IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Taalpurisme op ZwareMetalen Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:37 schreef blonde rockgod het volgende:
Omdat Trash troep is en Thrash een vette muziekstijl mischien?

Oh, toch wel? Je snapt z'n punt niet helemaal denk ik.

Veel mensen zeggen "Je begrijpt toch wat ik bedoel?" als je ze wijst op een d- of t-fout, maar datzelfde geldt toch voor 'trash' en 'thrash'?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:38 schreef Nix het volgende:
Omdat misschien dat ongeveer hetzelfde is als volgend voorbeeld:


Verrassend
Verassend


Misschien?

Er is natuurlijk niets mis met 'verassend'.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:40 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:39 schreef WhiteRider het volgende:
Oh, toch wel? Je snapt z'n punt niet helemaal denk ik.

Veel mensen zeggen "Je begrijpt toch wat ik bedoel?" als je ze wijst op een d- of t-fout, maar datzelfde geldt toch voor 'trash' en 'thrash'?


Nee, dan snap jij het punt niet.


---------------> .



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 29-05-2007 23:40 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

pannekoeken!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:37 schreef blonde rockgod het volgende:
Omdat Trash troep is en Thrash een vette muziekstijl mischien?
Je weet toch wat iemand, die het in een muziektopic over 'trash' heeft, bedoelt? Of wordt een taalfout dan opeens wel irritant voor de metaalpuristische metaalhoofd?

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 29-05-2007 23:40]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:39 schreef WhiteRider het volgende:
Er is natuurlijk niets mis met 'verassend'.




Maar er zit natuurlijk wél een GROOT verschil tussen de twee woorden. Je had toch wel door dat ik het verschil in betekenissen bedoelde i.p.v. een taalfout?!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:41 schreef Nix het volgende:
Maar er zit natuurlijk wél een GROOT verschil tussen de twee woorden. Je had toch wel door dat ik het verschil in betekenissen bedoelde i.p.v. een taalfout?!


Ja.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:42 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:40 schreef Misanthrope het volgende:
Je weet toch wat iemand, die het in een muziektopic over 'trash' heeft, bedoelt? Of wordt een taalfout dan opeens wel irritant voor de metaalpuristische metaalhoofd?


Zie Nix... het is geen taalfout, maar een woord met een andere betekenis. Dus mag het niet eens genoemd worden in dit topic.



Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:42 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Pfieuw.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:42 schreef blonde rockgod het volgende:
Zie Nix... het is geen taalfout, maar een woord met een andere betekenis. Dus mag het niet eens genoemd worden in dit topic.



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 29-05-2007 23:43 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 22:55 schreef WhiteRider het volgende:
De andere taalpuristen op dit forum en ik krijgen de laatste tijd enorme bakken stront over ons toetsenbord. Jawel, het lijkt alsof er een anti-taalpuristenbeweging in opkomst is.

Het komt steeds vaker voor dat wij, als goedwillende verbeteraars, afgeblaft worden wanneer wij een mede-forumgebruiker attent maken op een gemaakte fout.

Alhier de mogelijkheid al uw gal te spuwen! Moet taalpurisme van ZwareMetalen verbannen worden?


heppen de dislektische mottafokka;s ijndeleik een vorum gefonden om vout de dypen kom jei med zo'n kud tobbic




WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:43 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:43 schreef Bonnie het volgende:
heppen de dislektische mottafokka;s ijndeleik een vorum gefonden om vout de dypen kom jei med zo'n kud tobbic

Hahahah!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:41 schreef Nix het volgende:
Maar er zit natuurlijk wél een GROOT verschil tussen de twee woorden. Je had toch wel door dat ik het verschil in betekenissen bedoelde i.p.v. een taalfout?!
Dus jij bent niet zo blij als ik een verassing voor je heb?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:42 schreef blonde rockgod het volgende:
Zie Nix... het is geen taalfout, maar een woord met een andere betekenis. Dus mag het niet eens genoemd worden in dit topic.
'Word' en 'wordt' hebben ook totaal verschillende betekenissen. Hoe moet ik nou in de context begrijpen of je 'wordt' bedoelt, of dat je het over Microsoft Word hebt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:45 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:42 schreef WhiteRider het volgende:



Okay: H-E-T I-S E-E-N W-O-O-R-D M-E-T E-E-N T-O-T-A-A-L A-N-D-E-R-E B-E-T-E-K-E-N-I-S.


Maar ik zou er niet over zeuren als iemand Trash i.p.v. Thrash zou spellen....



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:44 schreef Misanthrope het volgende:
'Word' en 'wordt' hebben ook totaal verschillende betekenissen. Hoe moet ik nou in de context begrijpen of je 'wordt' bedoelt, of dat je het over Microsoft Word hebt?

Volgens mij zijn er zelfs zinnen te vormen waarbij het ook voor de betekenis uitmaakt of je 'word' of 'wordt' schrijft, maar ik kan er nu niet een bedenken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:46 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:44 schreef Misanthrope het volgende:
'Word' en 'wordt' hebben ook totaal verschillende betekenissen. Hoe moet ik nou in de context begrijpen of je 'wordt' bedoelt, of dat je het over Microsoft Word hebt?


Verdomme, dat is toch een heel andere taal? Gaan we nu dus ook Engels erbij halen?



Nix
Usericon van Nix
Posted 29-05-2007 23:47 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:42 schreef blonde rockgod het volgende:
Zie Nix... het is geen taalfout, maar een woord met een andere betekenis. Dus mag het niet eens genoemd worden in dit topic.




Toch misschien wel een beetje. Het berust op een taalfout. En daar kan op gewezen worden.

Nu vind ik wel dat op woorden gewezen mag worden waarvan de betekenis veranderd door een (steeds terugkerende) spelfout. Dit vind ik ook minder irritant.



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:46 schreef blonde rockgod het volgende:
Verdomme, dat is toch een heel andere taal? Gaan we nu dus ook Engels erbij halen?
Vanzelfsprekend, taalnazistische mierenneukerij FTW!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-05-2007 23:48 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 mei 2007 23:47 schreef Nix het volgende:
Toch misschien wel een beetje. Het berust op een taalfout. En daar kan op gewezen worden.

Nu vind ik wel dat op woorden gewezen mag worden waarvan de betekenis veranderd door een (steeds terugkerende) spelfout. Dit vind ik ook minder irritant.




Sja... maar Thrash is eigenlijk ook een nederlands woord voor een muziekstroming geworden toch? En trash is gewoon engels voor vuilnis..



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:48 schreef blonde rockgod het volgende:
Sja... maar Thrash is eigenlijk ook een nederlands woord voor een muziekstroming geworden toch? En trash is gewoon engels voor vuilnis..
Net zoals 'wordt' gewoon 'wordt' is en 'word' 'word' is. Gewoon, omdat het zo is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 29-05-2007 23:49 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:44 schreef Misanthrope het volgende:
'Word' en 'wordt' hebben ook totaal verschillende betekenissen. Hoe moet ik nou in de context begrijpen of je 'wordt' bedoelt, of dat je het over Microsoft Word hebt?


Van Microsoft word je kotsmisselijk.




M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-05-2007 23:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:47 schreef Nix het volgende:
Toch misschien wel een beetje. Het berust op een taalfout. En daar kan op gewezen worden.

Nu vind ik wel dat op woorden gewezen mag worden waarvan de betekenis veranderd door een (steeds terugkerende) spelfout. Dit vind ik ook minder irritant.



VERANDERT


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-05-2007 23:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:47 schreef Nix het volgende:
Toch misschien wel een beetje. Het berust op een taalfout. En daar kan op gewezen worden.

Nu vind ik wel dat op woorden gewezen mag worden waarvan de betekenis veranderd door een (steeds terugkerende) spelfout. Dit vind ik ook minder irritant.



Het is 'verandert'.


Ik stoor me overigens ook aan de misvatting die bestaat over het accent aigu.
Ik word gek als ik iets lees als 'ik heb één van die boeken gelezen'. Of 'Één huis is door mij gekocht.' Wat een drama.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 29-05-2007 23:50]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-05-2007 23:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2007 23:49 schreef Bonnie het volgende:
Van Microsoft word je kotsmisselijk.
Hell yeah!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen