IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon Vorige pagina | Volgende pagina
Gorath
Usericon van Gorath
Posted 31-05-2006 14:59 by Gorath Profiel van Gorath

Ik vind de laatste productioneel niet zo speciaal eigenlijk en inferieur aan Volcano. Die had vooral een speciale productie, luister maar eens naar de basdrum...


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2006 15:01 by spectre Profiel van spectre

Ik ben juist dol op die organische sound van ND, niet dat de productie van Volcano minder is of beter. Ik vind deze productie de best passende voor ND


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-05-2006 15:42 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Ik vind het juist wel tof dat ze weer wat nieuws hebben geprobeerd met de sound. Ik vind alleen de drums soms iets te droog.


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 31-05-2006 15:51 by astathica Profiel van astathicahttp://www.myspace.com/astathica

lekker droog juist. het klinkt eindelijk weer eens als een echt drumstel.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2006 15:54 by spectre Profiel van spectre

Precies! Waar veel bands tegenwoordig meer als een computer klinken is dit een verademing. Als ik bv (ik hou het bij dezelfde drummer) naar de laatse 1349 luister dan baal ik echt van die kick sound.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 31-05-2006 16:35 by astathica Profiel van astathicahttp://www.myspace.com/astathica

inderdaad, dat is ook één van mijn grootste bezwaren tegen bands als Hate Eternal, waarbij alles zó overtriggered is dat het klinkt alsof er een spast een lepel in z'n klauwen gedouwd krijgt en loos gaat. mooiste voorbeelden van écht lekker klinkende drums vind ik Carpathian Forest's "Black Shining Leather", Old Man's Child's "The Pagan Prosperity" en Keep of Kalessin's "Reclaim" (om toch maar weer even op good old Frost terug te komen ).


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2006 16:39 by spectre Profiel van spectre

Ik snap heel goed waarom dat gebeurd, het is namelijk ogelovelijk moeilijk om snelle kicks te mixen in snelle harde metal muziek, daarom word er vaak gegrepen naar triggers. Ik persoonlijk hoor het liever iets minder duidelijk dan een irritant hoog in het geluid.. kwestie van goed mixen en EQ en compressie toepassen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-05-2006 16:41 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Triggers en een droog geluid zijn wel twee verschillende dingen . Dat "typewriter bassdrum" geluid en dergelijke ben ik ook geen groot fan van. Op de laatste satyricon had wat mij betreft wel wat meer reverb aan verschillende drumonderdelen mogen worden toegevoegd nu is het mij te droog.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 31-05-2006 16:43 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 31 mei 2006 16:39 schreef spectre het volgende:
Ik snap heel goed waarom dat gebeurd, het is namelijk ogelovelijk moeilijk om snelle kicks te mixen in snelle harde metal muziek, daarom word er vaak gegrepen naar triggers. Ik persoonlijk hoor het liever iets minder duidelijk dan een irritant hoog in het geluid.. kwestie van goed mixen en EQ en compressie toepassen


Helemaal mee eens


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 31-05-2006 17:12 by Meltdown Profiel van Meltdown

Een echt gaaf, verpletterend en bovenal organisch drumgeluid hoor je wat mij betreft op Bathory's eerste albums en daarmee ook meteen Immortal's Diabolical Fullmoon Mysticism. Wat aan de holle kant misschien, alsof het in een grot opgenomen is, maar wat klinkt het geweldig! En puur! Niks kutten in de studio, niks productie, gewoon goed rammen en dan klinkt het nog beter ook!

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 31-05-2006 17:13]


Jullie zijn allemaal negers!


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 31-05-2006 18:44 by Gorath Profiel van Gorath

quote:
Op 31 mei 2006 15:54 schreef spectre het volgende:
Precies! Waar veel bands tegenwoordig meer als een computer klinken is dit een verademing. Als ik bv (ik hou het bij dezelfde drummer) naar de laatse 1349 luister dan baal ik echt van die kick sound.


Een drumsound moet niet droog zijn om echt te klinken.

Ik sluit me overigens aan bij alle opmerkingen over een te klikkende kick sound. Een erg goed klinkende drum vind ik die op "The Eerie Cold".


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 31-05-2006 18:45 by Gorath Profiel van Gorath

quote:
Op 31 mei 2006 17:12 schreef Meltdown het volgende:
Een echt gaaf, verpletterend en bovenal organisch drumgeluid hoor je wat mij betreft op Bathory's eerste albums en daarmee ook meteen Immortal's Diabolical Fullmoon Mysticism. Wat aan de holle kant misschien, alsof het in een grot opgenomen is, maar wat klinkt het geweldig! En puur! Niks kutten in de studio, niks productie, gewoon goed rammen en dan klinkt het nog beter ook!


Inderdaad, die plaat heeft een ongelooflijke sfeer. Maar vergeet niet dat ietswat complexere muziek de ballen klinkt met zo een rommelig geluid.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 31-05-2006 22:51 by Meltdown Profiel van Meltdown

Da's waar, het is uitsluitend goed voor de minder technische stijlen. Wat niet wil zeggen dat die anderen een triggergeluid moeten hebben, liefst nooit van m'n leven.

Tenzij het toevallig bij het sfeertje hoort dat de band probeert neer te zetten, moet een goede drum altijd klinken alsof 'ie voor je neus wordt ingespeeld.


Jullie zijn allemaal negers!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 31-05-2006 22:54 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 31 mei 2006 17:12 schreef Meltdown het volgende:
Een echt gaaf, verpletterend en bovenal organisch drumgeluid hoor je wat mij betreft op Bathory's eerste albums en daarmee ook meteen Immortal's Diabolical Fullmoon Mysticism. Wat aan de holle kant misschien, alsof het in een grot opgenomen is, maar wat klinkt het geweldig! En puur! Niks kutten in de studio, niks productie, gewoon goed rammen en dan klinkt het nog beter ook!


nou en?


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 31-05-2006 22:58 by Meltdown Profiel van Meltdown

Homo in je pen.


Jullie zijn allemaal negers!


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 31-05-2006 23:01 by Meltdown Profiel van Meltdown

Nou heb ik je tuk.


Jullie zijn allemaal negers!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 01-06-2006 19:16 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

huhuh.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-07-2006 20:58 by Iskariot Profiel van Iskariot

Wil die Volcano naar mp3 omzetten voor op mijn mp3-speler, maar die tering Volcano heeft een kopieer beveiliging. Weet iemand hoe je die kan omzeilen?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-07-2006 21:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik heb hem geripped met Exact Audio Copy. Geen enkel probleem gehad en de files klinken prima.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-07-2006 16:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Wat vindt men nou zo goed aan 'Now, Diabolical'?
Owkej, hij's lekker catchy; Maar daar houdt het toch echt mee op. De plaat heeft geen gevoel, geen muziekale diepgang. Zeer oppervlakkig, veel te klinisch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 09-07-2006 16:24 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Nouja, het catchy gedeelte is er bij mij nu wel een keer af, de nummers boeien me ook al niet meer. Het was in het begin allemaal wel leuk en vernieuwend op één of andere manier. Maar nu luister ik hem eigenlijk niet meer.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-07-2006 16:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 juli 2006 16:24 schreef Borthulaz het volgende:
Nouja, het catchy gedeelte is er bij mij nu wel een keer af, de nummers boeien me ook al niet meer. Het was in het begin allemaal wel leuk en vernieuwend op één of andere manier. Maar nu luister ik hem eigenlijk niet meer.
Vernieuwend.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-07-2006 17:19 by Mikeee Profiel van Mikeee

1x geluisterd punt



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-07-2006 17:41 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

+1 en toen delete.



Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-07-2006 17:42 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 9 juli 2006 16:25 schreef kwelgeest het volgende:
Vernieuwend.


Voor een black-metalplaat vind ik het best vernieuwend. Vooral de rock-achtige opbouw van de nummers is toch op een manier die je verder niet hoort in black-metal.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen