IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Taalpurisme op ZwareMetalen Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:23 schreef WhiteRider het volgende:
Ik denk het niet, al denk ik wel dat er een probleem bij de onderwijzers ligt. Wat mij betreft wordt er veel te veel aandacht besteed aan begrijpend lezen, en veel te weinig aan grammatica.
Taal is dynamisch, taal verandert. Als het overgrote deel van het volk 'hun gooien' ipv 'zij gooien'gebruikt, dan is de kans groot dat 'hun gooien' goedgekeurd gaat worden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Weet je hoelang het geleden is dat ik op de basisschool zat? En hoeveel hersencellen ik heb laten afsterven door drank?

*Muziekje van The A-Team*

En wij zijn er om die kennis van de grammatica weer wat bij te spijkeren!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-05-2007 23:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:23 schreef M. het volgende:
Nu ja, dat vind ik eigenlijk wel. Dat zijn nu net de ergste fouten. Ik kan er niets aan doen, zo vind ik dat nu eenmaal. Hoe moeilijk is het nu om die paar simpele regeltjes toe te passen? Je hoeft er echt niet voor doorgeleerd te hebben, de werkwoordsspelling leer je namelijk op de BASISSCHOOL. Elke mongool kan het. En elke mongool zou het ook moeten doen.


De d's en t's erger ik me ook aan. Het is namelijk enorm simpel en bovendien vrij consequent en niet volgestopD met allerlei vage uitzonderingen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:25 schreef Misanthrope het volgende:
Taal is dynamisch, taal verandert. Als het overgrote deel van het volk 'hun gooien' ipv 'zij gooien'gebruikt, dan is de kans groot dat 'hun gooien' goedgekeurd gaat worden.


Hehe, maar dat is toch met alles in Nederland zo? Als mensen maar lang genoeg links blijven rijden, dat wordt dat ook ingevoerd als nieuwe regel.... Raar maar waar.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:25 schreef Misanthrope het volgende:
Taal is dynamisch, taal verandert. Als het overgrote deel van het volk 'hun gooien' ipv 'zij gooien'gebruikt, dan is de kans groot dat 'hun gooien' goedgekeurd gaat worden.

Ik denk dat zeker 95% van alle taalgebruikers denkt dat 'Bij deze stuur ik (...)' een correcte zin is, maar nog steeds is 'bij deze' in die betekenis fout. Wat dat betreft valt het dus wel mee.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2007 23:26 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Weet je hoelang het geleden is dat ik op de basisschool zat? En hoeveel hersencellen ik heb laten afsterven door drank?

Ah, maar dat trieste lot delen wij, waarde rockgoth.




Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:26 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:25 schreef WhiteRider het volgende:
*Muziekje van The A-Team*

En wij zijn er om die kennis van de grammatica weer wat bij te spijkeren!


Nou bedankt hoor!



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-05-2007 23:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:24 schreef jbassist het volgende:
Wij fryske forumgangers hewwe niks met jim taalpurisme temoaken!


Hij richtte zich dan ook tot mensen die qua intelligentieniveau gemiddeld iets beter scoren dan een Fries paard.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:26 schreef M. het volgende:
Ah, maar dat trieste lot delen wij, waarde rockgoth.






Damn, en BlonTheid is ook al geen goed argument ten opzichte van jou...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-05-2007 23:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:25 schreef Misanthrope het volgende:
Taal is dynamisch, taal verandert. Als het overgrote deel van het volk 'hun gooien' ipv 'zij gooien'gebruikt, dan is de kans groot dat 'hun gooien' goedgekeurd gaat worden.


Dat betwijfel ik. Dit heeft namelijk veel grotere gevolgen dan een vrij arbitraire (in geval van topic) keuze voor een lidwoord.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-05-2007 23:28 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik word liever vergeleken met Bokito, dat bekt ook wat lekkerder, Jbokito, JB "Bokito" van der wal, etc!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2007 23:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nu ben ik de kwaadste niet en wil ik het juiste gebruik van d's en t's best belonen met een welgemeend compliment.
quote:
Op 29 mei 2007 23:28 schreef jbassist het volgende:
Ik word liever vergeleken met Bokito, dat bekt ook wat lekkerder, Jbokito, JB "Bokito" van der wal, etc!

Goed gedaan, JB!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-05-2007 23:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:28 schreef jbassist het volgende:
Ik word liever vergeleken met Bokito, dat bekt ook wat lekkerder, Jbokito, JB "Bokito" van der wal, etc!


Aap, paard, Fries. Een pot nat.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:26 schreef WhiteRider het volgende:
Ik denk dat zeker 95% van alle taalgebruikers denkt dat 'Bij deze stuur ik (...)' een correcte zin is, maar nog steeds is 'bij deze' in die betekenis fout. Wat dat betreft valt het dus wel mee.
Laten we het erop houden dat het risico aanwezig is.

Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat het niet zal gebeuren en daarom strijd ik ook tegen de goedkeuring van andere 'fouten', die goedgekeurd worden omdat ze zo vaak gemaakt worden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 29-05-2007 23:30 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 22:55 schreef WhiteRider het volgende:
De andere taalpuristen op dit forum en ik krijgen de laatste tijd enorme bakken stront over ons toetsenbord. Jawel, het lijkt alsof er een anti-taalpuristenbeweging in opkomst is.

Het komt steeds vaker voor dat wij, als goedwillende verbeteraars, afgeblaft worden wanneer wij een mede-forumgebruiker attent maken op een gemaakte fout.

Alhier de mogelijkheid al uw gal te spuwen! Moet taalpurisme van ZwareMetalen verbannen worden?


Opkankeren.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:31 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:30 schreef nuclearwarfare het volgende:
Opkankeren.


Hmmmmmm, kan dat wel? Op.... kanker....en?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2007 23:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:30 schreef nuclearwarfare het volgende:
Opkankeren.

Bravo! Goed gespeld nuclearwarfare!!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

'Op', 'kan' en 'keren' zijn gewoon Nederlandse woorden, BRG.


Mits ze niet aan elkaar geschreven zijn.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:32 schreef Nix het volgende:
'Op', 'kan' en 'keren' zijn gewoon Nederlandse woorden, BRG.


Mits ze niet aan elkaar geschreven zijn.

Sterker nog, 'op' en 'kankeren' staan ook gewoon in het woordenboek.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-05-2007 23:33 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:29 schreef Chelman het volgende:
Aap, paard, Fries. Een pot nat.


We zijn tenminste nog knapper


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:33 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:32 schreef Nix het volgende:
'Op', 'kan' en 'keren' zijn gewoon Nederlandse woorden, BRG.


Mits ze niet aan elkaar geschreven zijn.


Ah... shit, ik kan dankzij M. nu niet met een redelijk excuus aankomen...



Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:34 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:33 schreef WhiteRider het volgende:
Sterker nog, 'op' en 'kankeren' staan ook gewoon in het woordenboek.



Dat ontken ik toch niet?


Zullen we anders alle opties zoeken?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hoe komt het trouwens dat dezelfde mensen die het maken van 'd' en 't' fouten onbelangrijk vinden en de reacties daarop als peop afschrijven, wel op hun teentjes getrapt zijn als men het over 'trash' heeft?

(Niet per se de mensen in deze topic, maar op dit forum komt het toch vaak voor dat taalgehandicapten een user, die het over 'trash' heeft, afblaffen.)


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:37 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:36 schreef Misanthrope het volgende:
Hoe komt het trouwens dat dezelfde mensen die het maken van 'd' en 't' fouten onbelangrijk vinden en de reacties daarop als peop afschrijven, wel op hun teentjes getrapt zijn als men het over 'trash' heeft?

(Niet per se de mensen in deze topic, maar op dit forum komt het toch vaak voor dat taalgehandicapten een user, die het over 'trash' heeft, afblaffen.)


Omdat Trash troep is en Thrash een vette muziekstijl mischien?



Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:38 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Omdat misschien dat ongeveer hetzelfde is als volgend voorbeeld:


Verrassend
Verassend


Misschien?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen