IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Whisky, Whiskey, Bourbon en aanverwante dranken ( Whisky Topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 31-08-2010 19:43 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer


Volledig gerijpt op sherry, dit cask strength juweeltje! Zoals te verwachten moddervet in de neus qua sherry, maar de body viel me stiekem wat tegen, normaal heeft de aberlour wat meer boter op de tong, wat ik zeer apprecieer.


Dear dirty delightful old drunken old days


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-08-2010 23:02 by M. Profiel van M.

quote:
Op 30 augustus 2010 16:20 schreef Helnorsk het volgende:
ff een vraagje van een leek:
Mijn buurman is jarig en die drinkt graag whisk(e)y. Nu had ie een fles Glenfiddich 12 jaar oud. Maar die is wel erg duur als kado'tje want hij wil eigenlijk geld voor z'n verjaardag, en wil hem dus ook nog wat geld geven.

Fles drank is omdat Mel regelmatig zijn drank opdrinkt

Wat is een lekkere soortgelijke whisk{e)y voor onder de 20 euro?

Dat bestaat niet, sorry.

Serieus. Daar doe je hem als liefhebber geen plezier mee. Als ik een fles Famous Grouse of Jameson of zo krijg zeg ik netjes dankjewel enzo, maar dat ding blijft vervolgens onaangeraakt staan en na een jaar als ik het me weer herinner spoel ik het door de gootsteen. Ik zou met wat mensen het geld poolen en met z'n vieren of vijven de portemonnee trekken en een mooie fles in de categorie vijftig tot zeventig euro kopen of zo, of anders gewoon een waardebon van de één of andere slijter geven. Klinkt misschien niet zo origineel, maar dat vindt-ie leuker dan een fles bocht.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-08-2010 23:05 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 augustus 2010 19:43 schreef Schaffelaer het volgende:

Volledig gerijpt op sherry, dit cask strength juweeltje! Zoals te verwachten moddervet in de neus qua sherry, maar de body viel me stiekem wat tegen, normaal heeft de aberlour wat meer boter op de tong, wat ik zeer apprecieer.

oeh, die is pittig maar wel erg lekker


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 31-08-2010 23:21 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Zo juist een glaasje Connemara Sherry Finish geledigd voor het slapen gaan, lekker met een stukje oude kaas. Wat een zalige whisky!


Op je knie en pijp voor genade!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-08-2010 23:24 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 augustus 2010 23:21 schreef JuronymouS het volgende:
Zo juist een glaasje Connemara Sherry Finish geledigd voor het slapen gaan, lekker met een stukje oude kaas. Wat een zalige whisky!

"normale" Connemara is al zo heerlijk


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 01-09-2010 0:13 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 31 augustus 2010 19:43 schreef Schaffelaer het volgende:

Volledig gerijpt op sherry, dit cask strength juweeltje! Zoals te verwachten moddervet in de neus qua sherry, maar de body viel me stiekem wat tegen, normaal heeft de aberlour wat meer boter op de tong, wat ik zeer apprecieer.

De kleur voorspelt in ieder geval veel goeds.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 01-09-2010 14:27 by intothevoid Profiel van intothevoid

Die is echt heerlijk, slaat wel in als een bom.


You have time. You are doing fine.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-09-2010 23:55 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik ben er bijna doorheen, heb nog een slumpke glenlivet maar dat was het, binnenkort maar weer eens wat lekkers halen


Against God and Government


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 02-09-2010 19:09 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

quote:
Op 31 augustus 2010 23:02 schreef M. het volgende:
Dat bestaat niet, sorry.

Serieus. Daar doe je hem als liefhebber geen plezier mee. Als ik een fles Famous Grouse of Jameson of zo krijg zeg ik netjes dankjewel enzo, maar dat ding blijft vervolgens onaangeraakt staan en na een jaar als ik het me weer herinner spoel ik het door de gootsteen. Ik zou met wat mensen het geld poolen en met z'n vieren of vijven de portemonnee trekken en een mooie fles in de categorie vijftig tot zeventig euro kopen of zo, of anders gewoon een waardebon van de één of andere slijter geven. Klinkt misschien niet zo origineel, maar dat vindt-ie leuker dan een fles bocht.


ok, tnx! Dan krijgt ie denk ik geen drank want hij vraagt geld voor z'n verjaardag. Misschien een leuke fles bier er bij voor de aardigheid.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 19:14 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 31 augustus 2010 23:02 schreef M. het volgende:
Dat bestaat niet, sorry.

Serieus. Daar doe je hem als liefhebber geen plezier mee. Als ik een fles Famous Grouse of Jameson of zo krijg zeg ik netjes dankjewel enzo, maar dat ding blijft vervolgens onaangeraakt staan en na een jaar als ik het me weer herinner spoel ik het door de gootsteen.

Leg anders even uit waarom jij Jameson het stempel bocht toedeelt?
Of is dat slechts omdat het niet aan jouw verwachtingen/smaak voldoet?


 


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2010 20:23 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 september 2010 19:14 schreef Forever After het volgende:
Leg anders even uit waarom jij Jameson het stempel bocht toedeelt?
Of is dat slechts omdat het niet aan jouw verwachtingen/smaak voldoet?


Aan een échte whisk(e)y-liefhebber hoef je dat toch niet uit te leggen?

Ik vind het overigens prima slobberdrank voor bij een biertje.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-09-2010 20:24]


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-09-2010 20:25 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 2 september 2010 19:14 schreef Forever After het volgende:
Leg anders even uit waarom jij Jameson het stempel bocht toedeelt?
Of is dat slechts omdat het niet aan jouw verwachtingen/smaak voldoet?
Wanneer je een goede single malt kan waarderen, valt een Jameson eigenlijk altijd wat tegen. Voor een blended geen verkeerde, maar voor een 'echte' whisky liefhebber meer een uitdeel fles.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 20:30 by Forever After Profiel van Forever After

Puur persoonlijke smaak dus.



 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-09-2010 20:31 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 september 2010 20:23 schreef Snaack het volgende:
Aan een échte whisk(e)y-liefhebber hoef je dat toch niet uit te leggen?

Ik vind het overigens prima slobberdrank voor bij een biertje.


Of voor door de cola


Against God and Government


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2010 20:35 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 september 2010 20:30 schreef Forever After het volgende:
Puur persoonlijke smaak dus.




Vergelijkbaar aan iemand die voer van de MacDonalds oprecht lekker vind () proberen uit te leggen dat het eten van de Librije van een beduidend andere kwaliteit is.

"Smaken verschillen, en u, mijnheer, heeft geen smaak!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2010 20:42 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 september 2010 19:14 schreef Forever After het volgende:
Leg anders even uit waarom jij Jameson het stempel bocht toedeelt?
Of is dat slechts omdat het niet aan jouw verwachtingen/smaak voldoet?

O o o is het weer niet goed. Ziet M. dat weer eens helemaal verkeerd. Heeft ie z'n smaakpapillen weer eens met vakantie gestuurd. Moet het weer per sé een fles van drie tera-euro zijn voordat meneer het te drinken vindt. Zit hij er weer TO-TAAL naast. Gaat hij weer eens veel te kort door de bocht. Snapt hij weer eens niet het verschil tussen feit en mening.

Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge gast. BOEIEND. Met je "uitleggen". Als ik over Jameson praat praat ik over bocht. En wat jij daarvan vindt interesseert mij helemaal geen REET. Ik hoop dat ik hiermee aan je verwachtingen/smaak voldoe. Proost!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 20:51 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 2 september 2010 20:35 schreef Snaack het volgende:
Vergelijkbaar aan iemand die voer van de MacDonalds oprecht lekker vind () proberen uit te leggen dat het eten van de Librije van een beduidend andere kwaliteit is.

"Smaken verschillen, en u, mijnheer, heeft geen smaak!"


Tjah, als je het doet lijken of whiskys onder de 50 euro min of meer te min is... (M. in dit geval)

Of dat een whisky bocht is als je niet de smaak van 'verbrande turf' in proeft.

Ik krijg meer het gevoel dat het bij sommigen meer net zoiets is als 'vroegah' op de middelbare school met merkkleding. Draag je geen nikes of adidas schoenen, maar de el cheapo's van de schoenenreus dan hoor je er niet bij.

Ik vind Jameson goed te drinken. Hij is misschien wat toegankelijker dan een Oban, Bowmore or whatever maar dat is voor mij geen reden om het bocht te noemen.

Als je nou Ballantines zou beschrijven als bocht. Daar zou ik nog niet dood mee gevonden willen worden.


 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-09-2010 20:53 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

haha, nou ik moet ik toegeven dat ik een Balentines en dan vooral die van 12 jaar oud, één van de weinige blends vind, die best nog wel te drinken zijn.


Against God and Government


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 20:56 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 2 september 2010 20:42 schreef M. het volgende:
O o o is het weer niet goed. Ziet M. dat weer eens helemaal verkeerd. Heeft ie z'n smaakpapillen weer eens met vakantie gestuurd. Moet het weer per sé een fles van drie tera-euro zijn voordat meneer het te drinken vindt. Zit hij er weer TO-TAAL naast. Gaat hij weer eens veel te kort door de bocht. Snapt hij weer eens niet het verschil tussen feit en mening.

Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge gast. BOEIEND. Met je "uitleggen". Als ik over Jameson praat praat ik over bocht. En wat jij daarvan vindt interesseert mij helemaal geen REET. Ik hoop dat ik hiermee aan je verwachtingen/smaak voldoe. Proost!

Ga anders een pilletje bij Slechtheid vragen.

Ongeacht wat jij er van vindt smaakt ie er mij niet slechter om hoor.

Maar dat houdt nog niet in dat het niet interessant kan zijn waarom iemand iets vind.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 02-09-2010 20:57]


 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-09-2010 21:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Wat ik zelf een hele lekkere vind is een Ledaig single malt, wel te krijgen bij de meeste slijterijen. Lekker rokerig en een heerlijke nasmaak. Daarnaast vind ik Bowmore, McClelland, Laphroaig erg goed te drinken, ik hou echt van rokerige whisky's


Against God and Government


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-09-2010 21:07 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 september 2010 20:56 schreef Forever After het volgende:
Ga anders een pilletje bij Slechtheid vragen.

Ongeacht wat jij er van vindt smaakt ie er mij niet slechter om hoor.

Maar dat houdt nog niet in dat het niet interessant kan zijn waarom iemand iets vind.

Allez dan maar. Ik word altijd wat chagrijnig van dat dwingende toontje "leg dat eens uit dan". Ik kom hier om te ontspannen weet je. Zo'n post tikken is trouwens óók ontspanning.

Ik vind helemaal niet dat een fles een minimumprijs moet hebben, dat zeg ik ook nergens, al vind ik het onder de 20 euro toch wel heel moeilijk te geloven dat het wat is. Dat gaat volgens mij gewoon niet werken. Ik vind die waardebon + flesje bier erbij dan ook een heel goed idee van Helnorsk.

Ik vind Jameson medicinale troep. Ik was een keer op een whiskyproeverij en na een veel te dure Macallan gingen we voor de veel te dure Jameson. Zelfs die van 25 jaar oud was niet te doen. Sindsdien vind ik het bocht.
Ik ga bij Ieren liever voor Bushmills of Tullamore Dew. Die laatste was trouwens mijn eerste whiskey ooit.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-09-2010 21:28 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 2 september 2010 21:07 schreef M. het volgende:
Allez dan maar. Ik word altijd wat chagrijnig van dat dwingende toontje "leg dat eens uit dan". Ik kom hier om te ontspannen weet je. Zo'n post tikken is trouwens óók ontspanning.

Ik vind helemaal niet dat een fles een minimumprijs moet hebben, dat zeg ik ook nergens, al vind ik het onder de 20 euro toch wel heel moeilijk te geloven dat het wat is. Dat gaat volgens mij gewoon niet werken. Ik vind die waardebon + flesje bier erbij dan ook een heel goed idee van Helnorsk.

Ik vind Jameson medicinale troep. Ik was een keer op een whiskyproeverij en na een veel te dure Macallan gingen we voor de veel te dure Jameson. Zelfs die van 25 jaar oud was niet te doen. Sindsdien vind ik het bocht.
Ik ga bij Ieren liever voor Bushmills of Tullamore Dew. Die laatste was trouwens mijn eerste whiskey ooit.

Bedankt voor je toelichting. Toch persoonlijke smaak dus.

Mjah, onder de 20 euro is het voor mijn gevoel ook wel moeilijk, maar een Jameson vind ik nog goed te doen. Maar dat wil niet zeggen dat er niks is wat lekkerderder is natuurlijk.

Ik heb hier een fles Bushmills 10y staan en die vind ik dan weer tegenvallen.

Sláinte


 


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-09-2010 2:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 september 2010 21:01 schreef Rotzak het volgende:
Wat ik zelf een hele lekkere vind is een Ledaig single malt, wel te krijgen bij de meeste slijterijen. Lekker rokerig en een heerlijke nasmaak. Daarnaast vind ik Bowmore, McClelland, Laphroaig erg goed te drinken, ik hou echt van rokerige whisky's


Probeer de Smokehead eens. Alsof je een asbak met erg fijne sigaren doorslikt, hehehe, maar dan 100x beter.


Ofzo.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 03-09-2010 6:36 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 2 september 2010 21:01 schreef Rotzak het volgende:
Wat ik zelf een hele lekkere vind is een Ledaig single malt, wel te krijgen bij de meeste slijterijen. Lekker rokerig en een heerlijke nasmaak. Daarnaast vind ik Bowmore, McClelland, Laphroaig erg goed te drinken, ik hou echt van rokerige whisky's
Wat vind je van Ardbeg of Coal Ila?


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-09-2010 8:06 by rotor Profiel van rotor

Kadootje onder de 20,- euro... niks mis met een flesje Glen Talloch.
Stel je voor dat zoiets van je buurmeisje krijgt, prachtig toch?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen