IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 24-09-2011 22:47 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 24 september 2011 22:38 schreef Dentz het volgende:
Wat is vergelijkbaar met een Laphroaig qua smaak?

Moeilijk. Caol Ila 10.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 24-09-2011 22:47]


You have time. You are doing fine.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-09-2011 0:36 by spectre Profiel van spectre

Zou ik ook zeggen. Maar waarom blijf je de Laphroaig niet gewoon drinken als je eenzelfde wilt?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-09-2011 0:42 by iPim (Administrator) Profiel van iPim



Best goed te peuren

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 26-09-2011 0:42]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-09-2011 1:01 by Nimbus Profiel van Nimbus

Zelf vind ik Laphroaig iets wateriger met de eerste slok, minder vet dan bijvoorbeeld een Coal Ila 12 of Ardbeg 10. Dat zijn dan ook goede alternatieven, of een Ardbeg Blasda of een Coal Ila Moch.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 28-09-2011 21:57 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Vind je de Blasda zo lekker, ja? Eigenlijk past ie niet echt in dat rijtje vind ik...

13-11 overigens aanwezig bij de Whisky Xperience in De Meern.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 12-10-2011 21:18 by blackstar666 Profiel van blackstar666

Laphroaig 10yo voor maar 22 euro bij whiskysite.nl

gelijk maar even een fles gehaald, samen met een Balvenie Double Wood, samen 54 euro

Beide nog niet gehad maar op aanraden van vrienden, de smaakmap en dit topic. Vriend van me neemt ze volgende week uit Leiden voor me mee, kan niet wachten.

Tot die tijd staan er nog een Bowmore 12, een Dimple en een McClellands open.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 13-10-2011 0:03 by intothevoid Profiel van intothevoid

Laatst de Ardbeg Corryvreckan geproefd. Ehm, wow. Nogal scherp op ruim 57% procent, wel een top Ardbeg. Dure fles, zou 'em zelf niet kopen, maar qua smaak imho interessanter dan een Alligator of Supernova. Wel een ervaring op zich, enorm pallet aan smaken.


You have time. You are doing fine.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 14-11-2011 17:26 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Gisteren zijn we naar de Whisky Xperience in De Meern geweest. Een stuk of 25 whisky's geproefd waarvan de volgende me het best bevielen:

Ardbeg Corryvreckan
Aberlour A'Bunadh
Aberlour 16 Y/O
Springbank 15 Y/O
Laphroaig 18 Y/O
Port Askaig Coal Ila 19 Y/O
The Glenlivet 21 Y/O

Jammer genoeg echter weinig verrassingen, het assortiment was wel heel erg het zelfde als vorig jaar. Ook was het te druk voor de beschikbare ruimte.

Volgende week zondag naar Den Haag voor het whisky festival, hopelijk hebben ze daar ook wat specialere exemplaren ertussen staan (hoop voornamelijk op de Ardbegs die ik nog niet ken, maar kan geen overzicht vinden van wat er te krijgen is).

Ook meteen een abonnement op het whisky blad van Mitra genomen voor de komende twee jaar overigens.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-11-2011 17:29 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 13 oktober 2011 0:03 schreef intothevoid het volgende:
enorm pallet aan smaken.



iK TREK NOG FF EEN SCHULTENBRÄU OPEN.


DANK U WEL.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-11-2011 17:36 by XXL Profiel van XXL

Gelijk heb je. Daar zit ook alcohol in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2011 0:12 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com



Nieuwste aanwinst, erg rijk aan smaak, erg fijn.


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-11-2011 12:54 by spectre Profiel van spectre

Misschien wel de lekkerste Islay!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 20-11-2011 13:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 20 november 2011 12:54 schreef spectre het volgende:
Misschien wel de lekkerste Islay!


In ieder geval wel een favoriet sinds dit weekend.


Boeiender


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-11-2011 16:02 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 20 november 2011 12:54 schreef spectre het volgende:
Misschien wel de lekkerste Islay!


Nee man.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-11-2011 10:58 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Indd echt niet, nee.
Hele aardige standaard, hoor, daar niet van. Staat hier ook in de kast. Lekker ziltig. Goed voor naast een zware, kruidige haggis. Maar beste islay...


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-11-2011 11:05 by Forever After Profiel van Forever After

Maak jij zelf haggis dan?


 


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2011 11:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 november 2011 10:58 schreef Kvelgeest het volgende:
Maar beste islay...



Ja! Of de Ardbeg 10yo. Nou heb ik natuurlijk nog niet alle Islays gehad maar tot nu toe vind ik van wel, maar ik sta open voor suggesties.. kom er maar mee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 21-11-2011 11:23 by Forever After Profiel van Forever After

Het blijft toch een kwestie van smaak.

De een wil zijn bloemkool met een bite, de ander tot snot gekookt...


 


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 21-11-2011 15:23 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Gisteren naar het whisky festival in Den Haag geweest. Heel wat goede whisky’s geproefd, waarvan een Port Ellen van 27 jaar (heb er zelf een van 26 jaar thuis staan, verheug me al erop om die een keer open te trekken), een Ardbeg van 30 jaar en een vintage van 1977, een Laphroaig van 21 jaar en een cask strength Coal Ila echt top waren. De grootste tegenvaller was een Cambus van 45 jaar, een single grain whisky. Wat een scherpte en gebrek aan diepgang voor zo’n oude whisky, geen wonder dat grain whisky’s normaal in blends gekiept worden. Ik denk dat ik die categorie in het vervolg maar helemaal oversla.

Ik vond het wel aan de dure kant. De prijs is bijna het dubbele van de Whisky Xperiences van Mitra, en voor veel whisky’s die daar bij de prijs inbegrepen zijn betaal je in Den Haag ook nog bij. Ik had gehoopt dat dat alleen bij de specialere whisky’s het geval zou zijn, niet al bij die van 40/50 euro per fles.

Wel een mooi meevallertje: Ik heb ter plekke spontaan een nosing & tasting testje gedaan om eens te zien wat ik daarvan zou bakken (de new make van Highland Park die daarbij zat was ook echt niet te pruimen, dat was dan ook de enige die ik fout had), en voordat ik het wist stond ik in de finale van de Whiskykenner van het Jaar. Hoewel dat een quiz was met nogal wat vragen voor ingewijden in het wereldje (waar ik mezelf niet bij kan rekenen) toch een derde plaats gehaald. Goed voor een fles Highland Park van 18 jaar, dus dat was een mooie onverwachte bonus :-)


quote:
Op 21 november 2011 11:19 schreef spectre het volgende:
Ja! Of de Ardbeg 10yo. Nou heb ik natuurlijk nog niet alle Islays gehad maar tot nu toe vind ik van wel, maar ik sta open voor suggesties.. kom er maar mee

Als je het echt hebt over de allerbeste Islays, dan kunnen die vijf die ik hierboven genoemd heb meedingen naar die titel. Als je liever iets betaalbaarders hebt zou ik de Ardbeg Corryvreckan aanraden, en als je echt heel veel waar voor je geld wil de Laphroaig Quarter Cask of de Finlaggan Cask Strength.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-11-2011 15:45 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-11-2011 15:58 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 21 november 2011 11:19 schreef spectre het volgende:
Ja! Of de Ardbeg 10yo. Nou heb ik natuurlijk nog niet alle Islays gehad maar tot nu toe vind ik van wel, maar ik sta open voor suggesties.. kom er maar mee


Van de "standaard" Islay's, zou ik de Caol Ila 12YO en de Ardbeg 10YO aanraden.

Van de minder gangbare/duurdere, ben ik erg te spreken over de Ardbeg Airigh Nam Beist en Ardbeg Uigeadail.
De Caol Ila botteling van Wemyss, smoked cheese en de Old Masters 13 YO, zijn ook zeer goed. Van Old Masters heb ik ook een keer een 14YO geproefd, uitstekend helaas niet meer te verkrijgen.
Van Caol Ila vind ik de 8YO Unpeated, ook fijn. Die is zoals de naam doet vermoeden minder rokerig, maar zeer zeker herkenbaar als Islay en Caol Ila. Vrij straffe fles.
Van Laphroaig is de Duncan Taylor botteling uitermate lekker. Kwelgeest heeft die geloof ik in zijn collectie.

Dat zijn zo ongeveer de flessen die ik heb of geproefd heb, maar er is nog zoveel anders moois. Tijdje terug een whisky bible gekregen, daar staat genoeg interessants in, leuk om door te bladeren.
Berendsen heeft laatst een proeverij gehouden en heeft nu een uitgebreide selectie staan om te proeven, daar zit een hele mooie Laphroaig van The Creative Whisky Company tussen, Exclusie Range/Malt/Cask serie.

Zelf kijk ik uit naar de Corryvreckan (doet het goed hier) , die staat al enige tijd op het lijstje, maar ook de Renaissance en Rollercoaster. En de Laphroaig en Ardbeg van Old Malt Cask.


Silence
Usericon van Silence
Posted 21-11-2011 16:54 by Silence Profiel van Silence

Ikzelf ben nog erg benieuwd naar meerdere Ardbegs, ken nu alleen de standaard 10y. Zodra de centen het toestaan maar eens een andere uitzoeken. Wat is een goede tweede Ardbeg om uit te proberen? Neig zelf het meest naar de Uigeadail.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 21-11-2011 17:09 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

De Corryvreckan vind ik een stuk lekkerder dan de Uigeadail. Aangezien die twee zich qua prijs niet veel schelen zou ik die dus eerder aanraden.
En dan zijn er ook nog wel een paar fijne single casks van bottelaars. Die van Cadenhead's zijn over het algemeen bv. erg goed, maar die van Chieftain's bevalt me minder. Altijd een beetje een gok dus.

Gisteren ook de Alligator geproefd, die zit een paar tientjes boven de Corryvreckan maar mijn eerste indruk is dat hij dat niet echt waard is. Al had ik tegen die tijd wel al een stuk of 10/15 andere achter de kiezen, dus misschien moet ik hem nog eens een kans geven.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-11-2011 17:10 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 21 november 2011 15:58 schreef Nimbus het volgende:
een hele mooie Laphroaig van The Creative Whisky Company tussen, Exclusie Range/Malt/Cask serie.



Dat herinnert mij er aan dat ik deze nog steeds eens los moet gaan maken:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Silence
Usericon van Silence
Posted 21-11-2011 17:12 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 21 november 2011 17:09 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
De Corryvreckan vind ik een stuk lekkerder dan de Uigeadail.
Hoe zou jij het verschil beschrijven? Ben wel benieuwd, hoor juist vaker positieve verhalen over de Uigeadail.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen