IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-11-2010 20:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Die komt mij bekend voor.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-11-2010 20:20 by Forever After Profiel van Forever After

Is die nu niet bij de Gall en Gall in de 'aanbieding'?

Edit:
Nee dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 01-11-2010 20:24]


 


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-11-2010 20:36 by Nimbus Profiel van Nimbus

Misschien vanavond nog een beetje van mijn nieuwste aanwinst.



spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2010 0:25 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 oktober 2010 18:58 schreef Nimbus het volgende:
Vanmiddag een Lagavulin 16Y gescoord.
Hier ook.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-11-2010 0:50 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 2 november 2010 0:25 schreef spectre het volgende:
Hier ook.


Naar welke slijter ga jij?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2010 1:58 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 1 november 2010 20:36 schreef Nimbus het volgende:
Misschien vanavond nog een beetje van mijn nieuwste aanwinst.


Aangezien deze islay voor mij totaal onbekend is ben ik eigenlijk wel benieuwd of het wat is.

En waar gekocht? Ik ben hem nog nooit tegengekomen.

Deze, naar ik aanneem?



Smoked Cheese (caol Ila) 1996 12 Yo - Wemyss Single Malt Single Cask Smoked Cheese (caol Ila) 1996 12 Yo - Wemyss Single Malt Single Cask
Whiskey onafhankelijke Bottelingen wemyss

Smoked Cheese (Caol Ila) 12 yo - Wemyss single malt single cask whisky

Distilled: 1996 - Bottled: 08-2008
1 of 342 bottles - 46% alc.

Het distilleerderij karakter staat op de voorgrond. Een combinatie van boter en olie initieert de rook en de kruiden. Een gerookte kaas gewassen in azijn en daarna gewikkeld in wijnbladeren. Daarna meer zee invloeden met zeewier en zout. Een zoete rook volgt, maar deze Islay whisky is vriendelijk en zacht.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-11-2010 2:06 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dat is hem.

Ik heb hem gekocht bij Hennie Berendsen in Enschede.
http://www.hennieberendsen.com/

Net een glaasje gehad, erg fijn, maar ik proef niet alles in de omschrijving, zelf vind ik hem aardig scherp in vergelijking met en 12Y Coal Ila. Aanrader.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2010 2:14 by XXL Profiel van XXL

Eens kijken of mijn huisslijter (Zelf groot liefhebber van wkisky / whiskey} hem heeft.

Trouwens:

"Een gerookte kaas gewassen in azijn en daarna gewikkeld in wijnbladeren"

Waarom denk ik nu aan de geur van kopkaas?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2010 9:43 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 2 november 2010 0:50 schreef Nimbus het volgende:
Naar welke slijter ga jij?
Normaal gesproken Gall & Gall in de stad, omdat die de meeste keuze heeft. Dit keer was ik gedwongen om naar de Mitra in mijn stadsdeel te gaan en die hebben minder keuze maar zo neem je nog eens wat anders mee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-11-2010 13:34 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik zou voor de grap eens bij Berendsen gaan kijken, die heeft aardig wat meer dan de Gall&Gall. Zit er nog aardig dicht bij in de buurt ook.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-11-2010 13:42 by XXL Profiel van XXL

Gall&Gall kom ik zelden.

Ik ga meestal naar http://www.depoortvankleef.nl/


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-11-2010 15:06 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 2 november 2010 13:34 schreef Nimbus het volgende:
Ik zou voor de grap eens bij Berendsen gaan kijken, die heeft aardig wat meer dan de Gall&Gall. Zit er nog aardig dicht bij in de buurt ook.
Ok, waar zit die?

edit: al opgezocht.. kende ik niet, mooie tip!

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 02-11-2010 15:07]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-11-2010 15:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 november 2010 20:36 schreef Nimbus het volgende:
Misschien vanavond nog een beetje van mijn nieuwste aanwinst.


Ik ben verdomd benieuwd naar zo'n flesje. Wat kost dat ding?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-11-2010 17:18 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 2 november 2010 15:06 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben verdomd benieuwd naar zo'n flesje. Wat kost dat ding?


67 euro.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 03-11-2010 14:07 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Zijn er hier nog luitjes die naar het whisky festival in Leiden gaan 12, 13 of 14 november? Zelf ben ik Zaterdag de 13de aanwezig op de middagsessie. Heb er weer zin in! <--- whisky


Op je knie en pijp voor genade!


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 05-11-2010 0:14 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Had me een tijdje geleden voorgenomen om de Old Pulteney Isabella Fortuna aan te schaffen als ie eens in de aanbieding zou zijn, en dat was ie nu. De honing- en appelaroma’s laten aan Aberfeldy denken, maar dan een stuk intenser. Een van de betere Highlands whisky’s, alleen sommige Dalmores smaken me nog beter. Alleen jammer hoe ze het verpakt hebben. Ze beginnen met een mooie klassieke fles waar een kaartje met ouderwets touw aan vast gebonden is, wat past bij het karakter van de whisky en zijn naam, afkomstig van een oude vissersboot uit het plaatsje. Maar die duwen ze dan een lelijke blauw met zilveren koker met plastic deksel verpakt hebben, dat past echt voor geen meter bij de rest van het plaatje. Het gaat natuurlijk vooral om hoe de whisky smaakt, maar zoiets snap ik echt niet. Maar ondanks de ondoordachte marketing toch gekocht dus. Twee literflessen voor 50 pond, niet slecht voor een cask strength.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-11-2010 0:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, die verpakking is inderdaad niet de mooiste. Wel lekker overigens.


Boeiender


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 06-11-2010 11:59 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Vanmiddag naar de Whisky Xperience in Maastricht geweest. Vooraf een lijstje gemaakt van wat ik wou proeven, bleken er toch nog een stuk of 20 te zijn. Helaas bleken de whisky's die ik absoluut wou proeven (Port Askaig 17 Y/O en Cask Strength, Laphroaig cask strength, Bruichladdich Infinity) al allemaal uit het assortiment te zijn en er zaten ook weinig speciale tussen (maar dan was het ook een stuk duurder geweest). Maar toch nog heel wat whisky's geproefd waarvan de volgende het best bevielen:
Finlaggan Old Reserve Cask Strength: Een spinoff van Lagavulin met vaten die al een paar keer eerder gebruikt zijn, net een prijsklasse lager maar net zo lekker als de 'moeder'. Hier ga ik nog wel een keer een flesje van aanschaffen.
Laphroaig 18 Y/O: De bekende rokerigheid, maar dan op een manier waarop je er best een hele avond tegenaan kunt. Heel aangenaam.
Aberlour A'Bunadh: Alleen de donkerrode kleur is al prachtig. Door de wat zoetige smaak (laat een beetje aan de Dalmores denken) merk je niet eens dat ie over de 60% heen gaat. Stevig maar toch subtiel, heel fijn.
Connemara cask strength: Beetje hetzelfde verhaal als hierboven, hoewel het heel anders smaakt. Veel alcohol, licht rokerig en ook wat zoet. De beste Ierse die ik tot nu toe gehad heb.
Ardbeg Uigedail: Heb er een dichte fles van thuis staan, en nu maar eens vergeleken met de Corryvreckan. Ik ben sowieso Ardbeg fan, maar ben tot de conclusie gekomen dat die laatste me beter smaakt.
Glenlivet 21 Y/O Archive: Tjah Glenlivet is eigenlijk altijd goed. Heb zelf de Nádurra thuis, en deze is dan nog een paar jaartjes langer gerijpt. Heel makkelijk te drinken, en ook een van de weinige waarbij de oudere jaargangen niet ‘stoffig’ gaan smaken.
Frysk Hynder: De eerste whisky van het Europese vasteland die ik proef die zich kan meten met de Schotse, en dan komt ie ook nog eens uit Nederland. M’n complimenten.
Glenrothes 1991: Redelijk zoet en fruitig, drinkt makkelijk weg. Hier kun je ook nooit een bult aan vallen.
Tullibardine 1993 Port Wood: Ik ken niet zo veel whisky’s met een port finish, maar het is best een fijne invloed die het wat zoeter maakt. Ik zou ‘m eigenlijk eens moeten kunnen vergelijken met andere merken waar hetzelfde mee gedaan is.
Iets wat me helemaal niet beviel zat gelukkig niet in m’n selectie, dus dat viel mee. En dat dit stukje geloof ik ook nog redelijk foutloos is ook.

Ben nu m'n cask strengths van Ardbeg waarvan ik me eigenlijk voorgenomen had ze voorlopig dicht te laten een voor een open aan't trekken, mjom mjom.

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 06-11-2010 21:44]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-11-2010 18:49 by Forever After Profiel van Forever After

Iemand bekend met deze?



En zo ja, is het wat?


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 18:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 18:49 schreef Forever After het volgende:
Iemand bekend met deze?



En zo ja, is het wat?


Wel een verdomd klein plaatje... Een Glenfeddich neem ik aan? Welke?


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 12-11-2010 19:19 by Forever After Profiel van Forever After

Plaatje is geleend bij Van Zuylen.

Het is een Glenfiddich 15y.

Hier een wat groter plaatje:


 


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-11-2010 19:20 by rotor Profiel van rotor

wat een groot plaatje, kan dat niet wat kleiner?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2010 19:40 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2010 19:19 schreef Forever After het volgende:
Plaatje is geleend bij Van Zuylen.

Het is een Glenfiddich 15y.

Hier een wat groter plaatje:



Ah, die vond ik wel lekker ja.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-11-2010 20:12 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 6 november 2010 11:59 schreef MetalTuupLimburg het volgende:

Finlaggan Old Reserve Cask Strength: Een spinoff van Lagavulin met vaten die al een paar keer eerder gebruikt zijn, net een prijsklasse lager maar net zo lekker als de 'moeder'. Hier ga ik nog wel een keer een flesje van aanschaffen.


Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 15-11-2010 16:35 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Finlaggan wordt ook verkocht onder de naam Ileach. Heb ergens gelezen dat dit dezelfde whiskies zijn. Geen idee waarom ze onder twee verschillende merknamen worden verkocht.

Zelf Zaterdag naar Whisky Live in Leiden geweest en een 18 tal whiskies geproefd. Geen zin om ze allemaal op te schrijven. Hoogtepuntjes: Springbank Jazz Edition, Glenmorangie PX Sonnalta, Bunnahabhain 18 yr en Glenfarclas 105.
En een briljant shirt gekocht met "I love SM (Single Malt)" op de voorzijde.


Op je knie en pijp voor genade!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen