IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De ziekenboeg. Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 9:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 november 2013 22:10 schreef Hypnos het volgende:
net acupunctuur achter de rug,

vrij pijnlijke plaatsen deze keer
Ik vind tussen je vingers altijd echt heel naar. Echt een teringgevoel.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Acupunctuur :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2013 9:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

:p


nuja, die organen hebben er niet veel van gevoeld, denk ik. Weinig resultaat.

ik moet wel zeggen dat op de rug en in de hals er effect is. Zeker als ze die naalden in de peesholtes steken en dan die hete lampen erop zetten. Dat trekt echt diep in de spieren, dat voel je wel. nuja, ik dan toch


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft. Je kunt net zo goed water uit de hondenbak drinken.

Maar goed als jij het leuk vindt om te doen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 9:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 9:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft. Je kunt net zo goed water uit de hondenbak drinken.

Maar goed als jij het leuk vindt om te doen.

Klok, klepel.

Er is wel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 9:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klok, klepel.

Er is wel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft.


Nee.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 9:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 9:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft. Je kunt net zo goed water uit de hondenbak drinken.

Maar goed als jij het leuk vindt om te doen.
Er is weinig onderzoek naar gedaan, er zijn onderzoeken die aantonen dat het geen effect heeft, er zijn onderzoeken die aantonen dat het een placebo effect heeft en er zijn onderzoeken die aantonen dat het effect heeft. Daar accupunctuur bij zo'n beetje alles toegepast wordt, de onderzoeken verre, echt verre van volledig zijn, niet in de laatste plaatst gezien alle toepassingsgebieden en de resultaten inconclusief zijn lijkt het me nogal onzorgvuldig om te zeggen dat er geen enkel bewijs is. Gezien er ook genoeg medici met doctoraten en nog hogere onderscheidingen, chef du cliniques etc accupunctuur toepassen (zowel binnen als buiten China), ben ik geneigd te zeggen dat je nogal voorbarig bent.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 9:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 9:57 schreef Fusion het volgende:
Er is weinig onderzoek naar gedaan, er zijn onderzoeken die aantonen dat het geen effect heeft, er zijn onderzoeken die aantonen dat het een placebo effect heeft en er zijn onderzoeken die aantonen dat het effect heeft. Daar accupunctuur bij zo'n beetje alles toegepast wordt, de onderzoeken verre, echt verre van volledig zijn, niet in de laatste plaatst gezien alle toepassingsgebieden en de resultaten inconclusief zijn lijkt het me nogal onzorgvuldig om te zeggen dat er geen enkel bewijs is.


Au contraire, het is juist zorgvuldig om te zeggen dat er dan geen bewijs is.

quote:
Gezien er ook genoeg medici met doctoraten en nog hogere onderscheidingen, chef du cliniques etc accupunctuur toepassen (zowel binnen als buiten China), ben ik geneigd te zeggen dat je nogal voorbarig bent.


Drogreden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 9:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee.

Jawel.

Pijnbestrijding bij bepaalde aandoening lijkt meer-dan-placebo-werking te hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Acupuncture#Pain
quote:
Op 17 december 2013 9:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Au contraire, het is juist zorgvuldig om te zeggen dat er dan geen bewijs is.

Er is bewijs dat acupunctuur werkt voor bepaalde dingen en dan wil jij claimen dat er geen bewijs is? Jaja... "Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft." is gewoon gelul.
quote:
Drogreden.

Hoezo is het een drogreden? Appeal to authority mag best, als het maar een relevante authoriteit is. Een medicus heeft weinig te zeggen over hoe je computer werkt, maar wel wat over pijnbestrijding e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-12-2013 10:05]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 10:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 9:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Au contraire, het is juist zorgvuldig om te zeggen dat er dan geen bewijs is.
Gezien er onderzoeken zijn die het effect aantonen, is het dus inconclusief. Om dan te kiezen voor 'er is geen bewijs', is niet alleen een leugen, het is vooral een mening.

quote:
Op 17 december 2013 9:59 schreef Onweerwolf het volgende:Drogreden.
Het zou pas een drogreden zijn als ik t zou aanvoeren als bewijs voor het bestaan van. Ik geef alleen maar aan dat veel en veel meer geleerde mensen dan jij er verdeeld over zijn en daarmee impliceer ik, zeker gezien jouw leugen dat er geen bewijs voor zou zijn, ik hen eerder geneigd ben te geloven. Net zoals ik eerder geneigd ben hen te geloven die er onderzoek naar hebben gedaan en die tot de conclusie komen dat het geen effect heeft. Alles aan jouw posts is mij te gekleurd om ook maar enige indruk te maken van een nuchtere kijk op zaken.

Verder sta ik zelf uiterst sceptisch tegenover acupunctuur. Heb het 2x ondergaan en merkte geloof ik niets, behalve dat t een k*tgevoel was tussen de vingers.

Verder, noem t maar laf, vind ik discussieren met jou altijd doodeng. Niet door je argumentatiekracht maar door het gevaar van schelden en referenties naar mijn geloof dat altijd op de loer ligt.


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:07 schreef Fusion het volgende:
Gezien er onderzoeken zijn die het effect aantonen, is het dus inconclusief. Om dan te kiezen voor 'er is geen bewijs', is niet alleen een leugen, het is vooral een mening.

Nee, dat is geen mening, dat zou suggereren dat het nog aan iets subjectiefs onderhevig is en dat is het niet. Het is gewoon fout, gelul, whatever.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 10:09 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 10:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Jawel.

Pijnbestrijding bij bepaalde aandoening lijkt meer-dan-placebo-werking te hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Acupuncture#Pain


Je hebt blijkbaar niet daadwerkelijk zelf gelezen wat daar staat. Op geen enkele wijze kun je uit dat stuk de conclusie trekken dat er bewijs bestaat dat acupunctuur een genezende werking heeft.

quote:
Er is bewijs dat acupunctuur werkt voor bepaalde dingen en dan wil jij claimen dat er geen bewijs is? Jaja... "Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft." is gewoon gelul.


Er is geen bewijs. Lees nog eens wat je zelf net linkt man.

quote:
Appeal to authority mag best


:')!!!!

Ga terug naar school man.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Je hebt blijkbaar niet daadwerkelijk zelf gelezen wat daar staat. Op geen enkele wijze kun je uit dat stuk de conclusie trekken dat er bewijs bestaat dat acupunctuur een genezende werking heeft.

A 2012 meta-analysis found acupuncture is effective for the treatment of chronic pain, specifically back and neck pain, osteoarthritis, and chronic headache, though the difference between sham (placebo) and real acupuncture was relatively modest.

A 2012 review found acupuncture to provide clinically significant relief from knee osteoarthritis pain and a larger improvement in function than sham acupuncture, standard care treatment, or waiting for treatment.

A 2012 review found that acupuncture has demonstrated benefit for the treatment of headaches, but that safety needed to be more fully documented in order to make any strong recommendations in support of its use.

A 2011 overview of Cochrane reviews found high quality evidence that suggests acupuncture is effective for some but not all kinds of pain.

2010 Cochrance review found that acupuncture shows statistically significant benefit over sham acupuncture in the treatment of peripheral joint osteoarthritis; however, these benefits were found to be so small that their clinical significance was doubtful, and "probably due at least partially to placebo effects from incomplete blinding".

etc.
quote:
:')!!!!

Ga terug naar school man.

Serieus, snap je het echt niet? Net als dat ik op school vertrouw op de autoriteit van de leraren, vertrouw ik voor medische zaken op de autoriteit van medici.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 17-12-2013 10:13 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 17 december 2013 10:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Serieus, snap je het echt niet? Net als dat ik op school vertrouw op de autoriteit van de leraren, vertrouw ik voor medische zaken op de autoriteit van medici.
Ergens wel logisch, maar dan evengoed meerdere bronnen raadplegen.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 10:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 10:07 schreef Fusion het volgende:
Gezien er onderzoeken zijn die het effect aantonen, is het dus inconclusief. Om dan te kiezen voor 'er is geen bewijs', is niet alleen een leugen, het is vooral een mening.


Wat een onzin, als twee onderzoeken precies het tegenovergestelde concluderen dan is er volgens jou dus bewijs voor beide stellingen.

quote:
Het zou pas een drogreden zijn als ik t zou aanvoeren als bewijs voor het bestaan van.


Dat was inderdaad wat ik dacht dat je suggereerde. Zo niet, dan prima.

quote:
Ik geef alleen maar aan dat veel en veel meer geleerde mensen dan jij er verdeeld over zijn en daarmee impliceer ik, zeker gezien jouw leugen dat er geen bewijs voor zou zijn, ik hen eerder geneigd ben te geloven. Net zoals ik eerder geneigd ben hen te geloven die er onderzoek naar hebben gedaan en die tot de conclusie komen dat het geen effect heeft. Alles aan jouw posts is mij te gekleurd om ook maar enige indruk te maken van een nuchtere kijk op zaken.


Boeiend verhaal. Je hoeft mij niet te geloven. Ik ga slechts uit van de feiten zoals die bekend zijn.

quote:
Verder, noem t maar laf, vind ik discussieren met jou altijd doodeng. Niet door je argumentatiekracht maar door het gevaar van schelden en referenties naar mijn geloof dat altijd op de loer ligt.


Wat laf.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:13 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Ergens wel logisch, maar dan evengoed meerdere bronnen raadplegen.

Ja, klopt. Het is niet per se voldoende om alleen naar autoriteiten in het relevante vakgebied te luisteren. Die kunnen het ook gewoon fout hebben natuurlijk. Maar ja, toch een grote kans dat ze het wel bij het rechte eind hebben.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 10:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 10:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat een onzin, als twee onderzoeken precies het tegenovergestelde concluderen dan is er volgens jou dus bewijs voor beide stellingen.

Voor iemand die een ander adviseert naar school te gaan, gedraag je je behoorlijk dom.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 17-12-2013 10:16]


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat een onzin, als twee onderzoeken precies het tegenovergestelde concluderen dan is er volgens jou dus bewijs voor beide stellingen.

Uit review-papers volgt ook dat er bewijs is. Dat zijn dus onderzoeken die al bestaande onderzoeken (die het wel of niet aantonen) combineren om juist uit te sluiten wat jij hier beschrijft.

Dus, uit de combinatie van alle onderzoeken voor een bepaalde vorm van pijnbestrijding volgt dat er bewijs is voor acupunctuur.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 10:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 10:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Serieus, snap je het echt niet? Net als dat ik op school vertrouw op de autoriteit van de leraren, vertrouw ik voor medische zaken op de autoriteit van medici.


Prima dat je daar op vertrouwt, is ook verder niets mis mee.

Maar de suggestie dat het feit sommige medisch opgeleide mensen acupunctuur toepassen een argument zou zijn dat wetenschappelijk staaft dat acupunctuur een genezende werking heeft is een drogreden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Prima dat je daar op vertrouwt, is ook verder niets mis mee.

Maar de suggestie dat het feit sommige medisch opgeleide mensen acupunctuur toepassen een argument zou zijn dat wetenschappelijk staaft dat acupunctuur een genezende werking heeft is een drogreden.

Dat werd dan ook niet gezegd...

En je verwierp het hele idee van appeal to authority.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 10:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Nou prima jongens, dan is er wel bewijs voor de helende werking van acupunctuur.

Ik heb wel wat beters te doen dan een dergelijke discussie te voeren met mensen die klaarblijkelijk geen greintje kaas hebben gegeten van het bedrijven van wetenschap.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-12-2013 10:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 december 2013 10:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Nou prima jongens, dan is er wel bewijs voor de helende werking van acupunctuur.

Ja, er is bewijs dat acupunctuur helpt bij het bestrijden van bepaalde soorten pijn. Prima


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2013 10:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2013 9:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is geen enkel bewijs dat acupunctuur een genezende werking heeft. Je kunt net zo goed water uit de hondenbak drinken.

Maar goed als jij het leuk vindt om te doen.



of het genezend werkt weet ik ook niet door die ervaringen, maar dat het effect hefet zeker wel.

En ik doe veel dingen omwille van het effect, en als het deugd doet, dan is dat al veel eigenlijk

als het daarnaast ook nog es genezend zou zijn, dan is dat prima.

beetje zelfde zoals onaneren, thee drinken (ipv ongezondere troep), sporten (ipv luieren), water drinken uit de hondenbak (in plaats van nog maar een fles cava).

daarbij vind ik het een goede training, de pijngrens verleggen. Latuhr, als ik ouder ben, zal er nog veel piujn komen, beter nu al wat leren verdragen en later niet zo boehoe doen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2013 10:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 december 2013 10:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb wel wat beters te doen dan een dergelijke discussie te voeren met mensen die klaarblijkelijk geen greintje kaas hebben gegeten van het bedrijven van wetenschap.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-12-2013 10:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 17 december 2013 10:36 schreef Hypnos het volgende:
of het genezend werkt weet ik ook niet door die ervaringen, maar dat het effect hefet zeker wel.

En ik doe veel dingen omwille van het effect, en als het deugd doet, dan is dat al veel eigenlijk

als het daarnaast ook nog es genezend zou zijn, dan is dat prima.

beetje zelfde zoals onaneren, thee drinken (ipv ongezondere troep), sporten (ipv luieren), water drinken uit de hondenbak (in plaats van nog maar een fles cava).

daarbij vind ik het een goede training, de pijngrens verleggen. Latuhr, als ik ouder ben, zal er nog veel piujn komen, beter nu al wat leren verdragen en later niet zo boehoe doen.


Prima natuurlijk.

Dat er 'een effect' 'kan zijn' is hetgeen waar de betrouwbare medische instanties het over eens lijken te zijn. Wat dat effect dan is en onder welke omstandigheden het wordt bereikt is niet bekend.

Maar ja als jij een effect ervaart en dat als positief beschouwt dan hou ik je natuurlijk niet tegen.

Er is bovendien sowieso ook niks mis met het bereiken van een bepaald doel mbv een placebo.

Maar verder; acupunctuur... :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen