IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Taalpurisme op ZwareMetalen Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:48 schreef blonde rockgod het volgende:
Sja... maar Thrash is eigenlijk ook een nederlands woord voor een muziekstroming geworden toch? En trash is gewoon engels voor vuilnis..




Hmm, ik geloof niet dat 'thrash' een Nederlands woord is maar zeker weten doe ik het niet. En van mij mag je het gebruiken zoveel als je wilt, trash ook overigens.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:51 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:49 schreef Misanthrope het volgende:
Net zoals 'wordt' gewoon 'wordt' is en 'word' 'word' is. Gewoon, omdat het zo is.


Hehe, lost me there! Maar keuvel lekker verder, ik ga pitten... Een prettige nachtrust toegewenst allemaal!



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:50 schreef Nix het volgende:
Hmm, ik geloof niet dat 'thrash' een Nederlands woord is maar zeker weten doe ik het niet. En van mij mag je het gebruiken zoveel als je wilt, trash ook overigens.

Dat iets niet in het woordenboek staat betekent niet dat het fout is natuurlijk. In principe worden muziekstijlen overigens met een kleine letter geschreven, al vind ik zelf dat het met een hoofdletter in sommige teksten wat duidelijker oogt.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:53 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:49 schreef M. het volgende:
VERANDERT



Nou nou, dat je mij er op wijst, oké. Maar dat hoeft niet gelijk met HOOFDLETTERS te gebeuren.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:56 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:51 schreef WhiteRider het volgende:
Dat iets niet in het woordenboek staat betekent niet dat het fout is natuurlijk.



Beweer ik niet.

quote:
In principe worden muziekstijlen overigens met een kleine letter geschreven, al vind ik zelf dat het met een hoofdletter in sommige teksten wat duidelijker oogt.


ARGH! Waarom probeer jij mij te verbeteren op een niet gemaakte fout?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


slome
Usericon van slome
Posted 29-05-2007 23:57 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Is dit het nieuwe lultopic?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:56 schreef Nix het volgende:
ARGH! Waarom probeer jij mij te verbeteren op een niet gemaakte fout?

Dat probeer ik niet, daarom gebruikte ik het woord 'overigens'. Het was een algemene opmerking.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:59 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Het 'klonk' anders. Nog zo'n interessant aspect van de taal.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-05-2007 0:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:59 schreef Nix het volgende:
Het 'klonk' anders. Nog zo'n interessant aspect van de taal.

Dat is inderdaad een van de weinige nadelen van schrijven op fora/MSN, etc.


slome
Usericon van slome
Posted 30-05-2007 0:01 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Wat een onzinigge discussie is dit zeg! Het lijkt me duidelijk dat een typfout zo nu en dan voorkomt en dat "MSN-taal" not done is op een forum. Dat hier nog 5 pagina's over vol geluld kan worden...


Nix
Usericon van Nix
Posted 30-05-2007 0:03 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Toevallig heb ik vandaag twee artikelen van taalkundigen gelezen. Misschien een leuke tip voor de Taalpuristen. Het gaat weliswaar niet over de spelling- en formulerings aspecten van de taal maar wel over de werking ervan.

Derrida, Saussure en Barthes.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 30-05-2007 7:02 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Ik erger me vooral aan het feit dat veel mensen woorden die gewoon aan elkaar geschreven kunnen worden, los schrijven.

Interpunctiefouten maak ik zelf vaak zat (volgens mij), maar dingen als d/t en als/dan zijn zó makkelijk te leren dat er eigenlijk geen excuus is om het fout te doen.

Verbeteren op het forum doe ik eigenlijk niet zo gek vaak, behalve als Vikingblood de schuldige is.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-05-2007 7:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 30 mei 2007 0:01 schreef slome het volgende:
Wat een onzinigge discussie is dit zeg! Het lijkt me duidelijk dat een typfout zo nu en dan voorkomt en dat "MSN-taal" not done is op een forum. Dat hier nog 5 pagina's over vol geluld kan worden...

Dude, er worden tig topics over misty mourning volgeluld, dan is 5 pagina's over een echt onderwerp toch niet gek lijkt me.


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2007 10:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 11:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:24 schreef jbassist het volgende:
Wij fryske forumgangers hewwe niks met jim taalpurisme temoaken!
Daar lijkt het idd op, want in een gemiddelde Friese zin is geen enkel woord correct geschreven. Deze was geen uitzondering.
Bliksempiebe.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


slome
Usericon van slome
Posted 30-05-2007 12:13 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 7:16 schreef Zenial het volgende:
Dude, er worden tig topics over misty mourning volgeluld, dan is 5 pagina's over een echt onderwerp toch niet gek lijkt me.


Dude, er zijn ook minstens 3 topics geopend over schrijffouten.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 12:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Een taalpurist op Zwaremetalen is wat anders dan een schrijffout hoor.

De taalpuristen op ZM houden zich netjes, vind ik. Mensen die weigeren hun verstand te gebruiken zouden sowieso vaker op hun vingers getikt moeten worden.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


slome
Usericon van slome
Posted 30-05-2007 12:27 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2007 12:22 schreef Jällö het volgende:
Een taalpurist op Zwaremetalen is wat anders dan een schrijffout hoor.

De taalpuristen op ZM houden zich netjes, vind ik. Mensen die weigeren hun verstand te gebruiken zouden sowieso vaker op hun vingers getikt moeten worden.


Dan nog zou deze discussie ook prima bij de draad der Nederlandsche taal ondergebracht kunnen worden.

Maar goed, dat is voor de mods om te bepalen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-05-2007 13:07 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Inderdaad, dus wat loop je nou te mekkeren?

Buiten dat vind ik het volslagen idioot dat bij elke serieuze topic wel iemand gaat zaniken omdat het 'ook wel ergens anders besproken kan worden'. Vanuit dat oogpunt kun je het hele forum sluiten, en zeker het geliefde Onzin-gedeelte.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 30-05-2007 13:08]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2007 13:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:57 schreef slome het volgende:
Is dit het nieuwe lultopic?
to·pic (de ~, ~s)
1 onderwerp van gesprek



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 30-05-2007 13:38 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:09 schreef WhiteRider het volgende:
Verbeter alleen als je er zeker van bent dat de verbetering terecht is, meneer Misanthrope.

Je hebt gelijk dat Van Dale 'de' als correct lidwoord noemt, maar de Taalunie vermeldt beide mogelijkheiden.

to·pic, de en het, to·pics

Oftewel: zowel 'de' als 'het' is correct.


*ahum*



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 30-05-2007 13:38 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik vind de manier waarop het woord 'topic' hier gebruikt wordt eigenlijk maar vreemd. Op dit forum wordt met het woord 'topic' veelal de 'draad' oftewel 'thread' bedoelt en niet het onderwerp. Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is?



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-05-2007 13:43 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

om toch. Meer ist niet.

en nui heb ik weer pauze.


Suck my piss


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-05-2007 13:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

In het Engels is topic niet alleen een synoniem voor subject/issue, maar ook voor thread/theme.
Een kniesoor die zich daar op let.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-05-2007 13:55 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 30 mei 2007 13:38 schreef Kramy het volgende:
Ik vind de manier waarop het woord 'topic' hier gebruikt wordt eigenlijk maar vreemd. Op dit forum wordt met het woord 'topic' veelal de 'draad' oftewel 'thread' bedoelt en niet het onderwerp. Kan iemand me uitleggen waarom dat zo is?

Omdat een thread wordt geopend om een onderwerp te bespreken. het is een een op een verhouding dus (als er in het topic alleen on-topic wordt gepraat)


Zenial


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen