IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satyricon Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 02-05-2006 11:15 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Misschien omdat 't een kut-recensie is?

http://www.zwaremetalen.com/recensie/6116.html


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-05-2006 11:21 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

t is amper een recensie


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 02-05-2006 12:11 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

Verwacht een andere/uitgebreidere versie die zeer binnenkort op de fp komt. Dit was even een noodoplossing, maar niet nodig. Daarom is 'ie weer offline gehaald.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-05-2006 12:13 by spectre Profiel van spectre

Mooi, want dit slaat nergens op


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-05-2006 12:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik vond het wel een ok recensie. Gedurfd in ieder geval om niet voor danwel de truenekrogrimkvlt danwel de satyriconisdemeesterdervernieuwingderblackmetal hoek te gaan. Verder wordt duidelijk gemaakt waar het volgens hem aan schort.

Iets uitgebreider, OK, dan staat de recensie echt op zich zelf, dat mist nu wat. Maar zoals hij er nu is is het ook volledig duidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 02-05-2006 12:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Abun_X
Usericon van Abun_X
Posted 02-05-2006 17:03 by Abun_X Profiel van Abun_X

quote:
Op 27 januari 2002 17:08 schreef humanator het volgende:
Black metal muziekanten zijn een uitstervend ras... zoals het vroeger was zal het nooit meer worden, de meeste bands die nu rond lopen kopieren van de meesters en doen dit erg slecht, verder zijn er uitwassen van commercie en gaat het meer om hoe true(eikels) en wat van kleding je er bij aan hoort te trekken. Satyricon echter is er vanaf het begin bij, heeft nooit gekopieerd, en altijd muzikale grenzen verlegd. Misschien zijn jullie het vergeten maar Satyricon heeft zowat de viking-metal ontdekt, waarna er talloze bands het zijn gaan na-apen. Ik vindt Nemisis Divina het sterkste vinking-metal album ter wereld, en dat geldt nog wel voor meer mensen.... Wat doet Satyricon na die release? Niet zoals iedereen zou hebben gedaan (in de zelfde stijl nog 30 albums uitpoepen) maar totaal van stijl veranderen, dat is lef hebben, stijl en ook muzikaal vakmansschap. Ik persoonlijk heb Rebel Extravaganza bovenin mijn toplijst van albums staan, en dat komt omdat dit album de rest van het gepeupel achter ver zich laat op muzikaal vlak (ja toch wel Dwaallicht, luister maar eens naar de drumpartijen, er zijn er niet veel die dit kunnen) en ook op artistiek vlak. Trouwens, Satyricon is zowat als enigste band in staat is om een mooie hoes, inlay en fotos voor elkaar krijgen, metalheads zijn gewoon conservatieve ouwe wijven. einde van dit bericht.


helemaal mee eens


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-05-2006 18:20 by spectre Profiel van spectre

behalve dan dat viking metal gedeelte hehe, ik bedoelde destijds natuurlijk de muzikale stijl op ND

*vroeger toen M. nog Dwaallicht was en Spectre nog Humanator, wat een tijd, zucht*

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 02-05-2006 18:23]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-05-2006 18:24 by mental Profiel van mental

Satyricon en viking metal. sinds wanneer is dat?????


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-05-2006 18:25 by mental Profiel van mental

oeps. moet eens leren gaan lezen hahahaha


Fuck the world and fuck you


Argh
Usericon van Argh
Posted 04-05-2006 23:51 by Argh Profiel van Argh

haha, wel debiel dat er nu ineens een positieve review staat, zijn negatieve reviews niet toegestaan ofzo? DAT slaat namelijk helemaal nergens op. In die vorige kon ik mezelf meer vinden dan in deze prijzende review..


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-05-2006 0:29 by spectre Profiel van spectre

Die vorige was geenzins een review


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 05-05-2006 13:29 by astathica Profiel van astathicahttp://www.myspace.com/astathica

quote:
Op 20 april 2006 17:07 schreef Hub de Gallier het volgende:
Vind de video nou niet echt geweldig om eerlijk te zijn.


ik vind 'm wel kek. t'is weer eens heel wat anders als "laten we in een bos gaan staan met achterlijke corpsepaint op en heel nep playbacken". goeie video.


www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-05-2006 11:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 mei 2006 0:29 schreef spectre het volgende:
Die vorige was geenzins een review
MWah, viel ook wel mee. De verwijzing naar wat ZM-users gezegd hebben ipv het zelf uiteen te zetten was misschien een zwaktebod. Iedereen wist dondersgoed waar het over ging, waardoor je het zelf prima in de context kon plaatsen. Ook erg dapper dat hij niet in het standaard vernieuwing=god of nekrokvlt=god idioom geplakt had en gewoon zijn mening gaf + overeenkomstig cijfer. Niet dat ik het daarmee eens was, maar ala.

Is het je weleens opgevallen dat zo'n alle cijfers van deze plaat ofwel een 9 ofwel een 5 zijn? Ik vond de 7,5 erg verfrissend


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 06-05-2006 14:48 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 4 mei 2006 23:51 schreef Argh het volgende:
haha, wel debiel dat er nu ineens een positieve review staat, zijn negatieve reviews niet toegestaan ofzo? DAT slaat namelijk helemaal nergens op. In die vorige kon ik mezelf meer vinden dan in deze prijzende review..


Die vorige review was door Deathlike Mike geschreven. Maar wegens gebrek aan tijd heb ik 'm overgenomen en helemaal herschreven. Want het gaat hier dus om twee verschillende meningen.

En of ik een cd een negatieve review geef maak ik natuurlijk zelf wel uit.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2006 10:55 by Mark Profiel van Mark

Ik vind "Now, diabolical" een absolute heersch-plaat.

De drum-partijen zijn bij tijden meeslepend, dan weer haast hypnotiserend of lekker smerig roffelend. De nummers zijn vrij simpel maar uitermate effectief. De hele plaat blijft ook kewalitatief op niveau, er zit geen nummer bij waar ik de neiging krijg om door te skippen. Misschien heeft het geen absolute uitspringers zoals sommige nummers op Volcano, maar de plaat als geheel vind ik een stuk constanter en samenhangend.

Het oude Satyricon werk blijft uiteraard meesterlijk, maar ik ben zeer tevreden met hun nieuwe geluid zoals op Volcano en ND. Hulde!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 16-05-2006 11:18 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Ik weet nog niet wat ik van de nieuwe Satyricon moet vinden.
Ik vond Volcano wel gaaf, maar die nieuwe lijkt daar weer op Volcano. Tenminste wat ik zo gehoord heb.
Ik vind het toch wat minder interesant worden.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 16-05-2006 11:22 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Rebel Extravaganza en Volcano blijven mijn favorieten.
Ben benieuwd welke kant ze met het volgende album willen gaan, aangezien ze met Now, Diabolical het rock-gevoel wilden bereiken. Maar dat wilden ze met Volcano ook. Wellicht komt punk aan de orde?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2006 11:25 by Mark Profiel van Mark

Ik vind deze plaat beter dan Volcano. Volcano klonk me iets te gepolijst. Lekkere nummers, maar geen album. ND klinkt wat grauwer en sferischer. Kun je rustig rondjes laten draaien in je CD-speler zonder dat het gaat vervelen. Het is zeker geen 'meer van hetzelfde', al zag ik dat diverse mensen dat anders zien.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 16-05-2006 11:27 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 16 mei 2006 11:22 schreef Borthulaz het volgende:
Rebel Extravaganza en Volcano blijven mijn favorieten.
Ben benieuwd welke kant ze met het volgende album willen gaan, aangezien ze met Now, Diabolical het rock-gevoel wilden bereiken. Maar dat wilden ze met Volcano ook. Wellicht komt punk aan de orde?

Rebel ken ik niet. Heb hem niet, misschien ooit eens gehoord, maar kan het me niet heugen.
Vind het oudere werk gaaf.
Zit echt sfeer in.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-05-2006 13:31 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Rebel Extravaganza is een vreselijk goeie plaat. Denk wel het 'hardste' dat Satyricon ooit opgenomen heeft. Plus dat de nummers zelf ook nog heel goed in elkaar zitten


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 24-05-2006 1:54 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

heb Now, Diabolical ook maar gekocht, zal toch paar luisterbeurten nodig hebben om hem gewoon te worden

laatste nummer (To The Mountains) is wel hoogtepunt, nummer van 8 minuten en zeer sfeervol en duister klinkend


Faustian Spirit of the Earth


lily_
Usericon van lily_
Posted 27-05-2006 18:52 by lily_ Profiel van lily_

Ik ben niet zo bekend met het oudere werk van Satyricon maar ik vind zowel Volcano als de nieuwe cd erg fijn. Bovendien vind ik dat de cd hoesjes en foto's etc er altijd er mooi uitzien. Niet dat dat erg belangrijk is, maar het valt wel op. (Het enige jammere van die nieuwe foto's is dat ze bij die ene gast een beetje vergeten zijn z'n littekens weg te sminken.. :S) Maar goed, die nieuwe cd vind ik iig erg goed


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 27-05-2006 20:31 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Ik vind beide wel wat hebben; oud-Satyricon heeft mooie keys-sfeer enzo (loves epische sounds + metal) en new-Satyricon is wat lekker toegankelijk simpel-maar-stevig. Hou ik ook van op z'n tijd.
Maar ja, t blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en opvattingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 27-05-2006 20:32]



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 27-05-2006 20:58 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 mei 2006 11:27 schreef zillah-morte het volgende:
Rebel ken ik niet. Heb hem niet, misschien ooit eens gehoord, maar kan het me niet heugen.
Vind het oudere werk gaaf.
Zit echt sfeer in.


Kopen?



lily_
Usericon van lily_
Posted 27-05-2006 22:34 by lily_ Profiel van lily_

quote:
Op 27 mei 2006 20:31 schreef Skyggesang het volgende:
Ik vind beide wel wat hebben; oud-Satyricon heeft mooie keys-sfeer enzo (loves epische sounds + metal) en new-Satyricon is wat lekker toegankelijk simpel-maar-stevig. Hou ik ook van op z'n tijd.
Maar ja, t blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en opvattingen.


Hm, misschien moet ik dan toch maar eens een keer proberen om wat van hun oudere cd's te luisteren

Heb je ze wel eens live gezien? Ik hoop dat ze snel voor Now, Diabolical gaan touren want ik wil ze graag zien..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen