zeggen dan dat Satyricon er toen zo doelbewust mee bezig geweest is.


don't mistake lack of talent for genius


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-05-2006 11:25 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 mei 2006 11:16 schreef NecroNoud het volgende:
Ik vind het vrij nutteloos om de productie van de eerste Satyricon plaat te gaan analiseren. Ik denk dat jullie er nu meer over zeggen dan dat Satyricon er toen zo doelbewust mee bezig geweest is.


hehe dat zal inderdaad wel zo wezen gezien het eindresultaat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen