IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Taalpurisme op ZwareMetalen Vorige pagina | Volgende pagina
Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 29-05-2007 23:10 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Tering wat kansloos dit zeg.
bwjhfoihhbwefopihwwk



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:10 schreef MMayo het volgende:
Ah, leuk.. dan heb je schijnbaar een fan die zich voordoet als.. ja.. jou ja.

Ik ben er onlangs nog geweest als 'Almar', maar ben na 4 berichten weer vertrokken. Ik heb echter nooit iets over spelling gezegd onder die naam. Ik ben al sinds 2005 verbannen, dus als de link recente informatie bevat ben ik het niet geweest.
Wat staat er dan?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-05-2007 23:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:11 schreef WhiteRider het volgende:
Ik ben er onlangs nog geweest als 'Almar', maar ben na 4 berichten weer vertrokken. Ik heb echter nooit iets over spelling gezegd onder die naam. Ik ben al sinds 2005 verbannen, dus als de link recente informatie bevat ben ik het niet geweest.
Wat staat er dan?


Boeiend wat betreft spelling.. je was daar iig aan het liegen over je leeftijd. Anyway, met een ban kun je wel lezen in algemeen toch?


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 29-05-2007 23:13 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Op Hollands Metaal hadden ze destijds voor een bepaald eclub mensen een alleszeggende naam: De Spellings-Gestapo... Welke malloot biedt zich aan


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:14 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:12 schreef MMayo het volgende:
Boeiend wat betreft spelling.. je was daar iig aan het liegen over je leeftijd. Anyway, met een ban kun je wel lezen in algemeen toch?

Ik kan helemaal niets lezen.

Ik heb inderdaad gelogen over m'n leeftijd onder de naam Almar. Ik zei dat ik 22 was, geloof ik. Ik was van plan enige tijd op Metalfan rond te hangen, maar als ik zou zeggen dat ik 17 ben zou die grap snel ophouden. Ik moest echter dezelfde dag nog concluderen dat Metalfan niet meer is wat het geweest is, , dus ben ik uit de kast gekomen en weer vertrokken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:09 schreef WhiteRider het volgende:
Verbeter alleen als je er zeker van bent dat de verbetering terecht is, meneer Misanthrope.

Je hebt gelijk dat Van Dale 'de' als correct lidwoord noemt, maar de Taalunie vermeldt beide mogelijkheiden.

to·pic, de en het, to·pics

Oftewel: zowel 'de' als 'het' is correct.
Klopt, officieel gezien was het 'de' topic, maar door taalverpaupering wordt 'het' topic tegenwoordig ook toegestaan. Ik ben tegen taalverpaupering.
Dadelijk worden zinnen als 'hun gooien een bal' goedgekeurd. The horror!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:10 schreef Nix het volgende:
Wil je mij bijles geven, Misanthroopje? Ik heb het nodig, blijkbaar.
Ik zal je wel een keer 'bijles' geven. *hihi*


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:17 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:04 schreef MMayo het volgende:
Ja dat dacht ik ook al, maar wellicht is dit ook wel leuk voor onze ukkepuk robgothje

http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=21077&highlight=spelling


Haha, ik kom er net achter dat ik nog steeds een ban heb op Metalfan... Mooi man!

Oh, en spellingnazi's... irritante zeikerds zijn dat. Als een nieuwe n00b met van die msn taal langskomt, mag er echter wel tegen opgetreden worden vind ik, dat is gewoon een mongolen schrift.

Maar een d of een t verkeerd is toch niet een reactie waard van mierenneukende nerds?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:15 schreef Misanthrope het volgende:
Klopt, officieel gezien was het 'de' topic, maar door taalverpaupering wordt 'het' topic tegenwoordig ook toegestaan. Ik ben tegen taalverpaupering.
Dadelijk worden zinnen als 'hun gooien een bal' goedgekeurd. The horror!

Nou ja, de exacte beweegredenen zijn me ontschoten, maar ik meen me te herinneren dat het te maken heeft met 'onderwerp' (en het lidwoord dat daarbij hoort). Verder heeft 'het topic' ook niet zo ontzettend veel met grammatica te maken, dus is wat dat betreft niet vergelijkbaar met 'hun gooien', denk ik.
Ik denk dat bij 99% van de gebruikers 'het topic' logischer klinkt, dus is het niet zo gek dat de Taalunie zich aan dat fenomeen aanpast.
Op het moment dat je 'hun gooien' goedkeurt is het eind natuurlijk zoek, en is geen enkele grammaticale regel nog aan een kind van 10 uit te leggen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:19 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

En dan blijkt ineens dat er prijzen worden vergeven aan diegene die de beste zin kan maken in SMS- en/of MSN-taal.




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-05-2007 23:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:01 schreef WhiteRider het volgende:
Ah, een heuze 'typefout' mijnerzijds! Scherp, scherp.
heuse


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:18 schreef WhiteRider het volgende:
Nou ja, de exacte beweegredenen zijn me ontschoten, maar ik meen me te herinneren dat het te maken heeft met 'onderwerp' (en het lidwoord dat daarbij hoort). Verder heeft 'het topic' ook niet zo ontzettend veel met grammatica te maken, dus is wat dat betreft niet vergelijkbaar met 'hun gooien', denk ik.
Ik denk dat bij 99% van de gebruikers 'het topic' logischer klinkt, dus is het niet zo gek dat de Taalunie zich aan dat fenomeen aanpast.
Op het moment dat je 'hun gooien' goedkeurt is het eind natuurlijk zoek, en is geen enkele grammaticale regel nog aan een kind van 10 uit te leggen.
Grote kans dat 'hun gooien' uiteindelijk officieel goedgekeurd gaat worden, simpelweg omdat het veelgebruikt is. Dat was ook waarom ik de vergelijking met 'het topic' maakte, dat is ook veelgebruikt en is, zover ik weet, daarom ook goedgekeurd en officieel Nederlands geworden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:20 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:19 schreef Chelman het volgende:
heuse

Klopt, bedankt.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:17 schreef blonde rockgod het volgende:
Haha, ik kom er net achter dat ik nog steeds een ban heb op Metalfan... Mooi man!

Oh, en spellingnazi's... irritante zeikerds zijn dat. Als een nieuwe n00b met van die msn taal langskomt, mag er echter wel tegen opgetreden worden vind ik, dat is gewoon een mongolen schrift.

Maar een d of een t verkeerd is toch niet een reactie waard van mierenneukende nerds?
Overbodige t's RAUS!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:21 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:20 schreef WhiteRider het volgende:
Klopt, bedankt.


Nou, daar sta je dan... als vermeende spellingnazi.... verbeterd door een allochtoon...



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:21 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:20 schreef Misanthrope het volgende:
Grote kans dat 'hun gooien' uiteindelijk officieel goedgekeurd gaat worden, simpelweg omdat het veelgebruikt is. Dat was ook waarom ik de vergelijking met 'het topic' maakte, dat is ook veelgebruikt en is, zover ik weet, daarom ook goedgekeurd en officieel Nederlands geworden.

'Hun gooien' wordt nooit correct Nederlands, dat weet ik zeker. Hoe zie je dat voor je? Dat men voortaan 'hun' naast 'ze' en 'zij' gaan gebruiken?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:21 schreef WhiteRider het volgende:
'Hun gooien' wordt nooit correct Nederlands, dat weet ik zeker. Hoe zie je dat voor je? Dat men voortaan 'hun' naast 'ze' en 'zij' gaan gebruiken?
Yep.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:21 schreef blonde rockgod het volgende:
Nou, daar sta je dan... als vermeende spellingnazi.... verbeterd door een allochtoon...

Gelukkig dekte ik me al voor eventuele onvolkomenheden in.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2007 23:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Mooi topic. Het loopt af en toe de spuigaten uit met het mishandelen van onze mooie taal. Als ik het té erg vind reageer ik. Ik vind het een nobel werk.

quote:
Op 29 mei 2007 23:17 schreef blonde rockgod het volgende:
Maar een d of een t verkeerd is toch niet een reactie waard van mierenneukende nerds?

Nu ja, dat vind ik eigenlijk wel. Dat zijn nu net de ergste fouten. Ik kan er niets aan doen, zo vind ik dat nu eenmaal. Hoe moeilijk is het nu om die paar simpele regeltjes toe te passen? Je hoeft er echt niet voor doorgeleerd te hebben, de werkwoordsspelling leer je namelijk op de BASISSCHOOL. Elke mongool kan het. En elke mongool zou het ook moeten doen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:23 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:22 schreef WhiteRider het volgende:
Gelukkig dekte ik me al voor eventuele onvolkomenheden in.


Djeeeeeeeezus.. ga een hobby zoeken ofzo...



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-05-2007 23:23 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Blij met de spellingcontrole die op Firefox zit.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:23 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:22 schreef Misanthrope het volgende:
Yep.

Ik denk het niet, al denk ik wel dat er een probleem bij de onderwijzers ligt. Wat mij betreft wordt er veel te veel aandacht besteed aan begrijpend lezen, en veel te weinig aan grammatica.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-05-2007 23:24 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Wij fryske forumgangers hewwe niks met jim taalpurisme temoaken!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:24 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:23 schreef M. het volgende:
Mooi topic. Het loopt af en toe de spuigaten uit met het mishandelen van onze mooie taal. Als ik het té erg vind reageer ik. Ik vind het een nobel werk.


Nu ja, dat vind ik eigenlijk wel. Dat zijn nu net de ergste fouten. Ik kan er niets aan doen, zo vind ik dat nu eenmaal. Hoe moeilijk is het nu om die paar simpele regeltjes toe te passen? Je hoeft er echt niet voor doorgeleerd te hebben, de werkwoordsspelling leer je namelijk op de BASISSCHOOL. Elke mongool kan het. En elke mongool zou het ook moeten doen.


Weet je hoelang het geleden is dat ik op de basisschool zat? En hoeveel hersencellen ik heb laten afsterven door drank?



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:25 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:24 schreef jbassist het volgende:
Wij fryske forumgangers hewwe niks met jim taalpurisme temoaken!


Heeeee JB, nu moet je natuurlijk wel in het Frysk blijven posten!



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen