IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Het leed dat metalfestival heet Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 22:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Na aanleiding van een discussie in Waldrock en Fields of Rock draadje waarin Boemba afgeeft op het festivalcultuurtje wat heerst in het metalwereldje.

quote:
Op 5 maart 2007 21:08 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
hardrockers hebben als soortkenmerk natuurlijk dat enorme gat in hun hand, dus die betalen liefst nog het dubbele als er iemand optreedt die misschien wel de hand ooit heeft geschud van kerry king.



quote:
Op 12 maart 2007 19:57 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
120 euro voor een weekendje niet slapen in klamme tent, als vee behandeld worden, uitgehongerd, uitgezogen en van alle kanten opgelicht worden (dat plastic maakt natuurlijk een biertje een stuk duurder), tja, een wonder dat peter langhout er nog niet ingedoken is.

dus de volgende tegenvraag is wel terecht:

sinds wanneer betalen we uberhaupt voor een weekendje concentratiekamp?

(en wel eens van part-san gehoord? idd 40 euro, dezelfde ellende, alleen een dag langer)



Dusssss..

Metalfans zijn een kudde schapen die geld teveel hebben en dit graag wegsmijten in de bodemloze put die Mojo heet? Gaat men tegenwoordig nog voor de bands? Of meer voor de gezelligheid?

Party on!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-03-2007 22:23 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Festivals, nee, dank je. nooit wat aangevonden ook eigenlijk.


Fuck the world and fuck you


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 22:24 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:23 schreef mental het volgende:
Festivals, nee, dank je. nooit wat aangevonden ook eigenlijk.


Waarom niet?
Kamperen niks of drukte niks, geld gebrek of een hekel aan metal? Vertel!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 12-03-2007 22:24 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Hehehe, goeie.

Ik ga puur voor de bands. Als het dan wat moet kosten en ik wil een band echt graag zien, dan moet dat maar. (zoals laatst met Carnivore en Celtic Frost op Wacken). En dan verkies ik snachts terug rijden boven in een tent op een camping gaan liggen. We hadden geprobeerd om een hotel in de buurt te boeken, maar die pogingen waren mislukt.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 12-03-2007 22:25 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 12 maart 2007 22:24 schreef MMayo het volgende:
Waarom niet?
Kamperen niks of drukte niks, geld gebrek of een hekel aan metal? Vertel!


Kamperen sucks, die gigantische drukte sucks, modder sucks, regen sucks, bier in plastic glazen sucks. Tsja.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 12-03-2007 22:28 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Ik ga voor zowel de bands als de gezelligheid etc.


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 22:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik zelf heb een combinatie. Een festival als Stonehenge of Waldrock ga ik heen omdat het dichtbij is, het altijd gezellig, goede sfeer, op te brengen prijzen, vaak leuke bands en ik het zie als prima vrijetijdsbesteding. Naar de kroeg vind ik bijvoorbeeld niks aan, dan liever een concert of festival. Festivals als Graspop, Party San, Metalcamp ga ik heen voor de bands en daarnaast de sfeer. Ik hou van kleinschalige festivals, naar een Wacken of een Fields of Rock zou ik dus niet zo snel gaan. Zeker niet als het EN prijzig is EN voor mij geen bijzondere bands staan.

Ik ben wel altijd blij als ik weer thuis ben, lekker rust, slapen in stilte en in een goed bed, een douche en schoon toilet in de buurt. En toch heeft het door de blubber stampen, in een zeiknatte en ijskoude tent slapen en de ochtenden beginnen met bier wel weer wat. Ik vermaak me altijd prima tijdens de festivals, gezellig met vrienden en kennissen uit het hele land, bands kijken en ouwehoeren.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-03-2007 22:33]


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-03-2007 22:30 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Als de bands en het gezelschap goed genoeg zijn, de tickets niet te duur, dan ga ik op de eerste plek voor de gezelligheid, en daarna de bands.

Ik hou gewoon van dat festivalsfeertje, en ja, daar hoort vuil worden bij, brak zijn, uit je tent zwemmen van het zweet omdat de zon vol op je tentje staat op 8 uur. Dat soory dingen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-03-2007 22:30 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:25 schreef Wansmaak het volgende:
Kamperen sucks, die gigantische drukte sucks, modder sucks, regen sucks, bier in plastic glazen sucks. Tsja.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-03-2007 22:33 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

nou, ik heb heus wel een paar festivals gedaan, en het gaafst was graspop, toen die keer dat ze blood for blood hadden.maar de festivals die ik geweest ben, altijd slecht geregelde zooi, altijd brakke wc's, lange wachtrijen voor vreten en zuipen,waar ik sowieso al niet tegen kan aangezien ik weinig geduld heb,slapen in een tent is verschrikkelijk.

En het eten op die festivals ook altijd, in 1 woord walgelijk, nou stel ik heus geen hoge eisen aan mijn eten, dat zal iedereen nu wel weten ondertussen, maar gatverdamme.en dan ook nog eens dat waterige bier...


Fuck the world and fuck you


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 12-03-2007 22:33 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Het is maar net wat je ervan maakt ... Je kan jezelf de tering in zuipen, omkomen in de stof/modder en onder een afgezeken stukje canvas slapen of je kiest ervoor om het wat rustig aan te doen, op de juiste tijden te douchen en je slaapplek een beetje in orde te houden!

Ok ok ... het is geen luxe reisje, maar ergens vind ik dat ook wel de charme van een festival. + de gezelligheid, mensen ontmoeten die je normaliter nooit zult ontmoeten en natuurlijk 3 dagen lang alleen maar metal en gewoon een lekker uitje met een stel goede kameraden!

Wat de prijzen betreft ... dat is altijd een discutabel punt! En het is maar wat je ervoor over hebt. Als t je niet bevalt, ga dan niet! Punt!

Ohja ... Op wacken bijvoorbeeld is een alternatief voor het dure festivalbier/eten de plaatselijke supermarkt. Gewoon bekers vullen bij je tent en zo kom je een heel eind op het fesival terrein! Eten natuurlijk met z'n allen bij de tenten (BBQ FTW!!!!!) en natuurlijk lekker bieren aldaar!



~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 12-03-2007 22:33 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:20 schreef MMayo het volgende:
Na aanleiding van een discussie in [...]

Dusssss..




jij bent een overactief baasje zeg

ik word al moe als ik jou lees...




MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 22:35 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:33 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
jij bent een overactief baasje zeg

ik word al moe als ik jou lees...





Valt reuze mee.
Kop op.. vertel je ware redenen eens? Volgens dokter Phil heb jij een festivaltrauma

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-03-2007 22:36]


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 12-03-2007 22:36 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Ja precies. Aan Wacken en Graspop hangt een aardig prijskaartje, dus daar is de line-up vaak wel doorslaggevend om te gaan. Maar bijvoorbeeld Occultfest is nu jaarlijkse prik geworden, terwijl ik daar van het merendeel van de bands daar nog nooit gehoord hebt. Zonder de line-up gezien te hebben zou ik daar nog heen gaan bij wijze van spreken.
Verder heb ik geen enkel probleem met een camping. Tis misschien soms afzien als het weer niet mee zit, maar het is wel super gezellig!
En hoe lekker is een douche en een goed bed na een weekje luchtbed...



~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 12-03-2007 22:42 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:35 schreef MMayo het volgende:
Valt reuze mee.
Kop op.. vertel je ware redenen eens? Volgens dokter Phil heb jij een festivaltrauma


nee hoor
ben gewoon oud en wijs en wil waar voor mijn geld





MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 22:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:42 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
nee hoor
ben gewoon oud en wijs en wil waar voor mijn geld






Beetje overal tegen aan schoppen kan zelfs in de ouderdomspubertijd wel, een ander voor van alles uitmaken ook wel.. maar onderbouw maar eens of vertel eens hoe je het wel zou willen zien. Wellicht breng je nog mensen op ideetjes.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-03-2007 22:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Aan de ene kant vind ik festivals heerlijk. Een paar dagen lekker kamperen, ik vind niets lekkerder slapen dan in een tent.

Ik zorg dat mijn gear op orde is (tent en luchtbed niet lek, goede slaapzak, stoeltje en gaskookstel mee voor nog wat comfort..) en zorg dat ik een riante voorraad drank en snacks bij me heb.

Ik heb het 1 keer zelfs gepresteerd om op de camping elke dag te koken, had verse groenten, kruiden, pannen, een 2 pits gasstel etc bij me. Niet uit pauperheid, maar gewoon omdat ik dat toen leuk vond. (het sjouwen van die zooi was trouwens minder leuk..)

Ik ga er altijd bijtijds heen want ik wil uiteraard een goede plek scoren, haha Als ik iets haat is het wel uren moeten zoeken naar een plek waar mijn tent misschien tussen zou kunnen passen..

Er zijn momenten dat ik denk "ik weet niet of ik nog wel zin in die ongein heb" als ik er rondloop. Moe, constant herrie, geen privacy of comfort.. En dan fantaseer ik er over het jaar erop of met een dikke camper festivals af te gaan of elke nacht in een hotel te crashen en dat geeft me dan weer moed.

In de praktijk geef ik me meestal vol overgave over aan de pleuriszooi, zuip ik me helemaal lens, slaap ik amper en kom ik na 4 dagen halfdood onder de blauwe plekken thuis, heb ik veeel te veel geld uitgegeven, domme dingen gedaan, domme dingen gezegd en amper bands gezien. Maar vét dat het was!

Eigenlijk slaat het helemaal nergens op wat je aan het doen bent, de 1 geeft zich er vol overgave aan over, de ander gaat op de 1e dag al naar huis omdattie het niet trekt.

Ik noem het altijd maar "het festivalgevoel" en dat heb je of dat heb je niet.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-03-2007 22:56 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 12 maart 2007 22:52 schreef Snaack het volgende:
Aan de ene kant vind ik festivals heerlijk. Een paar dagen lekker kamperen, ik vind niets lekkerder slapen dan in een tent.

Ik zorg dat mijn gear op orde is (tent en luchtbed niet lek, goede slaapzak, stoeltje en gaskookstel mee voor nog wat comfort..) en zorg dat ik een riante voorraad drank en snacks bij me heb.

Ik heb het 1 keer zelfs gepresteerd om op de camping elke dag te koken, had verse groenten, kruiden, pannen, een 2 pits gasstel etc bij me. Niet uit pauperheid, maar gewoon omdat ik dat toen leuk vond. (het sjouwen van die zooi was trouwens minder leuk..)

Ik ga er altijd bijtijds heen want ik wil uiteraard een goede plek scoren, haha Als ik iets haat is het wel uren moeten zoeken naar een plek waar mijn tent misschien tussen zou kunnen passen..

Er zijn momenten dat ik denk "ik weet niet of ik nog wel zin in die ongein heb" als ik er rondloop. Moe, constant herrie, geen privacy of comfort.. En dan fantaseer ik er over het jaar erop of met een dikke camper festivals af te gaan of elke nacht in een hotel te crashen en dat geeft me dan weer moed.

In de praktijk geef ik me meestal vol overgave over aan de pleuriszooi, zuip ik me helemaal lens, slaap ik
amper en kom ik na 4 dagen halfdood onder de blauwe plekken thuis, heb ik veeel te veel geld uitgegeven, domme dingen gedaan, domme dingen gezegd en amper bands gezien. Maar vét dat het was!

Eigenlijk slaat het helemaal nergens op wat je aan het doen bent, de 1 geeft zich er vol overgave aan over, de ander gaat op de 1e dag al naar huis omdattie het niet trekt.

Ik noem het altijd maar "het festivalgevoel" en dat heb je of dat heb je niet.




Hah, mooi omschreven, een dikke +1!





Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-03-2007 22:57 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Oud en wijs... Volgens mij niet oud genoeg om dienstplichtig te zijn geweest, of anders afgekeurd om het één of ander.
Met je tent in de blubber staan heeft écht iets, vriend. Natuurlijk is het leuker de luie flikker uit te hangen en achteraf de dvd's/cd's die van een bepaald fest zijn gemaakt te bekijken, maar het is vooral het gevoel dat je erbíj geweest bent, deel hebt uitgemaakt van dat fest dat voor mij zo z'n charmes heeft.
Klote dat het zo duur is, het bier lauw, de security betaald wordt om de hele dag naar de konten van de lokale goffiks te kijken en de hele organisatie de lachende derde is, maar zolang wat mij betreft het break even point niet wordt bereikt ga ik naar festjes.
Ter info; laatste Waldrock was tegen dat punt aan.
En over "part-san" wat je kent, ik geloof dat je een letter overslaat terwijl je verder aardig tot redelijk kunt typen dus die claim vind ik dubieus.
Evengoed, voor 38 Euri een lange midweek kamperen is voor blijkbaar heel veel mensen de moeite waard (alleen neem ik de volgende keer een defensie-slaapzak mee omdat het toch aardig koud kan worden in het binnenland) om eens een keer met de luie reet van de stoel thuis af te komen en eens iets te ondernemen met vrienden!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 12-03-2007 22:57 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 12 maart 2007 22:52 schreef Snaack het volgende:
Aan de ene kant vind ik festivals heerlijk. Een paar dagen lekker kamperen, ik vind niets lekkerder slapen dan in een tent.

Ik zorg dat mijn gear op orde is (tent en luchtbed niet lek, goede slaapzak, stoeltje en gaskookstel mee voor nog wat comfort..) en zorg dat ik een riante voorraad drank en snacks bij me heb.

Ik heb het 1 keer zelfs gepresteerd om op de camping elke dag te koken, had verse groenten, kruiden, pannen, een 2 pits gasstel etc bij me. Niet uit pauperheid, maar gewoon omdat ik dat toen leuk vond. (het sjouwen van die zooi was trouwens minder leuk..)

Ik ga er altijd bijtijds heen want ik wil uiteraard een goede plek scoren, haha Als ik iets haat is het wel uren moeten zoeken naar een plek waar mijn tent misschien tussen zou kunnen passen..

Er zijn momenten dat ik denk "ik weet niet of ik nog wel zin in die ongein heb" als ik er rondloop. Moe, constant herrie, geen privacy of comfort.. En dan fantaseer ik er over het jaar erop of met een dikke camper festivals af te gaan of elke nacht in een hotel te crashen en dat geeft me dan weer moed.

In de praktijk geef ik me meestal vol overgave over aan de pleuriszooi, zuip ik me helemaal lens, slaap ik amper en kom ik na 4 dagen halfdood onder de blauwe plekken thuis, heb ik veeel te veel geld uitgegeven, domme dingen gedaan, domme dingen gezegd en amper bands gezien. Maar vét dat het was!

Eigenlijk slaat het helemaal nergens op wat je aan het doen bent, de 1 geeft zich er vol overgave aan over, de ander gaat op de 1e dag al naar huis omdattie het niet trekt.

Ik noem het altijd maar "het festivalgevoel" en dat heb je of dat heb je niet.





Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-03-2007 22:59 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Hehe, Boemba is geen hout veranderd vergeleken met het oude DOA forum een jaar of 6 geleden



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-03-2007 23:01 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:33 schreef mental het volgende:
En het eten op die festivals ook altijd, in 1 woord walgelijk


Een paar woorden..
Party San Steak


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 12-03-2007 23:09 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2007 22:48 schreef MMayo het volgende:
maar onderbouw maar eens of vertel eens hoe je het wel zou willen zien. Wellicht breng je nog mensen op ideetjes.


nou dan vind ik jou aardig fantasieloos. ik neem aan dat jij ook wel kan bedenken hoe en wat beter kan. kijk alleen maar in de reacties in dit topic.
wat dacht je van simpele dingen als: vriendelijke medewerkers, vlotte bediening, schone toiletten, warm water, wat ruimte om te camperen

en dat vind ik dan nog echt de absolute bodem van basisbehoeften. ik zelf pleit voor meer (veel meer) douches, toiletten, kranen, en ander sanitair. is toch idioot dat je als bedrijf zijnde een toilet moet hebben voor iedere vier medewerkers en dat een festival het wel red met een overstroomde wc per 500.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-03-2007 23:09 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 maart 2007 23:01 schreef MMayo het volgende:
Een paar woorden..
Party San Steak




Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-03-2007 23:12 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 maart 2007 22:33 schreef mental het volgende:
En het eten op die festivals ook altijd, in 1 woord walgelijk, nou stel ik heus geen hoge eisen aan mijn eten, dat zal iedereen nu wel weten ondertussen, maar gatverdamme.en dan ook nog eens dat waterige bier...
Dat vond ik de laatste keren dat ik op Graspop, Bospop en Arrow was alles meevallen eerlijk gezegd. Goed, je bent er meer voor kwijt dan als je in de stad wat gaat bikken maar ik ben niks tekort gekomen.

De absolute aanrader: de gebakken vis met brood en salade op Bospop en de broodjes gezond en fruitcoctail op Graspop



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-03-2007 23:12 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 12 maart 2007 23:09 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
nou dan vind ik jou aardig fantasieloos. ik neem aan dat jij ook wel kan bedenken hoe en wat beter kan. kijk alleen maar in de reacties in dit topic.
wat dacht je van simpele dingen als: vriendelijke medewerkers, vlotte bediening, schone toiletten, warm water, wat ruimte om te camperen

en dat vind ik dan nog echt de absolute bodem van basisbehoeften. ik zelf pleit voor meer (veel meer) douches, toiletten, kranen, en ander sanitair. is toch idioot dat je als bedrijf zijnde een toilet moet hebben voor iedere vier medewerkers en dat een festival het wel red met een overstroomde wc per 500.



Hehehe, en hoeveel duurder zou een kaartje worden als hetgeen jij voor pleit werkelijkheid wordt?

Ik heb 1 festival meegemaakt waar de voorzieningen wat minder waren, dat was Graspop 2005, voor de rest was het gewoon voldoende....



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen