IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2009 12:51 by bastianus Profiel van bastianus

Met de kerst bij de koffie een whiskylikeur gedaan, was goed te doen! De Glenfiddich malt-uitvoering, erg lekker, zeker in combinatie met pure chocola en sterke koffie. En beter dan al die zoete drankjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 28-12-2009 14:55 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Wat vinden mensen hier de lekkerste Ardberg in een prijsklasse tussen de 30 en 50 euro?

Ik ben nog niet bekend met de whiskey's van Ardberg, maar door alle reacties hier op dat merk en de karakters er van ben ik zeer benieuwd geraakt.

Wat zijn de ervaringen trouwens met Van Zuylen en dergelijke? Als ik daar wat koop word het verzonden. Betrouwbaar?

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 28-12-2009 15:02]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 28-12-2009 15:11 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 28 december 2009 14:55 schreef Metalhead22 het volgende:
Wat vinden mensen hier de lekkerste Ardberg in een prijsklasse tussen de 30 en 50 euro?

Ik ben nog niet bekend met de whiskey's van Ardberg, maar door alle reacties hier op dat merk en de karakters er van ben ik zeer benieuwd geraakt.

Wat zijn de ervaringen trouwens met Van Zuylen en dergelijke? Als ik daar wat koop word het verzonden. Betrouwbaar?


Indien je nog niet bekend bent met Ardbeg, zou ik je persoonlijk het liefst een reguliere 10 jaar oude Ardbeg voorschotelen. Dat lijkt me het best om eens te proberen. Mocht dat te zwaar uitvallen, kun je de Blasda nog proberen.

Heb nog geen persoonlijke ervaringen met van Zuylen, maar ziet er allemaal netjes uit op de webstek en neem aan dat er gewoon verzonden wordt en dat het goed aankomt, anders heeft zoiets geen bestaansrecht. Heb zelf van het weekend een bestelling bij whiskysite.nl gedaan en kreeg net een mail dat de bestelling onderweg is.


Op je knie en pijp voor genade!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 28-12-2009 15:16 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 28 december 2009 15:11 schreef JuronymouS het volgende:
Indien je nog niet bekend bent met Ardbeg, zou ik je persoonlijk het liefst een reguliere 10 jaar oude Ardbeg voorschotelen. Dat lijkt me het best om eens te proberen. Mocht dat te zwaar uitvallen, kun je de Blasda nog proberen.

Heb nog geen persoonlijke ervaringen met van Zuylen, maar ziet er allemaal netjes uit op de webstek en neem aan dat er gewoon verzonden wordt en dat het goed aankomt, anders heeft zoiets geen bestaansrecht. Heb zelf van het weekend een bestelling bij whiskysite.nl gedaan en kreeg net een mail dat de bestelling onderweg is.


Ok, bedankt!
Ik zat zelf ook al te kijken naar die van 10 jaar; goede reacties en deze is op dit moment bij veel winkels ook nog eens in de aanbieding.
Ik laat het wel horen, hehe.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-12-2009 15:18 by Silence Profiel van Silence

Mm als jij die nou koopt, dan trakteer ik mezelf (of ons, hoe je het lezen wilt) op zo'n Green Label. Soms moet dat kunnen.


aiwendil
Usericon van aiwendil
Posted 29-12-2009 18:38 by aiwendil Profiel van aiwendil

Kent iemand een whiskey die op Laphroaig 10 jaar lijkt, maar in een wat gunstigere prijsklasse zit??


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 29-12-2009 21:15 by Jelle Profiel van Jelle

Ik vrees van niet...


aiwendil
Usericon van aiwendil
Posted 29-12-2009 21:23 by aiwendil Profiel van aiwendil

beetje jammer


R.
Usericon van R.
Posted 29-12-2009 21:46 by R. Profiel van R.

quote:
Op 29 december 2009 18:38 schreef aiwendil het volgende:
Kent iemand een whiskey die op Laphroaig 10 jaar lijkt, maar in een wat gunstigere prijsklasse zit??



Hm, veel andere islays hebben ook een lekkere siltige & rokerige smaak.. gewoon vragen in de betere slijterij


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 30-12-2009 9:18 by Jelle Profiel van Jelle

Andere Islay single malts zijn zeker het proberen waard, maar veel goedkoper zal het niet worden. Ik ben iig nog nooit een blend tegengekomen die er ook maar een beetje bij in de buurt komt.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 30-12-2009 12:00 by jbassist Profiel van jbassist

Ardbeg, ik ben fan!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 30-12-2009 12:09 by zijschroeier Profiel van zijschroeier

quote:
Op 30 december 2009 12:00 schreef jbassist het volgende:
Ardbeg, ik ben fan!


Dat merk heb ik 2 weken geleden ook ontdekt. Heerlijk!


Here kitty kitty kitty!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-12-2009 16:32 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer


Nieuwe aanwinst: The Macallan 15y fine oak

Goddomme, WAT een whisky! Dit is een koninklijke speyside! Ik herinner me mijn bezoek aan de destilleerderij nog, nu meer dan 10 jaar terug. Nu heb ik dan mijn eerste fles.

Er wordt hier maar flink geluld over rook en turf, dat is allemaal leuk en aardig, maar de machtigste smaak van whisky, die bijkans is uitgestorven, is nog altijd SHERRY! Deze whisky is gelagerd op sherry- en bourbonvaten. Een prachtig delicaat aroma van sherry, eikehout en vanille sijpelt je neus binnen. Dit wordt doorgezet met een heerlijke evenwichtige body en een werkelijk fenomenale zich ontwikkelende afdronk naar iets droger.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 31-12-2009 14:59 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Net een Bruichladdich geschenkverpakking opgehaald voor een vriend zijn feestje. De stone zit er oa in. Ik ben benieuwd!


Dear dirty delightful old drunken old days


R.
Usericon van R.
Posted 01-01-2010 10:23 by R. Profiel van R.

Dure hobby schaffelaar


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 02-01-2010 15:56 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 28 december 2009 15:16 schreef Metalhead22 het volgende:
Ok, bedankt!
Ik zat zelf ook al te kijken naar die van 10 jaar; goede reacties en deze is op dit moment bij veel winkels ook nog eens in de aanbieding.
Ik laat het wel horen, hehe.


En gekocht


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-01-2010 18:58 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 2 januari 2010 15:56 schreef Metalhead22 het volgende:
En gekocht

Sláinte


 


valfar
Usericon van valfar
Posted 02-01-2010 19:11 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 28 december 2009 14:55 schreef Metalhead22 het volgende:
Wat vinden mensen hier de lekkerste Ardberg in een prijsklasse tussen de 30 en 50 euro?

Ik ben nog niet bekend met de whiskey's van Ardberg, maar door alle reacties hier op dat merk en de karakters er van ben ik zeer benieuwd geraakt.

Wat zijn de ervaringen trouwens met Van Zuylen en dergelijke? Als ik daar wat koop word het verzonden. Betrouwbaar?


Van Zuylen is prima geregeld! Laatst daar zo'n set met 6 verschillende ardbegs gekocht. Toen ik de doos kreeg dacht ik dat ze zes hele flessen hadden gestuurd, zo groot was die, maar hij zat helemaal vol met piepschuim en meer van dat soort crap om dat kleine doosje te beschermen. Misschien ook een tip voor jou om die eens te bestellen, ook al zijn de hele flessen van die whiskey's wel wat duurder.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-01-2010 19:34 by XXL Profiel van XXL

Nieuwe aanwinst:



48%
Leeftijd: Niet vermeld maar ik gok een jaar of 10.

quote:

Informatie over de whisky:


Laphroaig Quarter Cask

Laphroaig is een stoere single malt whisky die wordt gestookt op het eiland Islay, een van de binnen-Hebriden, een eilandengroep ten zuidwesten van Schotland. Stoer is Laphroaig door de wilde aroma's van turf, zeewier en jodium. Vooral de jodium maakt van Laphroaig een bijzondere whisky. Deze typische geur ontstaat bij het aangroeien en afsterven van zeewier. De lucht van de medicinale jodium wordt door de zilte westenwind over de Atlantische Oceaan meegevoerd naar de pakhuizen van Laphroaig aan de kust, waar het de ademende vaten met rijpende whisky bereikt. Het unieke rijpingsproces maakt dat de whisky overeenkomt met de Schotse natuur: ruw en avontuurlijk, maar met goddelijke verrassingen. Het risico is voor u!

Tasting Notes Laphroaig Quarter Cask

Kleur: Lichtgoud

Neus: Een uitbarsting van turfrook, gecomplementeerd met romige zijdezachte kokosnoot tonen

Body: Zeer vol en rijk

Smaak: Intens, krachtig, turfrook, gecombineerd met een hint van zout en een elegante
en romige afdronk

Mondgevoel: Een verbazingwekkend intensieve smaak ontwikkeling op de tong

Afdronk: Ongelofelijk lang en droog


Kenmerken en voordelen van een Quarter Cask Maturation


* Double Cask Matured in American Oak en daarna overgezet voor een tweede rijping in speciaal vervaardigde Quarter Casks:

o Uitstekende smaak sensatie, dezelfde turfrook, veel zachter, romiger, meer complex door het traditionele proces; de kleinere vaten zorgen voor een 30% verhoging van het contactoppervlakte met het hout en dus ook met de invloed van de lucht

o Wat zijn Quarter Casks? - dit zijn eikenhouten vaten, gemaakt van ex-bourbon vaten en ze hebben een ¼ van de afmeting van de grote butts vaten (500L) die normaal voor whisky rijping worden gebruikt. Ze zijn kleiner dan de standaard ex-bourbon vaten (198 litres) die meestal voor Laphroaig worden gebruikt.

o Waar komen ze vandaan? Quarter Casks werden in de 18e en 19e eeuw gebruikt voor transport en rijping. Later, uit kostenbesparing, is men overgegaan naar grotere vaten.



* Non Chill Filtered

o Bij non-chill filtering, de oorspronkelijke methode, wordt de whisky alleen gefilterd om deeltjes uit de whisky te halen. De smaak en het aroma wordt bij deze methode maximaal behouden. De chill filtering is in de 20e eeuw ontwikkeld om whisky stabieler te maken. Dit betekent dat non-chill filtered whisky's eerder troebel worden als er water aan wordt toegevoegd.








Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-01-2010 4:16 by M. Profiel van M.

Hoe vind je 'm dan? Ik heb hem ook en vind hem erg lekker. Duidelijke turfsmaak, maar minder medicinaal dan andere Laphroaigs. Behoorlijk toegankelijk zelfs, voor mij een pluspunt want ik houd niet zo van turfmonsters.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 04-01-2010 15:40 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Afgelopen twee weken de volgende aanwinsten aan mijn collectie toegevoegd:
Glendronach 15 yrs Revival (super whisky!)
Kilchoman Autumn Release 2009
Kilchoman Inaugural Release
Talisker 10 yrs
Smokehead
Finlaggan (weet uit mijn hoofd niet meer zeker of het The Old Reserve was).


En voor een oom een fles Ileach gekocht en mogen proeven, was ook erg lekker.

Voor diegene die vroeg naar een goedkoper alternatief voor een Laphroiag, die zijn er niet veel. Een gewone Laphroiag is al te krijgen voor 3 tientjes. Wil je wat anders (en ietsjes goedkoper proberen), probeer dan Smokehead, Finlaggan of Ileach eens. Allemaal smakelijke Islays whiskies voor een goede prijs.


Op je knie en pijp voor genade!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-01-2010 19:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ik ben ook wel gek van Laphroiag, hoe jonger hoe beter vreemd genoeg. Ooit een special bottling gehad van 8y oud, de lentebloemetjes kwamen me tegemoet!


Dear dirty delightful old drunken old days


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 05-01-2010 11:51 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 4 januari 2010 15:40 schreef JuronymouS het volgende:
Voor diegene die vroeg naar een goedkoper alternatief voor een Laphroiag, die zijn er niet veel. Een gewone Laphroiag is al te krijgen voor 3 tientjes. Wil je wat anders (en ietsjes goedkoper proberen), probeer dan Smokehead, Finlaggan of Ileach eens. Allemaal smakelijke Islays whiskies voor een goede prijs.


Gisteren gelezen dat Finlaggan en Ileach hetzelfde zijn en beide zouden van de Lagavulin destilleerderij komen.


Op je knie en pijp voor genade!


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 05-01-2010 11:52 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

quote:
Op 4 januari 2010 19:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik ben ook wel gek van Laphroiag, hoe jonger hoe beter vreemd genoeg. Ooit een special bottling gehad van 8y oud, de lentebloemetjes kwamen me tegemoet!


Dan zou ik zeker Kilchoman eens proberen! Die hebben vorig jaar twee 3 jaar oude whiskies op de markt gebracht en die smaken nu al geweldig! Daar kunnen ze bij Frysk Hynder nog wat van leren.


Op je knie en pijp voor genade!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-01-2010 23:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 december 2009 14:55 schreef Metalhead22 het volgende:
Wat vinden mensen hier de lekkerste Ardberg in een prijsklasse tussen de 30 en 50 euro?

Ik ben nog niet bekend met de whiskey's van Ardberg, maar door alle reacties hier op dat merk en de karakters er van ben ik zeer benieuwd geraakt.

Wat zijn de ervaringen trouwens met Van Zuylen en dergelijke? Als ik daar wat koop word het verzonden. Betrouwbaar?
Niet echt de prijsklasse die jij noemt maar de Ardbeg Airigh Nam Beist 1990 is toch wel de lekkerste whisky die ik ken. Een zeeer diepe en volle smaak.
Verder goed vergelijkbaar met de reguliere Ardbeg; Rook en turf, licht tikje zilt, maar niet die 'drop'/anijstonen in de afdronk. En de smaak is veel intenser en blijft veel langer hangen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen