IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Taalpurisme op ZwareMetalen Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-10-2007 23:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Reclame van De Hypotheker:

"Ik als [vergeten] zijnde"

...



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-10-2007 7:03 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2007 23:10 schreef WhiteRider het volgende:
Reclame van De Hypotheker:

"Ik als [vergeten] zijnde"

...




Dat hoor je gruwelijk vaak ja.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 12-10-2007 8:40 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 14:56 schreef Skyggesang het volgende:
Of de Van Dale.


Dat is ook een flutboek.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 12-10-2007 9:23 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Waarom bestaat er eigenlijk zo'n topic/onderwerp op dit forum? Fora als deze zijn toch juist bedoeld om kort en bondig in SMS-achtige taal elkaar van een standpunt te overtuigen? Daarbij komt dat in het algemeen steeds minder mensen de moeite nemen om iets in fatsoenlijk Nederlands te typen, laat staan oprispingen in een post op willekeurig welk internetforum.
Zo en nu een BaPaDa


10.10.1942 - 20.11.2011


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-10-2007 11:30 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Maar een reactie in fatsoenlijk ABN Neem ik eerder serieus dan één in MSN/SMS achtige taal.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-10-2007 12:11 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 9:23 schreef attematic het volgende:
Daarbij komt dat in het algemeen steeds minder mensen de moeite nemen om iets in fatsoenlijk Nederlands te typen, laat staan oprispingen in een post op willekeurig welk internetforum.
Zo en nu een BaPaDa

Inderdaad, daar moet verandering in komen. Wanneer daar op school geen aandacht aan besteed word dan maar hier. Een beter milieu begint op zware metalen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 12-10-2007 12:21 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 9:23 schreef attematic het volgende:
Waarom bestaat er eigenlijk zo'n topic/onderwerp op dit forum? Fora als deze zijn toch juist bedoeld om kort en bondig in SMS-achtige taal elkaar van een standpunt te overtuigen? Daarbij komt dat in het algemeen steeds minder mensen de moeite nemen om iets in fatsoenlijk Nederlands te typen, laat staan oprispingen in een post op willekeurig welk internetforum.
Zo en nu een BaPaDa


Dat heet verpaupering en verarming der Nederlandse taal. Oftewel; het getuigd van algemene lui en domheid.

Spel en grammaticale fouten kunnen echt weleens worden gemaakt, maar als je bijvoorbeeld het woord 'echt' als 'egt' schrijft, dan denk ik dat je een IQ hebt van 50. De schuilnaam dyslexie heeft daar geen klap mee te maken.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2007 12:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:21 schreef arnibes het volgende:
Dat heet verpaupering en verarming der Nederlandse taal. Oftewel; het getuigd van algemene lui en domheid.

Spel en grammaticale fouten kunnen echt weleens worden gemaakt, maar als je bijvoorbeeld het woord 'echt' als 'egt' schrijft, dan denk ik dat je een IQ hebt van 50. De schuilnaam dyslexie heeft daar geen klap mee te maken.


Zal ik maar niet gaan lopen mierenneuken over de schrijfwijze van "lui- en domheid", dan?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-10-2007 12:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:21 schreef arnibes het volgende:
het getuigd


TTTT

Verder heb je gelijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 12-10-2007 12:37 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:34 schreef XXL het volgende:
Zal ik maar niet gaan lopen mierenneuken over de schrijfwijze van "lui- en domheid", dan?


Hier in dit topic is het geoorloofd. Het heet niet voor niets het 'taalpuristen topic'

Dus ga je gang:


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2007 12:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:37 schreef Chelman het volgende:
TTTT

Verder heb je gelijk.


Damn, dat ik die nog over het hoofd zag zegt ook wel weer genoeg over mijn kennis der taal.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-10-2007 12:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Al met al wordT er teveel nadruk gelegd op taalgebruik en te weinig op interpunctie. Is wat een kwalijkere zaak is aangezien het totaal geen brein vereist.


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-10-2007 13:07 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Ik zou ook graag een taalpuristje zijn, maar mijn kennis van de Nederlandse taal schiet spijtig genoeg tekort.

Om mijzelf te amuseren, verbeter ik de meer evidente fouten wel als ik iemand quote. Subtiel, niet?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-10-2007 13:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:07 schreef Lies het volgende:
Ik zou ook graag een taalpuristje zijn, maar mijn kennis van de Nederlandse taal schiet spijtig genoeg tekort.

Om mijzelf te amuseren verbeter ik de meer evidente fouten wel als ik iemand quote. Subtiel, niet?


Zeker.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 12-10-2007 13:22 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:43 schreef Slechtheid het volgende:
Is wat een kwalijkere zaak is aangezien het totaal geen brein vereist.


Het intellect straalt er gewoon dwars doorheen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-10-2007 13:30 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:22 schreef altx het volgende:
Zeker.

Een van de vele regels die ik niet ken.

(Toevallig geen zin mij een spoedcursus te geven?)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 12-10-2007 13:33 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 12:21 schreef arnibes het volgende:
Dat heet verpaupering en verarming der Nederlandse taal. Oftewel; het getuigd van algemene lui en domheid.

Spel en grammaticale fouten kunnen echt weleens worden gemaakt, maar als je bijvoorbeeld het woord 'echt' als 'egt' schrijft, dan denk ik dat je een IQ hebt van 50. De schuilnaam dyslexie heeft daar geen klap mee te maken.


Hahaha. Ga in de zandbak spelen, aap.

Achter 'lui' en 'spel' hoort bovendien een streepje.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 12-10-2007 13:34 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

Ik irriteer me mateloos aan het gebruik van "meest verschrikkelijke" "meest mooie" enzovoorts enzovoorts..

Ik prefereer gewoon "verschikkelijkste" en "mooiste"

Zo, dat ben ik weer kwijt


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-10-2007 13:35 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Waar begint taalverloedering eigenlijk?

Een term als "ff" is tegenwoordig bijvoorbeeld al heel normaal maar komt wel voort uit de sms-taal.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-10-2007 13:36]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 12-10-2007 13:37 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:34 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ik irriteer me





Lies
Usericon van Lies
Posted 12-10-2007 13:37 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:35 schreef XXL het volgende:
Waar begint taalverloedering eigenlijk?

Dat weet ik niet, maar een taalpure wereld begint thuis!


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 12-10-2007 13:37 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:37 schreef Tenderstrike het volgende:



:')

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 12-10-2007 13:37]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-10-2007 13:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:34 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan het gebruik van "meest verschrikkelijke" "meest mooie" enzovoorts enzovoorts..

Ik prefereer gewoon "verschikkelijkste" en "mooiste"

Zo, dat ben ik weer kwijt

Mooi, kun je nu naar je eigen fouten kijken.

Correct is:
Het irriteert me dat (...)
Ik erger me aan (...)
Het ergert me dat (...)


http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/431/

pwn


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 12-10-2007 13:38 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2007 13:37 schreef Tenderstrike het volgende:



Dat is een uitdrukking, vent.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-10-2007 13:38 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 12 oktober 2007 12:43 schreef Slechtheid het volgende:
Al met al wordT er teveel nadruk gelegd op taalgebruik en te weinig op interpunctie.

Dat ook, inderdaad. Persoonlijk vind ik het plaatsen van haakjes lastig, i.v.m. de punt enzo.



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen